2de keer op Misty!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Re: 2de keer op Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:31

Sodeletuut schreef:
ik heb al wel een oproepje op bokt gehad maar dat is allemaal zo duur...

Iemand zoeken in je omgeving die jou les kan geven en die weet hoe je een jong paard in kan rijden.

Dus niet iemand die het voor je doet maar jou leert hoe je het moet doen, hoe je misty het longeren leert en je helpt bij het erop gaan tijdens een les en iedere keer een stapje verder.

Hoe vaak in de week ben je nu met haar bezig, want 2x p.w is voldoende vooral in het begin er gebeurd zoveel nieuws

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:31

Sodeletuut schreef:

een paard hebben kost nu eenmaal veel geld, wat nu als deze ziek word???

en je kan beter iets meer geld betalen, en rest van leven plezier van je paard hebben
dan nu op zo`n manier laten doen, en je paard wegbrengen, omdat je er niks meer mee kan over tijdje

waarom koop je eigenlijk zo`n jonge pony als ik vragen mag? niet aanvallend bedoeld hoor

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:32

paardrijden ís duur.
Mijn eigen instr heeft in zijn leven al veel paarden beleerd, en doet dat nog steeds. Dit zijn geen dingen die ik van hem terug zou zien. Zowiezo de lijn over het hoofd ben ik al geen voorstander van. Dat trekt juist wel, en je trekt daarbij het bit dus omhoog. Paardje is nog erg onstabiel, en laten draven door iemand aan de buitenkant mee te laten rennen snap ik al helemaal niet. Als mee lopen dan uberhaubt al noodzakelijk is (bijv bij een staker), dan altijd aan de binnenkant.
Ik snap dat TS haar instr volgt, maar ik heb mijn bedenkingen bij deze instr.

Je hoeft niet te zeggen dat hij alles fout doet. Ben je het er, na het lezen van de berichten, mee eens dat hij het fout doet?
En idd, als deze meneer zo prof is.... Waar lopen door hem beleerde paarden in welke klasse?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:32

Joyja schreef:
Sodeletuut schreef:
maar wat moet ik nou doen dan.. naar hem toe gaan en zeggen dat hij alles fout doet en weglopen?

Je kan gewoon zeggen joh ik neem een stapje terug met het inrijden en geef misty even een pauze want het gaat niet goed naar mijn gevoel veelste vlug.

super idee, zoiets zou ik ook gebruiken
zoek iemand die je wil helpen, geef haar meer tijd met alles, en zoek dan iemand die meer op 1 lijn ligt en waar mee klikt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:33

zou het niet kunnen dat dit paardje gewoon nog niet klaar is om ingereden te worden?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:37

stef schreef:
paardrijden ís duur.
Mijn eigen instr heeft in zijn leven al veel paarden beleerd, en doet dat nog steeds. Dit zijn geen dingen die ik van hem terug zou zien. Zowiezo de lijn over het hoofd ben ik al geen voorstander van. Dat trekt juist wel, en je trekt daarbij het bit dus omhoog. Paardje is nog erg onstabiel, en laten draven door iemand aan de buitenkant mee te laten rennen snap ik al helemaal niet. Als mee lopen dan uberhaubt al noodzakelijk is (bijv bij een staker), dan altijd aan de binnenkant.
Ik snap dat TS haar instr volgt, maar ik heb mijn bedenkingen bij deze instr.

Je hoeft niet te zeggen dat hij alles fout doet. Ben je het er, na het lezen van de berichten, mee eens dat hij het fout doet?
En idd, als deze meneer zo prof is.... Waar lopen door hem beleerde paarden in welke klasse?

ja eigenlijk zie ik wel in dat het te snel gaat.. maar ik weet het niet.. mijn moeder zegt dat hij het wel goed doet en mensen uit mijn omgeving ook.. ik weet echt niet wat ik nou moet doen hoor..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:41

er loopt vast wel iemand op het pension die er wel ervaring mee heeft of gewoon gezond verstand kan gebruiken, deze kan je echt wel helpen !

begin eerst maar eens met goed leren longeren, dan kan je langzaam weer opbouwen (zonder in zijn mond te trekken en met een halster onder het hoofdstel)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:41

ja ik houd morgen het halster onder het hoofdstel

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:42

Sodeletuut schreef:
ja eigenlijk zie ik wel in dat het te snel gaat.. maar ik weet het niet.. mijn moeder zegt dat hij het wel goed doet en mensen uit mijn omgeving ook.. ik weet echt niet wat ik nou moet doen hoor..

Print anders het topic uit of laat het aan je moeder lezen en vertel haar gewoon hoe jij je erbij voelt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:43

ja maar ze zegt dat dat gewoon komt omdat misty ook nog zo jong is enzo en dat is ook zo toch..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:44

naar mijn mening kan je beter morgen alleen longeren zonder zadel en hoofdstel, doe maar eens een flink aantal stappen terug !

