Bo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kips

Re: Bo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:34

ik heb dit probleem trouwens ook gehad ze reageerde niet op me been en had ook sporen om ma da reageerde ze ook nie op.. ik deed ook teveel met me hand vandaar dat ze dan ook niet voorwaarts is.. maja op een gegeven moment moest ik van m'n instructrice een harde tik met de zweep op de kont geven.. nou ze reageerde er goed op en gaf zelfs een bok daarom moest ik nog een tik geven want ze mag nie bokken.. later weer been gegeven en toen was ze goed voorwaarts... ma het belangrijkste is dus heel veel overgangen rijden van stap na draf enz.. en verzamelde draf na middendraf enz... je paard echt flink aant werk zetten

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:58

mee eens Kippie! Knipoog van overgangen rijden worden ze ook lekker soepel! ( natuurlijk met veel voltes en zo he! dus niet alleen maar over de hoefslag rijden in de bak, maar dat zou niemand doen denk ik! Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:00

Hardstikke leuke pony heb je daar Lachen
Zijn alleen wel wat punten waar je aan moet gaan werken .. Want het totaalplaatje ziet er niet zo heel daverend uit.
Jouw houding, als je die al verbeterd Ja Ga met je pony lekker veel overgangen rijden en rijd met name dan naar die ontspannen toe Lachen Veel figuren enz.
Probeer niet te veel in haar mond te zitten, dat geeft al gelijk een fijner beeld.
En probeer haar achterhand activer te maken.

Succes ! Xx Kusje

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:41

een oefening wat ik altijd doe.. is telkens van hand verandere in kleine lijnen en dan als je weer op de hoefslag komt volte van 10 meter maken.. worden ze ook mooi los van

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:43

maar ik ga morgen niet voel me niet zo lekker maar heb nog wel een vraagje .. Als ik dan niet aan der monde mag zitten op wat voorn maat doe ik mijn teugels

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:45

Gewoon een licht contact houden met de teugels, dus niet losgooien. Je hoeft er niet helemaal vanaf te blijven, maar niet tegenhouden zoals je nu doet.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:57

Dankje laura , Zo erg houd ik er niet eens tegen
maar even voor iedereen
Ik ga het zonder sporen proberen, me voeten worden aangewerkt maar zouden jullie gelieve ook wat nieuws neerzetten, daar heb ik nu meer aan dan steeds die herhaling

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:09

Ik denk dat je dit het beste eerst maar eens kan gaan proberen, anders wordt t beetje veel Lachen Als dat wat beter gaat weer foto's plaatsen Knipoog

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 18:22

Mensne ik ga dit topic sluiten wil je nog wat kwijt me Pb box staat vrij , ik ga morgen gewoon en heb waarschijnlijk iemand om foto's te maken dus dan zien jullie misschien wel een topic verschijnen ..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:25

Dat knikje is juist niet goed je trekt dr helemaal in dr mond, zie je zelf dan niet dat dat bit er half uit hangt?

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:27

handen naar voren als je aandrijft of een lel geeft! Doe eerst maar extreem naar voren en ze mogen van mij ook nog wel 20 cm omhoog, maar het belangrijkste is naar voren. Probeer verder eens te voelen wat je paard met zijn mond doet, concentreer je daar maar een uurtje op. Dus niet trekken maar contact houden met de mond en voelen! Je moet elke beweging van de mond kunnen navertellen na dat uur.
Het is nl niet gek dat je pony niet voorwaarts is en stug in zijn mond. En sporen in de container gooien, dan kun je ze ook niet meer om doen! Pas nieuwe kopen als je beenhouding verbeterd is en je pony voorwaarts op je been.
Het commentaar hier komt misschien een beetje hard over maar we hebben het echt het beste met je voor! Oh, en verbetering komt meestal niet in een dag (mede doordat je in eigen valkuil blijft trappen) dus verwacht niet dat het dinsdag ineens top gaat met deze tips, maar de aanhouder wint!

Revillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:30

Niet banketstaaf bedoeld maar sporen moet je verdienen.
Bovendien is het bit te groot en zadel te klein.
Wel vind ik je dekje superleuk! Haha!
Zo te zien vind ze springen heel leuk! Lachen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:36

niet alleen de houding van je voeten is fout maar ook je handen heb je nooit mooi rechtop en erg naar achteren getrokken. Dat geeft een slecht beeld. Succes ermee en leer ervan!

