Zonder zadel=> Eindelijk aan de teugel ! + Lol met je knol.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie_

Re: Zonder zadel=> Eindelijk aan de teugel ! + Lol met je knol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:16

hihi oppassen moet je zeker, ben ook al vele malen aan de haal gegaan terwijl ik omgekeerd op Potter's rug zat Huilen van het lachen
Maar ik leef nog steeds, al heb ik er wel van geleerd Schijnheilig

Sophie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:20

loesaardbei schreef:
Annemarie_ schreef:
typisch bokt Rolleyes wat een drama zeg

Vind dat je leuk bezig bent hoor Lachen Op jouw leeftijd reed ik ook zo (en nu ik 15 ben rij ik Z2).
Succes verder, je komt er wel!

hihi, vind ik ook! alleen toch oppassen.. het moet wel leuk blijven. Dat aan de "teugel" rijden komt vanzelf wel, eerst lekker kunnen rijden en een goede houding krijgen en vooral je niet blind staren op dat "aan de teugel rijden" .. het komt wel Knipoog Haha!

Helemaal mee eens.

Ik vind het een leuke pony, en leuk dat je de foto's geplaatst hebt Lachen Soms lijkt het net alsof niemand hier op bokt fouten maakt, maar die zijn er wel. In de reacties lijkt het allemaal zo logisch en makkelijk maar nageeflijk rijden is moeilijk. En ik denk dat dit het begin is, met betere, juiste aanwijzingen.

Succes verder Lachen

Xx
Laatst bijgewerkt door Sophie_v op 17-01-08 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:21

Norway_girl schreef:
Dit heeft werkelijk niets met aan de teugel rijden te maken. Doordat jij zonder zadel rijd, nodigt het je handen uit om naar beneden te duwen, waardoor je ze vastzet en har kracht kan zetten. Niet goed dus.
Een paard moet vrijwillig aan de teugel willen door voorwaards en naar de teugel toe gereden te worden. Nageven heeft helemaal NIETS met kracht te maken.Misschien eens les nemen en weer een zadel opleggen. Dat achterstevoren zitten vind ik ook niet echt slim, met andere paarden in de bak, moet er 1 schrikken en je lazert er vanaf. Niet slim.

TS is 11 jaar, is nogal tenger en heeft niet de steun van een zadel. Hoeveel kracht denk je dat ze kan zetten? Daar knijp je nog geen mus mee dood.
Ik vind het een superleuke pony. Rijtechnisch is er heus wel het een en ander te verbeteren, maar ze is nog lang geen 100. Gewoon kritisch naar jezelf blijven en het komt helemaal goed.
Volgens mij heb jij ook wat gemist in de jeugd of zo Lips are sealed . Heb jij nooit kunstjes gedaan op een pony en andere gekke dingen. Als ze een keer valt SO WHAT.
Ik ben vroeger welgeteld 26x van manegepony's gevallen en leef nog steeds. Je kunt beter vaak vallen als je jong bent want dan leer je tenminste hoe dat het beste kan. Bovendien ziet de pony er nou niet echt uit alsof hij er op uit is zijn ruitertje pijn te doen. Ik vind het maar gezeur.
TS: veel plezier met je pony Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:41

Sizzle schreef:
Hoeveel kracht denk je dat ze kan zetten?

Ik vind niet dat het ter zake doet hoeveel kracht ze kan zetten, dit zal minimaal zijn idd,
het gaat mij er wel om dat ze deze 'techniek' uberhaupt toe past.
Dat dit nog tijdens een les gebeurt ook vind ik helemaal erg...

Geen gel.ul,
trek maar in de krul

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:46

ik zie echt niet dat ze hem in de krul 'trekt'.
Waar zie je dat dan aan Mas?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:49

kijk alleen al eens naar de handhouding,
vooral op foto 1 zie je het goed vind ik.
Handen zowat bij haar knieen en teugels strak
5 en 6, zelfde verhaal

is overigens niet tegen de ts, maar vooral tegen instructie..
Erg dat kinderen nog steeds op deze manier leren rijden...

