Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:25

kyrkelover schreef:
hoho echt niet fantastisch ik krijg nog steeds les en ben nog steeds in de leer.
Heb dit jaar heel veel geleerd omdat ik dit jaar in ene keer heel veel jonge paarden onder mijn kont kreeg die koers klaar gemaakt moesten worden.
Maar we waren zowiezo al van plan om haar voor de kar te beleren maar dit moet je met 2 mensen doen en ik was vandaag wel met mijn zusje maar dat gaat niet.
Ik zou ook wel foto's willen plaatsen van mij op de paarden in de training in de bossen en zo maar dit kan ik niet maken tegenover de eigenaren. Een er van zit bijv. in australie en stel zijn paard wordt hier op bokt afgezeken kan hij er niks tegen in brengen en hij wordt zwart gemaak tom het zo maar te zeggen daarom zeg ik ook niet waar ik rijdt en zo.
ik denk trouwens dat ik er vandaag nog geen 10 min. op gezeten heb met dit springen.

Tja dat waren dan ''nog geen 10 min'' te veel imo.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:28

Haha wat een grap dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:32

RPfotografie schreef:
Ja en wie zegt dat het allemaal waar is wat jij zegt?
Ik kan ook wel vertellen dat mijn paarden fantastisch zijn, dat ik les bij Anky van Grunsven en dat alle paarden waar ik ooit mee te maken gehad hebben het geweldig doen, dat de mensen met wie ik werk superpaarden beleren..

Ik wil niet vervelend doen maar in der profiel is duidelijk wel te zien dat ze veel dingen doet met paarden etc.
Laat dit meisje nu gewoon lekker met rust , ze weet nu wel hoe en wat en ze zegt dat ze veranderingen gaat maken.
Het ziet er niet super uit , maar lijkt mij als je dit nog niet vaak heb gedaan dat de eerste keer of ik weet niet hoeveelste keer het eigelijk is niet zo soepel gaat op een pony.
Als jullie willen gaan oefenen zonder zadel en bitloos te rijden zou het ook niet in 1 keer zo super gaan.
Als je dit verder wilt oefenen zou ik dat wel op een groter paard doen die wat meer aan kan.
succes verder Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:38

ztugwell schreef:
RPfotografie schreef:
Ja en wie zegt dat het allemaal waar is wat jij zegt?
Ik kan ook wel vertellen dat mijn paarden fantastisch zijn, dat ik les bij Anky van Grunsven en dat alle paarden waar ik ooit mee te maken gehad hebben het geweldig doen, dat de mensen met wie ik werk superpaarden beleren..

Ik wil niet vervelend doen maar in der profiel is duidelijk wel te zien dat ze veel dingen doet met paarden etc.
Laat dit meisje nu gewoon lekker met rust , ze weet nu wel hoe en wat en ze zegt dat ze veranderingen gaat maken.
Het ziet er niet super uit , maar lijkt mij als je dit nog niet vaak heb gedaan dat de eerste keer of ik weet niet hoeveelste keer het eigelijk is niet zo soepel gaat op een pony.
Als jullie willen gaan oefenen zonder zadel en bitloos te rijden zou het ook niet in 1 keer zo super gaan.
Als je dit verder wilt oefenen zou ik dat wel op een groter paard doen die wat meer aan kan.
succes verder Knipoog

ik wou dit zowiezo niet vaak doen met mijn pony maar ik rijdt er niet meer zo graag op en het kost gewoon tijd voordat ze voor de kar beleerd is. ik wil er ook geen maanden nik smee doen.
Dit is niet het enige wat we doen we gaan ook wandelen en fietsen en kunstjes doen en spelen zoals tikkertje en er op gaan zitten in de wei en dan mijn zusje bijvoorbeeld door de wei rennen en dan moeten we haar pakken.
O ja en voordat er begonnen wordt over waarom zet je er eigenlijk geen klein kindje op die er dan mee rijdt.
Dit gaat echt niet sorry we hebben het geprobeerd maar ik was nog te bang om haar los telaten zo gespannen en "schrikachtig"deed ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:45

Ik zelf vind dat je die tijd dat je der nog op rijd tot je je paard voor de kar beleert gewoon wel op ken rijden hoor, alleen dit soort dingen dan niet meer.
Je ken der best nog wel gewoon dressuurmatig op rijden of lage sprongetjes met zadel , maar dit is net iets te als je me snapt.
Kijk als je een paardje heb waar jij makkelijk op past zou je hier mee kunnen beginnen en oefenen, maar nu ken je het paardje eigelijk alleen maar de verkeerde kant op brengen.
Want je gaat toch voor de kar en hier niet verder mee als ik het goed begrijp.
En hij heeft dingen met ze rug, dus ik zou wel voorzichtig zijn met wat je doet.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 02:01

Hmm kunnen, kennen, ingewikkeld allemaal...
Ik zie in je profiel dat je idd enorm veel gedaan hebt met ponies maar...ook dat je ontzettend gegroeid bent, fysiek. (kun je zien aan je benen, en je gezicht). Jammer maar dat is het lot van groter worden.
Voor deze pony lijkt het me niet slim wat je doet, het is dapper maar voor je pony gewoon niet meer goed. En je zegt: ik kan er niks aan doen dat die bak zo slecht is...Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt ook de keus maken om iets NIET te doen, in het belang van je pony.

