Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:05

Mijn instucteur heeft dat namelijk wel tegen mij gezegd...het plaatje klopte gewoon ff niet ik moest ergens flink afvallen.
Samen hebben we beslissingen gemaakt daar is een instructeur voor.

Ben blij dat ze me daarmee geholpen heeft
Een instructeur moet je toch helpen

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:05

@ titaL: Ik zei dat hij zijn rug wegdrukte inderdaad. Kijk ook maar naar de lijn van de rug achter het zadel. Bij de meeste foto's uit je profiel vind ik dit beter. Misschien in ieder geval een idee om een osteopaat ernaar te laten kijken. Ik weet niet of je dit sowieso al doet?

Laten we eerlijk zijn. Jij bent eigenlijk te zwaar voor deze pony en zit niet goed in het zadel. Het lijkt me dan sowieso goed om regelmatig de pony na te laten kijken. Ik vind het echt vervelend om te zeggen en ik vind Nero een superpony! Het valt me alleen op dat hij gewoon echt minder loopt en dan denkt ik dat hij ergens last van heeft.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:06

xLuus schreef:
jamaar zou je het zelf niet l.ullig vinden als je instructeur tegen je zegt dat je te dik bent?
Er wordt al aan gewerkt zegt ze toch? Waarom moet heel bokt daar dan nog een schep bovenop doen?

ik heb lieverr dat mijn instructrise zegt dat ik te dik ben dan dat ze me laat rijden en dat mijn pony last heeft

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:08

Dancie schreef:
tita jij hebt de bouw voor een pony je kanmet gemak op een pony rijden. maar dani heeft dat gewoon niet en het is zielig voor nero

Koe mijn echte bouw is niet deze bouw hoor ik moet hier veel voor laten en heel veel sporten omdit te bereiken.

Snoepen ed kan absoluut niet ik train meer dan 10 uur per week (wedstrijd niveau)
Voor mij is onder de 60 kilo blijven net zo moeilijk als 10 kilo afvallen van dani
Ben ook stukkie ouder en dan is het helemaal moeilijk afvallen en op gewicht blijven

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:10

Dancie schreef:
xLuus schreef:
jamaar zou je het zelf niet l.ullig vinden als je instructeur tegen je zegt dat je te dik bent?
Er wordt al aan gewerkt zegt ze toch? Waarom moet heel bokt daar dan nog een schep bovenop doen?

ik heb lieverr dat mijn instructrise zegt dat ik te dik ben dan dat ze me laat rijden en dat mijn pony last heeft

Inderdaad! ik heb veel liever dat mijn trainster de waarheid tegen me zegt zodat ik weet waar ik aan toe ben en geen valse hoop krijg. Het ligt er natuurlijk wel aan op welke toon zoiets gezegd wordt en in hoeverre je iets kunt "waarderen" van iemand, maar ik ga er vanuit dat je intructrice niet voor niets je intructrice is en dat je open staat voor opmerkingen/kritiek etc. van haar.

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:11

@xluus zeg nu zelf ze is gewoon te zwaar voor de pony en ze zegt dat ze ls heeft nauw dan mag ze toch wel opzoek naar een nieuwe instrecteur. een echte instrecteur zegt waar het op staat dat doe ik ook, doe nergens een schepje bovenop. ze zegt al wel aardige reacties graag. ze weet dat dit gewoon kan komen. ze vraagt er zelf om. de pony ka niets vragen die weet niet beter. hoop dat ze zelf wel beter weet want dit kan gewoon niet.ik spreek voor de pony want die kan niet spreken,jammer genoeg niet

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:14

tita schreef:
Dancie schreef:
tita jij hebt de bouw voor een pony je kanmet gemak op een pony rijden. maar dani heeft dat gewoon niet en het is zielig voor nero

Koe mijn echte bouw is niet deze bouw hoor ik moet hier veel voor laten en heel veel sporten omdit te bereiken.

Snoepen ed kan absoluut niet ik train meer dan 10 uur per week (wedstrijd niveau)
Voor mij is onder de 60 kilo blijven net zo moeilijk als 10 kilo afvallen van dani
Ben ook stukkie ouder en dan is het helemaal moeilijk afvallen en op gewicht blijven

daarom tita maar jij laat wel zien wat je der voor over hebt Knipoog en jij wilt gewoon dat je zo blijft en anders ga je der waarschijnlijk ook niet meer op. maar zij zegt ik ga afvallen maar ze blijft wel doorrijden daar is die pony niet mee geholpen.

eerst stoppen met rijden, afvallen en dan pas gaan rijden als je het gewicht hebt dat eerlijk is tegenover je pony

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:14

Dani!!!!!!!!!!!!

ik vind dat Nikkie wel een punt heeft aantal posten hierboven.

