onze 2 jarige bijrijder @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: onze 2 jarige bijrijder @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:58

DebbieY schreef:
Echt serieus, waar maken jullie je toch druk om. Ik reed vroeger heel vaak zo. Ik reageer bijna niet meer hier op bokt, omdat ik gewoon niet goed wordt van dat overdreven aah aah aah dit kan echt niet levensgevaarlijk gedoe. Hoe denk je dat dit een paar jaar geleden ging? Dit doen ze echt niet als ze weten dat dat niet kan hoor. Stel je toch eens een keer niet zo aan, de gevolgen zijn voor hun, ik ben blij dat er nog mensen zulke foto's plaatsen en lol erom hebben. Hartstikke leuk toch!

Maar de lol bij de pony is ver te zoeken!
zijn schouder word gehinderd door een kind, zijn mond word tot aan zijn oren getrokken

het meisje heeft amper controle over het kind zo ook aan haar gezicht te zien,dan nog eens zonder de bescherming en zonder zadel
als het rustige ontspannen stapfoto's hadden geweest...ja ala...maar galloperen enz? nou dan ben je echt niet wijs hoor!

ik vind het hele nare foto's!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:01

Leuke foto's, commetaar lijkt mij al gegeven na 4 pagina's.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:03

Lol met je knol is gekke jennen, raar doen, hyper doen, op een VRIENDELIJKE manier met je paard of pony.

Dit? Dit vind ik enorm wreed and gemeen tegen over de shet. Jij hebt toch ook geen lol als ik je keihard aan je haren trek, op je armen sla en je knijpt, ook al lach IK er bij. Ik sta echt versteld dat mensen dit als lol met je knol beschouwen, als je ziet hoe de shet reageert op de wijze van handelen, of die nou wel of niet stout is.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:04

Super gevaarlijk Boos!
Snap niet hoe je dit kan doen
al helemaal zonde cap,

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:08

Ik vind het er niet echt vriendelijk uitzien voor de paarden .Kind trekt bijna hele bit door de mond teugel 3 kilometer omhoog totaal niet vriendelijk.!En zo hard gaan zonder kap is ook niet verstandig draven zachtjes zal nog wel kunnen maar dit ziet er toch wel wat harder uit.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:18

Ahh ik vind het er evengoed leuk uitzien hoor! Sommige fotos zien er alleen niet zo vriendelijk uit. Geen cap, geen zadel.. eigen verantwoordelijkheid.

Maargoed kindertjes leven nog, niks aan de hand dus. Mischien wel handig om gegeven commentaar even in je achterhoofd te houden voor de volgende keer Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:21

ik vind het ook verschrikkelijk, maar het commentaar is al gegeven; laat ik eens tips geven hoe ze het de pony leuker kunnen maken en henzelf ook Knipoog

tip 1: laat het meisje niet meer met dat jonge meisje op die pony rijden, dat is te zien dat het nog niet genoeg onder controle is.
tip 2: een cap dragen is heel verstandig Knipoog
tip 3: zorg dat de pony niet zo diep loopt, en laat het meisje les nemen, om te zorgen dat ze niet meer trekt, en in de krul laat lopen en tevens voor nog meer controle voor het beestje.
tip4: natuurlijk vind dat meisje deze tips niet leuk/wennen.
zij is gewoon gewent om te 'trekken" en zo meer,
maar zeg dat het goed is en laat als het goed gaat haar een leuek buitenrit maken, of leuke spelletjes doen, ook leuk voor de pony trouwens, of doe er eens beetje vrijheidsdressuur bij!

succes met de tips Knipoog hoop dat je ze opvolgt Knipoog OK dan! gaat vast wel lukken ;')

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:31

Waarschijnlijk heb ik vroeger, en met mij vele mensen, een pony ook zoiets aangedaan. Alleen heb ik er geen foto;s van, maar ik was ook neit lang altijd serieus bezig. Dat geen cap dragen van het kleine meisje is dan maar de verantwoordelijkheid van de ouders, maar verder is dit neit zeldzaam, en vind ik ook niet dat we het zo moetne opblazen.

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:32

Echt niet te geloven dit. Levensgevaarlijk voor het 2 jarige meisje, totaal onverantwoord. Ik heb hier gewoon geen worden voor...

Waarom dit meisje niet gewoon een rondje erop laten stappen met een naastloper ernaast die haar en de pony vasthoud? Vind ze vast ook heel leuk!

Anoniem

Re: onze 2 jarige bijrijder @ work met de hengsten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:15

dorienkee schreef:
Dat sleuren vind ik veel minder erg, Dat gebeurd wel vaker.. dat mensen verkeerd een pony of paard aanpakken..maar dat ze zonder cap en zadel zulke jonge meisje erop laten!

Dat sleuren vind ik juist het ergste.
Die pony vraagt nergens om...die heeft geen keuze. Dat het vaker gebeurt is nog triester.