Die instelling is iets dat veel deskundigen je kunnen aangeven, maar die moet je zelf uitvoeren. Ook al heb je les van de besten, het gaat er imo om wat je ermee doet.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 05:59

kyrkelover schreef:
dit vond ik wel een grappige foto. (het lijkt of ze heel diep weg zakt maar da is niet want ik had alles netjes bijgeharkt.

Ik weet niet of je blind bent hoor maar ze zakt ook best diep weg. Zie niet dat je geharkt hebt.
Citaat:
normaal zou mijn zusje de balk verleggen maar ze had behoorlijk last van haar vinger ze heeft er ook een hele apart spalk om zitten en moet er waarschijnlijk aan geopereerd worden.

DOM is toch even een kleine moeite om even af te stappen en de balk aan de andere kant te leggen/ recht voor de hindernis te leggen?

sorry kon t niet laten om daar even op te reageren. Waar is je beenbescherming? Als je zo hoog springt zou ik zeker peesbeschermers om doen en springschoenen. Ookal waren het 10min. moet je dan niet eerst fatsoenlijk losrijden voordat je aan van die hoge sprongen begint? De rest ga ik maar niet herhalen meeste is al wel gezegd denk ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 08:21

Moderatoropmerking:
Zullen we het hier gezellig houden en deze discussie stoppen? Er is nu genoeg gezegd hierover. Graag ander rijtechnisch commentaar dan wat hier al besproken is. Heb je dat niet? Reageer dan niet.

IrmaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:15

Als je weet dat je zus de balk niet kan verleggen, waarom spring je dan nog vanaf rechts erover?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:37

Nou ik vind het er nu niet echt fijn uitzien, het lijkt alsof je die pony toch wel belemmert. Vind het geen fijn beeld geven....
Verder wel een leuke pony. Volgende keer ook een cap misschien? Aangezien je in een kleine paddock rijd is da kans veel groter dat je met je hoofd tegen het hek knalt. Je kan je nergens aan vast houden, en aan het halster van je pony trekken lijkt me ook niet fijn voor het dier. Beetje link...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:40

respect!, maar t landen lijkt mij zo ook niet fijn voor je pony

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 10:52

Irmaatje schreef:
Als je weet dat je zus de balk niet kan verleggen, waarom spring je dan nog vanaf rechts erover?

in een bos wordt een tak of boomstam ook niet even voor je verlegd. Ik rijdt ook vaak in het bos en vanwege de storm liggen daar nogal eens omgewaaide bomen waar je dan even over heen moet.
Soms zijn dat zo'n dunne dus een stuk van de grond af. Daar ligt ook geen grondbalk e.d.
Mijn instructeur zei eerstegen het groepje waar ik in leste nu ga ik de balk een keer niet verleggen eens kijken of jullie het dan nog kunnen,want het is wel lekker makkelijk zo met dat balkje maar zo moet ook kunnen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 10:54

Norway_girl schreef:
Nou ik vind het er nu niet echt fijn uitzien, het lijkt alsof je die pony toch wel belemmert. Vind het geen fijn beeld geven....
Verder wel een leuke pony. Volgende keer ook een cap misschien? Aangezien je in een kleine paddock rijd is da kans veel groter dat je met je hoofd tegen het hek knalt. Je kan je nergens aan vast houden, en aan het halster van je pony trekken lijkt me ook niet fijn voor het dier. Beetje link...
jawel ik houdt me aan de manen vast en steun met mijn knieen. Echt trekken aan het halster doe ik niet ik houdt de teugels wel vast maar ik trek niet. Dit komt ook doordat ze haar hoofd echt heel ver naar voren en bolt oftewel zichzelf heel lang maakt. Ik geef al ontzettend veel mee maar ze maakt zich zo lang dat het best moeilijk is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 10:58

elmiran schreef:
kyrkelover schreef:
dit vond ik wel een grappige foto. (het lijkt of ze heel diep weg zakt maar da is niet want ik had alles netjes bijgeharkt.

Ik weet niet of je blind bent hoor maar ze zakt ook best diep weg. Zie niet dat je geharkt hebt.
Citaat:
normaal zou mijn zusje de balk verleggen maar ze had behoorlijk last van haar vinger ze heeft er ook een hele apart spalk om zitten en moet er waarschijnlijk aan geopereerd worden.