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:45

ik kijk wel even

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:47

Sodeletuut schreef:

En hoeveel verstand heeft je moeder van paarden beleren? En de mensen in je omgeving? Waarom geef je geen antwoord op de vraag waar de paardjes die deze meneer beleerd heeft nu lopen?

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:48

Ten eerste: wat een leuk dier heb je! Ik denk dat deze instructeur van jou waarschijnlijk al veel paarden op deze manier heeft ingereden maar voor jouw paardje lijkt het niet helemaal goed uit te pakken. Het is jouw paardje dus jouw beslissing. Als ik jou was zou ik eerst met je moeder bespreken wat jouw twijfels zijn omtrent deze methode en eventueel samen met je moeder naar je instructeur gaan om te bedenken hoe het verdere verloop zal gaan. Wanneer hij niet naar je wil luisteren kan je altijd op zoek naar iemand anders die je wil begeleiden. SUCCES

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:48

even mijn mening over jou gedachte he: (niet boos bedoeld en misschien helemaal mis)

Volgens mij wil jij alleen maar door, door en door, zo snel mogelijk je paardje zo hebben ingereden dat jij er alleen mee kan gaan rijden?

klopt dat?

want dat is mijn gevoel over jou!

nou dan even een tip:

als je nu snel snel snel doet gaat het over een tijdje mis, mis, mis

doe rustig aan dan komt het heus wel goed maar overhaast alles niet zo!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:48

Oh sorry had ik even overheen gekeken.. maar een paar week geleden heeft hij ook een paard beleerd en die lest naar nu nog steeds, nou hij loopt echt super en is al heel braaff

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:49

niet kijken! doen! We hebben echt alleen het beste voor met jou en je paardje, want zo komt het niet goed. En dat dat andere paardje goed gaat: die heeft ook een ander karakter dan dat misty heeft

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:49

Joyja schreef:
Sodeletuut schreef:

Iemand zoeken in je omgeving die jou les kan geven en die weet hoe je een jong paard in kan rijden.

Dus niet iemand die het voor je doet maar jou leert hoe je het moet doen, hoe je misty het longeren leert en je helpt bij het erop gaan tijdens een les en iedere keer een stapje verder.

Hoe vaak in de week ben je nu met haar bezig, want 2x p.w is voldoende vooral in het begin er gebeurd zoveel nieuws

Wat vind je van mn bovenstaande sugestie en mn gestelde vraag??

Sodeletuut schreef:
ja maar ze zegt dat dat gewoon komt omdat misty ook nog zo jong is enzo en dat is ook zo toch..

Daarom hammert hier iedereen er ook op dat je stappen terug moet doen en iemand anders moet vinden om je te begeleiden met misty!!

Sodeletuut schreef:
ik kijk wel even

Aan ik kijk wel even heeft misty helemaal niks, dan kan het al helemaal misgelopen zijn!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:50

Nelleke1 schreef:
even mijn mening over jou gedachte he: (niet boos bedoeld en misschien helemaal mis)

Volgens mij wil jij alleen maar door, door en door, zo snel mogelijk je paardje zo hebben ingereden dat jij er alleen mee kan gaan rijden?

klopt dat?

want dat is mijn gevoel over jou!

nou dan even een tip:

als je nu snel snel snel doet gaat het over een tijdje mis, mis, mis

doe rustig aan dan komt het heus wel goed maar overhaast alles niet zo!

nee zo denk ik er echt niet over echt niet! ik wil ook niet dat het zo overkomt ik vind dit echt verschrikkelijk ik zit hier bijna te janken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:51

een paar weken geleden heeft hij een paard beleerd? Een paard beleer je niet in een paar weken.
Ik geloof in jou onschuld, om het even zo te zeggen. Jij hebt gewoon blind in deze man vertrouwd op basis van je gehoord hebt, en gezien je leeftijd is dat alleen maar logisch. Ik twijfel echter zeer in het kunnen van deze man, sorry

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:52

ik had je advertentie op bokt zien staan, leuk dat je er toch iets mee doet

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:52

ze zijn nog wel bezig met dit paard maar ik bedoel voor die paar weken gaat het al heel goed

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:53

stef schreef:
een paar weken geleden heeft hij een paard beleerd? Een paard beleer je niet in een paar weken.
Ik geloof in jou onschuld, om het even zo te zeggen. Jij hebt gewoon blind in deze man vertrouwd op basis van je gehoord hebt, en gezien je leeftijd is dat alleen maar logisch. Ik twijfel echter zeer in het kunnen van deze man, sorry

Hier sluit ik me bij aan, onderneem actie laat je moeder het topic lezen en vertel haar heel duidelijk hoe je je daarbij voelt, alleen jij kan actie ondernemen voor misty daarom ben je haar baasje!!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:53

Nelleke1 schreef:
ik had je advertentie op bokt zien staan, leuk dat je er toch iets mee doet

ja ik wil niet mijn paard naar de kl*ten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:54

kga nu ff eten, ik lees strax de nieuwe reacties wel ff