evita_loek schreef:ik wil hier op reageren,
Smokey is de pony van mijn zusje.
Het zadel ligt inderdaad niet goed, maar zodra we een andere singel hebben krijgt hij de zadel van mijn fjord.
Die is te klein voor mijn fjord maar ligt wel goed op smokey.
En smokey kanteld zijn hoofd wel, maar dat is echt een tik van hem.
Ook met buitenrit dan kijkt hij naar blaadjes in bomen enzo, en kijken naar zijn ruiter doet hij ook.
Hij doet het namelijk ook met losse teugel.
Over de zweep: smokey wil nog wel eens flippen als je hem met de zweep aanraakt, zolang je hem alleen laat zien is het goed.
En suus, je hebt het over les nemen met smokey, zou je dat niet eerst even met mij en mijn zusje overleggen?
Wij weten daar niks over namelijk.
Groetjes Stephanie
Er staat in je profiel dat je zo graag een eigen paard wil hebben, volgens mij klopt hier iets niet.
Maargoed;
punt 1:
Als je geen zadel hebt wat goed ligt, waarom ga je dan met een slechtliggend zadel rijden?
Wil je je paard zijn rug naar de schrootjes rijden?
Waarom niet even lekker wachten tot dat andere singeltje en dan met een goed zadel rijden ?
Of gewoon een passend zadel kopen 
punt 2:
Dat hoofdkantelen dus,. is geen tik.
Zou hem door een osteopaat laten onderzoeken als ik jou was want als hij zó jong al zulke problemen heeft zit er iets niet snor.
Vind het nogal naïf dat je zegt dat het komt omdat hij naar blaadjes of de ruiter kijkt.
Hallo zeg, wat weet je nog meer van je paard behalve dat hij 4 benen en een staart heeft?
En punt 3, over dat lesgeven:
Hoe kun je er niet blij mee zijn dat je verzorgster les wil?
Is toch juist een goed teken, dat ze wil leren hoe ze beter met je paardje kan rijden, hoe ze dingen oplost, ipv dat ze zelf uitklooit hoe of wat er er misschien ongelukken gebeuren ?
tenslotte punt 4;
Waarom is jouw pony bang van de zweep ?
Zou daar is aan gaan werken voor ik erop ging zitten.
Veel belangrijker, het vertrouwen en de band.
No offense.