Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MArl0esJuh schreef:Raja schreef:Hoeveel paarden stoten hun neus niet ineens aan de voerbak als je die haren er ineens helemaal afhaalt?? Ze voelen met hun tastharen waar de voerbak begint en ze voelen wat ze wel en niet kunnen eten! ik vind het dus eigenlijk ook niet kunnen als je ze er helemaal afscheert/knipt
Aangezien het gros van de paarden in deze tijd meer op stal staat dan
op de wei weten ze na 1x wel de voerbak te vinden zonder te stoten. Een paard is niet zo dom dat ie continu z'n mond stoot als het wil eten. Dit is hetzelfde principe als schrikdraad, na 1x voelen weten ze ook hoever ze kunnen komen totdat ze een schok krijgen.
Raja schreef:Raja schreef:Heel flauw, maar rijden op je paard is toch ook niet natuurlijk????
Nee maar ze houden ook niet
laartjuh schreef:Sirieus? Heeft jouw paard nog nooit zijn staart gezwiept bij bijvoorbeeld het aangaloperen? Paarden gebruiken hun staart oa. om meer evenwicht te hebben, vooral de smallere paardjes. Z'n bulldozer staat neem ik aan steviger op de benen door een grotere hoefomvang en breder lichaam.
Armaris schreef:laartjuh schreef:de kans achteroverklappen omdat er te kort geknipt is is groter dan de kans dat er een paard is dit zo dicht achter een steigerend paard gaat staan en dan bij toeval nog op de staart gaat staan ook.
Wat is volgens jou te kort dan ?
Trouwens een paard kan op zijn eigen staart gaan staan
KsVrPy schreef:laartjuh schreef:Sirieus? Heeft jouw paard nog nooit zijn staart gezwiept bij bijvoorbeeld het aangaloperen? Paarden gebruiken hun staart oa. om meer evenwicht te hebben, vooral de smallere paardjes. Z'n bulldozer staat neem ik aan steviger op de benen door een grotere hoefomvang en breder lichaam.
Jawel maar dat vind ik toch iets heel anders dan steigeren. Dat is een heel andere beweging.
arlette_love schreef:ik scheer de tastharen eraf omdat ik het mooier vind staan dan die lange sprieten.
Ik denk dat ze best zonder kunnen, de enige natuur die mijn paard heeft is een stroomdraadje en haar stal dus ik denk niet dat ze de tastharen nodig heeft.
laartjuh schreef:Ik heb dat ooit ergens gelezen in een encyclopedie en ergens op internet, zal eens kijken of ik dat kan vinden.
Angg schreef:benangelique schreef:armaris: borstel jij je paard dan ook nooit? ik bedoel... dat is in de natuur ook niet.
en ik sluit me aan bij Angg; ik knip de staart, scheer hem op, scheer de oren uit en scheer zelfs mijn hele paard!
okee luister.. ik heb een fries.. en die wil ik binnenkort gaan scherenMaar kan dat gewoon bij een fries?? of gaat dat er raar uitzien?
waar de neusriem keelrien en sperriem zit 
laartjuh schreef:Sorry kan niks vinden zo snel zoek misschien niet goed.
Ik vraag me af, hoe goed de mensen kijken die de tastharen afknippen.
Zien jullie ook de kleine signalen die veranderen? Behalve het niet of wel stoten van de neus.
Merk je ook dat bijvoorbeeld je paard zich snachts waar jij niet bij bent 1x flink stoot en vervolgens het niet meer zo heel prettig vind om met zijn mond bij iets in de buurt te komen omdat het misschien pijn kan doen omdat hij niet kan voelen wat iets is? Bijvoorbeeld bij het "knuffelen" in de manen van een ander paard?
Neem aan dat je dat pas merkt als het te laat is en je paard bijvoorbeeld niet meer eet na een flinke stoot, of kopschuw word.
Maar oke, die dingen zijn lelijk toch?
Romy18 schreef:Alles wat eraf kan gaat er bij mij af, al die vervelende haren vind ik er gewoon onverzorgd uit zien en ik ken geen paarden die er naar mijn idee last van ondervinden dus waarom niet?! Dat ik iets af pak dat er hoort nou ja jammer dan we hebben ook al z'n vrijheid en een groot deel van z'n instinct af gepakt die paar haartjes meer of minder zal geen wereld van verschil maken hoor...

Jolliegirl schreef:Armaris mijn verzorgpaard heeft echt geen stal van 3 bij 3 , en ik zit regelmatig wat uren te kijken,... dus ja IK zal wel weten of ze er last van heetf of niet
ik merk niéts aan d'r!
Ik snap je reactie dus niet helemaal

Jolliegirl schreef:Armaris mijn verzorgpaard heeft echt geen stal van 3 bij 3 , en ik zit regelmatig wat uren te kijken,... dus ja IK zal wel weten of ze er last van heetf of niet
ik merk niéts aan d'r!
Ik snap je reactie dus niet helemaal