Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:21

Noah2006 schreef:
Beetje aparte humor hierzo! Zal ik jou eens met een zweep slaan, kijken of je niks doet en dan ga ik lekker op je rug een kuur rijden.
Paarden bokken en steigeren niet zomaar. Of het ligt aan de ruiter, die niet conquent genoeg is geweest tegen het paard, of het beestje heeft pijn.

Nors opkijken
ze slaat hem ook echt de heeeele tijd Clown
kan eigenlijk nog best wat harder Clown

Rolleyes

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:22

Prima ga maar lekker zo door met je paard, maar zet dan ook geen topic neer straks dat je hem moet laten inslapen met artrose of gescheurde pezen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:22

wat doet iedereen hier toch dom, de pony is blij, laat hem lekker

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:23

een wannabe hengst Tong uitsteken een ruin dus.

Dan nog moet jij proberen ontspannen zitten he pharagirlke Tong uitsteken in stap kan je het wel, dus proberen opvangen met je bekken ipv door je benen aan te spannen, neem een voorbeeld aan rodeoruiters,, dit valt toch onder de categorie fun-rodeo Hmm? Tong uitsteken
En trouwens,, dat was een edit, dus ik wist niet of je ie meegepikt had.

@phaser: Hij moet niet anders doen dan normaal lopen Tong uitsteken vooruit remmen links en rechts Lachen

Sodeletuut schreef:

Ik zie eigenlijk niet zoveel pony's steigeren voor de fun ... bokken en springen, ja dat wel maar steigeren? nee.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 06-01-08 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:24

Sodeletuut schreef:

Hij ziet er ook heel erg blij uit ja. Vork

Maar goed, dan zal het wel aan de pony liggen.
Ik zou je dan toch nog een tip mee willen geven.
Als jij een tik geeft met de zweep, en hij bokt, geef dan niet na 1 tik op, hij wint dan elke keer.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:25

Roosje_ schreef:
Sodeletuut schreef:

Hij ziet er ook heel erg blij uit ja. Vork

Maar goed, dan zal het wel aan de pony liggen.
Ik zou je dan toch nog een tip mee willen geven.
Als jij een tik geeft met de zweep, en hij bokt, geef dan niet na 1 tik op, hij wint dan elke keer.

TS zegt dat hij dit alleen doet bij dressuur, hij vind dat saai en maakt er een lolletje van, en ze zegt dat hij bij buitenritten heel braaf is. dan is het toch duidelijk?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:26

@El Salvador: Lees even iets zorgvuldiger... Pharaon is zo gek gewoon... Ook als hij alleen in de wei staat doet hij zo, hij kan zo zijn energie kwijt en dit is gewoon een 'spelletje' tussen hem en Pharagirlke. Hier is echt niets triests aan hoor...

@Noah: best vreemde reactie eigenlijk... dit beestje is kerngezond en is door menig mensen onderzocht.
Zoals je al dan niet las is Pharaon mishandeld geweest vroeger en was die enorm schuw en had heel veel schrik van mensen. Dat steigeren is gewoon hoe hij is, meer niet... of er nu een ruiter op zit of niet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:27

Sodeletuut: ach misschien ben ik zo'n verschrikkelijk lelijk wezen dat hij denkt 'eraf er mee, ik verdien mooier!' Clown

Noah2006 schreef:
Prima ga maar lekker zo door met je paard, maar zet dan ook geen topic neer straks dat je hem moet laten inslapen met artrose of gescheurde pezen

artrose; naar gekeken, geen last van Clown pezen? naar gekeken, sterker dan die van veel dresuurknollen Knipoog dus je punt is?

suze: ja hoor Ja heel de tijd! Want hoe harder ik sla hoe hoger hij gaat Ja I believe I can flyyy!! Muziek!

Elsalvador: get real. Clown echt.

roosje: ik blijf tikken tot hij stopt normaal, Af en toe verlies ik mijn evenwicht (kan gebeuren) en ik vind het ronduit stom om hem een tik te geven voor iets waarvan hij wsl al niet meer weet waarom hij die krijgt. Hem tikken als hij weer normaal doet gaat hem in verwarring brengen lijkt me..

Lord ik: Volgende keer spierverslappers in nemen dus Ja hahaha ik zal er nog eens extra op letten Clown Maar blijven zitten enkel op basis van je bekken is bijzonder moeilijk hoor, bovendien heb ik rugproblemen waardoor ik sowieso niet alles kán opvangen met mijn bekken Knipoog die beweeglijkheid is daar redelijk beperkt door een vergroeiing, maar ik zal zien of het lukt Lachen
Pharaon kan vooruit, remmen, links en rechts hoor *LOL* (alleen niet op commando *LOL* uhum, jawel hoor! Voordat iemand niet door heeft dat een grapje is *LOL* )

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:29

mijn pony is vroeger oo mishandeld geweest maar gedraag zich echt niet zo. Ze bijt af en toe nog omdat ze zadle op krijgt en zo af en toe steigert ze .Maar als ze constant door doet is er toch iets anders aan de hand. Min pony is ook nog steeds bang voor mensen. Neem eens wat lessen met hem misschien kunnen zij jou goed advies geven. Geen les opnemen en zo door gana is geen oplossing. Of laat hem castreren

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:29

Als het paard mishandelt is geweest laat hij nu duidelijk zien dat hij hier niet klaar voor is en aan hem is niet echt te zien dat hij het naar zijn zin heeft. Dus hoezo vreemde reactie? ik kijk naar het paard en zie gewoon dat het beestje dit niet leuk vind. Ik hou enkel een spiegel voor. Maar goed, als jullie geen tips willen, ga dan maar zo door dan laat hij je hert gauw genoeg merken

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:31

@Linda: hij is al ruin...

