Trekpaard meike @ dressuurwedstrijdt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Trekpaard meike @ dressuurwedstrijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:34

ja me grote voorbeeld.
ziet er steeds beter uit.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 14:05

engelina schreef:
ja me grote voorbeeld.
ziet er steeds beter uit.

Bloos dankje!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:07

pompompom schreef:
poes schreef:
Ik vind jullie altijd een leuke combinatie!

Aandachtspuntje: je zit op een groot paard => durf bewegen! Zeker in het begin zit je precies mee te liften in de hoop dat ze niet wegkoerst. Neem in de plaats zelf het initiatief: ga zelf zeer overduidelijk lichtrijden, bepaal het tempo, leg er net wel een keer je been aan.
Verder in de proef word je zelf weer beter, echt netjes hoor!

Knap van je dat dit je opvalt van het filmpje, wantje hebt helemaal gelijk. vooral in de eerste helft van de proef was ze een bommetje onder me, dan ga ik teveel de bewegingen tegen werken en probeer haar dan te veel met de teugels op te vangen. op die momenten durf ik dan ook weer weinig in te komen met mn been voor stelling en sturen omdat ik dan het gevoel heb dat ze direct onder me vandaan vliegt. Gaan we aan werken! Lachen.

Wat ik zelf goed kan, zie ik bij een ander ook beter Knipoog Veel mensen gaan bij onzekerheid 'hangen' op hun paard: ze zitten niet meer echt neer, maar bewegen ook echt niet. Mijn lesgeefster staat vaak te roepen: BEWEEG! Recht! Neer! Haha!
Zet je handen eventueel even op de schoft (teugels niet te strak!) en denk niet aan je handen maar echt aan je zit, tel duidelijk het ritme mee, kijk waar je heen gaat, en probeer zelfzeker te zijn.
Maar zoals gezegd: naar het eind toe pik je duidelijk de draad weer op, dus dit is iets wat je gewoon met ervaring prima zult afleren Ja

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:09

Even een truukje voor je voor het lichtrijden.
Ik ken meer mensen, waarbij er vanaf het begin niet genoeg aandacht aan is besteed. En die hebben er ook meer moeite mee gehouden.
De tip die ik ze geef...en die ook blijkt te werken is dit:

Jij zit op de rechterhand, bijna altijd op het verkeerde been met lichtrijden. En op links wel goed. dat betekent voor jou: als je van hand verandert naar de rechterhand: gewoon 1 keer doorzitten, dan zit je vanzelf goed.
Of als je begint met aandraven op de rechterhand: je kunt er vanuit gaan dat je fout zit...dus 1 keer doorzitten en je zit goed. Uiteindelijk ontwikkel je zo wel het goede gevoel er bij en ga je het later automatisch goed doen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 14:15

polly2 schreef:
Even een truukje voor je voor het lichtrijden.
Ik ken meer mensen, waarbij er vanaf het begin niet genoeg aandacht aan is besteed. En die hebben er ook meer moeite mee gehouden.
De tip die ik ze geef...en die ook blijkt te werken is dit:

Jij zit op de rechterhand, bijna altijd op het verkeerde been met lichtrijden. En op links wel goed. dat betekent voor jou: als je van hand verandert naar de rechterhand: gewoon 1 keer doorzitten, dan zit je vanzelf goed.
Of als je begint met aandraven op de rechterhand: je kunt er vanuit gaan dat je fout zit...dus 1 keer doorzitten en je zit goed. Uiteindelijk ontwikkel je zo wel het goede gevoel er bij en ga je het later automatisch goed doen.

als ik er op let, dan kan ik ook wel voelen of ik verkeerd zit of niet, het probleem is dat ik er gewoon totaal niet aan denk. ik ben zo gewend om ook op het verkeerde been te rijden dat ik dat ook 'normaal' ben gaan vinden. En met losrijden helemaal, dan slinger ik de hele bak altijd rond, volte die kant volte andere kant enz, stukje doorzitten overgang naar stap, wegdravaen enz en dan vergeet ik dat hele 'goede been rijden' gewoon. ik probeer er al wel meer op te letten, en het gaat ook al iets beter.. maar het moet nog veel beter! maar bedankt voor de tips Lachen.

