Maar ik leef nog steeds, al heb ik er wel van geleerd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
loesaardbei schreef:Annemarie_ schreef:typisch boktwat een drama zeg
Vind dat je leuk bezig bent hoorOp jouw leeftijd reed ik ook zo (en nu ik 15 ben rij ik Z2).
Succes verder, je komt er wel!
hihi, vind ik ook! alleen toch oppassen.. het moet wel leuk blijven. Dat aan de "teugel" rijden komt vanzelf wel, eerst lekker kunnen rijden en een goede houding krijgen en vooral je niet blind staren op dat "aan de teugel rijden" .. het komt wel![]()
Norway_girl schreef:Dit heeft werkelijk niets met aan de teugel rijden te maken. Doordat jij zonder zadel rijd, nodigt het je handen uit om naar beneden te duwen, waardoor je ze vastzet en har kracht kan zetten. Niet goed dus.
Een paard moet vrijwillig aan de teugel willen door voorwaards en naar de teugel toe gereden te worden. Nageven heeft helemaal NIETS met kracht te maken.Misschien eens les nemen en weer een zadel opleggen. Dat achterstevoren zitten vind ik ook niet echt slim, met andere paarden in de bak, moet er 1 schrikken en je lazert er vanaf. Niet slim.
Sizzle schreef:Hoeveel kracht denk je dat ze kan zetten?
Annemarie_ schreef:Voor het zelfde geld (ik weet niet hoe je dat spelt![]()
) heeft ze amper druk op de teugels, maar net genoeg om ze 'strak' te houden en dat haar handen aan haar knieeën zitten wil ook niet persé zeggen dat ze met kracht de pony nageeflijk rijdt.
Sizzle schreef:Norway_girl schreef:Dit heeft werkelijk niets met aan de teugel rijden te maken. Doordat jij zonder zadel rijd, nodigt het je handen uit om naar beneden te duwen, waardoor je ze vastzet en har kracht kan zetten. Niet goed dus.
Een paard moet vrijwillig aan de teugel willen door voorwaards en naar de teugel toe gereden te worden. Nageven heeft helemaal NIETS met kracht te maken.Misschien eens les nemen en weer een zadel opleggen. Dat achterstevoren zitten vind ik ook niet echt slim, met andere paarden in de bak, moet er 1 schrikken en je lazert er vanaf. Niet slim.
TS is 11 jaar, is nogal tenger en heeft niet de steun van een zadel. Hoeveel kracht denk je dat ze kan zetten? Daar knijp je nog geen mus mee dood.
Ik vind het een superleuke pony. Rijtechnisch is er heus wel het een en ander te verbeteren, maar ze is nog lang geen 100. Gewoon kritisch naar jezelf blijven en het komt helemaal goed.
Volgens mij heb jij ook wat gemist in de jeugd of zo. Heb jij nooit kunstjes gedaan op een pony en andere gekke dingen. Als ze een keer valt SO WHAT.
Ik ben vroeger welgeteld 26x van manegepony's gevallen en leef nog steeds. Je kunt beter vaak vallen als je jong bent want dan leer je tenminste hoe dat het beste kan. Bovendien ziet de pony er nou niet echt uit alsof hij er op uit is zijn ruitertje pijn te doen. Ik vind het maar gezeur.
TS: veel plezier met je pony
Norway_girl schreef:Dat achterstevoren zitten vind ik ook niet echt slim, met andere paarden in de bak, moet er 1 schrikken en je lazert er vanaf. Niet slim.
Citaat:Ik ga daar haar toppic je niet mee verknallen. En ik heb mijn mening gegeven, daar is HAW voor nietwaar.
_Esther schreef:Owja trouwens, misschien handig om even te zeggen.
Dat eerst paard is Kwiekly, zij loopt op een groot niveau dressuur. Ik leer nog steeds heel veel van haar.
Daarom ben ik ook blij dat ik de kans krijg om op haar te rijden, ook kan ik op Espoir rijden, hij is nog internationaal kampioen jumping geweest! Kan ook veel van hem leren. En dan is er nog Aïsha, een jong paardje waar ik ook af en toe op rijd.