Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Re: Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 23:25

@zitake; beauty doe ik niet echt gek op wel eens zo van dames zit (in de wei!) de flap van mijn schoen?;
die zit meer in mijn schoen dan erbuiten, máár het is mijn eigen keuze!
heb ik gezegt dat ik nooit in een manege rij? nee, ik rij regelmatig in de bak, en zijn oude wei is een soort van bak voor ons, maar daar loopt hij niet lekker omdat het zijn eigen terrein is! misschien is het nutteloos om hem hengst te laten, maar het maakt niks uit of hij nu hengst of ruin is zolang hij lekker loopt niet gaat kloten en vooral lol blijft hebben heb ik geen last van hem Knipoog hij kan echt aan de teugel lopen maar daar is werk voor nodig, en daar kan hij zich idd nog niet goed op concentreren in de bos waar alles uit de struiken vliegt Knipoog
ik heb ook een hele tijd niet gereden omdat ik schuw was omdat hij een van zijn periodes had (bokken steigeren rennen) en toen weer rustig aan begint en het regend nu redelijk veel dus minimum rijden in de week

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:32

AniiQue schreef:
@zitake; beauty doe ik niet echt gek op wel eens zo van dames zit (in de wei!) de flap van mijn schoen?;die zit meer in mijn schoen dan erbuiten, máár het is mijn eigen keuze!
heb ik gezegt dat ik nooit in een manege rij? nee, ik rij regelmatig in de bak, en zijn oude wei is een soort van bak voor ons, maar daar loopt hij niet lekker omdat het zijn eigen terrein is! misschien is het nutteloos om hem hengst te laten, maar het maakt niks uit of hij nu hengst of ruin is zolang hij lekker loopt niet gaat stinkmodder en vooral lol blijft hebben heb ik geen last van hem Knipoog hij kan echt aan de teugel lopen maar daar is werk voor nodig, en daar kan hij zich idd nog niet goed op concentreren in de bos waar alles uit de struiken vliegt Knipoog
ik heb ook een hele tijd niet gereden omdat ik schuw was omdat hij een van zijn periodes had (bokken steigeren rennen) en toen weer rustig aan begint en het regend nu redelijk veel dus minimum rijden in de week

Met dat eerste bedoelde ik de schrijfster van die quote. Die zei dat iedereen wel gek doet ofzo. Dus was niet onmiddelijk op jou bedoeld, maar op haar opmerking.
Je zegt zelf in het laatste stukje dat je een tijdje geleden nog schuw was omdat hij bok-steiger-ren periodes had. Dan zou ik toch wel oppassen met die schoenen als ik jouw was. Een vriendin van mij is zo blijven hangen een keer. Paard bleef maar rondrennen terwijl zij bleef vasthangen. Geloof me wil je niet meemaken. Zij iig nooit meer. Hij loopt op eigen terrein niet lekker, en in het bos niet. Oefen dus meer op eigen terrein/bak tot hij daar lekker loopt, ga er dan als beloning mee buiten en enkel als hij zich gedraagt. Dus neem dan ook nie onmiddelijk een groot grasveld. Ofwel longeer hem eerst goed (zodat hij toch netjes gewerkt heeft) en ga er dan mee naar buiten. Ik zei btw niet dat je nooit in een piste rijd. Maar ik weet waar ik over bezig ben. Ik ben niet aan mn proefstuk toe wat hengsten betreft.Over het hengst zijn, volgens mij loopt hij veel fijner als ruin. Hij zal zich iig niet zo druk gaan maken, waardoor hij nog leuker gaat lopen. Je kunt nog altijd lol hebben dan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:33

esthertjuh_ schreef:
IK ZEI DAT!!

kom jij dan maar eens een keer mee kijken ernaar Knipoog
je zult versteld staan!! Pling

Ik zei enkel dat ik daar iets heel anders onder versta.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:38

zitake schreef:
esthertjuh_ schreef:
IK ZEI DAT!!

kom jij dan maar eens een keer mee kijken ernaar Knipoog
je zult versteld staan!! Pling

Ik zei enkel dat ik daar iets heel anders onder versta.

weet ik maar ik ben een beetje meliig en ook heel bescherment omdat ik er 100% in geloof dat beauty en aniique iets heel groots gaan doen in de toekomst en aniique en beauty betekenen genoeg voor mij om zo te doen..
nu weet je waarom ik zo doe Bloos

