Nikki (v. Darwin) voor het eerst met S&T @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Re: Nikki (v. Darwin) voor het eerst met S&T @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 18:03

Heey jongens, bedankt dat jullie Greece ff vertellen hoe het zit Tong uitsteken Zo zielig dit...
@Storm76: bedankt voor de tip, vond het al zo raar. Het LIJKT idd of de stang erg wordt aangetrokken, maar bij "geen verbinding" hangt ie hetzelfde :S Gelukkig dat je daar met trensje geen last van hebt Tong uitsteken

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 18:06

denice schreef:
ik heb in je profiel gekeken en daar ziet het er erg goed uit!

ik zou ook op trens blijven rijden en wens je veel succes in het Z.
weet jij trouwens alle oefeningen en hoe ze te ontwikkelen, dat je al klaar bent voor het Z en het alleen doet? knap hoor.

Dank je! Ik kan niet uitleggen wat ik doe, ik doe alles op gevoel. Als het goed voelt, ga ik verder. Anders verander ik mijn manier van de oefeningen rijden. Mijn paard is dan wel Z geweest, ik niet (L2 met de pony), dus ik moet af en toe wel wat vogelen Tong uitsteken
Maaar, lukt wel, we gaan ervoor! Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 18:07

Viootjuh schreef:
Hey,

Mooi paard heb je joh en hij loop ook lekker ontspannen. Ik heb even in je profiel gekeken maarre petje af! Als ik dan soms foto's hier op bokt zie van beginners die in die mond zitten te rukken en plukken vreselijk! Dan zie ik veel liever dit. En trouwens volgens mij is het de bedoeling dat je je paard tijdens de training voor een groot deel van de tijd iets langer en lager moet rijden dan dat je op wedstrijden doet, helpt mee aan de losheid en ontspanning van het paard! Groetjes

Mee eens! Haha!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:20

Ik heb het gevoel dat je paardje erg op de voorhand loopt, maar dat kan aan mij liggen Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 18:30

Nou ja, als je kijkt hoe goed haar achterhand eronder zit... En dat lijkt misschien zo omdat ze van voor niet opgericht is, dit is lang en lekker door de rug. Ben het niet met je eens dus...

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:54

O o o, waar gaat het nou nog over Gestoord

Weet niet wie die Greece nou is, maar beetje vreemd dat ze nog maar 6 keer iets gepost heeft en dat dat allemaal in dit topic zal zijn geweest.

Maar Robin, ik vind het knap hoor. Doe het je in ieder geval niet na!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:31

Hoi Carolien (toch?), jij kent Greece denk ik ook wel, ze kwam wel vaker op de manege. Erika, met kort haar en een schimmelpony, Orion. Apart kind... Je kent haar vast wel.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:13

Oja, haha!
Die ken ik inderdaad nog wel!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:28

ik vind het heel knap als je dat allemaal zonder les heb gedaan.
ik zou namelijk mijn paard geen keertwending kunnen leren zonder hulp en dan nog maar niet te spreken over de rest van de oefeningen die nu aan bod gaan komen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 17:27

Nou luitjes, er zijn weer wat foto's van een training gemaakt en dat wilde ik ff met jullie delen. Hier heb ik mijn oude vertrouwde bitje weer in:

Ik ben onthoofd, maar voor de rest lekker plaatje (beenligging verbeterd?)
Afbeelding

Heel ander beeld toch?
Afbeelding

Lekker ontspannen
Afbeelding

Let niet op mijn hoofd Tong uitsteken verder wel super
Afbeelding

Woeshhjj
Afbeelding

Nou dat wilde ik jullie nog ff laten zien, dit is onze manier van trainen
en ben van mening dat het er toch heel anders uitziet Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:47

Naar mijn idee zou hij voor het Z nog wat losser mogen tonen in zijn kaak/hals.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 18:50

ik geef het op... Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:52

Waarom Verward

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:54

gewoon lekker les nemen Knipoog dat kan je verder helpen, om de puntjes op de i zetten, het kan er alleen maar beter van worden Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:56

magic_lover schreef:
gewoon lekker les nemen Knipoog dat kan je verder helpen, om de puntjes op de i zetten, het kan er alleen maar beter van worden Knipoog

Dat is niet waar!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:05

nee oke, moet je wel zorgen dat je een goed iemand hebt bedoel ik er natuurlijk mee Knipoog

vaak is een oog vanaf de grond al genoeg, het kan er soms heel anders uitzien dan het voelt.

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:16

Ik heb alles gezien en gelezen! Tong uitsteken
Greece: Je bent echt heel kinderachtig!
Rindin: Super leuk paard heb je met een vlek! Ik rijd zelf B en weet niks van Z Tong uitsteken. Leuke foto's! Als ik Z zou rijden zou ik denk ik ook wel een keer S&T uit geprobeerd hebben. Heel knap dat je zonder les Z heb gehaald! Goed dat je als je Z gestart bent toch les gaat nemen, maar echt heel knap van je!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:15

Hoi Rindin,

Leuk, foto's van een "bekende" hier op bokt!
Knap dat je zover bent gekomen zo, en nee ik ga je geen advies geven, mag zelf pas M starten, laat staan dat ik jou ga vertellen hoe het moet in het Z ......haha

Leuk paard heb je, en die vlek is idd helemaal geweldig! mijn paard heeft ook een vuistgrootte witte vlek onder haar buik!(okee, ehh bijna vuistgrootte.....hihi)
Laat je ons weten wanneer je Z gaat?
enne, als je me tegenkomt op wedstrijden moet je me wel ff aantikken hoor.....want ik ben zooooooooo slecht in gezichten onthouden......
enne als ik ooit Z ben zou ik tuurlijk ook wel es voor de grap een S&T gebruiken! en er zeker de eerste keer geen zware oefeningen mee doen!!! lekker effe je paardje kennis laten maken met zo'n ijzerwinkel in hun mondje, zonder er gelijk aan te lopen trekken enz!!!!

heel veel succes

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:06

cle0o_o0 schreef:
magic_lover schreef:

Dat is niet waar!

