Amira! bezig met inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Amira! bezig met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:45

DeniiSee schreef:
Dat weet ik zo langzamerhand nuwel. Maar denk je nou echt dat ik door de reacties van bokt ga zeggen ik stop er mee omdat mensen op internet dit dierenmishandeling vinden? Nee.. ik vind het leuk om ervaring op te doen, hellaas dat dit op een 2,6/2,7 jarig paard moet.

Je hebt altijd een keuze. En jij bent zo egoistisch....

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:45

Moet er nog niet aan denken om nu al op mijn A-tje te gaan zitten Nagelbijten / Gniffelen

Ieder z'n eigen ding, en ik snap ook wel dat jij er niet zoveel over te zeggen heb...maar volgens mij vind je het allemaal wel best zo en heb je geen zin om ertegen in te gaan (daar bij de mensen waar je ervaring opdoet)
Gewoon je mond open doen hoor als iets niet naar je zin is!!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:46

lindake schreef:
Dat vind ik heel egoistisch van jou...

Dan vind jij dat maar lekker, vriendinnen weten iniedergeval dat ik geen ego persoontje ben.
Als ik de kans ervoor krijg. laat ik die niet staan. Of ben je soms jaloers?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:48

Ik jaloers omdat je op een 2,5 jarig paard rijd Lachen. Voor wat zou'k?
En het feit dat je schrijft ik vind het leuk om ervaring op te doen en jammer genoeg is dat op een 2,5 jarig paard is voor mij een teken van egoisme...
Spijtig voor jou... Lachen
Laatst bijgewerkt door lindake op 04-12-07 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Narya

Ik ben het geheel met Linda eens hoor. Jij denkt alleen maar aan je eigen mogelijkheden om een paard in te rijden. Mee voelen met dit paard wordt dan al snel jaloezie.

eenitraM

DeniiSee schreef:
lindake schreef:

Dan vind jij dat maar lekker, vriendinnen weten iniedergeval dat ik geen ego persoontje ben.

Goed gesproken Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:49

DeniiSee schreef:

Ik denk dat niemand hier jaloers is op je hoor... Clown

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:51

lindake schreef:
En het feit dat je schrijft ik vind het leuk om ervaring op te doen en jammer genoeg is dat op een 2,5 jarig paard is voor mij een teken van egoisme...

Als je iets wilt citeren doe het dan ook goed Knipoog het paard is 2,6/2,7 jaar.
Voor jou is het misschien een teken van egoisme, maar ik ken hier het paard beter. Ik zeg niet dat je jaloers moet zijn op het feit dat ik een paard van 2,6/2,7 mag inrijden, maar dat ik zowiezo een paard mag inrijden. Er zijn duizende paarden die nog eerder worden ingereden hoor. Waarom druk maken erover je kent het paard verders niet.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:51

Evy schreef:
DeniiSee schreef:

Dat zal ik maar niet al te snel zeggen, je spreekt niet voor heel bokt hoor Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:51

DeniiSee schreef:
lindake schreef:

Als jou wens naar ervaring ten koste moet gaan van een te jong paard vind ik dat egoistisch! En we hoeven niet te weten wat je vriendinnetjes van jou denken, en jaloers op iemand als jij nee bedankt! Wij zien nu dingen die gewoon echt FOUT zijn, en nu kun je zeggen wat je wilt om je te verdedigen. Je hebt de keuze om op dat paard te stappen, en je blijft het doen dus dat is ego van jou! En voor je mij van jaloersheid gaat beschuldigen, ik heb een 8 jarige en een 4 jarige ingereden, goede leeftijd dus ik weet wat het is, been there done that!
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 04-12-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:52

Ik niet in ieder geval. Ik reed al paardjes in toen de TS nog niet eens geboren was... oh ja, die waren trouwens wel oud genoeg Haha!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:52

Evy schreef:
DeniiSee schreef:

dat weet ik wel zeker!!! jammer dat je niet gaat nadenken over al het commentaar wat je krijgt.....daar had je heel wat wijzer van kunnen worden..dom hoor

