(stoute) Sinaedo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: (stoute) Sinaedo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:57

haahhaah geniaal/ Waarom sloeg je hem niet met een zweep tussen zn oren toen hij omhoog kwam? Haha! Haha!

doen ze in Duitsland ook ;D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:58

Hahah dat filmpje .. Vind het zo mooi dat je lesgever ook zegt 'Hij is echt STOUT Vork' *LOL*

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:05

wat moet je doen als je halt houdt, moet hij dan aan de teugel staan ofzo?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:06

Joh, als jij wilt dat hij stil moet blijven staan en nageven, moet hij dat gewoon doen, al blijf je 10 minuten staan.

Ik vond het een mooie sprong van hem Knipoog, zelf niets aan overgehouden (behalve knikkende knieën Haha!)?

Ieder paard wil wel eens onder het werk uitkomen. Imo heb je het prima opgelost Ja Lachen.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:08

Allereerst erg dapper van je om ook zo'n minder moment op het forum te durven zetten! Op de foto's te zien is het een mooi paard en zit je er netjes op.
Van mishandeling is volgens mij geen sprake in het filmpje. Wel vind ik het jammer dat, net zoals Lalidan opmerkte, je net iets te lang doorgaat op het moment dat hij braaf is. Daardoor krijg je een conflict dat niet had gehoeven en moet je dus wel doorzetten om hem niet te laten winnen.
Er zijn in ieder geval 2 momenten waarop ik denk nú moet je hem belonen en wegstappen en dan vraag je nog net wat langer door waardoor hij in verzet komt. Volgens mij als je met iets kleinere stapjes tevreden bent heb je dit soort gevechten niet.
En ik wil nog twee dingen opmerken. Het valt me op dat zijn linkerachterbeen een stuk minder sterk is en dat het zadel, als hij stilstaat, naar rechts zit. Heeft hij ook moeite met het buigen naar links?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:09

Citaat:
Joh, als jij wilt dat hij stil moet blijven staan en nageven, moet hij dat gewoon doen, al blijf je 10 minuten staan.

Daar heb je gelijk in maar dat moet je wel trainen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:10

Mahitri schreef:
Citaat:

Daar heb je gelijk in maar dat moet je wel trainen.

Nou, je zult toch ooit eens ermee moeten beginnen Knipoog.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:13

Ik heb deze zaterdag ook even gereden en bij mij heeft hij niet een poging tot steigeren gedaan....
Ook ik heb m laten halthouden en nageven, hij liep wel achteruit en ook ik liet niet los en gaf wel been om aan te geven dat hij niet achteruit mocht.
Ik heb aangegeven dat ik de TS te lief vond en dat ze best even wat strenger mocht zijn op de momenten dat Need dramt.
Ik denk ook dat deze reactie dus puur uit proberen is en verontwaardigdheid van t paard dat baasje nu wel doorzette.
Dus ik denk ook dat hij nu hij weet dat t voortaan niet meer werkt, het niet meer zo snel zal proberen.
An gewoon doorzetten en verder uitbouwen dan komt t helemaal goed. En ik kan jullie ook melden dat hij idd echt niet zenuwachtig is Clown als hij eenmaal loslaat is hij meteen ook niet meer aan t been, dus ook dat maffe gedoe is puur onduiken...
Lieffie je bent goed bezig!!!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:49

Erg goed bezig! Ziet er goed uit.

Ik vind trouwens dat je het goed opgelost hebt. Hopelijk ben je niet te erg geschrokken van je val.
Veel succes samen, jullie zijn een mooie combinatie vind ik.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:53

Ik moet zeggen, ik word al wat gematigder merk ik aan mezelf Tong uitsteken
Ik kan me nu wel enigszins indenken waarom jullie het zo aanpakken.
Zou niet de mijne zijn, maar toch.

Maar ben het wel eens met wat hier eerder gezegd is.. jullie hadden ook iets eerder kunnen 'stoppen', belonen en hoppa nieuwe oefeningen.
Ben nl. niet zo fan van dat gesteiger etc.

Vind het wel goed dat je ook de mindere kanten durft te laten zien en je niet uit het veld laat slaan door een discussie (zou niet best zijn Tong uitsteken ).