Dat de ouders zo dom zijn om hun kindje van 2 bij een meid die de pony niet kan houden neer te planten zonder cap...tja...niet zeiken als er wat gebeurd was, zeg ik dan.
Sneu voor dat kindje als er wat gebeurd...maar de ouders hebben wel een keuze het zo te doen of niet...kan daar dan echt geen medelijden voor geven.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:33

wat ik me nu eigenlijk is afvraag is of mensen beseffen wat een 2 jarige kan???
zal jullie een stukje op weg helpen voor ts een kind van 2 kan net goed ,lopen en een beetje rennen en zijn instabiel.
ts hoe vindt je de dan de combi als je er zo naar kijkt??
daar ben ik wel heel nieuwschierig naar

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:12

Ik vind dat het wel wat overdreven is, de reacties. Er wordt gezegt dat er getrokken en geplukt wordt, maar hoe kun je dat zo goed zien van een paar foto's. Misschien was het alleen niet zo verstandig met zo'n klein meisje zonder bescherming voorop in galop te gaan.

patries88r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:20

Hoi leuk die foto's maar zou wel rijden met cap

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:32

Ik vind het leuke foto's, eerder deed ik ook zulke dingen. En ja er zijn wat dingen op aan te merken (zie vorige pagin's) maar ipv alleen maar lomp commentaar komt er bijna niemand met tips (en daar is dit topic toch voor?) hoera voor esther sonja.
Volgende keer zou ik ook wel een cap op doen..

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:16

Geweldig!
Wat een plezier. Lachen
Over die cap enzo maak ik me niet druk.
Kijk naar die koppies van die kinderen, die hebben toch plezier. En de pony blijkt het ook niet erg te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:22

mmm, hij doet vast zijn mond open en de kin op de borst omdat hij zo hard lacht en het zo leuk vind Ja

Tips...les halen zodat je leert rijden ipv trekken en plukken...maar dat zal vast geen juist advies zijn...
Niet alleen aan je eigen lol denken..maar ook aan die van je knol...maarja, als mensen niet zien dat de knol geen lol heeft....dan houd het snel op...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:23

idd, geweldig .
plezier is er vanaf te lezen....
en tja dat is de mens van tegenwoordig, te overbeschermd....
straks nog in gepakt gaan als je gaat slapen, kans dat het dak naar beneden valt is dan te groot Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:31

runningkawa schreef:
mmm, hij doet vast zijn mond open en de kin op de borst omdat hij zo hard lacht en het zo leuk vind Ja

Tips...les halen zodat je leert rijden ipv trekken en plukken...maar dat zal vast geen juist advies zijn...
Niet alleen aan je eigen lol denken..maar ook aan die van je knol...maarja, als mensen niet zien dat de knol geen lol heeft....dan houd het snel op...

RK je hebt helemaal gelijk!!

Wat voor lol je ook hebt als mens, je moet beseffen dat het paard volkomen afhankelijk is van jouw grillen.

Als dat kind eraf stuitert is dat de verantwoordelijkheid van de ouders. Maar dat dit paardje als lol object wordt gebruikt vind ik echt niet kunnen. Het is een levend wezen, geen draaimolen!
Wat geef je zo'n klein meisje mee over hoe je met dieren omgaat vraag ik me dan af...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:32

ladylay schreef:
idd, geweldig .
plezier is er vanaf te lezen....
en tja dat is de mens van tegenwoordig, te overbeschermd....
straks nog in gepakt gaan als je gaat slapen, kans dat het dak naar beneden valt is dan te groot Knipoog

Te overbeschermend? Bij een kindje van nog maar 2 jaar oud???
Ik snap niet dat mensen dit normaal vinden, maar wie ben ik Verward

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:39

Ach,zie dat kleine wurm genieten,hoe mooi ze ook af en toe in de camera kijkt Lovers

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:53

wie van de mensen die het allemaal wel prima vinden hebben zelf kinderen van die leeftijd?
zou jij dan je kind zo op een pony zetten?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:56

Heb zelf geen kinderen, maar heb geregeld nichtjes en neefjes bij mij op het paard zitten, maar dan wel in stap en alleen als ik het paard meer dan vertrouw.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:19

wbt het kleine ruitertje vind ik het geheel eigen keus, je ziet haar genieten, nou prima, over veiligheid ga ik niet beginnen. Maar ik zie de pony zeker NIET genieten, en ik denk dat dat door de ruiter behoorlijk over het hoofd gezien word.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:50

..oke..paardje geniet niet(hier staat er een hele manege vol mee)...tuurlijk, gesleur is niet leuk en natuurlijk is het onverantwoord!...maar ik deed niet anders!..lol op je knol en idd, de knol onder me zal het best slecht hebben gehad..sorry!..maar we moeten het allemaal leren...en dat ging bij mij ook in een weilandje..zonder cap!...

kan de kritiek wel begrijpen, maar vergeet niet hoe je zelf begon en hoe roekeloos we hebben gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:52

zo ben ik niet begonnen.....dus zo standaard is dit nu ook weer niet Haha!
Als ik zou zou trekken kon ik opdonderen van de eigenaar...