Hengst Wilke @ werk met o.a. Piaffe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Re: Hengst Wilke @ werk met o.a. Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 21:22

@L_ola: nee hoor dat heb ik hem enit zelg geleerd, ik heb hem zo gekocht. Hij kon eigenlijk alles al. Een het is idd wel moeilijk soms om hem uit te zitten maar over het algemeen valt het me best mee, alleen als ik echt een uitgestrekte draf rij dan moet ik wel wennen aan die beweging maar verder laat hij me goed zitten.

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:25

mooie fries heb je daar zeg!
hij kan ook lekker strekken Tong uitsteken
je ziet er ook niet van af dat je hem nog niet zo lang hebt maar er zijn wel wat verbeter puntjes die al voor mij zijn genoemd Lachen
Veel plezier met je stoere zwarte hengst! Knipoog

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 21:27

@MalouWenno : nou ik ben blij dat je dat niet kan zien haha maar de dingen zoals te diep komen enzo dat zijn echt nog wel een beetje onwennigheids "foutjes" om het zo maar even te zeggen haha

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:04

Op foto 6 is je paard er vanachter helemaal niet bij... Het ziet er misschien spectaculair uit van voren, maar achter gebeurd er bar weinig. Ik zeg het niet om je aan te vallen, maar werk er aan in de les (je hebt les neem ik aan?). Ook het opkrop/achter de LL probleem kan je het beste aanpakken door les te nemen, en op dat moment toe te staan met je had en voorwaarts te rijden. Geeft hij dan goed na en loopt 'ie wat meer met zijn neus er uit, verzamel hem dan weer terug naar de piaffe.

Een Fries met alle knoppen is natuurlijk leuk, en ik wens je er heel veel plezier mee, maar bedenk wel; zonder goede begeleiding maak je vaak meer kapot dan goed.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:08

zap schreef:
gaaf paard! Vingers aflikken

Ziet er goed uit..alleen is het niet zo dat als je je handen hoger zet het paard juist dieper gaat lopen (helemaal met stang en trens), dan krijg je juist een hefboomwerking Knipoog. Handen laag en voor je uit plaatsen en been eraan!

Veel succes met je knapperd Lachen

Ben ik het mee eens, zeker leuk paard, heb verder geen reacties gelezen. Probeer de achterhand er nog wat meer bij te houden in de uitgestrekte draf, want het voorbeen is mooi, maar de achterhand loopt erachter aan.
Hoe oud is je paardje?~
Gaat vast goed komen! Succes!

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:09

Hey snoeppig, ziet er prachtig uit!
Vraagje, hoe krijg je die vlechten zó mooi en strak (foto's in je profiel Knipoog)?
Die voorpluk, die moet je dan eerst echt ínvlechten, en dan het uiteinde terugstoppen en een elastiekje eromheen?

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:41

he snoeppig, alles leuk en lief, die "mooie frieze knol" van je. Krijg je advies, en dan reageer je er niet op. Was je op zoek naar bevestiging? Nou, bij deze: het ziet er niet uit! Je hebt een slechte zit, waarmee je je paard stoort in z'n bewegingen. Bovendien probeer je kunstjes zoals reeds aangeleerde piaffe er uit te persen, terwijl de basisprincipes voor de z1 nog niet eens voor elkaar zijn. Mijn tip: stop met foto's maken en ga eerst eens leren paardrijden!