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:57

Voor het zelfde geld (ik weet niet hoe je dat spelt Clown Bloos ) heeft ze amper druk op de teugels, maar net genoeg om ze 'strak' te houden en dat haar handen aan haar knieeën zitten wil ook niet persé zeggen dat ze met kracht de pony nageeflijk rijdt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:00

Annemarie_ schreef:
Voor het zelfde geld (ik weet niet hoe je dat spelt Clown Bloos ) heeft ze amper druk op de teugels, maar net genoeg om ze 'strak' te houden en dat haar handen aan haar knieeën zitten wil ook niet persé zeggen dat ze met kracht de pony nageeflijk rijdt.

wat is volgens jou dan de reden dat die handen
zitten waar ze zitten?
ik vind dit namelijk een typische 'trekhouding'

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:02

tja ik kan niet ruiken waarom ze haar handen daar plaatst he, waarschijnlijk zoals iedereen wel iets aan te merken heeft op zijn/haar houding.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:04

Persoonlijk kan ik juist niet trekken als mijn handen zo laag staan. Maar hoe dan ook, ze horen daar zeker niet en dat zal TS nu echt wel begrijpen.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:05

precies, het heeft weinig nut door te zeuren over iets waar de TS weinig aan heeft Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:07

Raar dat de TS zo les krijgt dan, de instructrice zal wel beter moeten weten over het aan de teugel rijden....

heb ook op die manier les gehad. Paard kukelt op de voorhand en loopt aan de teugel. Dat ziet er dan "netjes" uit in de ogen van de instructrice, maar het is rijtechnisch zooo verkeerd...Bovendien moest ik met veel druk rijden, wat ook niet moet. Een paard voelt een vlieg, dan voelt die lichte druk ook wel!

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:27

De 'tips' zijn denk ik wel gegeven Bloos

Vind jullie wel een super combi! Haha! Jammer dat je geen andere instructrice kunt regelen want ik dnek wel dat het een leerpony is ( lekker braaf en rustig) Ik zou zeggen, doe wat met de tips en heel veel suc6!!

OJaa als je geoefent hebt kun je mischein nog eens foto's plaatsen? Zien we misschien verbetering en kunnen we misschien weer tips geven!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:27

leuke pony zeg Haha!

doet me denken aan een pony die ik ken .
probeer je handen niet vast te zetten ,, maar dat is vaak geneog herhaald.
Ik vind je houding wel veel veranderd,
goed verandert , je zit nu meer rechtop.
lol met je knol is ook belangrijk hea?
ziet er vrolijk uit
nou nog veel plzr met je pony Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:07

Sizzle schreef:
Norway_girl schreef:
Dit heeft werkelijk niets met aan de teugel rijden te maken. Doordat jij zonder zadel rijd, nodigt het je handen uit om naar beneden te duwen, waardoor je ze vastzet en har kracht kan zetten. Niet goed dus.
Een paard moet vrijwillig aan de teugel willen door voorwaards en naar de teugel toe gereden te worden. Nageven heeft helemaal NIETS met kracht te maken.Misschien eens les nemen en weer een zadel opleggen. Dat achterstevoren zitten vind ik ook niet echt slim, met andere paarden in de bak, moet er 1 schrikken en je lazert er vanaf. Niet slim.

TS is 11 jaar, is nogal tenger en heeft niet de steun van een zadel. Hoeveel kracht denk je dat ze kan zetten? Daar knijp je nog geen mus mee dood.
Ik vind het een superleuke pony. Rijtechnisch is er heus wel het een en ander te verbeteren, maar ze is nog lang geen 100. Gewoon kritisch naar jezelf blijven en het komt helemaal goed.
Volgens mij heb jij ook wat gemist in de jeugd of zo Lips are sealed . Heb jij nooit kunstjes gedaan op een pony en andere gekke dingen. Als ze een keer valt SO WHAT.
Ik ben vroeger welgeteld 26x van manegepony's gevallen en leef nog steeds. Je kunt beter vaak vallen als je jong bent want dan leer je tenminste hoe dat het beste kan. Bovendien ziet de pony er nou niet echt uit alsof hij er op uit is zijn ruitertje pijn te doen. Ik vind het maar gezeur.
TS: veel plezier met je pony Knipoog