Citaat:
Wat ik zelf goed kan, zie ik bij een ander ook beter Knipoog Veel mensen gaan bij onzekerheid 'hangen' op hun paard: ze zitten niet meer echt neer, maar bewegen ook echt niet. Mijn lesgeefster staat vaak te roepen: BEWEEG! Recht! Neer! Haha!
Zet je handen eventueel even op de schoft (teugels niet te strak!) en denk niet aan je handen maar echt aan je zit, tel duidelijk het ritme mee, kijk waar je heen gaat, en probeer zelfzeker te zijn.
Maar zoals gezegd: naar het eind toe pik je duidelijk de draad weer op, dus dit is iets wat je gewoon met ervaring prima zult afleren Ja

we gaan er aan werken, bedankt voor je tips! Lachen

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:04

Wauw.. Bloos Respect hoor! *LOL*

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:13

Bijzonder Lachen !

Echt leuk om te zien, ik vind het knap.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 18:26

xMariellee schreef:
Wauw.. Bloos Respect hoor! *LOL*

D_dreamer schreef:
Bijzonder Lachen !

Echt leuk om te zien, ik vind het knap.

dankjulliewel! Lachen

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:32

Leuk joh!!! Haha!
Ik moest wel lachen op die stem in jouwn filmpje Clown
Ga zo door!!
x

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 18:56

esthertjuh_ schreef:
Leuk joh!!! Haha!
Ik moest wel lachen op die stem in jouwn filmpje Clown
Ga zo door!!
x

dankje!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:39

Ik had nooit verwacht dat zo'n paard zo netjes kan lopen!! Bij mij op stal 'proberen' ze ook dressuur te rijden met een belg, maar dat lukt niet erg....

Volgens mij zullen dr wel stiekem van die mensen zijn die denken owww die verslaan we wel Tong uitsteken Dan is het helemaal mooi als jij het beter doet als de mensen met een 'sportpaard'.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:50

Leuk hoor! Haha!
Vind het een erg leuk paard.
Dat is eens wat anders op de wedstrijd Haha! Wel heel gaaf!
Let er zelf op datje niet in elkaar gedoken gaat zitten, en je ellebogen aan je lichaam houdt Knipoog

succes verder!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 17:11

evdpanne schreef:
Ik had nooit verwacht dat zo'n paard zo netjes kan lopen!! Bij mij op stal 'proberen' ze ook dressuur te rijden met een belg, maar dat lukt niet erg....

Volgens mij zullen dr wel stiekem van die mensen zijn die denken owww die verslaan we wel Tong uitsteken Dan is het helemaal mooi als jij het beter doet als de mensen met een 'sportpaard'.

dankje!,, ze kúnnen het wel Knipoog,, ze hebben alleen wel een heel aparte gebruiksaanwijzing.

Dniekje schreef:
Leuk hoor! Haha!
Vind het een erg leuk paard.
Dat is eens wat anders op de wedstrijd Haha! Wel heel gaaf!
Let er zelf op datje niet in elkaar gedoken gaat zitten, en je ellebogen aan je lichaam houdt Knipoog

succes verder!

dankje! ik zal er op letten! Lachen

joeplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:12

bij mij wel Knipoog
ziet er echt gaaf uit!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:14

Ziet er erg goed uit Lachen Volgensmij had ik al eerder een filmpje van jou gezien, kan dat? Vond het toen al leuk, en nu nog steeds. Toch een vooroordeel over trekpaarden dat weer de grond in geboord wordt Knipoog Jullie zijn een leuke combinatie. Ben je ook van plan om officieel te gaan?

PS: Wedstrijd is met een -d, niet met -dt Lachen

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 18:39

imd schreef:
Ziet er erg goed uit Lachen Volgensmij had ik al eerder een filmpje van jou gezien, kan dat? Vond het toen al leuk, en nu nog steeds. Toch een vooroordeel over trekpaarden dat weer de grond in geboord wordt Knipoog Jullie zijn een leuke combinatie. Ben je ook van plan om officieel te gaan?

PS: Wedstrijd is met een -d, niet met -dt Lachen

ja, dat klopt Lachen.
ik zou ooit wel officieel willen, maar voorlopig nog niet, zit een beetje met vervoer.

hihi, ja dat dt is een stom typefoutje Bloos

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:41

Ziet er goed uit! Gefeliciteerd Knipoog !

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 15:30

Gipsylover schreef:
Ziet er goed uit! Gefeliciteerd Knipoog !

dankje! Lachen