Nieuwe foto's van Bud!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 00:06

Stef, het is duidelijk geen koek en ei, anders had dit topic nooit de 3 pagina's behaald Haha! Maargoed, leeftijd is niet het sleutelwoord, maar begeleiding.

Ik krijg sterk het idee dat er nog een hoop mensen in dit topic zijn die een mening geven, en er zelf helemaal geen verstand van hebben gegeten. Jammer dat bepaalde mensen geen eigen mening hebben, en gewoon met andere meelullen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:06

XoNo schreef:
Bovendien, eeh..uit de gratie te vallen? Ik ben heus niet speciaal ofzo hoor. Een hoop mensen in dit topic (ik noem geen namen) hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Een iemand zegt er wat van, en dan volgen er meerdere, die misschien geen flauw benul hebben van waar het precies over gaat. Vind ik ook nogal jammer.

Ik denk dat jij wel een beetje speciaal bent voor veel bokkers. Je hebt een prachtig paard, je bent een leuke jongen en je hebt in minder dan een jaar tijd zo'n 7000 berichten geplaatst!! (ik was ongeveer een maand eerder aangemeld dan jij en kijk eens naar mijn aantal berichten *LOL* ) Dat alles maakt je wel bijzonder in de ogen van vele bokkers, denk ik.

Mijn mening (voordat iemand zegt dat ik bang ben uit de gratie te vallen Lachen ) Ik vind dat je wel te snel gaat met Buddy. Hij was dus 2 jaar en ongeveer 4 maanden toen je begon, als ik het goed gelezen heb. Kan misschien best. Maar er nu 4 x in de week opzitten, lijkt mij erg veel. Ik denk dat ik niet aan die deken was begonnen en hem ook de rest van de winter in het land had laten staan.
En dat was mijn mening Schijnheilig

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 00:09

lis schreef:
En dat was mijn mening Schijnheilig

En die respecteer ik Lachen Sja, mijn aantal berichten: ik heb geen leven *LOL* Ik een leuke jongen, sja, ik zeg niet van mezelf dat ik een gedrocht ben, maar ja, de rest laat ik lekker aan anderen over. Ik heb wel een heel leuk paard inderdaad Lachen Ik vind (dit benadruk ik even, omdat het MIJN mening is Knipoog) niet dat ik te snel ben gegaan.
Laatst bijgewerkt door XoNo op 11-11-02 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:09

Sorry Lis ,wat heeft het aantal berichten dat iemand plaatst er nu mee te maken? Als jij wat vaker op bokt had gereageerd had je daar ook aan kunnen zitten. En dat heeft helemaal niets met populariteit te maken. Meer met een "outgoing personality"...Lips are sealed

En voor de rest leven we in een democratisch land met een vrijheid van meningsuiting...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:18

Het aantal berichten is maar één van de factoren die Xono populair maken. Onbekend maakt onbemind, nietwaar? Ik heb verder helemaal geen commentaar hoor, op die hoeveelheid berichten, prima juist. Begrijp alleen niet hoe hij het voor elkaar krijgt Knipoog

En idd een vrij land. Ik respecteer alle oprechte meningen, hoor.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 00:19

Lis: veel posten in het DVT topic Haha!
Maar ik zie mezelf niet als populair...zijn zat Bokkers die niet eens weten wie ik ben...en die zijn er al een poosje hoor.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:25

Ik denk toch dat je aardig wat fans hebt. Vooral onder de (penny)meisjes Tong uitsteken
Nou ja, laten we er over ophouden. We gaan gruwelijk offtopic.

Weer ontopic; je hebt een stoer paard. Hoop dat jullie nog lang plezier hebben samen Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:30

Bud is aardig opgeknapt!

stef schreef:
De mensen die er zwaar op tegen zijn reageren nu niet, OF buddy is zo populair dat het voor hem gewoon niet uitmaakt.

Voor mij optie 1 stef,
Voor mij geld:
Bij jou reageerde ik omdat jij geen begeleiding had en makkelijk te beïnvloeden bent,
Xono doet dit onder begeleiding en die vertrouwt hij natuurlijk anders had hij zich niet door deze mensen laten begeleiden, het maakt dus geen hol uit wat ik of andere zeggen omdat hij dit toch wel doorzet.
Als mijn instr. zegt dat ik al op mijn 2,5 jarige moet gaan rijden had ik het misschien ook wel gedaan.
(euhm, bij nader inzien, dan was ik opgestapt bij mijn instr. Bloos )

No hard feelings tegen wie dan ook, ik zou zeggen: Rijd ze!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:31

Tjee wat heb jij een lelijk paard zeg!! jakkie!! en dat je hem nu al inrijdt!! Echt niet normaal gewoon!! Knipoog Tong uitsteken Kusje

Eerste foto's die ik zag van bud, dacht ik Tja grappig paard.!
Nu denk ik ,Wow wat een stoer paard! Volgens mij oogt hij in het echt heel macho!!

