Foto's Horseball wedstrijd (fjord) !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Re: Foto's Horseball wedstrijd (fjord) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:33

sjeik, echt geweldig om te zien

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:55

asia schreef:
Ik vind het hele leuke foto's Haha! !

Ben het ermee eens dat het vast niet altijd super is voor het paardenlichaam, maar ja wat wel Knipoog . Bij elke tak van de paardensport zijn er wel van die punten. Verder geen zin om in dit topic hier een uitgebreide discussie van te maken. Is nog steeds bedoeld voor mening/advies, discussie kan ergens anders in een nieuw topic gestart worden.

@Kimonoo: Triest . Wat is dat nu weer voor woordgebruik? Volgens mij kan je het ook op een andere manier duidelijk maken wat je bedoelt. Zag trouwens in je profiel dat je op een manege rijd, tja dit zal vast wel altijd goed zijn voor het paardenlichaam Rolleyes . Bedoel hiermee te zeggen (voordat mensen hier weer discussie over beginnen) dat ook in de tak van paardensport die jij beoefent er dingen niet altijd goed zijn.
@TS: Veel plezier verder met horseball Knipoog !

Ja idd dat is wel goed, paarden lopen niet meer dan nodig hooguit 2 uurtjes. Hebben grote stallen, mogen los in de bak, op de wei. krijgen goed voer. hebben passende zadels en hoofdstellen. enz dus wat is je probleem? enige verschil met eigenaars paard is dat er vaak andere oprijden. maar denk dat menig paard op mijn manege betere verzorging krijgt als een hele hoop eigenaars paarden.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:05

Super foto's, lijkt me echt een leuke sport om te doen!!!!!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:35

Kimonoo schreef:
asia schreef:
Ik vind het hele leuke foto's Haha! !

Ben het ermee eens dat het vast niet altijd super is voor het paardenlichaam, maar ja wat wel Knipoog . Bij elke tak van de paardensport zijn er wel van die punten. Verder geen zin om in dit topic hier een uitgebreide discussie van te maken. Is nog steeds bedoeld voor mening/advies, discussie kan ergens anders in een nieuw topic gestart worden.

@Kimonoo: Triest . Wat is dat nu weer voor woordgebruik? Volgens mij kan je het ook op een andere manier duidelijk maken wat je bedoelt. Zag trouwens in je profiel dat je op een manege rijd, tja dit zal vast wel altijd goed zijn voor het paardenlichaam Rolleyes . Bedoel hiermee te zeggen (voordat mensen hier weer discussie over beginnen) dat ook in de tak van paardensport die jij beoefent er dingen niet altijd goed zijn.
@TS: Veel plezier verder met horseball Knipoog !

Ja idd dat is wel goed, paarden lopen niet meer dan nodig hooguit 2 uurtjes. Hebben grote stallen, mogen los in de bak, op de wei. krijgen goed voer. hebben passende zadels en hoofdstellen. enz dus wat is je probleem? enige verschil met eigenaars paard is dat er vaak andere oprijden. maar denk dat menig paard op mijn manege betere verzorging krijgt als een hele hoop eigenaars paarden.

Ehh, wat is het nut van deze discussie in dit forum over Horsebal?? Ik kan zo een héle hoop redenen bedenken waarom manege paarden het negen van de tien keer slechter zullen hebben dan het paardje van TS. Maar daar gaat dit toch helemaal niet om.... of wel?
Triest is een hele duidelijke negatieve mededeling en ik vind dat je die niet zomaar zonder fatsoen hier kan plaatsen.

En oja, passende zadels, goed voer, weidegang en een ruime boks krijgen eigen paarden ook hoor Lachen en je zegt dat het enige verschil is dat er op manege paarden verschillende ruiters rijden.
Maar vervolgens spreek je je zelf tegen, door te zeggen dat paarden op jouw manege beter verzorgd worden dan eigen paarden (terwijl je dus eerst zegt dat er maar één verschil is).....

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:24

lovelucky schreef:
Ehh, wat is het nut van deze discussie in dit forum over Horsebal?? Ik kan zo een héle hoop redenen bedenken waarom manege paarden het negen van de tien keer slechter zullen hebben dan het paardje van TS. Maar daar gaat dit toch helemaal niet om.... of wel?
Triest is een hele duidelijke negatieve mededeling en ik vind dat je die niet zomaar zonder fatsoen hier kan plaatsen.

