Maar je hebt ook gelijk met je commentaar op haar handen, en daar doet ze gelukkig ook wat aan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Iig moeten wij nogsteeds meeten, en anders ga ik jou heel hard spanken!
Probeer je handen meer naar voor te houden zodat je paard zijn hals kan strekken boven de sprong. 

het is dat bij ons op de manege een cap verplicht is, want daarvoor reed ik ook altijd zonder en buiten nog steeds! Ook wanneer mijn paard 63 km/h racet met een auto ernaast, tja als ze struikelt kan ik het schudden, maar kan mét cap net zo goed mijn nek breken.....
De grond lijkt me ook wat hard, maar dat is lastig oordelen vanaf een foto. Het enige dat ik je zou willen meegeven is dat je echt moet meegeven met je handen, hij gaat nu bekant in de krul over de sprong omdat hij niet genoeg ruimte krijgt, is niet fijn met een hackamore..
zie je binnenkort vast op stal
en dat capverhaal vind ik altijd nog een eigen keuze ik voel me zeker niet geroepen als een onderwijzeres met mijn vinger te zwaaien en foei te roepen

En ik ben inderdaad van plan een bitloos hoofdstel te kopen voor het springen (suggesties voor een niet al te duur hoofdstel zijn welkom, touwhalster zal wel niet geschikt zijn he?), op buitenritten houd ik wel de hack, omdat Comotu een pittig paardje is. 

En ik zou eigenlijk niet weten hoe hoog ik sprong, de volgende keer dat ik er ben ga ik eens meten.
De volgende keer kijk ik wel heel kwaad, dan zie ik er tenminste (hopelijk) niet zo lachwekkend uit. Het 'ruiterpad' wordt alleen door ons gebruikt, het is privé terrein. Een bak hebben we niet (nouja mienie), dus dat leek me de beste plek. Voor Ibiza verhoudingen is de grond daar best zacht. Zachter vind je het bijna niet, of je moet naar omgespitte grond met heel veel stenen op zoek gaan.