Gemini voor de 5e keer onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

Re: Gemini voor de 5e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:30

nou ik vind het juist wel heel goed !
vind de berijder ook niet te groot en te zwaar dat past nog makkelijk.als je sommige combies ziet nou !!!
ga je ook wedstrijden met hem rijden?is echt een knappe pony en hij doet het super netjes Knipoog

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:02

ten eerste zou ik me aansluiten bij het verhaal van de cap heel onverantwoord je typt zelf dat hij schrikt van overwachte bewegingen, dan lijkt een cap mij geen overbodige luxe eigenlijks.
en ja stel dat er iets ernsitigs gebeurd, schedelbasisfracturen, zware hersenschuddig etc etc had je dan ook gezegd goh wat stom had ik maar een cap opgedaan?
al was er geen andere cap had je nog kunnen zeggen ik stap er niet op omdat het zo'n jong dier is.
vind de eigenaar van dit paardje ook zeer onverantwoordelijk.
verders de beugels die wel 3 gaatjes langer kunnen.
over het doorzitten is al genoeg gesproken...
verders is het een hele leuke pony en met de juiste training is het zeker een leuke wedstrijdpony

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:44

Ziet er netjes uit voor de 5e keer!
Maar ik ga mee met heel het cap-verhaal. Je geeft aan dat het paardje 6 jaar is, maar leeftijd wil niets zeggen... Het is gewoon niet verstandig om op een netingereden paard zonder cap te gaan zitten/rijden.

Veel succes voor in de toekomst samen Lachen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:03

Arabian_Girl schreef:
Tsjaa er was geen andere cap. Dus is ze er zo opgegaan.
Als je beweegt was hij eerst al doodsbang.Maar gaat nu beter Haha!

Somebitch schreef:
Ik vind dat hier mensen oordelen terwijl ze Gemini niet eens kennen overigens erg slecht.. Ze weten niet half hoe moeilijk en angstig Gemini is.. Dit is toch wel ver boven het normale paard..

Tja, hij is ontzettend moeilijk en angstig. Maar, gevaarlijk zonder cap? Jawel, maar het was maar voor één keer.
Klein detail, maarre, misschien volgende keer even beter bij nadenken.

Verder ziet het er wel goed uit, beugels mogen inderdaad wel wat langer. En over dat lichtrijden, doe maar rustig proberen. Dan vind ie het een beetje eng, (of heel erg), maarre, hij went eraan, en anders heb je daar later misschien problemen mee, omdat doorzitten óók slecht voor de rug is.
Heel veel Succes!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:04

Vat het niet aanvallend op hoor..

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:54

vindt het er dom en gevaarlijk uitzien Knipoog
zie geen cap..
en daarnaast een bluberige wei..het ziet er nogal nat uit.. als dit diertje nog niet kan draven terwijl jij lichtrijd./.dit dus eng vindt en ergens van schrikt of even wegrent e het is glad en met jou erop is het evenwicht wel wat minder is dan normaal ,, en mischien valt ..kan goed gaan en dat er niemand gewond is paard of mens maar het diertje kan er wel een nare herrinering aan over houden en dan zou zonde zij niet..?..mischien een bak een betere optie en als dat er niet is..mischein wachten tot de wei droog is..???????

verder leuk paardje. en sucses ermee.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 09:19

Over de wei is al gezegt dat die daar gewoon droog was en niet glad. Vooraan was het glad dus daarom nu hier. Er is idd geen bak.Maar de wei is tot nu toe redelijk te doen daar.
Ik ga niet met die pony 20 min over de weg om bij een bak te komen die ook niet super is en dan nog 20 min terug. Als je er dan nog op zou willen is hij wel heel lang aan t werk.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:12

Sizzle : Verkeerd schoeisel ?
Volgens mij zijn het gewone thermoboots.......
Maar om het beter té voelen ben ik het wel met haar eens.... door de boots lijken je voeten ook veel groter Clown , waardoor jij weer te groot lijkt..

