Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ladygiroc schreef:precies en daarom doe ik het niet
net weer les gehad en het ging weer zwaar kl*te. Paar dagen lekker gereden en vandaag weer rennen. En niet door het vuurwerk want daar schrok ze niet eens van.
ja zo ja.
met je eigen paard komt het ook nog wel, kost alleen wat meer tijd.
Ladygiroc schreef:precies en daarom doe ik het niet
net weer les gehad en het ging weer zwaar kl*te. Paar dagen lekker gereden en vandaag weer rennen. En niet door het vuurwerk want daar schrok ze niet eens van.
Als ze ging rennen tussendoor lange teugel maar hielp niks, oh dacht ze, dan kan ik wel dribbelen toch? Pff weet het af en toe niet meer...
de gouden tip zit er nog steeds niet tussen.
DresslOver schreef:Tóch zou ik eens kijken of hij niet vaker naar buiten kan, misschien voel je op korte termijn niet zo veel verschil, maar waarschijnlijk op lange termijn wel. Nogmaals ook de vraag: Hoeveel voer (en dan vooral brok) krijgt je paard?
Aurora3 schreef:2,5 kilo vind ik wel behoorlijk veel brok eigenlijk. Als minder niet kan, kun je het dan niet (gedeeltelijk) vervangen door iets anders? Meer hooi, of een soort energie arme brokken??
Natuurlijk gaat het het probleem met rijden niet oplossen, je zal rijtechnisch aan die ontspanning enzo moeten blijven werken. Maar misschien gaat het wel een stukje makkelijker met ander voer.
Wat naar buiten gaan betreft ben ik het eigenlijk wel met Dressl0ver eens dat het beter is om je paard vaker buiten te zetten. Ook al wordt ze er niet rustiger van, paarden horen imo zoveel mogelijk buiten. Maargoed, dat is een andere discussie dus daar zullen we niet over uitwijden hier.
anders krijgen we weer zo'n bladzijden lang reltopic daarover![]()
, denk dat het vertrouwen bij jouw paard echt nog ontbreekt. Super hoor 
Ontspanning is the keyword.
): dan liep ie in draf eindelijk rustig en ontspannen, wil ik een volte draaien, zo gauw ik de hoefslag af ga is het weer gassen.
.
)