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:40

Daarom hoef je nog niet zo te reageren vind ik maar goed. Als ze echt iets 'groots' willen gaan doen dan zullen ze het toch een beetje anders moeten gaan aanpakken. En kritiek en tips van andere willen aanvaarden. Net als jij. Anders zul je vaak zo mogen doen.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:42

Lees eens goed Knipoog
Ik bescherm hun Knipoog
Je hebt wel gelyk , maar als hun graag opbouwende kritiek zien dan moet je t ook opbouwend geven... Knipoog
Mensen die zo reageren *noemt geen namen* kan ik niet serieus nemen...
Mensen die wel zo reageren die denken dat ies perfect kan zijn..
is niet zo..
Aniique heeft genoeg verbeterpunten ,,maar daar krijgt ze hulp voor!! Haha!
Laatst bijgewerkt door esthertjuh_ op 09-11-07 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:45

esthertjuh_ schreef:
Lees eens goed Knipoog
Ik bescherm hun Knipoog
Je hebt wel gelyk , maar als hun graag opbouwende kritiek zien dan moet je t ook opbouwend geven... Knipoog
merja eigen keuze?

Ik lees goed, ik weet dat je hen beschermd, al weet ik niet waarom ze beschermd moeten worden, maar kom. Opbouwende kritiek heb ik hier al genoeg gezien maar telkens komen er weer uitvluchten gezocht. Daarbij is het gewoon pure realiteit die gegeven wordt en daar moet je soms ook tegen kunnen.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 23:47

ESTHER; dit is mijn topic ik hoef niet 100x esther erin te hebben Scheve mond xD

@zitake; beauty loopt in de bos fijner dan in zijn eigen wei Knipoog als ik hem longeer gaat hij alleen maar schuw worden ik weet niet hij loopt niet graag aan de longe en als ik daarna wil gaan rijden dan wil ik dood,want dan is hij zo opgefokt, of dat blijven steken dat is me ook al gebeurt!. maar dan met laarzen Knipoog
ik had eerst laarzen maar die zitten niet!. ik ben op marktplaats aant kijke voor goedkope leren laarzen Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:48

wat een geblaat zeg,en dit is ook mijn laatste post want verlaag me niet tot dit niveau.

Het is gewoon onverantwoord, punt uit.
Mij hoef je niet te overtuigen dat je helemaal gek op het dier bent, geloof ik maar al te graag.

en ja, ik reed op m'n 8ste ook op alles wat 4 benen had en 'pony' werd genoemd,en daar is ook helemaal niets mis mee. Achteraf heb ik daar absoluut wel m'n bedenkingen over.

En die verhalen van dat het een hengst is en dat hij zoooo lief is, mensen komop nou. Heb een merrie staan waar een goed opgefokte hengst niet tegenop kan. En já er zijn hengsten waar bijv. mee word buiten gereden, maar de foto's dwalen ver van dat juiste beeld af. (kom nou niet met 'het zijn momentopnames')

Wél vind ik het onverantwoord van de eigenaar om zo'n jonge meid op een 4 jarige (lees: ik noem geen hengst) het bos in te laten gaan. En ga mij AUB niet vertellen dat 'wij dat vroeger ook deden en dat was stiknormaal en leuk' ja dat was het zeker.

conclussie: Het beeld op de foto's is niet verantwoord *zal het woord proffesioneel niet gebruiken*, laat staan met een 4 jarige, laat staan met een hengst. En dat is ronduit jammer. Wil je geen commentaar, plaats je geen topic en ga je lekker verder waarmee je bezig was. Wil je echt iets berijken en verder komen als in de natuur rijden (wat erg leuk kan zijn), wake up, op deze manier gaat het niet gebeuren.

Alsnog wens ik je erg veel succes, jullie komen er zeker wel! Haha!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:48

ik heb eff edit gedaan Tong uitsteken
Whehehe aniique jij zoutkopXD

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:54

Kaitlin schreef:
wat een geblaat zeg,en dit is ook mijn laatste post want verlaag me niet tot dit niveau.

Mij hoef je niet te overtuigen dat je helemaal gek op het dier bent, geloof ik maar al te graag.

en ja, ik reed op m'n 8ste ook op alles wat 4 benen had en 'pony' werd genoemd,en daar is ook helemaal niets mis mee. Achteraf heb ik daar absoluut wel m'n bedenkingen over.