Opzich voor de 5de keer ben ik best te spreken.. nouja de cap das al genoeg verteld maar zelf voor 1X, het kan die éene keer wel hartstikke evrkeerd gaan...
en verder kan ik me wel vinden in bijna alle andere commentaren..
doe er wat mee en succes ermee Haha!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:14

Arabian_Girl schreef:
Ik ga niet met die pony 20 min over de weg om bij een bak te komen die ook niet super is en dan nog 20 min terug. Als je er dan nog op zou willen is hij wel heel lang aan t werk.

Op een trailer zetten, naar de bak rijden, uit de trailer halen, in de bak rijden, op de trailer zetten en terug naar stal rijden.
Zo heb je niet 2x 20 minuten heen en weer lopen erbij Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 10:40

Naja zonder trailer en auto gaat dat moeilijk Knipoog Dus dat gaat helaas niet lukken.Dus zullen we het hiermee moeten doen.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:30

xLienepienx schreef:
Bella88 schreef:
Ik vind je te zwaar om zo'n klein beest in te rijden, dat nog geen gewicht gewend is... maar ach mijn mening...

Sorry, te zwaar ben ik echt niet. Evt. te groot, maar dat is weer wat anders. En je zet toch niet eerst een meisje van 40kg op de pony, omdat 60 kg nog teveel voor hem is. Hij is zes, geen springjong beestje hoor Lachen

Arabian_Girl schreef:
Klein??Zo klein is hij nou toch niet hoor Clown
Hij is wel gewicht gewend.Erop zitten Knipoog maar niet echt rijden. Bovendien is het geen 3 jarige dus hij kan al wat meer hebben ook.

Te groot kan ook ontzettend belastend zijn voor een paard hoor. En leeftijd maakt niet uit, al was het paardje 10. Het gaat om de spieren die het paardje heeft of niet heeft, en als een paard het niet gewend is om iemand te dragen en het dus ook niet gewend is om te werken. Heeft hij de spieren in zijn rug niet om iemand gemakkelijk te dragen. En jij bent groot voor hem, en kwa gewicht vind ik het ook niet echt lekker passen, maar dat is je eigen keuze. En als je dus een paard beleerd wat niet gewend is om te werken en dus de spieren niet heeft, moet je er op letten dat je het normaal opbouwt. En dan ga je dus niet doorzitten, de 1e tijd gewoon nog even niet, het opbouwen van spieren gaat niet zo snel.. Dat doorzitten is al slecht voor de rug al zou iemand niet te groot of te zwaar zijn..

Somebitch schreef:
Deze pony is al een ruiter gewend. Ik heb er namelijk ook een paar keer op gezeten en een rondje gestapt zelfs gedraafd op zijn 4e jaar? Lachen

Kon je toen wel lichtrijden of ging je ook doorzitten?

Arabian_Girl schreef:
Spieren krijgt hij ook van werken zonder een ruiter hoor. Hij heeft in die korte periode aardig spieren gekregen. Hij moet ook niet voor nix een nieuw zadel Knipoog

Ben ik toch wel benieuwd hoe?
Vergeet niet dat je met een zadel en ruiter van ongeveer 60-70 kg, toch aardig de rug(spieren) belast.

Arabian_Girl schreef:
Vd week even met pessoa longeren, Dan went hij ook aan Dingen bij zn benen.

Kijk aub uit me de pessoa, een pessoa teugel kan een heel goed middel zijn om je paard beter over zijn rug te laten lopen en om je paard te trainen, maar het kan ontzettend belastend en nadelig werken voor een paard die nog geen geschikte spieren heeft daarvoor, zoals jouw pony dus..

Verder heb ik niet zo veel toe te voegen, sluit me wel aan bij het cap verhaal. Over het weiland heb ik eigenlijk niets negatiefs ofzo, als het daar droog was is het prima volgens mij..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:49

Carmenn_ schreef:
Arabian_Girl schreef:
Tsjaa er was geen andere cap. Dus is ze er zo opgegaan.
Als je beweegt was hij eerst al doodsbang.Maar gaat nu beter Haha!

