3-jarige toppertje Zaïre (v. Rousseau) @ work (1e keer op Bo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: 3-jarige toppertje Zaïre (v. Rousseau) @ work (1e keer op Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:20

Ryanne_ schreef:
heey waarom slof het ziet er zoo ontspannen uit en dan die slof die hangt zoo los dat ie er in kan gaan staan volgens mij is die slof niet nodig wel gaaf beesie Tong uitsteken kus ryanne

Dankjewel! Lachen Tja, hun willen de slof er liever aan, daarom laat ik hem er maar zo los mogelijk bij hangen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:22

vind het er niks slecht uitzien hoor! slof is goed, houding is goed, beenligging is goed..........

wat is nou eigenlijk het probleem??? snap ik niet Haha!

Tis een jong onbevestigd paard met moeite met been, zal waarschijnlijk ook lastig op te zadelen zijn...... daarnaast straalt het dier "ril" uit.......

Logisch dat je dan een slof omhangt, en voorzichtig met been ben.......zeker als het dier genoeg looplust van zichzelf heeft ..

nee hoor niks mis mee!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:25

wil niet meteen beginnen te zeuren over slof, maar je hebt al wel veel problemen voor zo´n jong paard.. teugelkreupel, vast in lijf... zon paard krijgt dat niet van nature lijkt mij. En om dan de oplossing in een slof te zoeken ipv in rijkunsten ruiter vind ik persoonlijk wel ietswat makkelijk... Maar vind t verder wel een leuk paardje en hoop dat jt oo nog lukt zonder teveel hulpmiddelen...

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:08

Ik snap eerlijk gezegd niet waar iedereen zo'n heisa over maakt. Ziet er netjes en ontspannen uit voor zo'n jong beestje. De slof hangt er los bij, dus waar zeurt iedereen over.

@ts, ga lekker zo door, ziet er netjes uit! Hartstikke leuk/mooi dier trouwens! Zo te horen heb je goede begeleiding dus gaat vast wel goed komen met jullie!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:50

zo ontspannen vind ik het er nou ook weer niet uitzien. Heb het idee dat het paardje nogal vast zit... loopt teveel in krul voor leeftijd heb ik het idee...en het paard kan ook wel heftig reageren op slof, door vervolgends maar geheel achter teugel te lopen om dat ding maar niet in de maond te voelen Clown daarom hangt die ook misschien wel los

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:53

Slof hangt me echt op alle fotos niet naar het zin, op de meesten toch te strak, en als die al los hangt loopt het paard veels te ver achter de teugel. dus tja lijkt me duidelijk.

ook zonder slof zie ik nog te veel spanning, maar goed ts praat alles goed, en verschuift de schuld naar de eigenaar, maar feit is dat TS hier met het paard rijdt en niet de eigenaar.

ik zou graag over een maandje of wat foto`s zien zonder slof endergelijke, een paardje wat meer lengte heeft in de hals en beter op eigen benen loopt. paardje op zich vind ik erg leuk om te zien.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:04

Persoonlijk maakt het me niet heel veel uit wie verantwoordelijk is voor de slof, MAAR.

Ik zit er een beetje mee dat een jong paard als deze, dat kennelijk al een lichamelijk achterstand heeft, door de slof in mijn ogen toch in een dwingende houding wordt gereden.

Het is TS te prijzen dat ze de slof zo lang mogelijk wil houden (wat overigens niet altijd lukt), maar eigenlijk vind ik dat je een 3-jarig paard eerst naar z'n eigen balans moet laten zoeken. En in mijn ogen komt een slof daar gewoon niet aan te pas. Hoe leuk de eigenaar ook vindt dat het er misschien uit ziet...

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:06

Ik wilde toch nog even reageren;

Ik zie geen verschil tussen de foto's met of zonder slof, dus wat is nu zo verkeerd aan de slof?
De slof hangt los en heeft verder geen invloed op het lopen van het paard, zoals eerder te lezen is, dit is niet Nadia's eigen keus.
Ik ben het er mee eens dat het paard op de foto's wat achter de loodlijn loopt, maar voor een paard dat zo kort onder het zadel is, valt dat reuze mee.
Nadia rijdt haar helemaal niet kort en ja, een jong paard kan niet direct zijn hoofd goed dragen, kwestie van trainen, trainen, trainen!!
Zodra ze wat opgekropt ging lopen, heeft Nadia haar direct weer vooruit gereden.

W.b.t het lossigheid, Nadia is hard aan het trainen met de buiging en voor een jong paard vond ik dit helemaal niet tegen vallen.
Het omstellen ging al netjes en ze buigt echt in het lijf en niet alleen in de hals.

Ik heb alles met eigen ogen kunnen zien.
Dus nou ben ik wel heel benieuwd wat er nou zo verkeerd is aan dit paard dat net onder het zadel is?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:18

Nogmaals, het maakt mij niet uit wiens keus het is, maar ik vind het niet wenselijk zo'n jong paard met slof te rijden. Misschien doe ik TS hiermee tekort, want ik kan op de foto's ook wel zien dat ze weet hoe ze moet sturen. Maar.. op foto 4 hangt de slof in elk geval niet los...

