inrijden van 3 hafjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: inrijden van 3 hafjes.. (alle 3 te koop of te lease)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:26

MyWishMax schreef:
sjorsie schreef:

deze reactie geeft al aan dat je niet ervaren bent, het gaat niet om hoe lang jij al paardrijd, maar om watvoor ervaring je hebt met jonge paarden en met inrijden, een paard verpesten is heel gemakkelijk maar netjes en gecontroleerd inrijden is helemaal niet zo makkelijk

Hier ben ik het mee eens, ik rijd al ruim 10 jaar, bijna 11. Rijd Z2, verschillende paarden gereden. Maar ik rijd nog geen paarden in hoor? Vind dat je dat moet overlaten aan de echte ervaren mensen.

Edit; op die foto met de andere pony in de bak ben je wel heel hard in je hand, voor een pony die net ingereden wordt.
Waarom doe je geen touwtje om zijn nek en houd je je daaraan vast? Dan hoef je de voorkant niet vast te houden en kan die zelf zijn balans gaan zoeken.[/quote]

Dat is die pony van 9 al een beetje ingereden.. moet worden doorgereden... normaal gesproken ben ik zaht in mijn hand maar hij ging recht op die pony af waar een meisje met weinig ervaring op zit.. vond dit veiliger dan hem over haar en paard heen te laten lopen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:28

Maar als de pony nog meot worden doorgereden, en ook nog geen erg goed stuur heeft of gewoon lak aan je, waarom gaan jullie er dan al mee springen? Lachen
Niet rot ebdoeld, maar lijkt me handiger als je eerst gewoon volledige controle en een beetje dressuurmatig rond kan rijden e dan pas springen. Dan kan je hem helpen ipv dat hij zichzelf moet redden op hindernissen.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:28

Katja schreef:
Ik geloof dat die twee maanden sarcastisch bedoeld waren. En hoe gaan mensen leren om pony's of paarden fijn in te rijden? Dan zul je het op een gegeven moment toch een keer moeten doen.

Afgod jup dat was idd sarcastisch.. omdat iedereen meteen begon te roepen dat ik niet kon rijden enzo (nee niet met die letterlijke woorden maar daar kwam het op neer) Verder ben ik het idd met katja eens!
thx Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:29

Een paard loopt zomaar niet over een paar heen hoor.. Bloos
Dat heb ik 1x in heel mijn paardenleven voor zien komen dat een paard door een ander paard heen wilde lopen.

En óók een pony die doorgereden of een pony die al jarenlang rijd trek je niet zo hard aan de teugels Scheve mond

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:30

MyWishMax schreef:
Maar als de pony nog meot worden doorgereden, en ook nog geen erg goed stuur heeft of gewoon lak aan je, waarom gaan jullie er dan al mee springen? Lachen
Niet rot ebdoeld, maar lijkt me handiger als je eerst gewoon volledige controle en een beetje dressuurmatig rond kan rijden e dan pas springen. Dan kan je hem helpen ipv dat hij zichzelf moet redden op hindernissen.

Ja zit inderdaad wat in.. maar we wilde graag even kijk wat hij al kon.. en op dat moment na gaat het heel goed met die pony.. dat kun je (neem ik aan) op de andere foto's ook zien.. hij neemt nu aan wat je van hem vraagt.. gaat meer ontspannen en werkt gewillig mee

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:33

misschien zou het een idee zijn om een nieuw HAW topic te openen met nieuwe foto's zodat iedereen dat ook kan zien?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:34

Daar ben ik wel benieuwd naar ja Lachen Hopelijk is er dan wel vooruitgang te zien Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:38

Martine_m schreef:
Afgod jup dat was idd sarcastisch.. omdat iedereen meteen begon te roepen dat ik niet kon rijden enzo (nee niet met die letterlijke woorden maar daar kwam het op neer) Verder ben ik het idd met katja eens!
thx Haha!
Sarcasme ontgaat helaas veel bokkers. Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:39

Katja schreef:
Ik geloof dat die twee maanden sarcastisch bedoeld waren. En hoe gaan mensen leren om pony's of paarden fijn in te rijden? Dan zul je het op een gegeven moment toch een keer moeten doen.

Maar dan kan je er beter iemand bijhouden die er wél ervaring in heeft Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:40

Zo bedoelde Sjorsie het niet Katja. Sjorsie wist wel degelijk dat het sarcastisch bedoelt was. Het ging meer om dit gedeelte van de zin:
Ja eigenlijk rij ik pas twee maanden paard en weet ik totaal niet waar ik mee bezig ben

De kwestie op het op zo'n manier te zeggen komt het over alsof de TS het allemaal wel kan. Knipoog

sprigan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:32

deze manier van omgang met de paardjes van een ander vind ik niet erg verstandig.
waar heb je ervaring opgedaan met jonge paarden??

heb nu al medelijden met ratino.
( 2jarige hengst zie elders op bokt)
ik vind het sneu voor de mensen welke deze hafjes kopen, die kunnen helemaal opnieuw beginnen met het VERTROUWEN terug te winnen.
en dan maar hopen dat deze niet voor een kind worden verkocht.

als je nog maar een maand op de .....hoeve in ede sta , (duidelijk te zien op de foto's) waar heb je dan gestaan daarvoor?

