Ik & Smook @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Re: Ik & Smook @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:39

Vue schreef:
Sorry ?!
als je foto's plaatst kun je commentaar verwachten, en als je nog is leuke reacties wil zou ik maar niet zo uit mn slof schieten.
Ik geef je opbouwend commentaar, ik zeik niet ik zeg niet dat je dingen fout doet niks. En jij gaat als een klein kind beginnen dat ik je paard niet ken.
Ik geef alleen als tip toch een longeerlijntje te kopen voor die 10 euro kan je geen bult vallen.
Met longeren kun je zoveel leuks doen en zoveel bereiken. Is echt de moeite waard.
Maar, lekker zelf doen wat jou het beste lijkt natuurlijk, dat doen we allemaal.

Snap je niet dat ik het nogal zat ben dat hier zoveel gezeikt word?
En een longeerlijn regel ik heus wel...
Wil je meer weten ajb niet hier meer maar PM Evita_loek maar die is de eigenaar...

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:46

Of je vraagt om tips en commentaar (en dat doe je eigenlijk al als je foto's plaatst) of je doet het niet. Als er iemand met commentaar komt dat je niet leuk vindt.. dan is dat zo. Daar heb je eigenlijk zelf voor gekozen door foto's te plaatsen.

Ik wilde ook nog even reageren op de zus van de eigenaresse van Smokey: hoofd kantelen is GEEN tick. Stel: iemand trapt jou tegen je scheenbeen en je loopt een kneuzing op. Dan ga je strompelen. Dan kan ik er wel naast gaan staan en zeggen: "Goh, zo doet ze nou altijd, da's ECHT een tick van haar." maar zo werkt het niet. Ik bedoel niet te zeggen dat jullie Smokey pijn doen maar wél dat het een rijtechnisch probleem is dat ook ergens door veroorzaakt wordt. Een paard doet dingen niet voor niks. Heb jij wel eens een paard in het wild zien lopen met zijn hoofd gekanteld?

Verder wel een hele knappe pony maar ik zou inderdaad maar eens snel les nemen want hoe langer je doorloopt met een rijtechnisch probleem hoe langer je weer bezig bent met het oplossen. En dat is zonde want volgens mij zijn jullie een hartstikke leuke combinatie en het ziet er verder vriendelijk en eerlijk uit.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:48

Flor schreef:
Of je vraagt om tips en commentaar (en dat doe je eigenlijk al als je foto's plaatst) of je doet het niet. Als er iemand met commentaar komt dat je niet leuk vindt.. dan is dat zo. Daar heb je eigenlijk zelf voor gekozen door foto's te plaatsen.

Ik wilde ook nog even reageren op de zus van de eigenaresse van Smokey: hoofd kantelen is GEEN tick. Stel: iemand trapt jou tegen je scheenbeen en je loopt een kneuzing op. Dan ga je strompelen. Dan kan ik er wel naast gaan staan en zeggen: "Goh, zo doet ze nou altijd, da's ECHT een tick van haar." maar zo werkt het niet. Ik bedoel niet te zeggen dat jullie Smokey pijn doen maar wél dat het een rijtechnisch probleem is dat ook ergens door veroorzaakt wordt. Een paard doet dingen niet voor niks. Heb jij wel eens een paard in het wild zien lopen met zijn hoofd gekanteld?

Verder wel een hele knappe pony maar ik zou inderdaad maar eens snel les nemen want hoe langer je doorloopt met een rijtechnisch probleem hoe langer je weer bezig bent met het oplossen. En dat is zonde want volgens mij zijn jullie een hartstikke leuke combinatie en het ziet er verder vriendelijk en eerlijk uit.

PM der anders maar even want ik zou geen idee hebben wat het is...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:48

Net zeg je nog dat je geen longeerlijn gaat kopen, en nu regel je die heus wel. dat was dus mijn punt.
Of ik hier in jouw topic nog post bepaal ik zelf wel, je plaatst de foto's dus dan incasseer je ook posts maar.
Ik vind je ronduit brutaal.
Als ik nog níks aanvallends of lelijks heb gezegd begin jij al heel kinderachtig te roepen 'wat weet jij nou van smokey'.
Nee, zo roep je leuke reacties op bij mensen.
Ik snap heus wel dat je het niet leuk vindt dat hier veel gezeikt wordt, maar als mensen dan iets wél goed bedoelen, reageer daar dan wél normaal op. Anders heb je straks dat niemand meer in jouw topic wil reageren want 'die kan toch niks hebben' of 'die reageert toch alleen maar brutaal als je tips geeft'

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:50

Suus__ schreef:

Daarom legt ze je het ook uit. Lachen

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:50

@Suus - Die zus of de eigenaresse komt vast nog wel een keer langsgestuiterd in dit topic, toch?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:50

Vue schreef:
Suus__ schreef:

Daarom legt ze je het ook uit. Lachen

Wie bedoel je me ze?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:51

Flor schreef:
@Suus - Die zus of de eigenaresse komt vast nog wel een keer langsgestuiterd in dit topic, toch?