En die verhalen van dat het een hengst is en dat hij zoooo lief is, mensen komop nou. Heb een merrie staan waar een goed opgefokte hengst niet tegenop kan. En já er zijn hengsten waar bijv. mee word buiten gereden, maar de foto's dwalen ver van dat juiste beeld af. (kom nou niet met 'het zijn momentopnames')

Wél vind ik het onverantwoord van de eigenaar om zo'n jonge meid op een 4 jarige (lees: ik noem geen hengst) het bos in te laten gaan. En ga mij AUB niet vertellen dat 'wij dat vroeger ook deden en dat was stiknormaal en leuk' ja dat was het zeker.

conclussie: Het beeld op de foto's is niet verantwoord *zal het woord proffesioneel niet gebruiken*, laat staan met een 4 jarige, laat staan met een hengst. En dat is ronduit jammer. Wil je geen commentaar, plaats je geen topic en ga je lekker verder waarmee je bezig was. Wil je echt iets berijken en verder komen als in de natuur rijden (wat erg leuk kan zijn), wake up, op deze manier gaat het niet gebeuren.

Alsnog wens ik je erg veel succes, jullie komen er zeker wel! Haha!

Hier ga ik helemaal in mee. Bij deze ook mn laatste post. Mijn mening heb ik gezegd.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:21

Citaat:
Kaitlin schreef:

Alsnog wens ik je erg veel succes, jullie komen er zeker wel!

Hier ga ik helemaal in mee. Bij deze ook mn laatste post. Mijn mening heb ik gezegd.

Same here Gaaaap

En Esther, je moet even ophouden met je geblaat, net zoals je zus al aangeeft.. Het stoort enorm in dit topic!

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:27

Ziet er leuk uit hoor!!
Als je maar plezier hebt toch!
Ik rijd zelf ook heel vaak op buitenrit met mijn nike's..Knipoog
Waarom zou ik mijn Petrie's aan gaan doen als ik het bos inga?

Succes ermee !(K)

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:32

Marloessjee schreef:
Ziet er leuk uit hoor!!
Als je maar plezier hebt toch!
Ik rijd zelf ook heel vaak op buitenrit met mijn nike's..Knipoog
Waarom zou ik mijn Petrie's aan gaan doen als ik het bos inga?

Succes ermee !(K)

Omdat je door je beugel heen kan schuiven Daar wordt je niet blij van, maar ik rij ook wel een met schoenen dus ik ben ook niet heilig Vork

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:40

ik heb hier thuis nog verschillende maten rubberen laarzen staan, mag je zo hebben Haha!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:41

Tong uitsteken die dingen pas ik nooit Tong uitsteken veel te breed bij mijn benen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:07

ik lees dat veel dingen herhaald worden en dit is onnodig.
ook las ik dat ze nog helemaal niet zolang rijd en dan kan ik wel zeggen dat het er niet zo verkeerd uitziet, en ja er moet veel veranderen maar zoals ik uit haar reacties lees neemt ze de tips serieus en wil ze er wat mee gaan doen!

ga inderdaad met sommige na of er misschien iemand in de buurt is die je kan helpen als je er zelf nog niet zoveel ervaring mee hebt!
dat zal voor beauty ook fijn zijn.
verder denk ik dat als hij gewoon braaf is als hengst je moet doen wat je zelf wil, ik laat mijn paarden bij voorkeur ook allemaal hengst, als het ze gaat tegenwerken dan worden ze geholpen eerder niet!

ik ben erg benieuwd na de volgende foto's van jou en beauty, succes Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:09

Ik vind het ook onverantwoord om bovengenoemde redenen.
Vooral het springen van vaste hindernissen vind ik echt niet acceptabel! TS is duidelijk nog lang niet toe aan een samengestelde wedstrijd... Wel een leuke pony, maar neem wat minder risico's en zoek iemand die je les kan geven, dan wordt het rijden alleen maar leuker! Succes Lachen !

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:46

Dit heeft niks met paardrijden te maken. Ga de bak in en leer eerst gewoon sturen voor je dit soort kapriolen gaat uithalen. Op deze manier blijft je pony groen.
@esthertjuh_; Leuk dat je zoveel vertrouwen hebt in de TS...

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:38

@dejavu :: Komt omdat ze mij heel viel hielp in de moeilijke tijden,, en daarvoor nam ze me altijd mee naar beauty enzo en daardoor werd ik altijd weer vrolijk...

