Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

Re: Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:39

Ik rij mijn paard ook vaak genoeg met slof en dan heb ik hem zo vast dat als die met ze kop naar beneden loopt de slof in een boogje hangt en als die met ze kop om hoog komt er spanning op komt te staan. Maar ik ben er absoluut niet tegen maar op deze fotos zal ze gerust wel weten wat ze doet.
Laatst bijgewerkt door Katja op 26-12-07 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Iets leesbaarder gemaakt

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:11

marjoleinft schreef:
maar op deze fotos zal ze gerust wel weten wat ze doet .

Verward hoe weet je dat? Verward kan je dat afzien van de foto's? En gelukkig laten de foto's in haar profiel zien dat er op andere momenten, met andere paarden wel een prettiger beeld is, dan dat deze foto's laten zien. Maar dat maakt toch niet dat we van deze foto's niets mogen vinden? Verward

Voor de rest zijn er in dit topic genoeg complimenten terug te lezen, dus alléén maar commentaar valt ook wel mee. Ach gut Ik denk dat er genoeg mensen in dit topic aan het investeren zijn met goede raad en adviezen. Het is alleen jammer dat de topicstarter zelf niet meer meedoet aan de discussie (en wellicht alleen nog maar meeleest Clown ).

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:27

Wat ik zie aan de fotos is dat niet iedere keer de slof strak is. Op veel fotos is hij vrij los. Wat ik wel zie is (althans zo lijkt het) als ze wat sneller gaan dat komt de slof strakker.
En daarbij het is haar keus of ze met slof rijd.
Waarom meteen over iemand heen vallen als die iets verkeerd doet, kan toch op op een manier hoe je zelf ook behandelt wilt worden, dus gewoon uitleg.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:28

zoasl al meerdere malen gezegd is, is de ruiterhand storender als de slof Clown

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:55

oh oh oh zonde van zo'n jong dier.

Als je zo'n risico niet kunt nemen ga dan longeren maar om zo'n dier zo op te binden pff, beetje gepruts Scheve mond

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:02

Persoonlijk zou ik liever door een bok of raceactie eraf vallen, dan door flink slofgebruik achterover slaan, maar dat is mijn mening!

Ik snap best dat je eerst veilig rond wil komen, maar ik zou ook met slof het paard meer over de rug rijden! Je hebt de slof toch om, gebruik hem dan goed, als ie alleen maar zich opdrukt heb je er nog niks aan. Dan blijft ie strak hangen en leert ie er niks van. Overigens verwacht ik dat het wel beter gaat met de tijd, misschien hadden jullie nog wat veel spanning?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:55

parouscha schreef:
oh oh oh zonde van zo'n jong dier.

Als je zo'n risico niet kunt nemen ga dan longeren maar om zo'n dier zo op te binden pff, beetje gepruts Scheve mond

Dat je het slofgebruik niet juist vindt, dat is jouw goed recht. Maar de post die jij in dit topic plaatst is echt nietszeggend. Wat betekent in vredesnaam opbinden? En waarom vind jij dit gepruts? Als je je mening wilt geven doe dat dan met enigszins een fatsoenlijke onderbouwing. De slof lijkt indedaad wat strak te zitten. Op bokt is het gewoon sowieso not done om foto s te plaatsen van het rijden met een slof aangezien alle jonge meisjes hier op dit fourm ooit ergens opgevangen hebben dat je hem ook verkeerd kunt gebruiken. Ze gaan er dan maar van uit dat een ieder die ermee rijdt, hem verkeerd gebruikt. Ik persoonlijk vind het ook niet verstandig om hem zo strak te zetten bij zo een jong paard, maar zolang jij (en je eventuele begeleiding) er een goed gevoel bij hebben vind ik het ook allemaal wel prima! Succes ermee!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:08

potverdikkie schreef:
Wij maken ons druk, terwijl de ts-er niet meer reageerd........

tja zo zielig is het wel
maar ze rijdt zo dr paard echt naar de kl*te.
als je Z2 hebt gereden,. moet je toch weten hoe slecht dit is!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:09

Hoe kan jij nou vanaf deze foto s beoordelen dat zij haar paard naar de kl o te rijdt? Ik snap niet waar mensen zoals jij het lef vandaan halen om een post als deze online te gooien, echt te bekrompen voor woorden!

Anoniem

Re: Wodan ( Negro x Houston) ex-hengst eindelijk @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:19

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

De kans dat ie gaat spartelen is met deze manier van slofgebruik een stuk groter dan door gewoon dat diertje op verbinding naar je hand toe te rijden. Als je dan bang bent dat ie wat spooky wordt, dan doe je toch een riempje om de hals heen zodat je je kan vasthouden?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:22

Moderatoropmerking:
Zullen we het wel een beetje vriendelijk en netjes houden hier?
Het is duidelijk dat niet iedereen gecharmeerd is van het gebruik van de slofteugel maar soms worden er wel voorbarige conclusies getrokken.
Verder heeft ts misschien even wat andere verplichtingen dan op Bokt te reageren dus laten we eerst even rustig afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:32

Sammie schreef:
Als je het paard wil leren om z'n rug te gebruiken, zou je eens kunnen proberen om voorwaarts en neerwaarts te rijden of wat lager en ronder in stellen. Voor een paard van 4 jaar kost het veel energie en moeite om gelijk bovenin en aan elkaar te rijden, zeker als het diertje een tijdje stil heeft gestaan. Het lukt Wodan ook duidelijk niet om zijn rug te gebruiken en mooi in de aanleuning te blijven. Wodan lijkt mij een leuk paard, waar je straks verder mee kunt maar probeer het ruggebruik anders op te lossen, op deze manier gaat het niet werken.

