Blunderdebuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Blunderdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:11

@Fjordie: Wokkel is 1.65, maar heeft nog niet zoveel bespiering enzo, omdat ik nog niet zo lang met haar bezig ben. Vooral haar onderhals moet weggewerkt worden, en in plaats daarvan mag er goede bespiering komen. En ze is drachtig, waardoor het allemaal ook niet mooier en makkelijker wordt.

@biancanij: de overgang van gelop naar draf die je van de zijkant ziet, rechtsom, was zelfs een onbedoelde overgang. Maar ik kon me er niet meer zo druk over maken. Wat betreft de middendraf heb je gelijk: ze vindt het erg moeilijk om te ontspannen en dan lekker haar lijf los te gooien Tong uitsteken.

De vrouw die commentaar geeft is trouwens niet degene die de camera bediende. Degene die de camera bedient is mijn vriend (voor het eerst mee op wedstrijd). Degenen aan de kant die mee gingen voorlezen waren mijn stalgenootje (Sjuulie) en haar moeder. Ik was er toen wel heel blij mee, omdat ik anders helemaal raar was gaan rijden... ook al is het hulp van derden en mag het niet.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:30

Citaat:
de overgang van gelop naar draf die je van de zijkant ziet, rechtsom, was zelfs een onbedoelde overgang. Maar ik kon me er niet meer zo druk over maken.

ROFL Wat blijf je er heerlijk nuchter onder. Het is inderdaad niks om je druk om te maken vergeleken met de rest van de proef. (Bedoel natuurlijk het voorleesgedoe).
Wat ik mij afvraag is: heeft de jury niet ingegrepen? Meestal zegt de jury waar je weer moet beginnen als er een fout gemaakt wordt, hier liet de jury je aan je lot over heb ik het idee, of ze lag onder de tafel van het lachen.

Dat laatste heb ik ooit tijdens de kampioenschappen gehad, ik reed toen een grote ier die heel snel het bit vast pakte en zo stug als wat werd als hij ergens van schrok Vlak voordat ik de proef moest rijden was hij ergens van geschrokken (notabene door iemand van onze vereniging) maar ik had geen tijd meer om hem weer "normaal" te krijgen, de jury (tevens mijn instructeur, toen mocht dat nog) lag dubbel van de lach ergens onderin zijn auto, drama was het. Vreemd genoeg geen kampioen geworden. Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:48

@Ikima: Haha, grappig van je instructeur! En ja, de jury riep op een gegeven moment 'Je bent bij 13' (13 notabene! Tong uitsteken). Toen ging het weer even wat beter...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 23:03

En ondanks alle berichten van 'dapper dat je het hier durft te plaatsen' enzo - gaat het hier nog steeds goed en zijn er geen verhitte discussies aan de gang Tong uitsteken. Wat apart Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:13

haha!!
erg is dat he, heb ik ook wleens gehad.. ging ik bij B links ipv rechts Clown (of andersom)
Mijn commentaar: jouw middendraf is veeeels te weinig. Hij moet echt veel meer vertrekken.. En je moet proberen je been stil te houden ipv elk pasje bij te tikken, als hij terugvalt geef je 1x goed been en dan houd je m weer stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:16

Sheran schreef:
Nou, zo rustig was ik nou ook weer niet, haha.

Mijn VERvoorlezer is nog niet gewend aan de nieuwe proeven en rijdt zelf geen paard. Ik ga hem niet thuislaten want het is mijn vaste voorlezer - en hij heeft het met mijn vorige paard prima gered tot en met de M1. Maar toen had hij de tactiek: 'als ik niet weet waar ze is: DOORlezen'. Dat is niet helemaal de goede tactiek in de B. Ik vind het al heel lief dat hij het wil doen Lovers.

En ohja, Wokkel is een PAARD al lijkt hij daar nog niet zo op Tong uitsteken.

idd, als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan die tutten die (ok misschien samen met hun voorlezer) de proef verkl*ten en dan midden op het wedstrijdterrein een grote bek staan geven tegen hun voorlezer.. die tenslotte maar wel vrijwillig meegaat!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:43

VivaLaVida schreef:
haha!!
erg is dat he, heb ik ook wleens gehad.. ging ik bij B links ipv rechts Clown (of andersom)
Mijn commentaar: jouw middendraf is veeeels te weinig. Hij moet echt veel meer vertrekken.. En je moet proberen je been stil te houden ipv elk pasje bij te tikken, als hij terugvalt geef je 1x goed been en dan houd je m weer stil.

Ja klopt, de middendraf is vreselijk. Alhoewel het beter is dan in het begin (al is dat nauwelijks te geloven). In het begin sprong hij namelijk steeds aan in galop als je de draf wilde verruimen. Wokkel is namelijk nogal kort en dan is strekken nogal moeilijk. We werken er dus aan. Soms gaat het goed (thuis bijvoorbeeld Tong uitsteken), wanneer er weinig spanning is. Maar op zo'n wedstrijd is er natuurlijk meer spanning en gaat ze sneller galopperen en minder strekken.
En hij was idd ook erg slecht aan mijn been, mede door alle spannende boompjes langs de kant (al zie je dat bijna niet terug op film). En ik was zo erg bezig met de rest van mijn proefje dat ik ook absoluut niet meer op mijn houding heb gelet en wat ik allemaal deed...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:59

Hoe kom je trouwens aan de naam "Wokkel"? Ik had ooit een kat die ik Wokkel had genoemd maar hij was vrij snel verdwenen. Weggelopen vanwege de naam? Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:14

hah ja ik snap wel wat je bedoeld, ik heb zelf een haf die middendraf ook moeilijk vind.. heeft ook de neiging om terug te vallen..
soms wil je je proefje te liest vergeten.. had ik toen wel haha Tong uitsteken
heb sindsdien ff niet meer gestart, en nu de 26e weer.. ga nu mijn proefje ff uit mn hoofd leren!! hahah

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:37

Ach gut Knap dat je het hier durft neer te zetten! Volgende keer beter hoor, vind Wokkel overigens een prachtig paard! Kwijl

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:57

ziet er netjes uit hoor! Haha!
jammer dat de voorlezer (iets) te snel las! maarja dat kan altijd gebeuren he! Ach gut
verder vind ik het er netjes uit zien! alleen dat piepje van de beugel is best vervelend(ik ken het)
succes nog verder!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 23:21

@VivaLaVida: succes!

