Hafje inrijden (vervolg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: Hafje inrijden (vervolg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 18:45

heeft er nog iemand een goede tip om hem iets langer in zijn hals te laten worden? Wanneer ik de teugels op pak gaat hij heel snel met zijn kin op zijn borst lopen...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:22

Ontspanning opzoeken, dus als hij kort word hand naar voren en bij drijven.... echt met je been naar je hand toe rijden...

aan de longe toch proberen met bijzet, en dan ook proberen om m lang en laag te krijgen..

zelf zo min mogelijk met je hand rijden, maar me je been en op je zit... (ook zoals lien nu met ilan bezig is... die kan op gaan)
Beste is om een keer met hem te gaan lessen, zodat iemand vanaf de kant kan helpen om op het juiste moment de juiste hulp te geven.

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:30

Echt ontspannen ziet het er niet uit. Probeer de basis er eerst goed in te hebben voordat je teveel al met andere dingen bezig bent.
Verder vind ik het wél super van je dat je zo goed met de kritiek omgaat, én er ook nog wat mee doet.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:29

Martine_m schreef:
heeft er nog iemand een goede tip om hem iets langer in zijn hals te laten worden? Wanneer ik de teugels op pak gaat hij heel snel met zijn kin op zijn borst lopen...

Aan teugeldruk laten wennen door voorzichtig bij te zetten met longeren, een elastiek of zelfs speciale "halsverlenger" kan helpen. Voorzichtig teugels oppakken en dit vaker oefenen, wellicht heeft hij eens ervaren dat teugels oppakken pijn doet! Je hebt tegenwoordig zelfs zo'n soort elastieken die je tussen je teugels maakt zodat je teugelhulpen wat rustiger doorkomen. Dat kan misschien tijdelijk ook een oplossing zijn. En natuurlijk zorgen dat jijzelf in de 1e plaats correct je handen mooi naast elkaar houdt, niet te hoog of te laag, mijn instructrice zegt altijd 15cm boven je paard, 15cm uit elkaar en 15 cm voor je zadel. En buig je ellebogen! Succes, veel oefenen, jonge paardjes neigen vaker tot opkrullen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:06

Leuke haf Haha! ! Alleen waarom nu al een zweepje?? Bloos

Xstravero

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:18

Je mishandelt dat paardje hoor Tong uitsteken !

Ziet er zeker beter uit en ik zie ook veel vooruitgang. Ga zo door! Beterschap met je knie nog.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 12:17

@Nimmy: Ja zo rij ik altijd al... maar die bijzetjes kan ik wel een keer proberen!
@Leoni: Klopt, het is nog niet perfect.. maar dit is de 4/5e keer dat ik er op zat... en ik vind dat hij al heel erg vooruit is gegaan wanneer je naar de andere foto's kijkt! Ik hoop van de kritiek van andere mensen dingen te kunnen leren... heeft dan niet zoveel nut om er ruzie over te maken! en als iets me niet bevalt dan lees ik er gewoon overheen!
@Safiera: Dankje, ik zal eens gaan kijken misschien idd een idee! en die 15 cm ga ik onthouden!
@Haffinlover: Ja hij heeft het zo slecht! Tong uitsteken Danke, de beeterschap kan ik goed gebruiken.. vooral na mijn operatie:S
@Stravero:Dankje, Ik rij met zweep om hem aan te leren wat hij moet doen als ik been geef. Hij kent de zweep al omdat hij beleerd is voor de kar. Ik geef hem dan als het nodig is een tikje vlak achter mijn been terwijl ik been geef.