Nadya schreef:Denk je dat je paard zich 'aanstelt' (ook zo lekker menselijk gedacht) negeer het dan en/of drijf je paard voorwaarts, als je het niet kan laten.... Maar slaan????
Soms is het volgens mij wel zo, dat als paarden het saai of vervelend vinden, dat ze dan ineens gaan schrikken van bakrandkabouters.
Maar slaan heeft idd totaal geen zin. Wat ik nog weleens deed als meneer een sprong maakte om niks, dat we dan DRIE extra rondjes gingen galopperen. Nou dat was ie dan gauw zat
Want als je niet gelooft dat een paard zich aan kan stellen, dan heet ik je van harte welkom om mijn Charro te leren kennen

Maargoed, dat hele beest is een verhaal apart. Mijn jongere paard zal zich nooit aanstellen, die is erg rechttoe-rechtaan met denken en veel meer gericht op de mensen straffen o.i.d. zal hem alleen maar meer in paniek helpen.
Melanie_ schreef:Ik ben ook niet voor slaan hoor, beendruk zou genoeg moeten zijn, maar in mijn geval, hier boven ergens beschreven, wat zou jullie oplossing zijn dan?
Ik zou afstappen.
*edit*
Van de zomer was er een soort fik met veel rook in een tuin (zo'n brandende ton) waar wij vlak langs moesten en 1 van de de paarden wilden er niet langs.
Ik ben afgestapt, heb dat paard aan de teugel gepakt, gewoon druk op de teugel gezet (niet trekken) en meer niet.
Ze liep er zo langs toen ze erachterkwam dat zodra ze een stap naar voren deed, de druk ook weg was.
De eigenaar viel bijna achterover van verbazing btw., die dacht: daar komen we echt nooit langs.
) negeer het dan en/of drijf je paard voorwaarts, als je het niet kan laten.... Maar slaan????
, maar dat slaan wat sommigen blijkbaar doen als ik dit topic lees, gaat er bij mij echt niet in.....