Lady @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: Lady @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 07:54

waarom moet alles persé zo goed aan de teugel gaan enz. ??
sorry maar vind het er een beetje zielig uitzien. Beugels mogen wel 2 gaatjes langer, zadel wat naar achter. Of rijd eens zonder zadel, ook heel leuk! Ja en laat je teugels soms es los, en maak dan eens een paar foto's! Ik wed dat het er dan een stuk beter uitziet als je dit alles doet.

Verder vind ik het een super leuke pony met een onwijs gaaf koppie Lovers Zou jammer zijn als je zo door zou gaan!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:29

Narya schreef:
Waarom gebruik je voor bandages en achter strijklappen? Zo'n combinatie ben ik nog niet eerder tegengekomen Clown

waar slaat dat nou weer op ? Sigaar
leg mij nou eens uit waarom je dat nog nooit eerder ben tegen gekomen ??

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:05

Waarom zou ik moeten uitleggen waarom ik dat nog nooit eerder ben tegen gekomen? Dat is zo of dat is niet zo. En in mijn geval is dat niet zo. Ik heb mensen gezien met alleen voor peesbeschermers of bandages, of alle vier, maar ik heb nog nooit iemand gezien met bandages voor en alleen strijklappen. Mijn vraag staat dus nog steeds, waarom doe jij/doen mensen dat?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:14

Narya schreef:
Waarom zou ik moeten uitleggen waarom ik dat nog nooit eerder ben tegen gekomen? Dat is zo of dat is niet zo. En in mijn geval is dat niet zo. Ik heb mensen gezien met alleen voor peesbeschermers of bandages, of alle vier, maar ik heb nog nooit iemand gezien met bandages voor en alleen strijklappen. Mijn vraag staat dus nog steeds, waarom doe jij/doen mensen dat?

Tja, ik heb dat ook wel al gedaan. Heeft niet echt een reden, maar ik weet ook niet wat er zodanig fout aan is?

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:54

Narya schreef:

Ik gebruik voor peesbechermers en achter bandages. Bandages voor de stevigheid achter en voor omdat het paard met links rechterkoot aantikt (beschermers slijten erg snel dus hiihi). Is toch niet zo raar??

Ze heeft er vast een reden voor!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:04

Leuke pony...!

Ik zal niks zeggen over je schoenen, heb ik zelf ook gedaan.
Inmiddels afgeleerd en dat raad ik jou ook aan!
Ik denk dat je er goed aan doet om de tips die hierboven genoemd
zijn eens rustig door te lezen en op te volgen en evt. vragen of je met de pony naar
les mag. Daar kan je instructeur je helpen.
Neem van mij aan dat dat zijn vruchten zeker af zal werpen

Succes verder

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:08

Je mag je tenen wat naar de pony draaien, je been wat minder naar achter steken en je voeten minder ver in de beugels doen. Denk dat je dit helemaal verhelpt als je laarzen/jodphurs+chaps aandoet.
Verder voor je kijken en naar de ontspanning werken, het lijkt of de pony onder je uitloopt. Dit schiet niets op, volte inzetten en proberen terug te nemen in tempo. Succes!

Edit: Ik rij nu een 3-jarige die ook reageert op druk op het bit, alleen dan word je wel even afgestraft, want ze kletst zo achterover. Ik zet mijn binnenhand ook breed om af te wenden, maar ik zet hem niet vast, dat verslechtert de situatie alleen maar. Ik maak dan als het ware kleine ophoudingen, het moment dat ik vastzet, valt ze weg over de buitenschouder of staakt ze. Mijn buitenhand hou ik er gewoon 'aan' ook geen druk maar wel contact. Als ik niet hoef te wenden, geef ik haar de ruimte zodat ze zelf haar balans kan opzoeken en op zichzelf leert lopen. Ze is langzamer dan andere jonge paarden qua aanleuning, maar dat vind ik niet erg. In stap zoekt ze het al heel veel op en gister ook in draf! Dat ze daar niet blijft is helemaal niet erg, dat leert ze wel. Ik beloon haar als ze het opzoekt, en zo niet, niets aan de hand, lekker doorlopen.
Misschien heb je er wat aan. Nogmaals succes met deze leuke pony!
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 26-10-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:09