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:03

ik heb net een beetje dit topic zitten lezen en de foto's bekeken maar sorry ik heb er niet egt ene goed wordje voor!
het is een leuk paard! ik moet zeggen met die schoenen oke! de eerste keer dat ik op mijn 3jarig zat was ook met schoenen omdat ik me laarzen vergeten was ik ging alleen uitstappen op die van mij! en verder heb ik altijd met laarzen op er gereden omdat ik het zelf dood eng vond met schoenen je heb helemaal geen stevig heid en stel je blijft hangen dan ben je de l*l! ik heb ook eerder gelezen dat iemand zei dat je bij iedere foto je mening gaf en inderdaad je zoekt het nooit bij jezelf maar of bij je paard of van de omgeving kind koop laarzen of chaps en ga dan gewoon pas weer rijden. en zet er dan pas foto's op want op bokt weetje ook wle dat je dit ken verwachten!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:23

hey volgens mij ken ik jou wel. rijd jij vaker bij de boshoeve?
heb daar stage gelopen. Ja
Leuk paardje trouwens Knipoog

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:28

Yvonnelind schreef:
Ik vind het ook onverantwoord om bovengenoemde redenen.
Vooral het springen van vaste hindernissen vind ik echt niet acceptabel! TS is duidelijk nog lang niet toe aan een samengestelde wedstrijd... Wel een leuke pony, maar neem wat minder risico's en zoek iemand die je les kan geven, dan wordt het rijden alleen maar leuker! Succes Lachen !

Huilen van het lachen Sorry, een beeeetje overdreven, Samengestelde wedstrijd? waar haal jij die vandaan?
tis een balkje als je geluk hebt mischien 30 centimeter, en as you see, hij tilt zijn benen al op.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:47

Heb nog niemand gehoord dat een hengst alleen staat? Als er geen reden is om een paard hengst te laten waarom zou je hem dan niet ruinen?
Ik las ergens dat ruinen 'sullen' zijn?? Nou alles behalve dat!! Mijn ruin is absoluut geen sul..daarentegen wél 99.9% betrouwbaar. Tuurlijk schrikt hij eens ergens van of protesteerd ie een keer, maar spelen en rennen als een idioot doet ie echt wel én daarbij kan ie met merries/andere ruinen/jonge paarden etc. in de bak of weide. Is met een hengst meestal niet mogelijk. Dat plezier ontneem je een paard niet het is een kuddedier!!

Ps. een paar goede rubberen laarzen kost € 25.00, een paar nike's plm. € 150.00... begrijp het verband dus niet zo goed dat er geen geld voor is. Natuurlijk eigen keuze maar beetje dubieus. Ieder zijn eigen!

http://divoza.com/shop/a.visit/4735e32c00daa4e8273fc0a8c064070d

Succes met het verder trainen van je paardje!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 18:56

@Marloessjee; ik rij zovaak met mijn nike's.. waarom zou ik ermee stoppen omdat ze hier wat zitten te schreeuwen dat het gevaarlijk is? mijn eigen keuze toch?
@celticpony; heb ik niet nodig, ik spaar voor leren Knipoog I can't ride with rubber
@pre; een hengst is ook maar een paard, is hij lief mag hij het blijven word hij vervelend; mist hij straks iets
@dejavu; ik kan sturen hij kan draaien, ik kan hem al de volte op sturen (vergroten EN verkleinen) OP DE BENEN! 2x geoefend ofzo Knipoog hij leerd snel en makkelijk
@Yvonnelind; jo hei hallo! ik rij al bijna 5 jaar (in april) ik ben géén beginner; het is NET 30 cm; dus het is geen cross country het is gewoon een langleven de lol sprongetje!; sjezus doe us even redelijk..
@Bolzak23; waarom zouden we hem wel ruinen? hij is braaf doet zijn best, loopt zo tussen de merries; hengsten vind ik fijner rijden als je hem direct castreerd vanaf dat hij ballen heeft dan zijn ze heel erg rustig, als je hem langer hengst laat, kweekt hij meer dingen, en dat vind ik fijn, maar dat is mijn mening/keuze
nou dan nog maar een keer, ik heb geen geld voor laarzen; de nikes heb ik al sinds mei. en ze waren 95 euro Scheve mond ik heb laatst een boete van 100 euro gekregen en dat hebben mijn ouders betaald dus ze willen me geen laarzen kopen en ikzelf ben blut dus ik moet weer even sparen! Knipoog dus ze zijn al flink versleten Knipoog en ik wil geen rubberen laarzen daar kan ik niet mee rijden dan vliegen mijn benen in het rond! en ik spaar voor leren laarzen! Knipoog