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:38

Je moet zeker je handen meer dragen [omhoog doen] want je rijd om je bovenbeen met je handen

leuk paardje Lachen

succes verder Lachen

Riannneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:51

Ik denk dat alle informatie (tips zoals ze genoemd worden Knipoog ) nu wel wat veel wordt, aan zoveel dingen kan ze nooit in 1 keer gaan werken.. ik vind trouwens dat je alle kritieken goed op neemt meid! en ik vind het een leuke pony waar je op rijd, en ik ben benieuwd naar de foto's over een maandje, succes! gewoon lekker rijden en niet te veel in 1 keer willen, de pony gaat vanzelf een keer nageven als jij haar straks lekker vanuit het achterbeen hebt lopen..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:04

ik heb het topic niet doorgelezen, en miss is het al gezegd,
maar niet aan het been en sterk in de mond zijn allebei problemen die veroorzaakt worden door de ruiter,

dat los je niet op door hulpmiddelen te gebruiken (zoals sporen en zweep)
sporen zijn verfijning, zweep zie ik niet als oplossing, alhoewel je het in dit geval miss. wel het beste kan gebruiken.

reactie op het been heb ik zo geleerd:
1e keer is kuit (gewoon aandrijven) 2e keer (dus na eerste keer geen reactie) is klein schopje, 3e keer zonder reactie is schopje en klein tikje met de zweep achter je kuit.

zorg er ook voor dat je je been er niet constant aan houdt, maar alleen als het nodig is (dus als ze vertraagt in haar tempo)
hou verder je been eraf, dus goed je hakken uitdrukken.
en goed belonen als ze (of is het een hij) goed reageert.
verder veel overgangen rijden.

verder, ik weet niet percies wat je probeert te doen met te trekken in de mond?
maar dat is niet echt de manier van aan de teugel rijden iig Knipoog
laat haar mond voorlopig maar met rust.
hou je handen op de hoogte van je heupen, hou ze een handbreedte boven het zadel, knikje in je ellebogen,
geen kracht in je armen zetten.

de teugels moet in een lijn lopen met de armen, en je polsen moeten ontspannen zijn,
terug nemen doe je bijv. met je zit, en daarna los vast contact met de ellebogen, ellebogen dan naar achteren (niet hangen dus)

probeer je dus vooral te concentreren op het voorwaartse, dan komt het nageven vanzelf!
wel kun je je richten op stelling, dus veel voltes, en binnen en buitenstelling, om haar wat losser te maken.

veel plezier met je pony!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:05

Ik kan niet anders zeggen dan wat een vreselijk braaf dier! Die moeten ze de hemel in prijzen, mijn merrie had je al 30x in het zand laten happen als je haar zo zou rijden.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:06

Riannneh schreef:
Ik denk dat alle informatie (tips zoals ze genoemd worden Knipoog ) nu wel wat veel wordt, aan zoveel dingen kan ze nooit in 1 keer gaan werken.. ik vind trouwens dat je alle kritieken goed op neemt meid! en ik vind het een leuke pony waar je op rijd, en ik ben benieuwd naar de foto's over een maandje, succes! gewoon lekker rijden en niet te veel in 1 keer willen, de pony gaat vanzelf een keer nageven als jij haar straks lekker vanuit het achterbeen hebt lopen..

je moet tegenwoordig wel op bokt want anders krijg je helemaal zo'n zeurtopic
toch ?

Alle tips dat jullie nu geven heb ik allemaal al een keer gehoord
en over het zadel het ligt goed op haar rug en ik heb geen geld einde discussie :p

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:07

_joellover_ schreef:
Alle tips dat jullie nu geven heb ik allemaal al een keer gehoord
en over het zadel het ligt goed op haar rug en ik heb geen geld einde discussie :p
En einde paard...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:08

als je het al een keer hebt gehoord, waarom doe je er dan niets mee? edit* (zo kwam het even over, maar nu lees ik wat verder, ik ben benieuwd naar de foto's zonder sporen en probeer dan de bovenstaande tips op te volgen! ik weet zelf dat het moeilijk is, rij zelf ook niet zo goed nml. Knipoog )
en een zadel is een van de meest belangrijke dingen.

edit* idd caira!
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 22-10-07 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:11

wie zegt dat ze er niks mee doet? Ik wens je nogmaals succes, leuk beestje en heel veel plezier met hem!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:12

dat zegt ze zelf katja

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:13

het komt zo over, als ik zo een reactie zie Knipoog
ik zie nml. nogsteeds sporen..
(en lage handen en hakken ertegenaan, maar dat is wel moeilijk op te lossen Knipoog )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:15

Jaimyliefje schreef:
als je het al een keer hebt gehoord, waarom doe je er dan niets mee?
en een zadel is een van de meest belangrijke dingen.

edit* idd caira!

Wie zegt dat ze er niets mee doet?? Ze gaat alle tips proberen toe te passen met rijden zegt ze. Dat van dat zadel: tsja, ideaal is het niet, maar ik vind het belangrijker dat het zadel goed op de rug van de pony ligt eigenlijk. Dit is niet haar eigen pony, en ze is nog jong... Een zadel is niet niets om te komen...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:16

Maudy is gewoon een eigenwijze muts Vork
Ik zei het al: begin maar met die sporen afdoen, dan scheelt voor Bo! Lachen
Caira: Hoezo einde paard? Het is haar leasepony hé, niet haar eigen pony.
Ik zou ook niet voor mijn verzorgpony een zadel aanschaffen van mijn eigen geld, maar zeker wel naar de eigenaresse toestappen!