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 04:29

Wat een prachtig mooi dier! Haha!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 14:33

@langemans:ik heb meerdere keren gereageerd en zelf ook al gezegt over dat hij te diep komt, mijn handen etc. Ik lees alle berichten en veel geven het zelfde (terechte) commentaar waar ik het mee eens ben. Ik denk neit dat het dan nodig is om op alle 80 berichten te zeggen van: ja idd, daar ben ik het mee eens?
Er was door meerdere mensen gevraagd naar foto's van wilke en die heb ik daarom ook gemaakt en gelaatst. We zijn volop aan het trainen en ik verwacht ook niet dat het nu meteen perfect gaat.
Over die piaffe, hoe kom je er bij dat ik de piaffe er uit wil persen? Ik ondersteun hem in de piaffe maar volgens mij ziet het er op de piaffe foto's niet uit dat ik het uit moet persen, want dan had ik denk ik bijn benen in een hele andere houding gehad Clown Het paard doet gewoon gehoorzaam de oefening als ik dat van hem vraag zonder dat ik het "er uit hoe te persen" . Als dit wel het geval zou zijn zou ik deze oefening helemaal niet rijden omdat hij daar dan nog niet aan toe is.

@studentje1: die vlecht bij mijn andere fries kan zo strak omdat hij niet hele dikke en lange manen heeft haha. Gewoon erg veel oefefen, zo heb ik het ook geleerd!
Voorpluk doe ik iid eerst vanaf boven invlechten met vrij dunne plukjes tegelijk, als je alle haren heb gehad gewoon op de 'normale' manier verder vlechten, een aantal keer dubbelvouwen en ja bij mij zit hij dan :p Het klinkt best makkelijk hej haha

@xZolox: hij is 8 jaar
Laatst bijgewerkt door snoeppig op 06-12-07 15:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:34

Ik vind het dr super uitzien! Wauw , en een super Fries zeg! En dat strekken is echt super! Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:40

Mooie combie !! En hij komt idd lekker van de grond. Ik ben het wel eens met de rest van het commentaar, achter de LL en handen, maar als ik zie dat je em eigenlijk pas zo kort rijdt kan ik alleen maar positief zijn, jullie zullen elkaar denk ik nog meer moeten leren kennen, maar er zit zeker veel potentie in deze combie !!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:53

erg mooi beest zeg! (heb je ook nog niet vaak genoeg gehoord Tong uitsteken )
Ik snap inderdaad dat je je handen wat omhoog beweegt als hij te diep komt, want te diep is niet hetzelfde als achter de LL, je vraagt meer oprichting van voren door je handen wat omhoog te verplaatsen, waardoor dat achter de LL lopen erdoor overblijft. Ik zou hier op het begin zker niet zo'n punt van maken, pas als je het zelf gaat merken in het gevoel van de aanleuning. Ik bedoel, je bent nog maar zo kort bezig, dus dat probleem los je echt wel op.
Inderdaad verliest hij zn achterhand nog wat, hier zul je toch meer aan moeten werken. Ach, je ziet het veel vaker bij friezen hè, dat ze gewoon veel sneller stuwend zijn dan dragend, en dan vind ik Wilke eigenlijk nog wel meevallen hierin.

Ik ben trouwens nu wel erg benieuwd naar de galop, ik hoop dat hij daar al wat sterk in is, ook zo'n lastig punt vaak bij friezen Tong uitsteken

succes ermee, "Z-waardig Whoosh! "of niet, het ziet er in ieder geval erg spectaculair uit!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:56

Dat strekken doet ie mooi zeg! Bloos!
Heerlijk beeld om te zien.
Verder, dat uitzitten komt vanzelf wel, en als je eenmaal dat lekker kan, komen die handen ook wel goed hoor.

ramoontje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:59

Ik heb zelden een Fries zo mooi zien lopen! Het ziet er allemaal erg mooi uit!!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 16:09

@karin_gracia: de galop foto's waren erg slecht van kwaliteit dus die heb ik er maar neit bij gezet. Wissels kan hij al om de 2 als hij goed verzameld is. Hij moet som idd actiever zijn van achteren maar daar werk ik veel aan (ook met mijn andere fries)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:10