DOM is toch even een kleine moeite om even af te stappen en de balk aan de andere kant te leggen/ recht voor de hindernis te leggen?

sorry kon t niet laten om daar even op te reageren. Waar is je beenbescherming? Als je zo hoog springt zou ik zeker peesbeschermers om doen en springschoenen. Ookal waren het 10min. moet je dan niet eerst fatsoenlijk losrijden voordat je aan van die hoge sprongen begint? De rest ga ik maar niet herhalen meeste is al wel gezegd denk ik.

even over het bijharken dit heb ik wel zeker gedaan.
Stond daar in de regen de zooi bij te harken.
En losrijden ik zelf heb er maar 10 min. op gezeten de foto's die er voor staan zit ik er niet op ben wel lager begonnen trouwens is bij mij toch echt loswerken.
Kunt wel een half uur losrijden en dan aan zo'n hindernissen beginnen maar dan is de energie toch al een beetje minder en wordt ze wat moe en dan vind ik het niet fair om nog tot de 90cm te gaan.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:00

Ik vindt het er een beetje dieronvriendelijk uitzien, de klap van het neerkomen is er altijd ook wanneer je dit zonder zadel doet... Volgens jou doet dit niets maar dat is niet waar, iedere klap zonder beugels komt dubbel zo hard aan hoe goed je ook zit....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:04

Binckydenice schreef:
Ik vindt het er een beetje dieronvriendelijk uitzien, de klap van het neerkomen is er altijd ook wanneer je dit zonder zadel doet... Volgens jou doet dit niets maar dat is niet waar, iedere klap zonder beugels komt dubbel zo hard aan hoe goed je ook zit....

nee niet waar als je keihard in het zadel terug valt zie ik het toch liever zo.
sorry was even als grap bedoelt. Maar dat snap ik ook wel maar de "klap"is dan ook anders ik krijg de klap op mijn knieen dus zij op de plek waar ik mijn knieen heb. En dan zak ik via mijn knien langs mijn benen en dan op mijn kont. snappie??

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:08

waar zien jullie dan eigenlijk dat ik zo aan het halster trek.
Ik zie nergens een scheef getrokken of omhoog getrokken halster.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:23

Je vliegt toch niet boven je pony? Dus ergens komt jou gewicht toch compleet op je pony, via je knieën dus in jouw geval. Het gewicht wordt dus niet verdeeld over een groot oppervlak (zoals een zadel dat zou doen) en dat zou voor je pony toch wel fijner zijn. Voor jouw knieën is dit ook niet zo gezond trouwens.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:29

ach mijn knie doet het toch al niet zoals hij het moet doen dus jha

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:36

kyrkelover schreef:
waar zien jullie dan eigenlijk dat ik zo aan het halster trek.
Ik zie nergens een scheef getrokken of omhoog getrokken halster.

Rustig joh, het is echt niet naar bedoeld. Al komt dat misschien zo over. Ookal houd je je vast aan de manen, toch trek je. Ongeacht of jij het bent of een ander.Er staat idd nergend dat je halster scheef is getrokken, maar je ziet wel veel spanning op de touwen. De neus is veel gevoeliger als een harde mond..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:55

wat ik er mee bedoelde was de teugels zitten vastgemaakt aan het halster.
ALs je dan aan het halster trekt schiet het allerlei kanten op en hier blijft het gewoon rustig op de plek zitten.
Je kunt je dan dus afvragen hoe hard dat trekken is.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:11

Daar gaat het niet om, of je nu met of zonder teugels rijd, maar de druk die op het halster gegeven wordt, is groot. Net als dat je een bit door het paard zijn mond trekt. Tijdens de sprong trek je automatisch aan het halster, omdat je geen zadel hebt. En je dus geen houvast hebt.
Maar ik ga er geen rel van maken, doe ermee wat je wil... Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:14

Norway_girl schreef:
Daar gaat het niet om, of je nu met of zonder teugels rijd, maar de druk die op het halster gegeven wordt, is groot. Net als dat je een bit door het paard zijn mond trekt. Tijdens de sprong trek je automatisch aan het halster, omdat je geen zadel hebt. En je dus geen houvast hebt.
Maar ik ga er geen rel van maken, doe ermee wat je wil... Knipoog

ok ik vat dit denk ik niet helemaal waarom zou je automatisch aan het halster trekken je hebt toch ook nog zoiets als de manen. Dus als ik jou begrijp beredeneer jij j ehebt geen zadel dus je trekt zowiezo wel. om je omhoog te trekken??

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:17

Lest schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het er niet zo vriendelijk uitzien. Ik denk dat je, vooral bij springen, vriendelijker bent als je er gewoon iig een zadel op gooit Knipoog .

ja inderdaad!! het ziet er heel ongemakkelijk uit, bij de landing druk je je weer op door tegen zijn hals te drukken, tog een zadel?? Haha!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:23

love_Alegria schreef:
Lest schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het er niet zo vriendelijk uitzien. Ik denk dat je, vooral bij springen, vriendelijker bent als je er gewoon iig een zadel op gooit Knipoog .

ja inderdaad!! het ziet er heel ongemakkelijk uit, bij de landing druk je je weer op door tegen zijn hals te drukken, tog een zadel?? Haha!
wil ik best doen maar dan heb ik een pony die de kont in de krip gooit en daarom vroeg ik me dus af of het zo gewoon niet beter was.