Zera schreef:Omdat veel mensen te snel dingen verwachten van een paard, veel te veel ermee willen.. En vooral als ze een jaar of 4 zijn, en dan ingereden worden..
Je kunt hoog en laag springen dat DIT 1 van de redenen is waardoor paarden nog maar 8 jaar worden, maar waarmee kun je het bewijzen?
Mmmm hoe kan het in godsnaam zo zijn dat het slechter is om een paard op vierjarige leeftijd pas in te rijden. Waar zit je dan met je gedachten.
Groeischijven gaan bij paarden op een bepaalde volgorde dicht en geloof me als een paard 2 en half is zijn er nog erg veel open. Bovendien moeten de pezen nog uitharden en de gewrichten.
Het IS gewoon zo dat 2,5 te vroeg is voor eenzijdige belasting als longeren. Een stukje aan de hand lopen is tot daar aan toen maar ook niet te lang. Het zijn nog baby's die hun aandacht nog snel kwijtraken. Ik vind 3 ook te vroeg om erop te zitten. En dat is niet omdat ik dat vind, maar omdat ik rekening houd met de anatomie van een paard. Maargoed luister er vooral niet naar. Ik weet dat je dit niet wilt horen. Wachten is immers moeilijk.
O en Zera mijn paard is inderdaad pas op ruim 4jarige leeftijd ingereden en ik heb het ook heel rustig aan gedaan met hem. Ik ben pas begonnen met springen bijvoorbeeld toen hij 5 was. Ik heb liever een paard dat op 23 jarige leeftijd (paard van mijn moeder) nog helemaal op en top fit is.
Geduld is een schone zaak. (wat een mooi gezegde)
) verbaasd over de manier van discussie voeren.

Ja inderdaad.