Veel succes de komende tijd Cool

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:09

Born2BCrazy schreef:

Vraag jij een (jong) paard dan altijd vriendelijk of ie alsjeblieft niet wil gaan steigeren? Denk niet dat daar veel paarden van onder de indruk zijn..

TS: Imo ben je ook goed bezig! Je straft m niet té door als een gek te gaan schoppen of slaan maar je houd voet bij stuk en 'vraagt' gewoon verder tot ie weer stil gaat staan en wil nageven. Niks mis mee! Soms is zoiets nou eenmaal nodig, en ze worden hiervan echt niet slechter!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:12

al dat commentaar.. gelukkig heeft iedereen er verstand van hier.. en doen zij ook altijd alles goed en maken ze nooit fouten en weten precies hoe dit paard inelkaar zit van 1 filmpje Ach gut Clown

Verder leuk paard Haha! en dat 2e filmpje ziet er al veel beter uit Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:12

Kit_for_ever schreef:
Born2BCrazy schreef:

Vraag jij een (jong) paard dan altijd vriendelijk of ie alsjeblieft niet wil gaan steigeren? Denk niet dat daar veel paarden van onder de indruk zijn..

Quote dan ook gelijk het hele deel, nu verdraai je haar tekst helemaal, wat jij op haar quote is haar bedoeling helemaal niet....

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:16

Dimple schreef:
Nammie schreef:
Een paard zal je nooit pesten , een paard weet niet eens wat het is!

Sorry, maar dit vind ik de grootste onzin die er is. Er zijn paarden die het hebben uitgevonden!

dus naar jou mening kan een paard denken "vandaag ga ik me baasje is lekker treiteren? "
heb jij wel een speciaal paard zeg? Clown
er zijn alleen wel paarden die alles zullen proberen om onder het werk vandaan te komen,, maar dieren kunnen niet denken zoals wij, en kunne niet denken, ik ga t lekker niet doen om te pesten.........
ben er nog nooit 1 tegen gekomen iig ? jij wel?
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 08-11-07 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:20

__Robijn__ schreef:
al dat commentaar.. gelukkig heeft iedereen er verstand van hier.. en doen zij ook altijd alles goed en maken ze nooit fouten en weten precies hoe dit paard inelkaar zit van 1 filmpje Ach gut Clown

Verder leuk paard Haha! en dat 2e filmpje ziet er al veel beter uit Knipoog

nou hier ben ik het helemaal mee eens.

Allemaal maar roepen dat het niet zo moet dat het niet zo kan en moet je eens kijken hoe sommige zelf rijden, met zweep, slof en sporen e.d.
Waarom nou iemand alijd maar aanvallen terwijl ze proberen hier het paard wat bij te leren.
Hij vind het halthouden en rond wegrijden erg moeilijk dus dat zal op de een of andere manier toch eens duidelijk gemaakt moeten worden en dat lukt echt niet door alleen maar lief te vragen of hij aub zijn hoofd wil laten zakken.

Ik weet zeker als meneer niet gesteigerd er niemand over gevallen zou zijn.

Komop kijk eerst eens naar je eigen rijerij voordat je weer een ander bekogelt met triest commentaar

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:20

Nammie schreef:
Ik wil alleen maar kwijt dat ik vind dat hij met zijn linker achterbeen niet goed loopt , en als je vierkant stilsstaat hij zijn staart naar links heeft....
Ik denk dat hij pijn heeft , in zijn bekken of rug bij het sacraal gebied.
Een paard zal je nooit pesten , een paard weet niet eens wat het is!