En oja, passende zadels, goed voer, weidegang en een ruime boks krijgen eigen paarden ook hoor Lachen en je zegt dat het enige verschil is dat er op manege paarden verschillende ruiters rijden.
Maar vervolgens spreek je je zelf tegen, door te zeggen dat paarden op jouw manege beter verzorgd worden dan eigen paarden (terwijl je dus eerst zegt dat er maar één verschil is).....

ja een verschil met paarden die goed worden verzorgt. ik zeg alleen dat de paarden op die manege het beter hebben dan veel eigenaars paarden. zijn genoeg eigenaars paarden die 24/7 in een box staan en soms een uurtje de stal uitgerukt worden om een rondje te rijden.. zijn genoeg eigenaars paarden die alleen staan zonder vriendjes enz. maar er zijn ook genoeg eigenaars paarden die het wel goed hebben en daar heb ik het niet over. zei zegt alleen dat de paarden waar ik op rijd dus slechter verzorgd worden dan het paard van de ts. terwijl ze daar niks van weet.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:45

[quote="Kimonoo"]zei zegt alleen dat de paarden waar ik op rijd dus slechter verzorgd worden dan het paard van de ts. terwijl ze daar niks van weet.

Sorry hoor, maar volgens mij kan jij niet zo goed begrijpend lezen Knipoog . Wat jij hier zegt, zeg ik helemaal niet in mijn stukje. Zal het voor jou even verduidelijken: manegepaarden krijgen verschillende mensen op hun rug. Elk persoon heeft weer iets anders waar hij aan moet werken, scheef zitten, teveel contact met de mond, geen onafhankelijke zit etc.....
Dit alles heeft ook invloed op het paardenlichaam. Begrijp je het nu. En ik haal alleen manegepaarden aan omdat jij daar op rijd en jij die opmerking, triest, hebt geplaatst. Als iemand anders het had gezegd zou het weer ergens anders over gaan. Jammer dat je het allemaal zo opneemt .

DieuwJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:57

Mijn paard staat elke dag buiten zolang de wei nog goed is. 's Ochtens naar buiten, 's avonds naar binnen, en elke dag nog 2 uurtjes uit de wei om te bereden worden. Dus , meestal gaan ze rond een uur of 9 naar buiten, en komen rond half 6, hangt van het weer af , weer naar binnen, dus staan ze 7,5 uur buiten, als dat niet genoeg is, dan weet ik het ook niet meer..

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:58

Hou toch op met zeuren allemaal Tong uitsteken

Ik vind het echt gave foto's en zou het ook wel een live willen zien! Superleuk!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:40

Geak schreef:
Echt vet, WEet je mischien ook mogelijk heden in Limburg? Regio Roermond?

Regio roermond weet ik niks maar bij Manege Venlo gaan ze dat wel doen. daar willen ze ook eigen teams op gaan zetten heb ik gehoord.
Misschien heb je daar wat aan?

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:36

leuk zeg! maar zie ik het nu goed, of lijkt het alsof er het been vastzit onder aan de buik van het paard??

lovemangga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:50

leuk hoor, horseball! ik heb het 1 keer gedaan, om te proberen, het is een leuke afwisseling, en goed voor het vertrouwen.

maar het blijft jammer dat er altijd mensen zijn die lopen te zeuren wanneer er iets anders wordt gedaan dan dressuur/springen, zoals eerder ook is aangegeven..

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:55

Zelke schreef:
leuk zeg! maar zie ik het nu goed, of lijkt het alsof er het been vastzit onder aan de buik van het paard??

Ik weet niet of je dat bedoelt, maar de stijgebeugels zitten idd onder de buik aan elkaar vast. Anders zou je nooit mee op je paard komen, denk ik :-P

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:10

__Marloes schreef:
Kimonoo schreef:
vind echt een trieste sport. kijk ze op die ene foto gewoon aan de zijkant van het paard hangen. vast goed voor de rug :S

Knap hoe dat jij op een paard komt zonder aan de zijkant van de rug te gaan hangen van een paard Knipoog

Hoezo knap? Men pakt een hoog opstapje, zet dit naast het paard en je zit er op zonder de rug scheef te trekken. geen probleem hoor!

Ach, ik heb eens een topic over horse ball geopend maar kreeg half bokt over me heen.

Het is een leuke sport voor dier en voor mens, maar goed voor de rug kan het niet zijn. Je hangt dusdanig scheef dat de rug van het paard helemaal scheef getrokken word. Dat is gewoon niet goed dan kan iedereen hoog en laag gaan springen, maar dat is gewoon een feit.

Daarnaast is er bij de dressuur het geval dat een paard goed over de rug gereden wordt en het paard ontspannen van voor naar achter loopt.

Maar ja, iedereen heeft hier een bord voor zijn hoofd en zegt vrolijk dat het geen kwaad kan,prima.. Maar sta ook gewoon open voor feiten. Zoals het opstappen op een paard zonder opstapje ook niet goed is voor de rug.. dus dit ook niet.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:39

Nessah schreef:
Hoezo knap? Men pakt een hoog opstapje, zet dit naast het paard en je zit er op zonder de rug scheef te trekken. geen probleem hoor!

Ach, ik heb eens een topic over horse ball geopend maar kreeg half bokt over me heen.

Het is een leuke sport voor dier en voor mens, maar goed voor de rug kan het niet zijn. Je hangt dusdanig scheef dat de rug van het paard helemaal scheef getrokken word. Dat is gewoon niet goed dan kan iedereen hoog en laag gaan springen, maar dat is gewoon een feit.