Opzich vind ik dat je hem iets te vroeg inrijdt, een half jaartje later was misschien beter geweest i.v.m volgroeien etc! (maar ja, ik rijdt ook nog een 20 jarig gezond!! paard, daar is ook niet iedereen het mee eens)
Maar, ik kan niet oordelen van verhalen/foto's of jou buddels al in staat is om bereden te worden. Alleen jij kan dat, omdat jij dagelijks met hem bezig bent! Op de rijfoto's ziet het er ontspannen uit en zo te zien heeft bud er ook lol in, dat is toch het belangrijkste? Zolang je het rustig opbouwd met goede begeleiding en naar je paard luistert zie ik het probleem verder niet! Jij weet wat het beste is voor je paard!

Vind wel dat je volgende keer iets blijer moet kijken als je hem poetst, of was hij zo vies Haha!

Vroeg me b.t.w af waarom je nu met sporen rijdt! Geen aanval ,maar gewoon een geintereseerde vraag!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 00:48

Haha Ymke, omdat ik hier door meerdere mensen 'aangevallen' word, voel ik me niet meteen door iedereen aangevallen hoor Lachen Wat betreft mijn sporen. Bud is ingereden met sporen, en ik rijd ook altijd standaard met sporen, op welk paard dan ook. Verfijning van de hulpen, en soms een straf, als er niet op mijn kuit gereageerd wordt. Mijn benen steken een stukje onder Bud uit (en een eind bij de meeste paarden), waardoor ik nooit mijn spoor 'aan' mijn paard heb.

Was niet mijn bedoeling om chago te kijken tijdens het poetsen Haha! Hij was brandschoon, maar ja, poetsen hoort bij mijn dagelijks ritueel. Zelfs als ik hem in een blubberbak losgooi gaat er eerst een borstel overheen *LOL*

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:50

Aaahh..ruilen ???? Als bram in een blubberbad heeft gelegen ben ik 3 dagen later nog bezig met schoonmaken!!! Jaloers Tong uitsteken

Okee, vroeg me gewoon af of je er een bepaalde reden voor had (sporen) . Dat nadeel van benen onder je paard uit ken ik! jij hebt ook van die lange benen , lastig he Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:52

Omgekeerd ook een probleem hoor. Te korte pootjes, zodat je af en toe wel prikt zonder dat het de bedoeling is...Lips are sealed

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:59

Hihihi, het voordeel van lange benen is wel dat je bij sommige pony's mee kan lopen! wedden dat je er dan niet afligt!! Ja, met korte pootjes heb ik geen ervaring Knipoog

Oh, ik denk dat we maar weer ontopic moeten gaan!

Mooi paard Xono , of had ik dat al gezegd Tong uitsteken Haha! Schijnheilig

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 01:08

#Ymke# schreef:
Mooi paard Xono , of had ik dat al gezegd Tong uitsteken Haha! Schijnheilig

Ach, je kunt het niet te vaak zeggen Haha! Ik sta af en toe nog steeds versteld als ik een foto van nu, en een foto van eind maart naast elkaar leg Hij is zo veranderd! Lovers

Sja lange benen, ik heb inderdaad lange benen, en dat kan weleens moeilijk zijn ivm spoor geven...dan moet ik mijn hak optrekken wat er minder fraai uitziet. Bij Bud heb ik er gelukkig net geen last van. Moet mijn hak iets optillen, maar niet op een dergelijke manier dat het er slordig uit ziet.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:18

Woe XoNo, wat is Buddy enorm gegroeid en niet alleen in de hoogte. Wat een verschil met de eerste foto's.
Die foto's in de box vind ik prachtig, hij is super op zijn gemak bij je.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:20

Coooole foto's Colin, maar ik had ze lekker al eerder gezien, verlede week ofzo Tong uitsteken Echt cooool Lachen Jullie passen zo leuk bij elkaar (dit heb je al vaak moeten aanhoren Haha!) Buddy word echt gaaf, lekker maatje, en zn vacht is echt mooi! Kwijl