Dat is wel waar, waarom zou het volgens jou geen nut hebben dan? (antwoord via PB zou fijn zijn)

Wat een heerlijk paard Rindin! Vingers aflikken
Ik snap totaal niet waarom er kommentaar gegeven wordt op dat het paard zo op de voorhand zou knikkeren. Het paard draagt goed en waneer er met een wat minder aanleunende teugel gereden wordt, ziet het er misschien uit alsof het paard niet draagt. Maar dit paard draagt goed en wat de aanleuning betreft die is niet optimaal, maar dat heeft zijn reden dus.

Ik snap helemaal wat de TS bedoeld. Ik heb zelf deze zomer voor het eerst met S&T gereden en was hierbij toch ook erg voorzichtig. Omdat je simpelweg wilt voelen hoe het nu is om met S&T te rijden en niet met S&T rijd, omdat je het op stel en sprong nodig hebt. En ja dan ga je wat voorzichtiger rijden, waardoor je je paard simpelweg niet in die mate van oprichting vraagt waneer het een trensje inheeft.

Ik heb op dit moment ook geen instructie en leer alles uit boeken en vraag iets aan mijn leraar in NL waneer ik knel zit. Ja natuurlijk mis ik het kritische oog, maar dat wil niet zeggen dat je alles maar laten moet! Knipoog

Suc6 verder meid!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:25

In ieder geval proficiat voor je prestatie zonder lesgever!! Het ziet er ontspannen uit. Op de foto's met S&T had ik de indruk dat hij in het voorwaarts neerwaarts, zijn kont wat omhoog duwde, dus een beetje berg af loopt. Voor de stangteugel, die mag max. 45graden zijn t.o.v. de mond, dat is dus op de foto's het geval, dus je reed op "het max.toegelaten". Maar als hij er last van gehad zou hebben had je het al lang gemerkt door protest of door zijn mond te openen, zeker als het de eerte keer is. Gezien het niet het geval was, was je stang en kinketting correct aangebracht.
Op deze laatste foto's loopt hij minder met zijn kont omhoog, maar moet je proberen hem meer van de grond te krijgen van voor, zonder dat hij te eng wordt en zich vast zet op jou hand.
Good luck!!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:32

knap dat het je is gelukt zonder les. Al is dat vaak niet het probleem, probleem zit 'm vaak in dingetjes die je jezelf aan gaat leren en weer af moet leren omdat het net anders moet om beter te kunnen doen.Zoals nu dat je er al teveel stang bij hebt dus net zonde

Vind je paard wel heel erg gaaf met die vlek zo! veel plezier en succes in de Z1

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:59

greece schreef:
rindin schreef:
Erika, wat kinderachtig. Hoe weet jij nou hoe ik wedstrijden rij? Ik rij altijd winstpunten (in de laatste 3 klasses 2x niet, maar beide keren wel een 2e prijs) Dus ik weet niet waar jij je mee bemoeit, maar dan moet je de volgende keer bij ons op stal maar ff in mijn gezicht komen zeggen wat je ervan denkt! Dit is wel zo laag bij de grond!

Iedereen kan dat op startlijsen zien...........
Maar ik heb je vaak genoeg op concours zien rijden, en bij de uitslagen zien staan.

Maar goed als jij tevreden bent zo, zou ik zeggen vooral door gaan.

Iedereen kan zien dat je paard zijn bekken niet gebruikt.
Zonder bekken gebruik kan een paard niet verzamelen.

Ik heb het topic doorgelezen, greece je BLIJFT bezig, afgunst ofzo? Ga eens googlen, of gebruik de zoekopdracht van bokt, daar kan je al veel vinden over wannneer een paard de achterhand actief gebruikt. Knipoog Of vraag het gewoon eens aan iemand met ervaring, kan je veel van leren...

OT: Ik vind dat je soms iets streng bent met de stang, maar goed ik vind het super dat je gewoon door gaat op een trensje! Haha!
Hij loopt lekker door zijn lijf, dit is al een zeer fijne basis en hij zal zich op deze manier fijn oprichten of niet?

Wel even over je houding (en hoe vervelend het ook is, hier heb je les voor nodig) probeer eens recht te gaan zitten, beeld je in dat je bij wijze van een koningin bent (een goed trucje hiervoor is om je kin omhoog te houden) Tong uitsteken
Draag je handen en strek je benen. Kortom door wat trotser te zitten gaat je houding veel verbeteren. Veel succes in de Z en neem gewoon soms eens een onderhoudslesje.

Groetjes Lara

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:39

hee het 'veulen' van Jelske.. das lang geleden dat ik iets van je gehoord heb. Hoe is het met je en je paard?
Mooi paard is het nog steeds. ik vind dat ze kwa uitelijk wel op Jelske lijkt. dezelfde ogen en hoofd. en uitdrukking.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 15:42

@Webster543: Hey, vind het leuk dat je zo enthousiast bent! Fijn om te horen! Dank je
@Lara_silver: Ik ben het met je eens hoor. Maar heb je de foto's op deze bladzijde ook bekeken? Daar is mijn houding toch al erg anders. Maar bedankt voor je tips
@Jolandaa: Hey, ja leuk om af en toe het kroost van je verzorgpaard bij te houden he?! Laat het ook maar ff aan de eigenaar van Jelske zien, vindt ie vast leuk!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 15:45

@Norway_girl: Bedankt voor je toffe reactie!