Ze heeft 1 reactie geplaatst, der boktnaam is evita_loek pm haar maar al je nog verder wil praten over die wel/niet tick...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:51

Flor. Pling Die gaf jou nl. net uitleg over de 'tick'
Krijg ik nog reactie op mijn bericht?
Laatst bijgewerkt door Vue op 29-11-07 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:51

Suus__ schreef:
Ze heeft 1 reactie geplaatst, der boktnaam is evita_loek pm haar maar al je nog verder wil praten over die wel/niet tick Rijtechnisch probleem Knipoog ...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:53

Vue schreef:
Suus__ schreef:
Ze heeft 1 reactie geplaatst, der boktnaam is evita_loek pm haar maar al je nog verder wil praten over die wel/niet tick Rijtechnisch probleem Knipoog ...

Jahaaaa PM der dan is!!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:54

Je kunt ook zelf met haar praten, dat je gelezen hebt dat het een rijtechnisch probleem is en dat je er les voor nodig hebt. Lachen
Het is jouw verzorgpony en jouw pakkie aan, niet de onze. Knipoog
En nogmaals; relax. niemand wil jou hier boosmaken, met vingertjes wijzen of zeggen dat je van alles verkeerd doet.
Alleen maar helpen.

Krijg ik nog een reactie op mijn langere berichtje van net?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:55

Pardon. Praat eens even normaal tegen Mandy. Zo zie je maar weer; een kat in het nauw maakt rare sprongen. We doen je niets en je gedraagt je alsof we een pistool op je hebben gericht..

Zoals meerdere mensen al hebben gezegd: Je plaatst foto's, dan kun je commentaar verwachten. Doorverwijzen naar een ander gaat niet bepaald op, JIJ bent degene die erop zit, die de foto's plaatst en die de pony verzorgt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:56

@evita_loek
ik ga mee wat Flor zegt
een pony die op zo' n jonge leeftijd zijn hoofd kantelt heeft waarschijnlijk een lichamelijk probleem, dat door rijden veroorzaakt KAN zijn. Wat zegt de dierenarts of osteopaat hiervan? Als Smook een hele tijd zo loopt, gaat hij zijn spieren verkeerd belasten en daar komen uiteindelijk meer problemen van.
Vraag alsjeblieft even de mening van een deskundige aan huis!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:59

Even nog iets, Smokey is ook vroeger mishandeld. Daar kan het ook aan liggen.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:00

@Suus - Natuurlijk is pben een kleine moeite.. maar van wie denk je dat iemand meer aanneemt: van een wildvreemde die alleen maar op hetzelfde paardenforum zit of van de verzorgster van haar pony? Het is toch veel handiger als jij dit even bespreekt met de eigenaar? Dat is de snelste weg. En bovendien heb ik geen zin om straks in een discussie te belanden met iemand die ik niet ken over een pony die ik ook niet ken. Ik wil best mijn standpunt verduidelijken als jij nog vragen hebt of als zij die heeft, maar je kunt haar natuurlijk ook naar dit topic verwijzen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:02

evita_loek schreef:
ik wil hier op reageren,

Smokey is de pony van mijn zusje.
Het zadel ligt inderdaad niet goed, maar zodra we een andere singel hebben krijgt hij de zadel van mijn fjord.
Die is te klein voor mijn fjord maar ligt wel goed op smokey.
En smokey kanteld zijn hoofd wel, maar dat is echt een tik van hem.
Ook met buitenrit dan kijkt hij naar blaadjes in bomen enzo, en kijken naar zijn ruiter doet hij ook.
Hij doet het namelijk ook met losse teugel.

Over de zweep: smokey wil nog wel eens flippen als je hem met de zweep aanraakt, zolang je hem alleen laat zien is het goed.

En suus, je hebt het over les nemen met smokey, zou je dat niet eerst even met mij en mijn zusje overleggen?
Wij weten daar niks over namelijk.

Groetjes Stephanie

Er staat in je profiel dat je zo graag een eigen paard wil hebben, volgens mij klopt hier iets niet.

Maargoed;
punt 1:
Als je geen zadel hebt wat goed ligt, waarom ga je dan met een slechtliggend zadel rijden?
Wil je je paard zijn rug naar de schrootjes rijden?
Waarom niet even lekker wachten tot dat andere singeltje en dan met een goed zadel rijden ?
Of gewoon een passend zadel kopen Lachen

punt 2:
Dat hoofdkantelen dus,. is geen tik.
Zou hem door een osteopaat laten onderzoeken als ik jou was want als hij zó jong al zulke problemen heeft zit er iets niet snor.
Vind het nogal naïf dat je zegt dat het komt omdat hij naar blaadjes of de ruiter kijkt.
Hallo zeg, wat weet je nog meer van je paard behalve dat hij 4 benen en een staart heeft?

En punt 3, over dat lesgeven:
Hoe kun je er niet blij mee zijn dat je verzorgster les wil?
Is toch juist een goed teken, dat ze wil leren hoe ze beter met je paardje kan rijden, hoe ze dingen oplost, ipv dat ze zelf uitklooit hoe of wat er er misschien ongelukken gebeuren ?

tenslotte punt 4;
Waarom is jouw pony bang van de zweep ?
Zou daar is aan gaan werken voor ik erop ging zitten.
Veel belangrijker, het vertrouwen en de band.