gingen ze daar zo om met jonge paarden dat je misschien denk dat dit zo hoort?
onwetendheid is niet erg, maar doe daaar dan wat aan.
roep bv de hulp in van iemand die vaker op een goede manier paarden heeft beleerd.

er worden ook dingen over de stalhouder gezegt, waarom neem je het niet voor hem op?
hij kan zich niet verdedigen op deze site.
en er zullen meer mensen zijn die deze stal kennen en zo een verkeerde indruk kunnen krijgen van hem.
weet hij wel dat je op bokt over zijn stal schrijft??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:37

En weet hij wel dat je de foto's plaatst op bokt? Dit mag namelijk niet als je geen toestemming hebt Knipoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:12

Ja eigenlijk rij ik pas twee maanden paard en weet ik totaal niet waar ik mee bezig ben[/quote]

jij rjid 2 maanden !!! hallo en dan paarden inrijden Zij zijn groot en ik is klein!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:13

lisaamor schreef:
jij rjid 2 maanden !!! hallo en dan paarden inrijden Zij zijn groot en ik is klein!

Dat is een sarcastische opmerking.. Scheve mond LEZEN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:15

ff ge edit Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-07 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:15

jaa sorry ik wou het net verwijderen !!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:41

Mensen zeik is niet zo, ze weet het na tig berichten echt wel hoor!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:56

jeetjes bokt is weer op gang :S !!!
allsjeblieft mensen.. beoordeel niet zo vanaf een foto!!

de helft die hier reageert heeft zelf niet eens een paard ingereden.. jeetjes elk paard die voor het eerst een ruiter op de rug heeft is wat gespannen.. de een meer dan de ander al heeft ze tig zoveel grondwerk gedaan spaning blijft altijd wel een beetje bij de eerste keer.. en dat is ook nie zo erg..
ik denk dat als TS over een paar weken weeer een topic laat zien dat het er veel beter en ontspannender uitziet.,.
vindt het echt belachelijk hoe sommigen reageren hoor!!
ze wou graag opbouwend commentaar...... aan bijna geen 1 bericht heeft ze iets nutigs uit kunnen halen O jah. dat ze het niet goed doet volgens jullie... nou zeg dan heo ze het beter doet..
en nog zoiets over die stal.. al heeft die stal een slechte naam.. dat komt dan vastniet door dit meisje Knipoog denk je wel??

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:56

sprigan schreef:
deze manier van omgang met de paardjes van een ander vind ik niet erg verstandig.
waar heb je ervaring opgedaan met jonge paarden??

heb nu al medelijden met ratino.
( 2jarige hengst zie elders op bokt)
ik vind het sneu voor de mensen welke deze hafjes kopen, die kunnen helemaal opnieuw beginnen met het VERTROUWEN terug te winnen.
en dan maar hopen dat deze niet voor een kind worden verkocht.

als je nog maar een maand op de .....hoeve in ede sta , (duidelijk te zien op de foto's) waar heb je dan gestaan daarvoor?

gingen ze daar zo om met jonge paarden dat je misschien denk dat dit zo hoort?
onwetendheid is niet erg, maar doe daaar dan wat aan.
roep bv de hulp in van iemand die vaker op een goede manier paarden heeft beleerd.

er worden ook dingen over de stalhouder gezegt, waarom neem je het niet voor hem op?
en er zullen meer mensen zijn die deze stal kennen en zo een verkeerde indruk kunnen krijgen van hem.
Deze reactie is wel heel erg over de top. Rolleyes

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:57

Dana01 schreef:
ik heb een paar jaar geleden een haf daar weg gehaald, die was ook beleerd, ik ben 2!! jaar bezig geweest om daar ontspanning in te krijgen... dit is dus overduidelijk niet de juiste manier
dat wil niet zeggen dat jullie dat ook doen, maar laat je alsjeblieft niet opjutten door de stalhouder maar neem de tijd....

waarom heb je je paard daar dan weggehaalt??

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:59

Katja schreef:
sprigan schreef:

daar hoef jij je toch niet druk om te maken Verward

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:13

malloesje schreef:
misschien zou het een idee zijn om een nieuw HAW topic te openen met nieuwe foto's zodat iedereen dat ook kan zien?

zodra ik nieuwe foto's heb zal ik wel nieuwe foto's plaatsen.. maar ik wacht wel ff tot ze perfect lopen... Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:14

Katja schreef:
Martine_m schreef:
thx Haha!
Sarcasme ontgaat helaas veel bokkers. Haha!

haha jammer he:P

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:14

MyWishMax schreef:
Katja schreef:

Maar dan kan je er beter iemand bijhouden die er wél ervaring in heeft Lachen

wie zegt dat dat in dit geval niet zo is dan?

sprigan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:19

ik kan er niet tegen als mensen zich niet kunnen verdedigen. Duivel

en ja ik heb 6 paarden onder het zadel en een paar voor de wagen beleerd dus weet een beetje waar ik over praat.

heb ook de tip gegeven om het met iemand samen te doen die ervaring heeft in het goed beleren.

nu dan ook iets positiefs:
goed dat je een cap en bodyprotector aan heb. Pling