Daarnaast is er bij de dressuur het geval dat een paard goed over de rug gereden wordt en het paard ontspannen van voor naar achter loopt.

Maar ja, iedereen heeft hier een bord voor zijn hoofd en zegt vrolijk dat het geen kwaad kan,prima.. Maar sta ook gewoon open voor feiten. Zoals het opstappen op een paard zonder opstapje ook niet goed is voor de rug.. dus dit ook niet.

Helemaal met je eens, iedereen heeft een bord voor zijn hoofd................... Slapen

Lekker iedereen over één kam scheren. En natuurlijk is iedereen in dit forum slecht....behalve jij.

Kop op zeg, nee het is niet goed voor de rug en ja er zijn mensen die alles maar gewoon doen zonder er over na te denken....
Maar er zijn ook mensen die hun paard elke dag gewoon normaal trainen en één keer in de week een beetje lol met hun knol hebben.
Ik zie ook wel in dat het ook slecht is voor de rug als het maar één keer in de week is, maar wat is het nut van het roepen dat iedereen een bord voor zen kop heeft en dat alleen jij in ziet dat het slecht voor de rug is.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:49

Hele leuke foto's, leuk dat je Fjord dat zo doet. Lijkt me wel leuk om dat is mee te maken.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:29

Wow! Wow! Ziet er echt gaaf uit!Sins kort heb ik ook een lesje gevolgt het si echt gaaf!Maar zo naast eht paard hangen en vliegen doe ik jullie 'allemaal' niet na!ik heb dat er ernaast hangen pas net onder knie en moet je dat zien stel lefgozers! Rock-on, dudes! Wow!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:43

Horsebal heb er nooit van gehoord Clown maar zier er erg leuk uit!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:45

Supervet! Lijkt me echt leuk om te doen!
Hoezo is paardrijden geen teamsport Cool

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:00

lovelucky schreef:
Nessah schreef:

Helemaal met je eens, iedereen heeft een bord voor zijn hoofd................... Slapen

Lekker iedereen over één kam scheren. En natuurlijk is iedereen in dit forum slecht....behalve jij.

Kop op zeg, nee het is niet goed voor de rug en ja er zijn mensen die alles maar gewoon doen zonder er over na te denken....
Maar er zijn ook mensen die hun paard elke dag gewoon normaal trainen en één keer in de week een beetje lol met hun knol hebben.
Ik zie ook wel in dat het ook slecht is voor de rug als het maar één keer in de week is, maar wat is het nut van het roepen dat iedereen een bord voor zen kop heeft en dat alleen jij in ziet dat het slecht voor de rug is.

of het nou een keer per week is of elke dag, wat is het verschil.. ? als het een keer fout gaat. was het toch echt een keer te veel.

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:20

mooie foto's!
bij ons op de manege zijn ze net begonnen met horseball:P
ziet er wel stoer uit.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:30

leuke foto's maare \.. heel veel mensen L*llen dat horseball so slecht is maar er zzoooooo veel digen die ook slecht sijn wrm segt niemand er bij dat ook bijv polo ook slecht is of word ik nou gek !!??,, maar wel leuke foto's bij ons op de manege deden we ook zoiets maar dan noemen bij het rugby en is het met een jolly bal op een ton en moet je drie keer overgooien en dan op de korte zijde aan de overkant op de muur gooien ...:p

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:23

Nogmaals als meerdere dingen slecht zijn, maakt dat dit nog niet goed! Ik wordt zo moe van dat. Polo is ook hartstikke slecht voor de paarden. Gelukkig gebeurt dat niet zoveel in NL. Iedereen moet doen wat hij/zij wil, maar ik ga dit zeker nooit doen met mijn paard.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:07

ja dat bedoelde ik! dat de stijgbeugels aan elkaar vastzitten. wat gemakkelijker om dan te blijven zitten als je de bal moet pakken lijkt me....

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:15

Jou fjord is echt een knapperd zeg. Hij doet het goed. Ik vind de foto's echt heel leuk om te zien. Lachen

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:16

Kimonoo schreef:
of het nou een keer per week is of elke dag, wat is het verschil.. ? als het een keer fout gaat. was het toch echt een keer te veel.

Tuurlijk zit er een verschil tussen elke dag en één keer per week.
Als ik elke dag een schooltas van 10 kilo op één schouder zou hangen dan kreeg ik verschrikkelijke last van mijn rug, als ik het één keer in de week een uurtje doe, dan heb ik er geen last van......
En nee, nogmaals, ik probeer het niet goed te praten. Ook één keertje is niet goed voor de rug, maar...... er zit een verschil tussen elke dag (oxers van een meter springen met je paard) of 1 keer in de week (een parcoursje springen....)

Enne dat over dat springen, dat is een voorbeeld, om mijn standpunt te verduidelijken.