doen ze in Duitsland ook ;D
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

'
, zelf niets aan overgehouden (behalve knikkende knieën
)?
. Citaat:Joh, als jij wilt dat hij stil moet blijven staan en nageven, moet hij dat gewoon doen, al blijf je 10 minuten staan.
Mahitri schreef:Citaat:Joh, als jij wilt dat hij stil moet blijven staan en nageven, moet hij dat gewoon doen, al blijf je 10 minuten staan.
Daar heb je gelijk in maar dat moet je wel trainen.
.
als hij eenmaal loslaat is hij meteen ook niet meer aan t been, dus ook dat maffe gedoe is puur onduiken...
).
Born2BCrazy schreef:Ben nl. niet zo fan van dat gesteiger etc.

en dat 2e filmpje ziet er al veel beter uit
Kit_for_ever schreef:Born2BCrazy schreef:Ben nl. niet zo fan van dat gesteiger etc.
Vraag jij een (jong) paard dan altijd vriendelijk of ie alsjeblieft niet wil gaan steigeren? Denk niet dat daar veel paarden van onder de indruk zijn..
Dimple schreef:Nammie schreef:Een paard zal je nooit pesten , een paard weet niet eens wat het is!
Sorry, maar dit vind ik de grootste onzin die er is. Er zijn paarden die het hebben uitgevonden!

__Robijn__ schreef:al dat commentaar.. gelukkig heeft iedereen er verstand van hier.. en doen zij ook altijd alles goed en maken ze nooit fouten en weten precies hoe dit paard inelkaar zit van 1 filmpje![]()
Verder leuk paarden dat 2e filmpje ziet er al veel beter uit
Nammie schreef:Ik wil alleen maar kwijt dat ik vind dat hij met zijn linker achterbeen niet goed loopt , en als je vierkant stilsstaat hij zijn staart naar links heeft....
Ik denk dat hij pijn heeft , in zijn bekken of rug bij het sacraal gebied.
Een paard zal je nooit pesten , een paard weet niet eens wat het is!
Scheef, ja. Maar dat is ook iets wat ik voor een groot deel rijtechnisch moet gaan oplossen. Sannum schreef:mishandelen zeker niet, maar ik denk dat je door deze manier van trainen het hoogkomen uitlokt, iets waar ik een ontzettende hekel aan heb. Natuurlijk moet je hem z'n zin niet geven, dan zal hij z'n grenzen alleen maar gaan verleggen. Maar waarom knal je hem niet naar voren als hij achteruit gaat, ipv hem toch opgesloten voorwaards proberen te krijgen?
Mahitri schreef:En ik wil nog twee dingen opmerken. Het valt me op dat zijn linkerachterbeen een stuk minder sterk is en dat het zadel, als hij stilstaat, naar rechts zit. Heeft hij ook moeite met het buigen naar links?

PinkyBubble schreef:Wacht maar eens tot je alle filmpjes ziet die ze heeft geplaats van haar paard, zitte er nog een paar bij waar hij 'stout'is
Die waren van voor de steiger.
Precies als ie de teugels uit je handen trekt

Citaat:Mahitri schreef:
En ik wil nog twee dingen opmerken. Het valt me op dat zijn linkerachterbeen een stuk minder sterk is en dat het zadel, als hij stilstaat, naar rechts zit. Heeft hij ook moeite met het buigen naar links?
Zadel was me nog niet zo opgevallen.
Deze is in augustus nog nagekeken.
Needje schreef:Hij moet niet naar achter. Hij moet stilstaan en loslaten. Ik hou alleen vast tot ie loslaat. Verder doe ik niets. Als hij de teugels uit mijn handen trekt geef ik idd been. Dat achteruit gaan is gewoon er onder uit lopen. Dan ga ik m niet belonen door los te laten van voren. Ik trek verder niet.
Verder is het de bedoeling dat ie op mij let, en niet alles om hem heen. Dus elke keer als ie niet oplet zet ik m stil en vraag ik aandacht.
Grappig dat jullie doen alsof ik m'n paard mishandel, alleen omdat ik m z'n zin niet geef