Quike @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Re: Quike @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:41

ik had beter gewoon niks kunnen zeggen volgens mij,bedoelde het niet aanvallend naar de mensen die kritiek hebben op de foto's(staat er nog bij)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:44

het lijkt mij ook niet leuk,trots foto's neer te zetten en het eind is dat er helemaal niets van deugt...
ik vind het wel meevallen,ze heeft nog genoeg tijd om te leren,
misschien leest ze het morgen allemaal door en haalt ze de bruikbare dingen eruit...ik blijf positief....

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:44

Ik vindt het er gespannen uit zien maar jullie komen er met veel oefenen vast wel.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:48

geerke schreef:
het lijkt mij ook niet leuk,trots foto's neer te zetten en het eind is dat er helemaal niets van deugt...
ik vind het wel meevallen,ze heeft nog genoeg tijd om te leren,
misschien leest ze het morgen allemaal door en haalt ze de bruikbare dingen eruit...ik blijf positief....

bedankt

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:48

rozahorse schreef:
Ik vindt het er gespannen uit zien maar jullie komen er met veel oefenen vast wel.

en jij ook bedankt! Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:50

TS,
waarom reageer je niet op de opbouwende kritiek?
Vind dit een beetje raar Verward

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:51

opbouwende kritiek, daar reageer ik op. Op in de grond trappen niet

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:51

en ik heb geen tijd om op ALLES te reageren

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:52

Renee__ schreef:
madeleen schreef:
Voor de rest mogen je beugels korter,

Langer bedoel je? Tong uitsteken

Haha, sorry dat bedoel ik. Clown

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:55

Nou sorry vind dit wel heel erg flauw van je,
als ik een foutje maak dat er wel staat dat je 13 bent krijg ik meteen een hele bakkes op me af?
Zeg ik nu iets, reageer je maar gewoon niet meer?
Vraag me af waarom je dit topic hebt geopend
want ik zie hier niets "in de grond trappend" ?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:56

als ze er vandaar die vraag achter zet, snap ik dat het echt een vraag is en dat er niet mee word bedoelt: o hallo, jouw laarzen zijn dus écht veel te groot

snappen jullie dat dan niet?
zo word het al een stuk gezelliger
toch, Flutterby?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:57

ReJo schreef:
Nou sorry vind dit wel heel erg flauw van je,
als ik een foutje maak dat er wel staat dat je 13 bent krijg ik meteen een hele bakkes op me af?
Zeg ik nu iets, reageer je maar gewoon niet meer?
Vraag me af waarom je dit topic hebt geopend
want ik zie hier niets "in de grond trappend" ?

dan denk ik dat je blind bent

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:58

Zou je misschien ook wat normaler kunnen reageren?
Want ik ben niet blind Verward
Waarom zou ik dat moeten zijn?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:59

jij moet niet zeggen dat ik flauw ben en dat jij de hele lading krijgt, want ik kreeg de volle laag.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:59

omdat je niets in de grond trappends ziet

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:00

Het ziet er inderdaad geen ontspannen plaatje uit,
Ik denk dat je beter ook je sporen uit doet, voor een tijdje, tot je een goede beenligging hebt.
Het is wel een leuk paardje, en ik hoop dat je de tips gebruikt voor de volgende keer.

Maar ik vind dat je echt overdreven reageert,
later zul je ook moeten leren omgaan met kritiek, en als je zo blijft reageren als nu, zal het niet gemakklijk worden
Ik heb hier geen 'in de grond stampen.' gelezen, opbouwende kritiek is volgens jou alleen maar kritiek waar positieve dingen in gezegt worden?
Je moet het ook niet steken op de '13-jarigen', wat maakt het uit, ik was 13, heb 1 topic gepost op HAW, en heb ook kritiek gekregen, maar daar moet je verstandig mee omgaan, en niet zo reageren.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:01

Ik wil er best rekening mee houden dat je al vooruitgang geboekt hebt, maar als je weet dat je beenhouding slecht is, kan het er bij mij niet in dat je met sporen gaat rijden...
Je houding lijkt heel storend voor je paard zo te zien, dus de tips die al gegeven zijn van je sporen uit te doen, je beugels langer te maken en eerst aan je houding te werken zijn zeker terecht...