Linksachter zou ie volgens de DA altijd wat afwijkend lopen.
(lees maar even op m'n site) Maar knap dat je het ziet.
Staart was me idd ook al opgevallen, dus binnenkort komt de fysio weer even kijken. Echt pijn denk ik niet dat ie heeft. Bloos Scheef, ja. Maar dat is ook iets wat ik voor een groot deel rijtechnisch moet gaan oplossen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:26

Verder is de beloning van het nageven dat ik helemaal ontspan. Normaal gaat ie dan gelijk weer lopen en drammen. Vandaar dat ik nu stil blijf staan. Hij moet leren net zo lang stil te staan als ik dat wil. En kwam dat vandaag even mooi uit toen ik tijdens m'n buitenrit een kennisje tegenkwam. Hij heeft netjes een paar minuten stil gestaan, niet lopen drammen en z'n koppie ontspannen naar beneden.

weg123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:26

Sannum schreef:
mishandelen zeker niet, maar ik denk dat je door deze manier van trainen het hoogkomen uitlokt, iets waar ik een ontzettende hekel aan heb. Natuurlijk moet je hem z'n zin niet geven, dan zal hij z'n grenzen alleen maar gaan verleggen. Maar waarom knal je hem niet naar voren als hij achteruit gaat, ipv hem toch opgesloten voorwaards proberen te krijgen?

Hier sluit ik mij helemaal bij aan..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:27

Mahitri schreef:
En ik wil nog twee dingen opmerken. Het valt me op dat zijn linkerachterbeen een stuk minder sterk is en dat het zadel, als hij stilstaat, naar rechts zit. Heeft hij ook moeite met het buigen naar links?

Ja
Zadel was me nog niet zo opgevallen. Bloos
Deze is in augustus nog nagekeken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:45

PinkyBubble schreef:
Wacht maar eens tot je alle filmpjes ziet die ze heeft geplaats van haar paard, zitte er nog een paar bij waar hij 'stout'is Koe

Klopt. Ja Die waren van voor de steiger.
Wat wil je daar mee zeggen?

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:46

waarom krijgt ze les dan als het fout zou zijn wat ze doet???
vind dit een beetje triest weer hoor!!
Dat het paard maar gewoon luistert!
Wel leuk ding zeg Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:53

1 ding viel me wel op: dat de instructeur elke keer net te laat is met braaf roepen Knipoog Precies als ie de teugels uit je handen trekt Tong uitsteken

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:54

Kritiek geven is niet per definitie negatief dat is maar net hoe iemand het opvangt.
Ik vind dat de TS een heel open houding heeft naar mensen die haar tips geven waar ze wat mee kan en zich niet aangevallen voelt door mensen die alleen maar negatief zijn.
Nu maken een aantal mensen zich druk om negatieve uitspraken terwijl de TS dat zelf niet doet Verward

Citaat:
Mahitri schreef:

Zadel was me nog niet zo opgevallen.
Deze is in augustus nog nagekeken.

Dat dacht is al dat hij moeilijker zou zijn op links. Dan kan het zijn dat hij jouw naar buiten gooit als hij links moet buigen. Je zadel hoeft dus (nog) niet scheef te zijn. Ik zou er wel even naar laten kijken vooral omdat je nu zo goed bezig bent hem recht te krijgen. Zou zonde zijn als dat niet lukt vanwege je zadel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:55

Dat zou zeker zonde zijn!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:12

Needje schreef:
Hij moet niet naar achter. Hij moet stilstaan en loslaten. Ik hou alleen vast tot ie loslaat. Verder doe ik niets. Als hij de teugels uit mijn handen trekt geef ik idd been. Dat achteruit gaan is gewoon er onder uit lopen. Dan ga ik m niet belonen door los te laten van voren. Ik trek verder niet.
Verder is het de bedoeling dat ie op mij let, en niet alles om hem heen. Dus elke keer als ie niet oplet zet ik m stil en vraag ik aandacht.
Grappig dat jullie doen alsof ik m'n paard mishandel, alleen omdat ik m z'n zin niet geef Haha!

Je kan het veel beter voorwaarts oplossen.
Ik had geen geluid op het filmpje maar het eerste wat ik dacht was: aan de gang met het dier.
Je ziet in het eerste stuk stappen al dat hij in de achterhand helemaal verkrampt van spanning.
Rij eerst die spanning eruit en ga dan wat aan het halthouden doen.
Ik snap prima dat hij lager in de halshouding moet met halthouden, dat oefen ik thuis ook met regelmatig maar dan wel met een paard waarvan de frissigheid er al af is.
En stilzetten om aandacht te trekken is veel minder effectief dan eraan rijden om aandacht te trekken.