Dat ben ik niet met je eens, het is voor een jong paard veel moeilijker om lang en laag in balans te blijven lopen dan gewoon netjes met de neus op de loodlijn met verbinding. Dat laatste is namelijk een veel meer natuurlijke houding van een paard. Met dat eerste is het zo dat het paard veel sneller op de kop en van het achterbeen gaat lopen. En dat lijkt mij niet de bedoeling bij de africhting van een jong paard.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:35

Wanneer je hem laag en rond instelt en zelf voldoende gevoel hebt, voel je toch wanneer hij achter erbij blijft? Dat voorkomt het op de kop lopen. Een jong dier bovenin zetten, met het neusjes op de loodlijn, lijdt bij veel paarden ertoe dat zij daar bovenin een eigen houding ontwikkelen, waarbij het veel gemakkelijker is om de rug weg te drukken. Ik zou dus ook adviseren om hem wat lager en ronder in te stellen waarbij je jezelf constant blijft focussen op het feit dat hij van achter voldoende aan blijft trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:42

talented schreef:
Wanneer je hem laag en rond instelt en zelf voldoende gevoel hebt, voel je toch wanneer hij achter erbij blijft? Dat voorkomt het op de kop lopen. Een jong dier bovenin zetten, met het neusjes op de loodlijn, lijdt bij veel paarden ertoe dat zij daar bovenin een eigen houding ontwikkelen, waarbij het veel gemakkelijker is om de rug weg te drukken. Ik zou dus ook adviseren om hem wat lager en ronder in te stellen waarbij je jezelf constant blijft focussen op het feit dat hij van achter voldoende aan blijft trekken.

Op het moment dat je verbinding hebt kan je het dier natuurlijk wat lager rijden, maar misschien bedoel ik met gewoon met de neus op de loodlijn wel helemaal niet bovenin Haha! Ik praat bovenin wat gebasseerd is op de africhting van een 4 jarig paard en dan is bovenin iets anders dan bij een 8 jarige die GP loopt Knipoog

Weet je, sterker nog.............het moet je niet interesseren waar hij met zijn kop loopt, hij moet gewoon op verbinding lopen en als hij dat wat meer bovenin doet prima........of lager.........ook prima.

Mensen zijn altijd zo met die kop bezig als ze op een paardenrug zitten, aan het been en naar de hand toen, komt die houding van voren vanzelf goed.

__KELLY

Re: Wodan ( Negro x Houston) ex-hengst eindelijk @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:47

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

en jij heb een passie voor paarden ?
zoals je nu praat gelloof ik daar niks van, je trekt hem nu gewoon in de krul en daar gaat die echt niet lekker van over zn rug lopen hoor, als jij bang bent om te vallen of je paard is te druk ben je behoorlijk fout bezig dat je het zo oplos en erg egoïstisch

maargoed verder maak ik er geen woord meer over vuil want denk dat je nu al heel bokt over je heen heb gehad
(wat me evengoed heel vervelend lijkt want elke keer als het een slof erbij komt kijken is ineens heel bokt uit op een rel topic..)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:51

Ik heb alle foto's nog eens goed bekeken en er zitten ook best een aantal foto's bij waarbij de slof los hangt.
Ik weet niet of de foto's op volgorde staan, maar ik kan me op zich wel voorstellen dat de slof in het begin even strak staat als het paard erg druk en moeilijk is en je de mogelijkheid niet hebt om te longeren.

Ik vind het ook geen fijn beeld geven, maar ze zal vast niet altijd zo rijden, anders hadden die andere paarden op haar profiel er niet zo netjes bijgelopen. Dus misschien trekken we een beetje te snel conclusies met zn alle.

Ik geloof iig niet dat ze die slof eraan heeft hangen om haar paard in de krul te trekken zoals hierboven gezegd werd.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:05

Lis_Ol schreef:
potverdikkie schreef:
Wij maken ons druk, terwijl de ts-er niet meer reageerd........

tja zo zielig is het wel
maar ze rijdt zo dr paard echt naar de kl*te.
als je Z2 hebt gereden,. moet je toch weten hoe slecht dit is!

zo zielig is het wel? ze heeft dit gisteravond geplaatst!!!! wat verwachten jullie.. dat ze de de hele dag achter haar compu gaat zitten? sjonge jonge.

en om meteen te concluderen dat het paard naar de kl*te wordt gereden.. belachelijk, het is voor allebij nog nieuw, en inderdaad, het beeld is niet fijn, maar om zo te reageren?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:17

Havanna__ schreef:
tummielover schreef:
Jeetje wat een gezeik hier weer over die slof.
Toervallig ken ik het meisje die op het paard zit en die
weet echt wel wat ze doet.
genoeg ervaring om het goed op te lossen en genoeg verstand ervan om te weten wat ze doet.
Ik vind het echt een heel gaaf paard kris Lachen
Ga zo door met je nieuwe talentje!!