@Noah: Hoe kan je van die afstand zien dat het beestje dit niet leuk vindt? Hij is nooit agressief tov mensen, is een heel lief beest en doet dit OOK in weide ZONDER ruiter erop...
Snap niet dat je die laatste regel altijd negeert Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:32

kleinelinda: iets zegt me dat DA nog weinig kan wegsnijden bij hem. (daarmee bedoel ik het potje met zijn mannelijkheid op sterk water hier op de vensterbank) Mijn mishandelde doet het beter als die van jou dan want no way dat die het in zijn hoofd haalt te bijten of te trappen of whatever als je naast hem staat of aansingelt Knipoog Waarom is dat geen optie als ik vragen mag? Rekening houdend met het feit dat deze pony wel degelijk rustig kan lopen?

noah; hij is inmiddels tien jaar bij mij. Phara zal het ons beslist laten merken als hij het niet meer leuk vind, daar ben ik het helemaal mee eens! Ja Gek he, dat als ik hem zo mishandel en niet kijk naar hoe hij zich voelt en hem tot vanalles dwing, hij me toch overal volgt ook zonder dat ik hem vast heb, hij me door en door vertrouwd en ondanks dat ze hem de trailer in geslagen hebben hij toch zonder dat ik hem vast had mij gewoon de ''enge'' trailer op volgde Knipoog Als een pony je zo vertrouwd móet je gewoon wat mis doen!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:33

Het kan natuurlijk ook echteen keer fout gaan met dat gesteiger. Dan val het paard achterover samen met jou. Dat is iemand bij mij in de les ook overkomen en van de gevolgen word ej echt niet vrolijk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:34

kleinelinda: ik trek paarden die slecht of verkeerd behandeld zijn aan. Meerdere keren achterover geslagen met paarden die gewoon zodanig gek gemaakt waren door hun eigenaren dat ze volledig door flipte en ik het mocht oplossen Knipoog en niet met Phara overigens, ik weet en voel wanneer een paard het meent, ik ken het verschil verdomt goed Knipoog Nogmaals; Phara kent heel goed zijn en mijn grens en ik kijk echt wel uit Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-01-08 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:35

maximee schreef:
+ dat het een hengstje is Vork

???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:36

kleinelinda schreef:
maximee schreef:
+ dat het een hengstje is Vork

???

zie de " Vork" die op bokt net als Tong uitsteken en Sigaar en Clown vaak wijst op een grapje. Lachen
+ de titel 'wannabe'.... Lachen zou die willen dat ie nog hengst was Knipoog dat is het eerste dat we hem ontnomen hebben toen hij hier kwam.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-01-08 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:36

Jij kent de pony door en door, je weet hoe die is en waar je mee bezig bent..
Verder is er al genoeg negatief commentaar gegeven en is het een beetje een herhaling (of zie ik het nu helemaal verkeerd)
Je ziet ook hoe die wél leuk kan lopen en naar mijn meining zie je op het filmpje niets wat er tot kan leiden dat de ruiter schuld heeft aan wat de pony doet.

Edit: het kan altijd wel altijd wat te maken hebben met vroeger maar dat weten zij beter ..
Laatst bijgewerkt door maximee op 06-01-08 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:37

tjah ik ook mijn pony is ook zwaar mishandeld en gedrogeerd. Steigert af en toe maar niet zoveel als die van jou en hij is er vast nog niet klaar voor. Ik zou maar gewoon eens lesjes nemen wie weet weet iemand oplossing.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:38

kleinelinda: Phara steigert echt niet uit pijn of opstand oid. Hij speelt enorm graag, op weide doet hij dit evenzeer hoor Haha! Ik kan idd eens iemand laten komen. Zal het een keer bekijken, maar ik wil onder geen enkele voorwaarde dat al het karakter en alle pit die deze prachtige pony heeft eruit gaat Lachen

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:39

Mooi gesproken Maximee...

Zowel ruiter als pony weten waar ze mee bezig zijn.
Zoals iemand al zei; is deze vorm van ontspanning (zo zie ik het toch) veel aangenamer voor een paard dan naar het schijnt sommige 'vastgeroeste' paarden die vast zitten en waar de ruiter meer wil maar het niet kan.

Laat zowel ruiter als paard hun ontspanning en geloof me vrij dat ze er beide plezier aan hadden.
Zowel voor als na de rodeo (;)) volgde Pharaon elke stap van TS, en bleef hij even zacht.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:41

okay dankjewel dat je toch mijn advies wilt aannemen. Wie weet heeft iemand een oplossing en zal het een beetje makkelijker voor jou en hem worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:41

moeilijk is dit niet hoor Lachen zoals ik ook al zei: ik bepaal wanneer hij braaf loopt en wanneer hij mag dollen Knipoog

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:43

En als je pony daar naar luistert vind ik dat er niets mis mee is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:45

pharagirlke schreef:
moeilijk is dit niet hoor Lachen zoals ik ook al zei: ik bepaal wanneer hij braaf loopt en wanneer hij mag dollen Knipoog

Dus onder de dressuur proef mog hij dollen dus je kan wel een dressuur proef gewoon lopen

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:45

Luisteren doet ie hoor.
Volgt haar overal, en zoals daarnet al gezegd was; zonder twijfel en vol vertrouwen.

En ik denk dat vooral die laatste zin heel belangrijk is en ik denk dat er niet zoveel paarden hun ruiter in die mate vertrouwen. Zeker niet na traumatische ervaringen die Pharaon jammer genoeg heeft meegemaakt.

Respect voor die pony!