We moeten allemaal leren hoor en als je zoals je in je beginpost zegt, weet dat je beenligging slecht is, is het aan jou om daaraan te werken. Je weet ook dat je daarover opmerkingen gaat krijgen; als je dat niet wil, moet je geen topic plaatsen, maar eerst verder oefenen en pas later een topic openen waarvan je vind dat je goed gereden hebt.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:03

lieke4quike schreef:
jij moet niet zeggen dat ik flauw ben en dat jij de hele lading krijgt, want ik kreeg de volle laag.

Sorry dan zeg je dat ik blind ben?
er staat toch echt dat ik een volle bakkes kreeg
van JOU ja, dat het onzin is dat ik zeg dat er niet staat dat je 13 bent.
Mag ik ook iets verkeerd lezen?
En ik zeg niet dat JIJ flauw bent,
ik zeg dat ik het flauw VIND dat je zo reageerd.
Ookal ben je 13?
Moeten we dan allemaal zeggen:
Mooi paardje, goedzo meisje?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 21:11

Jullie snappen gewoon echt niet hoe het zit.
Ik doe gewoon heel erg goed mijn best en vind het vervelend om dat alleenmaar slechte kritiek te krijgen. Dat snappen jullie, maar jullie vinden dat ik niet mag zeggen wat ik vind van jullie reactie's, waardoor jullie nog feller reageren. Dat raakt me gewoon echt diep in het hart. Het is helemaal niet mijn bedoeling om quike tegen te werken of...

Ik word er gewoon zo verdrietig van dat jullie (op een enkeling na) zeggen dat ik niks goed kan doen. Ik hou gewoon van Quike en ik wil haar helemaal geen pijn doen. Ik wil echt het beste voor haar. En ik kan er echt wel tegen als er een paar van die reactie's zijn over mijn voeten enz. maar op gegeven moment is het gewoon genoeg geweest. Ik word hier gewoon zo verdrietig van dat ik echt heeeeeel fel ga reageren, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo ben.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:20

Op mijn post op pagina 2 heb je ook niet gereageerd terwijl er toch heel wat goede tips in staan...
Ik snap best dat je je best doet met Quike maar je wilt gewoon geen negatief commenaar en als je daar niet tegen kan moet je geen topic op HAW maken.
Maar als jij je vriendelijk gedraagt zullen anderen ook vriendelijk reageren ipv iedereen af te zeiken (en dat heb je bij redelijk wat bokkers gedaan) die negatief commentaar geven of omdat ze hetzelfde zeggen. Oké daar zou ik ook zot van worden maar dan zeg ik gewoon van 'dat weet ik en ik werk er ook hard aan' ik ga niet iedereen afzeiken.
Moet je onthouden op bokt: JIJ beleefd= ZIJ beleefd.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:22

Tuurlijk snappen we wel dat je je verzorgpaard geen pijn wilt doen, maar er zijn mensen die niet het hele topic doorgaan lezen. (Zou ik met 3 of 4 pagina's ook niet doen) Maar het betekend niet dat je geen commentaar mag krijgen. En er zijn mensen die het wel positief willen brengen, maar ik geloof dat jij dan alleen op 'goede' berichtjes reageerd. Maargoed, zullenw e maar ontopic gaan?
Blijf veel oefenen, wil binnekort weer vooruitgang foto's zien. Knipoog