En nou wil ik niet meteen lelijk doen over één fotootje, en ik geloof ook wel dat het paard z'n best doet om op beide kanten zo goed mogelijk te buigen. Ook wil ik best geloven dat het een getalenteerd paard is. Maar ik denk dan zelf: geef het dier, dat nét geen veulen meer is, een beetje de ruimte zich te ontwikkelen, liever met de neus in de lucht dan met een slof erom.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:21

liever niet met de neus in de lucht Lachen Lachen dier moet vanaf de eerste minuut onder het zadel zo veel mogelijk het lichaam correct gebruiken.......... zo hou je ze het langste heel

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:23

KiWiKo schreef:
liever niet met de neus in de lucht Lachen Lachen dier moet vanaf de eerste minuut onder het zadel zo veel mogelijk het lichaam correct gebruiken.......... zo hou je ze het langste heel

Ja maar daar moet het dier dan wel de lichamelijke capaciteiten voor hebben... Wil niet teveel OT gaan, maar denk dat we hierover van mening verschillen..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:29

KiWiKo schreef:

moet het daar wel de mogelijkheid toe krijgen Lachen en niet toe gedwongen wroden

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:34

Vindt jij dat dit dier wordt gedwongen tot deze houding?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:35

ik zie ook geen gedwongenheid Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:36

foto 4..?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:37

ja, waarom slof anders? als dit paard dit naar nagevelijkheid gereden worden dan heb je toch geen slof nodig??

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:37

wat een super leuk diertje, soms mag de achterhand er iets meer onder maar verder loopt hij voor een 3 1/2 jarige echt super!!! ga zo door meid

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:43

Roos_s schreef:
ja, waarom slof anders? als dit paard dit naar nagevelijkheid gereden worden dan heb je toch geen slof nodig??

Dat wou ik zeggen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:43

joy76 schreef:
foto 4..?

en bij de rest niet Lachen Lachen Lachen Kijk DAN heb je het over een moment opname Lachen Lachen

zou de slof op alle fotos zo aan de maat zitten, dan mauw ik ook wel anders Lachen

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:45

Ik vind geen van alle foto's gedwongen, op foto 4 wordt misschien de slof er een momentje bijgepakt.

Ik snap ook dat je liever geen slof ziet, maar dit is nou eenmaal de keuze van de eigenaresse.
Nadia pakt de slof er maar zelden bij en als ze hem er bijpakt is dat lichtjes.
Overigens snap ik niet wat er mis is met goed slofgebruik, het paard wordt op geen enkele foto en werd op geen enkel moment in een valse krul getrokken.
Het paard heeft constant de oren naar voren en toont geen verzet.

Dat slaan naar het been, ze kreeg kuilgras waar ze waarschijnlijk wat fel op reageerde.
Ze had nu geen kuilgras meer gehad en ze heeft misschien 1 of 2 keer geslagen naar het been.
Het kan zijn dat ze daar wat gevoelig voor is Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:54

Ik zei al eerder dat ik niet over één fotootje wilde zeuren. Maar als het dan moet.. op dat fotootje trekt de slof het paard in de krul, punt uit. En op de andere fotootjes niet. Ik weet niet goed meer welk fotootje ik moet geloven. Maar zoals gezegd wilde ik in eeste instantie al niet miepen over momentopnamens. Intussen blijft de combi jong paard met slof mij wel dwars zitten..

@Valentijn: ik weet niet of jij al tig vergelijkbare paarden hebt gehad die kuilgras eten, maar ik hoor dit voor het eerst en het lijkt me eerlijk gezegd volslagen flauwekul.. Misschien had ze dankzij het kuilgras genoeg energie om te reageren en heeft ze dat nu niet meer.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:58

Dat vind ik onzin Lachen
Door dat kuilgras had ze duidelijk overtollig energie, die ze verkeerd ging gebruiken.
Na een week gene kuilgras te hebben gehad, had ze nog voldoende looplust.

Mijn pony krijgt gewoon hooi en die heeft genoeg energie.
Jij wilt dus zeggen dat een paard zonder kuilgras te weinig energie heeft om te reageren?

Ik denk dat dit een kwestie blijft van eigen mening, ik kan zeggen wat ik heb gezien, maar ik kan me goed voorstellen dat je jong paard en slof niet graag samen ziet.
Snap je mening wel, maar wil toch zeggen dat het paard nergens toe is gedwongen, meer zeg ik er niet over.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:09

Ok, ik wil van je aannemen dat je gelijk hebt in wat je hebt gezien. Maar kun je je ook van mij voorstellen dat ik m'n vraagtekens plaats als je zegt dat een paard verzet vertoont vanwege kuilgras..? Ik zeg niet dat paarden zonder kuilgras onvoldoende energie hebben om te reageren, maar op het moment dat je een rijtechtisch probleem toeschrijft aan kuilgras... tsja.. dan vind ik dat onbegrijpelijk..

Het verzet kan ook voortkomen uit het 'groen zijn' van het paard. Alleen de combi slof en verzet tegen been zegt mij dat er rijtechnisch gezien wel iets aan de hand is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:12

het kan ook gewoon een merrie zijn Lachen Lachen Lachen merries hebben wel vaker problemen met been Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:12

KiWiKo schreef:
het kan ook gewoon een merrie zijn Lachen Lachen Lachen merries hebben wel vaker problemen met been Lachen

Dat vind ik al een iets aannemelijker verklaring dan die van kuilgras...