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:53

Ik vind het ook veel te jong om in te rijden. Maar de realiteit is spijtig genoeg dat het nog steeds heel erg vaak gebeurt. Vind het erg moeilijk liggen. Want je hebt de keuze of wel rijd je zelf een 2.5 paard in en probeer je er het beste van te maken ofwel komt het bij iemand nog slechter met veel geprul terecht. Deze eigenaars willen hun paard opgeleerd hebben en ook als dit meisje zo weigeren zou dit gebeuren alleen door iemand anders ... Een vriendin van me zat ook met dit probleem en heeft uiteindelijk beslist om er toch mee te stoppen. En je kan zulke mensen spijtig genoeg niet overtuigen... Boos!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:53

lindake schreef:

Ik vind het ego van jou, dat je haar zo loopt aftekatten. Zei krijgt de opdracht een paard in te rijden. Onder GOEDE begelijding. Ik ken meerdere paarden die zo vroeg zijn ingereden. Elk paard dat onder de 3 word ingereden, is dan ook gelijk getekend voor de rest van zijn/haar leven? Dan vind ik dat heel raar (Ik ken een paard, 2,7 ingereden, en 't gaat harstikke goed met haar).
Als Amira word gereden, rijden ze maar 10á20 minuutjes per keer. T is écht neit zo dat ze er gelijk vol een uur op gaat zitten!

Ik vind het hééééél laag dat je Denies voor ego gaat lopen afkatte Knipoog

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:53

Lara_Silver schreef:
DeniiSee schreef:

Als jou wens naar ervaring ten koste moet gaan van een te jong paard vind ik dat egoistisch! En we hoeven niet te weten wat je vriendinnetjes van jou denken, en jaloers op iemand als jij nee bedankt! Wij zien nu dingen die gewoon echt FOUT zijn, en nu kun je zeggen wat je wilt om je te verdedigen. Je hebt de keuze om op dat paard te stappen, en je blijft het doen dus dat is ego van jou!

Het is niet mijn ego, het is mijn keuze. Als je toch niets met me te maken wilt hebben, wat doe je hier dan nog? ga lekker andere topics verzieken.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:54

DeniiSee schreef:
lindake schreef:

Als je iets wilt citeren doe het dan ook goed Knipoog het paard is 2,6/2,7 jaar.
Voor jou is het misschien een teken van egoisme, maar ik ken hier het paard beter. Ik zeg niet dat je jaloers moet zijn op het feit dat ik een paard van 2,6/2,7 mag inrijden, maar dat ik zowiezo een paard mag inrijden. Er zijn duizende paarden die nog eerder worden ingereden hoor. Waarom druk maken erover je kent het paard verders niet.

Een paard van een ander dat bij jullie in training staat. Hoe goed kun je zo'n paard nou kennen?
Het verschil tussen 2,5 en 2,6 jaar is verwaarloosbaar. Ik vind het allebei verwerpelijk. En nee, ik ben niet jaloers. Als ik een 4-jarige zou hebben, zou hij ook naar een trainingsstal gaan, omdat ik niet vind dat ik met mijn gebrek aan kennis over inrijden zoiets zou moeten doen.

Evy

DeniiSee schreef:
Evy schreef:

Dat zal ik maar niet al te snel zeggen, je spreekt niet voor heel bokt hoor Knipoog

Gezien de vele reacties hier zegt mijn opmerking wel genoeg denk ik Knipoog

lindake

Ik ken het paard niet maar het beenwerk is bij elk paard wel ongeveer hetzelfde...
En ik vind dat ieder paard dat te snel wordt afgericht er een te veel is. En daar mag op
gereageerd worden. Het is niet dat 1000 paarden te vroeg worden afgericht dat jij dat ook moet doen Lachen.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:55

lindake schreef:
Ik ken het paard niet maar het beenwerk is bij elk paard wel ongeveer hetzelfde...
En ik vind dat ieder paard dat te snel wordt afgericht er een te veel is. En daar mag op
gereageerd worden. Het is niet dat 1000 paarden te vroeg worden afgericht dat jij dat ook moet doen Lachen.