Het is nou eenmaal zo dat Bokt + Slof = Gezeik Clown

En misschien weet dit meisje exact wat ze doet, maar wij kennen haar natuurlijk niet, en wij zien een paard met een erg strakke slof... Knipoog

Het is inderdaad wel een supergeweldig paard Lovers

Vind ik een beetje kort door de bocht, ik heb ook wel eens met slof gereden en ben wel bereid dat nog eens te doen, maar nooit met regelmaat, en ook niet zoals TS het doet. Slof kan een handig middel zijn om los te werken, maar niet zo...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:43

karin_gracia @ iets minder mag wel hoor! vind ik niet erg. Mar als je na het plaatsen van een topic, waar je toch reacties op wilt daar je het anders niet hoeft te plaatsten, zo'n antwoord als onderstaand geef krijg ik vraagtekens.

En als je beter dit topic had gelezen dan had je mijn eerdere reactie ook kunnen lezen.
Onderstaand TS-r reactie:

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:48

TS, wat ik uit je verhaal begrijp, los van het feit als het nu wel of niet goed is voor het paard, is dat je een slof gebruikt, omdat JIJ bang bent om te vallen.

Ik hoor je niet zeggen "Ik gebruik de slof op deze manier omdat ik geloof dat ik het paard op deze manier het beste train", ik hoor je eerder zeggen "Ik sta er ook niet zo achter maar gezien mijn verleden ben ik nu eenmaal bang om te vallen en dus moet het maar zo."

Zeg nu eens eerlijk:Denk je zelf dat dit eerlijk is voor het paard? Als je hem in die houding laat lopen, niet omdat je denkt dat dit de beste rijmethode is, maar omdat je denkt dat dit het beste voor jezelf is?

Dit is geen aanval hoor (in de kerstperiode probeer ik altijd nog een tikje vriendelijk te blijven Haha! ), ik wil het gewoon echt graag weten. Als je zegt "ik vind dit wel goed want ik denk dat mijn paar zo goed gaat lopen om die en die reden", dan kan ik dat accepteren.
Maar als je zegt "ik rijd zo, ondanks ik denk dat dit niet de beste rijmethode is, omdat ik bang ben om te vallen", dan vraag ik je gewoon om er toch nog eens over na te denken Knipoog .

Verder heel cliché, maar het ziet er echt een leuk paard uit en ik hoop van harte dat je er meer vertrouwen in gaat krijgen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:53

Jullie maken je wel erg druk om 1 ruiter. Er worden zoveel paarden naar de kl'te gereden en op wel veel ergere manieren als deze. Misschien dat goede tips haar meer helpen???? Gelukkig heb ik die af en toe wel gelezen...
En nog 1 tip voor bokt: Geef zelf wel het goede voorbeeld, misschien dat anderen je dan gaan volgen Vork

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:01

Jij bent dat meisje van die Z2-haflinger!
Heb even in je profiel gespiekt en ik heb al meerdere topics van je gezien.

Ik vind dit topic ook wel erg anders dan wat ik van je gewend ben, ik zeg verder niets over het slofgebruik...daar is al het nodige over gezegd.

je hebt leuke paarden gereden trouwens Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:02

Je hebt zóóó'n mooi paard onder je kont. Ik zou er daarom ook iets voorzichtiger mee omgaan. Nagelbijten / Gniffelen

Ik las dat hij nog niet lang onder het zadel is? Waarom zou je hem dan niet eerst lekker laag rijden, zodat hij z'n rug gebruikt, en dán wat ronder vragen. Als het goed is, heb je dan niet eens een slof nodig. Lachen Daarbij komt, dat als hij over zijn rug loopt, het er vaak ook véél ontspannender uit ziet. En je hebt er later profijt van, bij het springen bijv.
Ik begrijp ook dat je een slof gebruikt hebt, omdat je anders dacht dat hij weg kon rennen ofzo? Met een flinke bok lig je er ook af hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Succes ermee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:00

Een goede ruiter heeft geen slofteugel nodig,ook niet als hij/zij bang is om te vallen.Het is al genoeg verteld,maar echt zonde van dit paard.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:02

Elisa2 schreef:
Een goede ruiter heeft geen slofteugel nodig,ook niet als hij/zij bang is om te vallen.Het is al genoeg verteld,maar echt zonde van dit paard.

Een goede ruiter misschien niet. ik snap wat je bedoeld, maar een ruiter doe je zoizo geen slof aan/om. Een minder goed paard misschien wel. Maar dan alleen als je hem goed gebruikt vind ik.