Somebitch schreef:
Ik vind dat hier mensen oordelen terwijl ze Gemini niet eens kennen overigens erg slecht.. Ze weten niet half hoe moeilijk en angstig Gemini is.. Dit is toch wel ver boven het normale paard..

Tja, hij is ontzettend moeilijk en angstig. Maar, gevaarlijk zonder cap? Jawel, maar het was maar voor één keer.
Klein detail, maarre, misschien volgende keer even beter bij nadenken.

Verder ziet het er wel goed uit, beugels mogen inderdaad wel wat langer. En over dat lichtrijden, doe maar rustig proberen. Dan vind ie het een beetje eng, (of heel erg), maarre, hij went eraan, en anders heb je daar later misschien problemen mee, omdat doorzitten óók slecht voor de rug is.
Heel veel Succes!

Het ging mij niet over de cap hoor. Dat vind ik ook niet slim van haar..
Ik bedoel het dus over het lichtrijden etc etc etc.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:34

Oh, oke.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:49

Ik vind je wel een beetje groot voor de pony.
Of misschien lijkt het zo omdat je beugels zo kort zitten.
Het is wel een leuke pony om te zien...

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:01

gemini vind ik zo leuke pony om te zien..
wat is eigenlijk de reden dat hij te koop staat, alllen niet verkocht wordt? mag ook via pb. ben daar erg nieuwschierig naar. ik valt mij namelijk altijd op.

tjah en ik ga geen opmerkingen geven die je al 60 keer gehad heb Knipoog.

succes met beleren

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 13:17

De reden dat hij te koop staat is omdat hij te klein gebleven is.En heb nu geen tijd meer voor 3 paardjes.Rij zelf bijna nooit dus is zonde om er 3 te houden om ze daar maar op de wei te laten staan.
dat hij nog niet verkocht is omdat er een paar keer mensen met kleine kinderen zijn weesten kijken en vind hem niet geschikt als kinderpony.Hij was een tijdje terug gereserveerd maar dat meisje heeft er toch vanaf gezien omdat ze bang waren dat ze er zo weer uitgegroeid was.
wss zal het ook meespelen dat hij nog niet echt onder het zadel is.

maar we hebben de tijd..hij staat niet in de weg

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:47

Joline toch, zonder cap nog wel. Niet meer doen he, maar dat heb je al gezegd. Knipoog Mochten jullie de cap nou niet meer kunnen vinden of weer kwijt zijn; mijn cap mag je altijd lenen! Lachen
Wat betreft het verdere commentaar over het lichtrijden ben ik het wel met de rest eens hier, lijkt me toch wel iets beter voor z'n ruggetje Lachen Verder zou iets meer contact met de mond ook wel goed zijn, hij moet er immers wel aan wennen! Maar vind dat jullie het allemaal erg rustig en kalm aan doen Lachen
Ruiter is zeker niet te zwaar voor deze pony, door zijn slanke en korte bouw lijkt de ruiter al snel veel te groot. Tja, ze heeft alleen lange benen, maar daar zie ik niet zulke grote problemen in hoor! Voor zover ik weet is het alleen de bedoeling dat deze ruiter het inrijden weer wat oppakt, zodat de pony met iets meer ervaring op het gebied van rijden kan worden verkocht.
Tja, de natte weide: ikzelf krijg er ook geen prettig gevoel bij, maar ik denk dat de eigenaar dat op dat moment toch het beste kan inschatten. Het ziet er erg glad en modderig uit, maar ik neem aan dat ze echt wel uitkijken met een glibberige ondergrond.
Nog veel succes verder met Gemini!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:42

Heey xLienepienx Haha!
Dat ik jouw ook nog eens tegen kom Knipoog

Dat je je cap kwijt was, kun jij natuurlijk ook niks aan doen.
Toch wel jammer en beetje onverantwoord.
Blij dat het goed is gegaan Lachen

Ik vind jouw trouwens ook niet te groot voor die pony hoor.
Met kortere beugels heb je meer grip dan met lange (vind ik)
Dus dat vind ik wel goed van je Lachen

Nou, succes ermee Haha!
En veel plezier Knipoog

xXx

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:09

Ziet er aardig rustig uit. Inderdaad is het niet zo slim om zonder cap te rijden maar dat is al meerdere malen gezegt. Volgende keer beter:) Het lijkt me een lief paardje. Veel plezier met het verder in-rijden!