Fijn dat jij het gezeur vind dan. Haha! Ik zou het nooit doen, lekker hoor je nek breken. Slapen Bij mijn op stal was het niet een stoegestaan.
Plus dat nageven niets te maken heeft met kracht nee, weet niet hoe jij je paard rijd dan? *is geen aanval, puur nieuwschierigheid* Hoe dan ook als jij je handen vastzet geef je niet mee in beweging van het dier, hoeveel kracht je zet, of je daar geen mus mee dood kan knijpen, of dat je er een olifant mee stikt, maakt niets uit. Er staat continue druk op het bit, ik neem aan dat ik je de rest niet uit hoef te leggen. Zoja doen we dat via PB, want ik vind dat er zat uitgelegd word over hoe "het nageven" in elkaar steekt. Ik ga daar haar toppic je niet mee verknallen. En ik heb mijn mening gegeven, daar is HAW voor nietwaar.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 22:54

Norway_girl schreef:
Dat achterstevoren zitten vind ik ook niet echt slim, met andere paarden in de bak, moet er 1 schrikken en je lazert er vanaf. Niet slim.

Dàt vind ik nu eens eigen keuze Lachen .
Als Ragga ergens van zou schrikken, zou ik er gewoon afspringen (al zo vaak gedaan Huilen van het lachen ).

Citaat:
Ik ga daar haar toppic je niet mee verknallen. En ik heb mijn mening gegeven, daar is HAW voor nietwaar.

Ja en daar ben ik ook blij om Lachen

[quote=''Superpaardje'']OJaa als je geoefent hebt kun je mischein nog eens foto's plaatsen? Zien we misschien verbetering en kunnen we misschien weer tips geven![/quote]
Die zullen (normaal gezien) voor de zomer zijn. Lachen
Hoop dat ik hem dan netjes aan de teugel kan rijden, zo niet, zal ik hard aan het oefenen zijn Lachen

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 23:03

Owja trouwens, misschien handig om even te zeggen.
Dat eerst paard is Kwiekly, zij loopt op een groot niveau dressuur Haha! . Ik leer nog steeds heel veel van haar.
Daarom ben ik ook blij dat ik de kans krijg om op haar te rijden, ook kan ik op Espoir rijden, hij is nog internationaal kampioen jumping geweest! Kan ook veel van hem leren. En dan is er nog Aïsha, een jong paardje waar ik ook af en toe op rijd.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:05

Lief ponytje zeg!!
Zal wel niet verder op ingaan over het voorafgaande Slapen maar wil je wel wat tips geven.
Plaats je handen hoger (voor het zadel zegmaar) en ga de pony lekker actief van achter rijden. Dit kan je doen door (schijn)overgangen en dan als je bijvoorbeeld aandraaft lekker actief. Als je je pony een hebt losgereden kan je mits jij en de pony dat kunnen bijvoorbeeld ook een paar pasjes achterwaarts doen en dan weer actief wegstappen of draven, maar ik weet niet of je daar ervaring mee hebt.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:32

_Esther schreef:
Owja trouwens, misschien handig om even te zeggen.
Dat eerst paard is Kwiekly, zij loopt op een groot niveau dressuur Haha! . Ik leer nog steeds heel veel van haar.
Daarom ben ik ook blij dat ik de kans krijg om op haar te rijden, ook kan ik op Espoir rijden, hij is nog internationaal kampioen jumping geweest! Kan ook veel van hem leren. En dan is er nog Aïsha, een jong paardje waar ik ook af en toe op rijd.

meende net te zeggen dat eerste paardje is ragga toch niet tenzij die plots veel afgegaan is van de zon Haha! . Hehe heb nog maar veel plezier met ragga. Lol met de knol is ook belangrijk! Daar draait veel rond denk ik.