No offense.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 14:03

Flor schreef:
@Suus - Natuurlijk is pben een kleine moeite.. maar van wie denk je dat iemand meer aanneemt: van een wildvreemde die alleen maar op hetzelfde paardenforum zit of van de verzorgster van haar pony? Het is toch veel handiger als jij dit even bespreekt met de eigenaar? Dat is de snelste weg. En bovendien heb ik geen zin om straks in een discussie te belanden met iemand die ik niet ken over een pony die ik ook niet ken. Ik wil best mijn standpunt verduidelijken als jij nog vragen hebt of als zij die heeft, maar je kunt haar natuurlijk ook naar dit topic verwijzen.

Lijkt me een goed idee. Ik zal even met hun overleggen Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:30

Vue schreef:
punt 2:
Dat hoofdkantelen dus,. is geen tik.
Zou hem door een osteopaat laten onderzoeken als ik jou was want als hij zó jong al zulke problemen heeft zit er iets niet snor.

Om nog maar ff op dat hoofdkantelen terug te komen.
-Dat hoeft nog geen lichamelijk probleem te zijn, maar kan het zeker wel worden.
Als eerste kijk ik naar de ruiter en daaruit kan ik me goed indenken dat het een rijtechnisch probleem is.
Dus te weinig met de buitenteugel stugen. Je trekt als het ware zelf het hoofd schuin door aan de binnenteugel te trekken. Dit veel herhalen en het paard wordt dan scheef.
Een scheef paard belast z'n spieren ook scheef en het probleem zal steeds groter worden.

- tanden. Het wisselen van de tanden kan onplezierig zijn en het paard geeft aan dat het bit niet fijn is.
Wel krijg je ook daardoor ook een scheef paard

- slecht zadel, paard geeft aan pijn te hebben en wordt zo ook scheef.

Eenmaal scheef of pijn is het makkelijkste om na de oorzaak weggenomen te hebben een osteopaat of iets dergelijks te laten komen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:42

Suus__ schreef:
Liseef schreef:
Lara_Silver: De pony loopt op foto 9 en 10 achter de teugel, achter de loonlijn dus Vork

Ik zou ook niet gaan klakken trouwens... Als je jezelf dat aanleert, kan het een slechte gewoonte worden (op wedstrijden etc.) Ik zou als ik harder zou willen, eerst rustig m'n kuiten aanspannen. Geen reactie, dan wat harder. Weer geen reactie, dan gewoon even goed je hakken erin zetten. :)

En inderdaad, les lijkt me erg verstandig! (Ook gewoon omdat de pony zo jong is hoor, dan kunnen dingen nog wel eens lastig blijken te zijn, zoals dat die scheef loopt met het hoofd).

Dat werkt dus niet...
En les dat komt eraan, ik moet eerst Smokey nog iets beter kennen.

wat misschien een ideetje is: longeer je pony regelmatig en op deze manier zorg je dat hij goed op een stemcommando gaat reageren. Als hij aan de longe goed aanspringt en je er een stemcommando aan hebt gekoppeld kan je dat onder de man ook (tijdelijk) gebruiken. Je geeft t stemcommando voor de galop en tegelijkertijd geef je de juiste beenhulpen voor t aanspringen. Je pony gaat zo de beenhulp en stem met elkaar in verband brengen. Als dat beter gaat kun je uiteindelijk de stem weg laten omdat hij dan de juiste beenhulpen herkent voor het aanspringen in galop.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:56

Sjonge jonge loop dat meisie niet zo af te zeiken zeg dat vindt ik nou BAH !!
Ik vind het er netjes uit zien hoor voor die keren dat je er op heb gezetten, en het komt wel goed met jullie !!

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:07

4 pagina's lang het zelfde gezever Rolleyes Ik snap wel dat ze niet altijd even vriendelijk meer reageerd!!!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:11

ziet er leuk uit

Leuke pony Ja

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:55

Smookey schreef:
4 pagina's lang het zelfde gezever Rolleyes Ik snap wel dat ze niet altijd even vriendelijk meer reageerd!!!

door dat gezever kom ik met een tip hoe ze hem makkelijker in galop krijgt, vervolgens mrijg ik een grote mond. daar ben ik niet van gediend, nee.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:24

Vue: sorry hoor maar dit meisje probeert alles aan te nemen wat wij haar vertellen.
en jij blijft maar doorgaan.
Dit is typisch bokt. Dit is ook de reden dat ik GEEN foto's meer plaats.
Ik heb al eens eerder gereageerd, vind het een leuke pony(erg leuk zelfs) ik denk dat een ander zadel een goede oplossing is.
Mijn paard ging trouwens ook scheef met zijn hoofd lopen en dat kwam door zjin tanden.
Misschien moet je dit ook even doorgeven aan de eigenaren zodat ze er een tandarts bij kunnen halen.