Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
asia schreef:Ik vind het hele leuke foto's!
Ben het ermee eens dat het vast niet altijd super is voor het paardenlichaam, maar ja wat wel. Bij elke tak van de paardensport zijn er wel van die punten. Verder geen zin om in dit topic hier een uitgebreide discussie van te maken. Is nog steeds bedoeld voor mening/advies, discussie kan ergens anders in een nieuw topic gestart worden.
@Kimonoo: Triest. Wat is dat nu weer voor woordgebruik? Volgens mij kan je het ook op een andere manier duidelijk maken wat je bedoelt. Zag trouwens in je profiel dat je op een manege rijd, tja dit zal vast wel altijd goed zijn voor het paardenlichaam
. Bedoel hiermee te zeggen (voordat mensen hier weer discussie over beginnen) dat ook in de tak van paardensport die jij beoefent er dingen niet altijd goed zijn.
@TS: Veel plezier verder met horseball!
Kimonoo schreef:asia schreef:Ik vind het hele leuke foto's!
Ben het ermee eens dat het vast niet altijd super is voor het paardenlichaam, maar ja wat wel. Bij elke tak van de paardensport zijn er wel van die punten. Verder geen zin om in dit topic hier een uitgebreide discussie van te maken. Is nog steeds bedoeld voor mening/advies, discussie kan ergens anders in een nieuw topic gestart worden.
@Kimonoo: Triest. Wat is dat nu weer voor woordgebruik? Volgens mij kan je het ook op een andere manier duidelijk maken wat je bedoelt. Zag trouwens in je profiel dat je op een manege rijd, tja dit zal vast wel altijd goed zijn voor het paardenlichaam
. Bedoel hiermee te zeggen (voordat mensen hier weer discussie over beginnen) dat ook in de tak van paardensport die jij beoefent er dingen niet altijd goed zijn.
@TS: Veel plezier verder met horseball!
Ja idd dat is wel goed, paarden lopen niet meer dan nodig hooguit 2 uurtjes. Hebben grote stallen, mogen los in de bak, op de wei. krijgen goed voer. hebben passende zadels en hoofdstellen. enz dus wat is je probleem? enige verschil met eigenaars paard is dat er vaak andere oprijden. maar denk dat menig paard op mijn manege betere verzorging krijgt als een hele hoop eigenaars paarden.
en je zegt dat het enige verschil is dat er op manege paarden verschillende ruiters rijden. lovelucky schreef:Ehh, wat is het nut van deze discussie in dit forum over Horsebal?? Ik kan zo een héle hoop redenen bedenken waarom manege paarden het negen van de tien keer slechter zullen hebben dan het paardje van TS. Maar daar gaat dit toch helemaal niet om.... of wel?
Triest is een hele duidelijke negatieve mededeling en ik vind dat je die niet zomaar zonder fatsoen hier kan plaatsen.
En oja, passende zadels, goed voer, weidegang en een ruime boks krijgen eigen paarden ook hooren je zegt dat het enige verschil is dat er op manege paarden verschillende ruiters rijden.
Maar vervolgens spreek je je zelf tegen, door te zeggen dat paarden op jouw manege beter verzorgd worden dan eigen paarden (terwijl je dus eerst zegt dat er maar één verschil is).....
. Wat jij hier zegt, zeg ik helemaal niet in mijn stukje. Zal het voor jou even verduidelijken: manegepaarden krijgen verschillende mensen op hun rug. Elk persoon heeft weer iets anders waar hij aan moet werken, scheef zitten, teveel contact met de mond, geen onafhankelijke zit etc.....
. 
Geak schreef:Echt vet, WEet je mischien ook mogelijk heden in Limburg? Regio Roermond?
Zelke schreef:leuk zeg! maar zie ik het nu goed, of lijkt het alsof er het been vastzit onder aan de buik van het paard??
__Marloes schreef:Kimonoo schreef:vind echt een trieste sport. kijk ze op die ene foto gewoon aan de zijkant van het paard hangen. vast goed voor de rug :S
Knap hoe dat jij op een paard komt zonder aan de zijkant van de rug te gaan hangen van een paard
Nessah schreef:Hoezo knap? Men pakt een hoog opstapje, zet dit naast het paard en je zit er op zonder de rug scheef te trekken. geen probleem hoor!
Ach, ik heb eens een topic over horse ball geopend maar kreeg half bokt over me heen.
Het is een leuke sport voor dier en voor mens, maar goed voor de rug kan het niet zijn. Je hangt dusdanig scheef dat de rug van het paard helemaal scheef getrokken word. Dat is gewoon niet goed dan kan iedereen hoog en laag gaan springen, maar dat is gewoon een feit.
Daarnaast is er bij de dressuur het geval dat een paard goed over de rug gereden wordt en het paard ontspannen van voor naar achter loopt.
Maar ja, iedereen heeft hier een bord voor zijn hoofd en zegt vrolijk dat het geen kwaad kan,prima.. Maar sta ook gewoon open voor feiten. Zoals het opstappen op een paard zonder opstapje ook niet goed is voor de rug.. dus dit ook niet.
Ziet er echt gaaf uit!Sins kort heb ik ook een lesje gevolgt het si echt gaaf!Maar zo naast eht paard hangen en vliegen doe ik jullie 'allemaal' niet na!ik heb dat er ernaast hangen pas net onder knie en moet je dat zien stel lefgozers!
maar zier er erg leuk uit!!
lovelucky schreef:Nessah schreef:Hoezo knap? Men pakt een hoog opstapje, zet dit naast het paard en je zit er op zonder de rug scheef te trekken. geen probleem hoor!
Ach, ik heb eens een topic over horse ball geopend maar kreeg half bokt over me heen.
Het is een leuke sport voor dier en voor mens, maar goed voor de rug kan het niet zijn. Je hangt dusdanig scheef dat de rug van het paard helemaal scheef getrokken word. Dat is gewoon niet goed dan kan iedereen hoog en laag gaan springen, maar dat is gewoon een feit.
Daarnaast is er bij de dressuur het geval dat een paard goed over de rug gereden wordt en het paard ontspannen van voor naar achter loopt.
Maar ja, iedereen heeft hier een bord voor zijn hoofd en zegt vrolijk dat het geen kwaad kan,prima.. Maar sta ook gewoon open voor feiten. Zoals het opstappen op een paard zonder opstapje ook niet goed is voor de rug.. dus dit ook niet.
Helemaal met je eens, iedereen heeft een bord voor zijn hoofd...................![]()
Lekker iedereen over één kam scheren. En natuurlijk is iedereen in dit forum slecht....behalve jij.
Kop op zeg, nee het is niet goed voor de rug en ja er zijn mensen die alles maar gewoon doen zonder er over na te denken....
Maar er zijn ook mensen die hun paard elke dag gewoon normaal trainen en één keer in de week een beetje lol met hun knol hebben.
Ik zie ook wel in dat het ook slecht is voor de rug als het maar één keer in de week is, maar wat is het nut van het roepen dat iedereen een bord voor zen kop heeft en dat alleen jij in ziet dat het slecht voor de rug is.

Kimonoo schreef:of het nou een keer per week is of elke dag, wat is het verschil.. ? als het een keer fout gaat. was het toch echt een keer te veel.