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 08:34

Een lekker ding hoor die Buddels en met dit topic heb je weer een hoop mensen wakker gemaakt Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 08:58

sjuimpje, ik had wel degelijk begleiding! (van Cl@udia)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 09:03

XoNo schreef:
Hij is nu...*think* bijna 2,5...over 2 weekjes ongeveer Lachen

Hij moet nog 2,5 worden en je rijd al een paar maandjes 4x in de week????????? Verward
Ik zeg maar niks ........ Lips are sealed

Viv

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:04

wauw hij ziet er echt super uit joh! Heel veel succes ermee!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:17

Vippie"]
[quote="XoNo schreef:
Hij is nu...*think* bijna 2,5...over 2 weekjes ongeveer Lachen

Hij moet nog 2,5 worden en je rijd al een paar maandjes 4x in de week????????? Verward
Ik zeg maar niks ........ Lips are sealed

Viv
[/quote]
En stel nou dat hij net 2,5 was? die twee weekjes later? Was het dan ineens wel goed geweest?

Ik wist ook al dat Colin Bud aan het inrijden was. Ik hbe Bud onder het zadel gezien en ik had echt niet het idee dat hij het niet aankon of dat hij het te zwaar vond. Het zag er toen al heel leuk uit en Bud gaf echt een goede indruk. Okwe, ik ben 'maar' 16 jaar dus ik zal er wel geen verstand van hebben. Maar ik kan wel zien of een paard iets vreselijk vind of niet.
Colin kent Buddy het beste, hij ziet hem (neem ik aan) elke dag. hij weet echt wel in hoeverre Bud het aankan. Hij heeft begeleiding, wat ook een must is. (om het zo maar te zeggen, geld natuurlijk niet voor iedereen)

Colin, nogmaals het is een superpaardje. Hij ziet er toppie uit (ik weet net als (wie zei dat ook alweer??) dat ik nog weet hoe lelijk ik hem vond als pluizig lelijk eendje onder de modder Haha! Ik vond alleen zijn koppie lief Haha! Maar nu (en toen ik er was ook al) issie zo wauwie Kwijl Ga lekker zo door, ziet er goed uit!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:19

JEUJ, eindelijk weer foto's van Buddels Party!! Haha!

Bud is veel gegroeid vind ik, vind hem ook een stuk groter lijken als 1.50m *LOL* Het rijden ziet er ook erg netjes uit vind ik, je zou niet zeggen dat Buddels nog niet zo lang onder het zadel is Knipoog Ik zou mijn paard ook niet inrijden als ze nog 'maar' 2,5 jaar was, maar dat is mijn mening Knipoog Als jij zegt dat Buddels er wel klaar voor is, dan vertrouw ik op jou, jij kent Buddels het beste en kan er dus ook het beste over oordelen Party!!

En nog even iets: Bud ziet er goed uit, glanst ook mooi enzo Kwijl Lekker ding heb je toch Tong uitsteken Haha!

Nog veel succes en rijplezier ermee Col Lovers !

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:00

Hoe krijg jij die vacht zo mooi glad en zien die van mij eruit als grizzlyberen?? In ieder geval ziet die er goed uit!

Even nog off-topic, wat betreft dat vroeg rijp zijn van quarters is echt onzin, volgens mij denkt Colin er zelf ook zo over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:08

Er worden wel meer paarden zadelmak gemaakt met 2,5. Meestal in de winter voordat ze drie worden, dan wordt ze geleerd aan de longe te lopen, een zadel op te krijgen en iemand op de rug te dragen. Als dat gedaan is, gaat het jonge paard meestal weer gewoon de wei op en wordt de opleiding in het najaar meestal weer opgepakt.
Je ziet in de westernsport wel vaker dat paarden op jongere leeftijd worden ingereden, dat schijnt in Amerika ook zo te gaan. Het wordt als normaal beschouwd om een dier zo jong al aan het werk te zetten. Dat quarters jonger rijp zijn, is onzin, het zijn gewoon paarden en hebben net zo goed hun tijd nodig om te groeien en sterk te worden. Een paard van 2,5 op deze manier aan het werk te zetten, zou mijn keuze niet zijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 12:29

Bedankt voor jullie reacties Lachen Lov, in Amerika worden paarden van 16 of 18 maanden al ingereden...toen kende ik Bud nog niet, maar ik weet zeker dat geen enkel paard op die leeftijd al klaar is om bereden te worden.

Mirte, Bud heeft opzich niet zo'n supergladde vacht hoor Tong uitsteken Zijn beentjes en hals zitten erg dik in de vacht, de rest ook, maar al een stuk minder door zijn superdekentje Lovers