Laat een osteopaat naar je pony kijken, dan kun je kijken of ie rugproblemen heeft. Mocht alles goed zijn dan weet je iig zeker dat zijn rug goed is en dat je het rijtechnisch moet oplossen
Die indirecht of direct oorzaak heeft met je galop-problemen

Tevens kun je hem naar je zadel laten kijken. Die conclusie die daar uit volgt kun je naar werken.
Ik zal zeker ook een zadelmaker laten komen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:16

Hmm, ik vind je pony in alle gangen nogal kort en soms zelfs krampachtig lopen, op sommige foto's kijkt hij ook erg zuur en loopt achter het bit - ik heb het idee dat hij erg kort in zijn rugspieren is en dat deze spieren moeite hebben met het gewicht dat de pony moet dragen. Het zadel is naar mij idee te klein voor jou, maar weer te groot voor hem. Dit betekent dat jij misschien te groot voor de pony bent?

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:19

@tita ben blij dat je het met me eens ben en ben blij dat jij het wel probeert . cleoo jij ook. toch nog wijze mensen Haha! ik hoop voor nero dat ze zelf beseft dat er maatreglen moeten worden getroffen in het belang voor de pony. als het goed is denkt iedereen er hier zo over we denken aan nero en zijn rugje. niet hoe we niet l#llig moeten overkomen. want we kunnen er wel omeen draaien maar dan liegen we. en blijkbaar liegt haar instreteur al tegen haar dus dat is al erg genoeg.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:21

Als ik het goed begrijp vinden jullie dat ze Nero moet verkopen, omdat ze te zwaar voor hem is. ( en daarom een paard moet kopen omdat het plaatje dan wel klopt)
Maar ze zegt dat ze bezig is met afvallen.
Waarom moet ze hem dan alsnog gaan verkopen? want zodra ze dunner is klopt het plaatje toch weer ?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:22

@ J_ Charissa; Dan heb je mijn tekst niet goed gelezen...

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:23

een instructeur is er om je op je fouten te wijzen,
Blijkbaar heeft hij de waarheid over een hele grote fout verzwegen.
Soms is de waarheid hard maar als je zo doorblijft rijden is het nog harder voor de pony.

Kwa lengte vind ik het gewoon passen.
Ga met hem mennen of vrijheidsdresuur totdat je een goed figuur heb en weer lekker kan rijden.

Zeg nou zelf, volgens mij zit jouw lichaam jezelf met rijden in de weg. Vooral op deze ''kleine'' pony waar jij gewoon niet genoeg ruimte op hebt.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:26

LovingTweety schreef:
@ J_ Charissa; Dan heb je mijn tekst niet goed gelezen...

ik had het ook niet over iedereen. Jij zegt dat ze dan beter voorlopig niet op de pony kan stappen, totdat ze is afgevallen.

Maar ik heb het over de mensen die zeggen dat ze hem beter kan gaan verkopen, omdat ze te zwaar is.
Maar als ze bezig met afvallen is en ze heeft een normaal gewicht bereikt dan klopt het plaatje toch wel? Ik vind haar tenminste niet te lang voor die pony!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:28

Kijk in haar profiel en daar zie je datums die kun je aan klikken zo kun je dus met je eigen ogen dingen waarnemen

Dani succes met je afvallen maar als ik naar je datums kijk in je profiel, dan trek ik een ander conclusie

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:30

Aan die datums te zien zie ik ook dat ze gewoon duidelijk achteruit is gegaan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:34

J_Charissa schreef:
Als ik het goed begrijp vinden jullie dat ze Nero moet verkopen, omdat ze te zwaar voor hem is. ( en daarom een paard moet kopen omdat het plaatje dan wel klopt)
Maar ze zegt dat ze bezig is met afvallen.
Waarom moet ze hem dan alsnog gaan verkopen? want zodra ze dunner is klopt het plaatje toch weer ?

nee tijdig stoppen met rijden en kijken of ze het in zich heeft om het gewicht te bereiken wat haar pony wel fijn kan dragen heeft ze dat behaald kan ze gaan rijden zo niet zal ze weel moeten nadenken overr een ander paard

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:37

wat ik me dus afvraag is of je hier nou echt plezier in hebt? Klinkt misschien hard maar voor mij is paardrijden iets wat je samen met je paard doet. Met als doel onder andere in een ontspannen harmonie te komen. Als iets dat belemmert (wat bijvoorbeeld ook iets kan zijn als te lang gegroeide hoeven) is voor mij de lol er wel een beetje af ja. En ga ik iets anders doen samen met mijn paard dan rijden. Vind het namelijk best egoistich omdat JIJ zo graag een rondje wilt rijden dan maar gewoon op je paard klimt zonder er rekening mee te houden dat het voor hem wel wat minder leuk kan zijn. (en dan bedoel ik het woord jij hier gewoon in het algemeen.). Daarom zou ik inderdaad nu niet op je pony rijden maar leuk wat anders met hem gaan doen. En op een ander paard af een toe rijden. Maar het lijkt mij dat het welzijn van je pony toch wel voorop staat.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:40

Tis niet vervelend bedoeld maar ben het er ook mee eens wat hier boven staat.
je zet ook niet iemand van 65kg en 1.75m op een shetlander...

