Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nadya schreef:Lovely1 schreef:Ik ben van mening dat wie A zegt ook B moet zeggen dus niet verkopen. Dit is geen kwestie van verkeerde klik tussen ruiter en paard.. dit is gewoon een onhandelbaar dier.
Onhandelbaar dier? Jaja.....
Ik denk eerder dat een Arabier x KWPNer niet geschikt is voor elke jonge ruiter. Dit dier mist gewoon leiderschap van de eigenaresse. Jammer dat sommige mensen altijd de ellende bij het paard zoeken....
.
Het blijft altijd een wisselwerking tussen mens en paard en daarom is de paardensport (wat mij betreft) ook mooi als het goed wordt beoefend.
. Het is wel iets wat je kunt leren. Ik leer er nog steeds over, zelfs na vele jaren met paarden nog. Het is idd een wisselwerking bij de combinatie ruiter-paard, maar jij zei in een van je posts dat het hier niet om de 'klik' ging, maar om een onhandelbaar paard. En DAT ben ik niet met je eens en je spreekt jezelf in je laatste post ietsje tegen.
Citaat:Leiderschap bij paarden is iets wat de meeste mensen van nature niet kunnen uitdragen, durf ik wel te stellen. Het is wel iets wat je kunt leren. Ik leer er nog steeds over, zelfs na vele jaren met paarden nog. Het is idd een wisselwerking bij de combinatie ruiter-paard, maar jij zei in een van je posts dat het hier niet om de 'klik' ging, maar om een onhandelbaar paard. En DAT ben ik niet met je eens en je spreekt jezelf in je laatste post ietsje tegen.
Lovely1 schreef:Ik noem dit paard inderdaad onhandelbaar in deze situatie, met de huidige ruiter en huidige omgang. Dat wil niet zeggen dat het zo blijft in een andere omgeving met een andere omgang en andere ruiter of aanpassing van de ruiter d.m.v. leren
.