Heb niet alles gelezen, maar hierbij wat ik vind:
Ik begrijp dat dit dus een moeilijke pony is die zijn rug vastzet/uitdrukt en ook
in de mond vasthoudt. Dit is allemaal spanning, dit los je niet op met nog meer spanning, maar juist door
óntspanning te vragen. En niet door druk op de teugels... Rijd eens lekker veel overgangen, figuurtjes,
probeer om nooit een hele ronde bak te rijden zonder een figuur of tempowisseling.
Op die manier zal je pony beter op jou gaan letten, de oefeningen blijven onverwacht aankomen en ze zal
dus de aandacht bij jou moeten houden. Ook bereik je hiermee dat ze losser wordt---> ontspanning Lachen
Je zal zien: is de ontspanning er, dan hoef je niet eens meer aan dat hoofd te zitten, dat volgt vanzelf! Lachen
Heel veel succes, vind het een leuk beestje Ja

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:27

x__Ellis schreef:
waarom moet alles persé zo goed aan de teugel gaan enz. ??
sorry maar vind het er een beetje zielig uitzien. Beugels mogen wel 2 gaatjes langer, zadel wat naar achter. Of rijd eens zonder zadel, ook heel leuk! Ja en laat je teugels soms es los, en maak dan eens een paar foto's! Ik wed dat het er dan een stuk beter uitziet als je dit alles doet.

Verder vind ik het een super leuke pony met een onwijs gaaf koppie Lovers Zou jammer zijn als je zo door zou gaan!

Idd!!

Je ziet gewoon dat die pony zn hoofd omhoog doet om te vluchten voor de gedwongen houding waar hij in moet!
Laat m eerst eens ontspannen en dan komt de rest vanzelf!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:46

Ben blij dat iemand het met me eens is Clown

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 18:48

Ik rijd haar nauwelijks, ik rijd meestal op paarden.. Daar zet ik binnenkort wel foto's van neer Knipoog

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 18:56

Mas schreef:
Heb niet alles gelezen, maar hierbij wat ik vind:
Ik begrijp dat dit dus een moeilijke pony is die zijn rug vastzet/uitdrukt en ook
in de mond vasthoudt. Dit is allemaal spanning, dit los je niet op met nog meer spanning, maar juist door
óntspanning te vragen. En niet door druk op de teugels... Rijd eens lekker veel overgangen, figuurtjes,
probeer om nooit een hele ronde bak te rijden zonder een figuur of tempowisseling.
Op die manier zal je pony beter op jou gaan letten, de oefeningen blijven onverwacht aankomen en ze zal
dus de aandacht bij jou moeten houden. Ook bereik je hiermee dat ze losser wordt---> ontspanning Lachen
Je zal zien: is de ontspanning er, dan hoef je niet eens meer aan dat hoofd te zitten, dat volgt vanzelf! Lachen
Heel veel succes, vind het een leuk beestje Ja

Ik trek haar niet in de mond ofzo.. Het lijkt miss. zo maar het is echt niet zo!

Overgangen rijd ik al vet veel en figuren echt heel erg veel, tempowisselingen enzovoorts enzovoorts..

Kijk, mijn hand breng ik daar omdat ze anders gewoon echt door loopt, als je een normale hulp geeft..

Het is echt gewoon nog moeilijker als moeilijkk..
Laatst bijgewerkt door Quilfa op 26-10-07 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 19:00

Bolzak23 schreef:
Narya schreef:

Ik gebruik voor peesbechermers en achter bandages. Bandages voor de stevigheid achter en voor omdat het paard met links rechterkoot aantikt (beschermers slijten erg snel dus hiihi). Is toch niet zo raar??

Ze heeft er vast een reden voor!

Omdat de pony hele smalle beentjes heeft en een hele dunne kogel past geen 1 maat peesbeschermers haar Clown Vandaar Bloos

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:01

magli schreef:
Narya schreef:

Tja, ik heb dat ook wel al gedaan. Heeft niet echt een reden, maar ik weet ook niet wat er zodanig fout aan is?

Waar lees jij dat ik het afkeur? Ik ben alleen benieuwd naar de reden. Dat mensen in dit topic niet overal even positief zijn, wil niet zeggen dat ik dit afkeur, het is gewoon een vraag.