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:22

Ik heb net alle reacties doorgelezen en ga proberen niet alles te herhalen, maar wat misschien een tip is om rechter te zitten: doe net alsof er een touwtje aan je hoofd zit dat je omhoog trekt als het ware. Zelf probeer ik ieder rondje te denken 'hoe zit ik?' en ga een soort van lijstje af (hakken uitdrukken, schouders naar achter, hoofd omhoog, enz.). Als je van voor iets meer loslaat dan ziet het er al gelijk wat beter uit. Probeer eerst gewoon lekker actief te rijden en vergeet even het 'mooie plaatje'. Rij veel overgangen en figuren met een teugel waarin je wel contact hebt, maar verder niet te veel trekt en ze met haar hoofd in een normale houding loopt. Zorg dat ze in eerste instantie 'aan je been is' en reageert als jij met je been knijpt. Dan heb jij tijd om aan je zit e.d. te werken en komt de nageeflijkheid daarna wel.

Ik snap dat het niet leuk is om te horen dat je bepaalde dingen 'fout' doet. Wij weten heus ook wel dat je het best wilt voor je paardje, maar probeer wat met het commentaar te doen in plaats van overal tegenin te gaan (wat soms een mens' eerste reactie is). Ga aan het werk met de tips en laat snel weer een topic zien, het gaat heus wel lukken, gewoon veel oefenen! Succces!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:29

lieke4quike schreef:
_Sigrid_ schreef:
Ik heb niet veel aan te vullen op mijn voorgangers. Behalve dat je houding niet zo best is...

Tip: Neem een paar zitlessen. Ik denk dat je dan al 50% van de problemen heb opgelost.

Verder: Doe die sporen af. Sporen moet je echt alleen gebruiken als je een hele fijne houding hebt, en die heb jij niet. Ik kan van mezelf zeggen (10 jaar rijervaring) dat ik best netjes zit, maar ik vind mezelf nog niets eens goed genoeg om sporen te dragen.

Ook nog: Niet zo aangebrand reageren. Tegenwoordig plaatst iedereen HAW topics en wil alleen maar applaus. De commentaren die hier gegeven worden zijn soms inderdaad een beetje bot. Maar lieve schat, kijk nou eens kritisch naar die foto's van jezelf...dat is toch ook geen houding? Gelukkig kan je hier gewoon mee aan de slag zodat het beter wordt en je volgende keer positievere reacties hebt op HAW.

Over je paard: Prachtig dier, maar weinig ontspanning.

uhm, als ik vragen mag....wat heb jij hier aan te vullen? je zegt ik heb niet veel aan te vullen behalve: en dan noem je dingen op die er al lang 25 keer staan !

Ik had niets aan te vullen wat betreft commentaar, wel wat betreft de tips. Houd er rekening mee dat dingen "geschreven" vaak harder overkomen dan bedoeld wordt.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 21:35

Citaat:
Ik had niets aan te vullen wat betreft commentaar, wel wat betreft de tips. Houd er rekening mee dat dingen "geschreven" vaak harder overkomen dan bedoeld wordt.

Daar heb je gelijk in, maar dat geld voor mij ook. Ik ben op het moment met het mes in mijn hart gestoken (waardoor ik al feller reageer), maar mijn reacties kun je ook harder overnemen dan de bedoeling is.

maar let er wel op dat het niet mijn bedoeling is om dit topic een wedstrijdje tussen 'je zegt het heel bot' en 'nee, niet waar, ik zeg mijn mening' te maken. Het lijkt me ook beter om hier nu dus verder over op te houden en een reactie te plaatsen waarbij je het enigzins gezellig probeert te houden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:01

Moderatoropmerking:
Voor sommigen (let op, sommigen Knipoog ) onder ons, probeer er rekening mee te houden dat TS 13 jaar oud is, en breng opbouwende kritiek.
TS, voor jou geldt, wees blij dat mensen de moeite nemen om je foto's te bekijken en je tips te geven. Ook al zijn het de dingen die je zelf al zegt, ik heb al veel dingen gelezen hier die ook echt een oplossing geven. Doe daar iets mee, en wees dankbaar voor al diegene die er de moeite voor nemen, en reageer zelf ook respectvol.