Buiten het feit dat het een prachtig dier is, maar dat je hem nog niet helemaal na kan rijden (Ik mis op de foto`s wel erg veel onderdelen van het scala) vraag ik me dus eigenlijk af hoe je in januari in het Z met hem wil gaan starten? Of heb je al meerdere paarden naar het Z gereden? Anders mag je namelijk niet eens in het Z gaan starten ( Je nieuwe paard heeft nog geen wedstrijden gelopen en je mag in jouw geval ( bij 1x Z ) in het L beginnen, maar niet hoger dus. Of je moet dus al eerder Z hebben gereden?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 16:13

@femiaans: ik heb nog een andere fries en die heb ik zelf van de B naar het Z1 gereden en we hebben nu 4 winstpunten in het Z1. Mijn isntructeur heeft wilke in het Z2 gestart en heeft daar ook 1 winstpunt in (wilke had namelijk nog nooit gestart met Tineke) dus ik ben Z1 met winst en het paard Z2 met winst dus vandaar dat we in januari Z1 gaan starten. Snap je?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:17

snoeppig schreef:
@femiaans: ik heb nog een andere fries en die heb ik zelf van de B naar het Z1 gereden en we hebben nu 4 winstpunten in het Z1. Mijn isntructeur heeft wilke in het Z2 gestart en heeft daar ook 1 winstpunt in (wilke had namelijk nog nooit gestart met Tineke) dus ik ben Z1 met winst en het paard Z2 met winst dus vandaar dat we in januari Z1 gaan starten. Snap je?

Dan mag het idd, er stond alleen in je profiel te lezen dat hij nog nooit wedstrijden had gereden , en dan had je dus in de L1 moeten starten.
In ieder geval veel succes, en nogmaals, werk aan het scala, dat is veel belangrijker dan trucjes rijden!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:41

Ik vind het hele mooie foto's Lachen
Prachtige Fries en ik vind helemaal geen enkele foto er 'gedwongen' uitzien.
Voorderest geen commentaar, want ik kan helemaal niet zo goed rijden als jij Clown
En dat uitzitten komt vanzelf wel, je hebt hem pas net, dus je moet toch nog wennen aan hem Lachen. Zodra je zit dan ook steviger is, komen die handen ook vanzelf wel goed, denk ik zo.
In ieder geval veel succes in januari, ben nu al benieuwd naar de foto's van de wedstrijden.

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:01

mooi mooi!!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:07

snoeppig schreef:
@Simba_: hij is nog hengst ja. We hebben hem van hun gekocht. Hij was voor de helft van Bartels en van stal Wijdewormer. Tineke had er geen tijd meer voor om verder met hem te gaan dus ze dachten er over hem te verkopen. Dus toen hebben wij hem gekocht

Wat leuk !!!
Je kunt veel leren van hem denk ik,, echt een super paard !
Ga je met hem lessen op de Academy Lachen ?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:13

@Simba_ : nee jammer genoeg ga ik daar niet lessen. We hebben het wel gevraagd maar ze hebben daar niet genoeg tijd voor. Welk ga ik in de ozmer weer naar een trainingsweek en dan mogen ze allebij mee:D

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:16

snoeppig schreef:
@Simba_ : nee jammer genoeg ga ik daar niet lessen. We hebben het wel gevraagd maar ze hebben daar niet genoeg tijd voor. Welk ga ik in de ozmer weer naar een trainingsweek en dan mogen ze allebij mee:D

Top zeg !
Ook leuk voor Tineke en Willem-Jan dat ze hem weer kunnen zien Lachen
Ik keek gisteren in de kantine op de Dalhoeve, daar hangt nog een
héle mooie (oude) foto van Wilke met Tineke !
We verwachten nog veel HAW topics van jullie, maar dat snap je Knipoog

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:43

Geweldig!! Wat een power!!

het strekken zit er al goed in, piaffe gaat ook al aardig! Gaaf hoor!

Ga je hem ook als denk hengst gebruiken!

S6 ermee, en ik hoop dat er nog veel topic komen van jullie!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:00

Prachtig paard, ik hoop dat die van mij over een paar jaar net zo loopt Lachen