Wie weet, is het ene paard er eerder klaar voor dan het andere..?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:57

Begrijp nou dat deze reacties neit bedoelt zijn om je zwart te maken ofzo ze proberen je te helpen!Ik begrijp wel dat je paardkennis enz wil op doen maar laat dit paardje aub nog even staan! Ga grond werk of wat anders doen met het paard Lachen
Hoewel sommige een beetje té hard zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-07 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:57

Roverrr schreef:
lindake schreef:

Ik vind het ego van jou, dat je haar zo loopt aftekatten. Zei krijgt de opdracht een paard in te rijden. Onder GOEDE begelijding. Ik ken meerdere paarden die zo vroeg zijn ingereden. Elk paard dat onder de 3 word ingereden, is dan ook gelijk getekend voor de rest van zijn/haar leven? Dan vind ik dat heel raar (Ik ken een paard, 2,7 ingereden, en 't gaat harstikke goed met haar).
Als Amira word gereden, rijden ze maar 10á20 minuutjes per keer. T is écht neit zo dat ze er gelijk vol een uur op gaat zitten!

Ik vind het hééééél laag dat je Denies voor ego gaat lopen afkatte Knipoog

en ik vind jou ook ego... denk eens aan die paarden van 2.7 die staan over een paar jaar waarschijnlijk bij de slacht.......door jullie domheid!!! als je op een paard van die leeftijd gaat zitten, zit je op KRAAKBEEN...en dat is gezond joh voor een paard

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:59

Ik kan helaas alleen maar meegaan met de rest hier. Ik vind het een erg leuk paard, jullie manier van inrijden vind ik ook niet verkeerd, maar wel pas over een half jaar op zijn vroegst. Liever nog wat later. meid, denk even goed na, is dit wat je wilt? Ervaring op doen ten koste van een paard. Soms krijg je meer mogelijkheden door een duidellijk standpunt in te nemen, bijv. te zeggen, ik stap niet op zo'n jong dier. mensen hebben daar respect voor en durfen dan misschien wel eerder hun dier aan jou toe te vertrouwen.
Ik hoop dat je zo'n beslissing durft te maken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:59

Citaat:
Wie weet, is het ene paard er eerder klaar voor dan het andere..?

In het hoofd misschien wel...
Maar het beenwerk en de spieren hebben voldoende tijd nodig om zich te ontwikkelen.

Ik vind wel dat je een rare defentie hebt van egoistisch zijn. Ik geef gewoon mijn mening.
Weet niet wat daar ego aan is Lachen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:00

MisMartine schreef:
Lara_Silver schreef:
Ze maakt mischien te veel gebruik van smiley's maar ze stelt zich ABSOLUUT niet aan. Ze heeft zelfs gelijk. Beetje een 'niet verder kijken dan je neus lang is' antwoord van jou. Rolleyes

Hmm yeah right Slapen Droom lekker verder.

Het was an walgelijke opmerking van haar. Diermishandeling?!

Hoe kun je nou zeggen dat iets diermishandeling is, als het dat niet is..? Clown

Dierenmishandeling is iedere vorm van behandeling waardoor het dier zich lichamelijk of geestelijk tekort gedaan wordt.
Ik vind het eigenlijk ook dierenmishandeling want er wordt het dier tekort gedaan door gebrek aan gelegenheid volledig uit te groeien!
Je kunt dus beter zeggen: '' Hoe kun je nou zeggen dat iets diermishandeling is, als ik vind dat het dat niet is?''
Staat stom eh? Nou het is wel de goede manier zo iets te formuleren!
En nee ik kan niet verder dromen, zulke dingen doorprikken nu eenmaal mijn droom. Om het maar even in jou taal te formuleren! Knipoog