[/quote]

Ze heeft er vast een reden voor![/quote]

Ik weet niet of het raar is, daarom stel ik juist die vraag Clown

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:02

horsesgirll schreef:
Omdat de pony hele smalle beentjes heeft en een hele dunne kogel past geen 1 maat peesbeschermers haar Clown Vandaar Bloos

Geen enkele maat? Ook geen shetlandermaat? Of zijn die juist weer groter dan pony, omdat Shetties soms aardig brede pootjes hebben? Clown

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:03

Wat doet jij hand op jou knie? Nors opkijken
Als jij veel overgangen rijdt en voltens en halsstrekken. Leert je pony je hand volgen. En dan kun je pas gaan werken aan stelling en en wijken bijv.

Ook is het verstandig om les te nemen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:05

Je bent echt veel te groot, dit is geen mooie combinatie. En ik geef de pony gelijk om zo gespannen te lopen. Ook die handen van jou leiden nergens naar. Moest je passen op deze pony zou je niet eens aan je bil raken. Stoppen dus, en door een kleiner en minder zwaar ruitertje laten bereiden. Nu verpest jij lady evengoed.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 19:13

Narya schreef:
horsesgirll schreef:

Geen enkele maat? Ook geen shetlandermaat? Of zijn die juist weer groter dan pony, omdat Shetties soms aardig brede pootjes hebben? Clown

Ja heel vaag.. ze zitten bij de kogel amaal te los.. en daarom zakken ze af.. en de bandages ook als ik ze over de kogel doe Clown

Maarja, dit kan ook Knipoog

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 19:14

Soet schreef:
Je bent echt veel te groot, dit is geen mooie combinatie. En ik geef de pony gelijk om zo gespannen te lopen. Ook die handen van jou leiden nergens naar. Moest je passen op deze pony zou je niet eens aan je bil raken. Stoppen dus, en door een kleiner en minder zwaar ruitertje laten bereiden. Nu verpest jij lady evengoed.

Hoezo te groot? Sigaar

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:20

Lika93 schreef:
Aline_17 schreef:
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind jullie geen leuke combi. Je bent heel streng met je handen, als ze is verpest met iemand anders dan heb jij toch niet de taak om haar als tweede te gaan verpesten? Je handen vastzetten is geen goede manier om stelling te krijgen, rustig aan werken lijkt me een betere manier.
Ik vind dat je je beugels wel wat langer mag doen en volgende keer rijlaarzen of goeie schoenen met chaps aandoen!!!

Precies! Knipoog Kind je vergeeft het jezelf nooit meer als je door de beugels glijd met je gympies en je pony gaat aan de kletter. Verdrietig

Idd!
Je handen staan echt nergens naar. Probeer eerst eens op een andere pony een goede houding te krijgen, voordat je op zo'n pony stapt. (Neem les)
Succes hoor

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:45

als eerst je hebt een leuke pony ! Haha!
ziet er niet lekker ontspannen uit , je handen vooral aan werken en eerst lekker lopen en dan pas de aanleuning

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:04

Ik zou je Handen wat lager doen!! Maar jah wel een super leuke pony!
En idd niet zoo trekke!
groetjes ryanne

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:10

Handen nog lager? Nagelbijten / Gniffelen Eerder hoger Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:17

horsesgirll schreef:

Citaat:
Ja heel vaag.. ze zitten bij de kogel amaal te los.. en daarom zakken ze af.. en de bandages ook als ik ze over de kogel doe Clown

Maarja, dit kan ook Knipoog

waarom doe je dan bandages om? heeft geen enkele nut op deze manier. ze richten juist schade aan want ze zitten helemaal verkeerd, halverwege de pijp zit een dikke bult bandage(aan beide kanten), de sluitingen zitten aan de binnenkant. is echt levensgevaarlijk. als de pony ze los loopt en de bandages komen op de grond te hangen....... ooo wat heb jij een mazzel dat het goed gegaan is.

als je GOED bandageert zitten de bandages goed en zakken ze niet af, hoe groot of klein de kogel ook is.

je strijklappen zitten ook te hoog. bij rechtsachter komen ze halverwege de kogel.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:31

Alles gaat over het rijtechnische waar ik het wel mee eens ben maar wat ik nog belangrijker vind wordt maar weinig over gezegt: kijk aub het zadel na want die ligt echt niet goed op deze pony.