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:41

bedankt fury jij maakt mijn punt nog sterker weer ieand die het snapt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:46

Wat een knappe pony!
Ik vind het allemaal een beetje overdreven, heb ergere topics voorbij zien komen..
Wat voor deken is dat, die je op de laatste foto op hebt liggen? Echt eentje om te kwijlen!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:55

Tita: als ik even zo onbeleefd mag zijn: wat is eigenlijk je doel? Je bent heel dit topic aan het verneuken (sorry voor m'n taalgebruik, maar zo is het) en ik weet nu al bijna zeker dat dit op slot gaat. Jammer hoor, als je niet eens bent met Dani haar manier, So be it. Reageer dan niet meer, geef dit topic geen aandacht meer, en doe iets anders. Ik vind het oprecht jammer dat Dani haar topic's telkens weer naar de wup gaan door een paar mensen die dus niet akkoord zijn met haar manier van rijden, en combi met Nero.

Iedereen weet dat Dani is aan het afvallen, en er zijn vele bokkers die dit toejuichen en haar steunen. Ik ben het stilletjes aan beu dat er juist een paar bokkers zijn die haar dan telkens weer er op wijzen dat ze NU nog wat te zwaar is voor Nero (maar hij kan haar prima houden, anders zou Nero niet zo lopen, als je foto's ziet van een paar jaar terug) Ooit wordt dit weer het perfecte plaatje, daar ben ik van overtuigd.

Jammer hoor, niet alleen naar jou gericht, maar naar iedereen hier. Lachen

Dani, lekker doorgaan met waar je mee bezig bent. Leuk setje heeft Nero weer Lachen Vind het er dit keer nét wat minder uit zien dan anders, maar iedereen heeft zo eens z'n slechte dag/week. Je beugels mogen naar mijn mening ook wel wat langer. Lachen Je houding vind ik wél verbeterd, je zit echt al stukken beter rechtop. Goed hoor! Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:06

Dani: wat een leuk setje weer, altijd netjes te paard hé Knipoog

Ik vind deze foto's rijtechnisch gezien nét dat beetje minder dan voorgaande. Maar dat merk ik ook bij mezelf, dat ik soms een topic heb waarbij het opeens allemaal minder goed is, het is dus doodnormaal. Iedereen heeft eens een dip. Lachen

De reacties over het zadel en je figuur: kijk ja, ik denk dat die mensen dat zeggen met goeie bedoelingen, maar ik vind het jammer dat ze erover doordrammen. Ik denk dat je nu onderhand hun mening wel kent. Het is aan jou om te bepalen wat je er mee doet. En als ik je al een beetje ken ( vanuit je topics ) ben ik zeker dat je ermee bezig bent, met je gewicht etc! En dat kunnen wij alleen maar aanmoedigen.

Ik denk dat je verstandig genoeg bent, om de dag dat het voor Nero te belastend wordt, er mee op te houden. En ik hoop dat die dag nooit komt, dat je gewoon rustig aan blijft afvallen, en dat ooit het plaatje nog nét dat beetje completer wordt.

Veel succes!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:09

Soet schreef:
Tita: als ik even zo onbeleefd mag zijn: wat is eigenlijk je doel? Je bent heel dit topic aan het verneuken (sorry voor m'n taalgebruik, maar zo is het) en ik weet nu al bijna zeker dat dit op slot gaat. Jammer hoor, als je niet eens bent met Dani haar manier, So be it. Reageer dan niet meer, geef dit topic geen aandacht meer, en doe iets anders. Ik vind het oprecht jammer dat Dani haar topic's telkens weer naar de wup gaan door een paar mensen die dus niet akkoord zijn met haar manier van rijden, en combi met Nero.

Iedereen weet dat Dani is aan het afvallen, en er zijn vele bokkers die dit toejuichen en haar steunen. Ik ben het stilletjes aan beu dat er juist een paar bokkers zijn die haar dan telkens weer er op wijzen dat ze NU nog wat te zwaar is voor Nero (maar hij kan haar prima houden, anders zou Nero niet zo lopen, als je foto's ziet van een paar jaar terug) Ooit wordt dit weer het perfecte plaatje, daar ben ik van overtuigd.

Jammer hoor, niet alleen naar jou gericht, maar naar iedereen hier. Lachen

Dani, lekker doorgaan met waar je mee bezig bent. Leuk setje heeft Nero weer Lachen Vind het er dit keer nét wat minder uit zien dan anders, maar iedereen heeft zo eens z'n slechte dag/week. Je beugels mogen naar mijn mening ook wel wat langer. Lachen Je houding vind ik wél verbeterd, je zit echt al stukken beter rechtop. Goed hoor! Lachen

Amen!
Afgod

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:24

Dankjewel Soet Lachen

Hun mening is onderhand wel bekend ja, jammer dat ze blijven drammen. Maar daar doe je niks aan Lachen