@ Marjolein: Hoezo knap? Tong uitsteken Dank je! Ik vind haar ook mooi maar daar is niet iedereen het mee eens Haha!.

@Stephanie: piepje is verholpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:00

Nou ik vind het zeker ook een mooi paard hoor!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:09

Gewoon! Ze heeft een aansprekend hoofdje. Lachen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:02

Haha, die voorlezer moet nog even leren hoe je goed voorleest (mijn moeder heeft er altijd een bakje bij zodat ze weet waar ze is en waar ik rijd).
De jury heeft inderdaad soepel gerekend aan je proef te zien.
Wel mooi paardje.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:28

wat jammer zeg, vind dat je verder erg netjes rijd, volgende keer beter!

Roann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:14

Hey,
heb het filmpje gezien en een paard puntjes op papier gezet, heb verder niet gelet op ander commentaar.

Ik vroeg me af of ze altijd een beetje onregelmatig loopt in de draf (rechts achter naar mijn idee, lijkt wat stijf)..
Verder mag je bij de middendraf je handen toesteken en minder draven, ze loopt zichzelf op en versnelt alleen.. Als je dat een beetje bijsteld zal ze sneller verruiming zoeken.
Als je je paard oppakt in middenstap of halsstrekken mag het wat geleidelijker, je maakt nu onbewust een ophouding wat een onregelmatigheid veroorzaakt in de draf.
Bij het doorzitten mag je iets meer op je knieën leunenen je hakken naar buiten drukken, op die manier worden je benen wat stiller.
Verder heb ik als enigste echte trainingspuntje dat je stellingsovergangen moet gaan oefenen, dus linkerstelling rechterstelling en dan weer rechtsstellen. Hierdoor gaat je paard bij je halve grote volte A-X X-C wat meer in evenwicht lopen waardoor het voor jouw wat makkelijker word om dr rond te blijven rijden en impuls te houden.
Ik weet dat dit commentaar is uit je oefening maar ik denk wel en hoop ook dat je er iets mee kan!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:14

@GinnyBanshee: Ik denk ook dat het volgende keer wel beter zal gaan Haha!. Ik vind Banshee en jij trouwens een hele mooie combi!

@VivaLaVida & Marjolein & Nessie: bedankt!

@Roann: Dank je wel, ik zal eraan werken! Ik werk al aan de stellingsovergangen. Maar bij een wedstrijd, en zeker bij deze, is er altijd wat meer spanning dan normaal Lachen.
De dag voor de wedstrijd liep Wokkel in alle hoeken rechtsom onregelmatig, en ik was aan het twijfelen of ik wel op wedstrijd zou gaan, maar op de dag zelf leek het over en ben ik toch gegaan. Dit zou daarvan kunnen komen, maar ook een beetje van de teugelvoering denk ik.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 18-01-08 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:29

knap dat je zo hebt doorgezet.
Ik kon het al niet volgen Clown en dan degene die je wilde helpen er ook doorheen Nagelbijten / Gniffelen

verder vind ik dat je een keurige houding hebt. Paard mag misschien iets actiever gereden worden als je het mij vraagt.
Verder iets rustiger met je handen? ik vind dat je het erg netjes doet! Ja

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 21:56

@ Karin_88: dank je wel Lachen. Ik zal proberen aan de activiteit te werken, want dat hoor ik veel Tong uitsteken.

verbeterpunten tot nu toe:
- rustiger in de hand
- benen stil
- meer ruimte geven in middendraf
- geleidelijker hals laten strekken
- actiever proefje rijden

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:49

Was dit een officiele wedstrijd?? of onderling??
Je hebt het namelijk over 173 punten en met aftrek 169, dus -4
Snap niet hoe je hieraan komt Verward (kan namelijk niet Knipoog )

Vind het wel heel gedurft dat je het filmpje geplaatst hebt OK dan!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:07

Het is wel een officiële wedstrijd. Ik had het trouwens verkeerd - ik kwam op 167 uit. Nouja, veel maakt het niet uit. Coulante jury gehad hoor!

Waarom vinden jullie het nou toch allemaal zo gedurfd Haha!.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:02

Zeker en coulante jury Ja Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 17:33

Ikima schreef:
Hoe kom je trouwens aan de naam "Wokkel"? Ik had ooit een kat die ik Wokkel had genoemd maar hij was vrij snel verdwenen. Weggelopen vanwege de naam? Vingers aflikken

Het komt van 'Wocorella'. Heb ik ook niet bedacht, hoor. Dus ik kort het meestal af tot Wokkel, en als ze vervelend is tot relletje Haha!.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 10:51

Ik heb trouwens mijn blunderdebuut weer goed gemaakt: gisteren was ik 2 keer eerste met 178 en 182 punten Haha!. Dus toch maar 1 winstpunt.