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:18

ziet er heel vriendelijk uit hoor!
hopen dat mijn pony dalijk ook zo rustig is als ik erop ga

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:06

Julia_14 schreef:
Joline toch, zonder cap nog wel. Niet meer doen he, maar dat heb je al gezegd. Knipoog Mochten jullie de cap nou niet meer kunnen vinden of weer kwijt zijn; mijn cap mag je altijd lenen! Lachen
Wat betreft het verdere commentaar over het lichtrijden ben ik het wel met de rest eens hier, lijkt me toch wel iets beter voor z'n ruggetje Lachen Verder zou iets meer contact met de mond ook wel goed zijn, hij moet er immers wel aan wennen! Maar vind dat jullie het allemaal erg rustig en kalm aan doen Lachen
Ruiter is zeker niet te zwaar voor deze pony, door zijn slanke en korte bouw lijkt de ruiter al snel veel te groot. Tja, ze heeft alleen lange benen, maar daar zie ik niet zulke grote problemen in hoor! Voor zover ik weet is het alleen de bedoeling dat deze ruiter het inrijden weer wat oppakt, zodat de pony met iets meer ervaring op het gebied van rijden kan worden verkocht.
Tja, de natte weide: ikzelf krijg er ook geen prettig gevoel bij, maar ik denk dat de eigenaar dat op dat moment toch het beste kan inschatten. Het ziet er erg glad en modderig uit, maar ik neem aan dat ze echt wel uitkijken met een glibberige ondergrond.
Nog veel succes verder met Gemini!

tja Juul, ik weet wat je ervan vind. Maar jij rijd ook weleens zonder toch Lachen Zoals al eerder is gezegd, weiland was echt niet nat. Was net een paar daagjes droog gebleven. Nu zal het weiland er wel weer heel anders uitzien Verdrietig

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:25

Doorzitten op een jong paard is echt de dood..

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:30

Epona_ schreef:
Doorzitten op een jong paard is echt de dood..

Overdrijven kan ook, van 2 rondjes (nog geen minuut) doorzitten leeft het paard echt nog wel. Dit word geen gewoonte ofzo.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:40

Toch leuk al die mensen die hier van die nogal overdreven en doelloze opmerkingen plaatsen... Geeft de 'discussie' weer een extra boost Verward
Vandaar ook de knipoog erbij he jo Knipoog Maar mijn cap mag je iig altijd lenen, want tis toch wel een groot risico op een onervaren beestje als Gemini. Maar daar is inmiddels al genoeg over gepraat denk ik zomaar Nagelbijten / Gniffelen Dit zijn jouw zaken de verantwoordelijkheid van jou en van de eigenaar van Gemini, dus ik vind dat bokt daar verder weinig over te zeggen heeft. Tuurlijk, een opmerking erover maken kan echt geen kwaad, je mag hier immers altijd je mening geven, maar doe dat dan goed onderbouwd en plaats niet van dat soort berichten als bovenstaande van Epona_ Heeft helemaal niemand iets aan, bovendien zorgt het vaak alleen maar voor irritaties.
De weide zal nu idd wel een zwembad zijn Scheve mond

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:43

Ja, kan er weer lekker wat gereld worden. Daar heb ik dus helemaal geen zin in, en dan verwijder ik de foto's liever. Maarja Tong uitsteken Onderbouwd commentaar is altijd welkom, mits het niet al 20 x gezegd is.