Wat moet je hier nu mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Wat moet je hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:49

O, dan is het al wat lastiger. Die van mij bleef braaf achter een enkel en laag lintje. Lachen

Hopelijk is de diagnose positief en kan je straks weer gaan opbouwen!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 21:52

KarinvdM schreef:
O, dan is het al wat lastiger. Die van mij bleef braaf achter een enkel en laag lintje. Lachen

Hopelijk is de diagnose positief en kan je straks weer gaan opbouwen!

Dank je!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:56

Ik heb goede ervaring met valeriaan tinctuur. Zijn gewoon druppeltjes van het bekende Valeriaan waardoor een paard op stalrust net iets rustiger in het hoofd wordt. het is alleen even mikken met de dosering. De mensendosering is 20 druppels, gaf mijn haf er 30 en ze heeft de hele dag staan slapen Gaaaap

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:05

Eerlijk, als ik je schema zo lees vind ik het helemaal niet gek dat je paard zo gek doet.
Het is een jong beestje, vol energie en ze kan nergens haar ei kwijt. Stappen aan de hand of eens een toertje aan de longe, allemaal goed en wel. Sommige paarden zullen daar geen problemen van maken, anderen worden er zwaar geflipt door.
En een jonge frisse merrie zoals die van jou, behoort al sneller tot de tweede groep.
Sommige dieren zijn nu eenmaal absoluut niet geschikt om het grootste deel van de dag op stal door te brengen.

Ik heb het ook voorgehad hoor. In mijn geval een 5-jarige die haar spronggewricht naar de bliksem had geholpen. Operatie en daarna 6 maanden revalideren. Boxrust en 3 kwartier stappen aan de hand.
Halleluja, nooit meer. Ook al was het op DA-aanraden, mocht ik het opnieuw doen, ik zou het nooit meer zo aanpakken.
Paard werd echt knettergek, neurotisch en zelfs agressief. En stappen aan de hand was bij momenten meer een rodeo. Zoiets is natuurlijk niet goed voor gewrichten en spieren en al helemaal niet bij een reeds verzwakt. (en herstellend paard) Achteraf bekeken heeft dit alles haar genezing eerder in de weg gestaan dan geholpen. (Problemen zijn hierdoor ook gedeeltelijk chronisch geworden.)
Nu ze weer hele dagen op de wei kan lopen, is dat dier echt een schaapje. Je zou er een kindje mee op pad kunnen sturen. Staat in schril contrast met de draak die ze toen was.
Het is bij dat paard trouwens ook zo dat die algemeen niet zo goed reageert op op stal staan. Die moet minstens dagelijks enkele uren op de wei kunnen lopen. (alhoewel die dan eigenlijk niet eens zoveel loopt) Als dat niet kan, omwille van het weer ofzo, dan kan je er al niets meer mee aanvangen. Je merkt het meteen in haar karakter.
Ik vermoed dat jou paard er wel eens hetzelfde over zou kunnen denken als die van mij.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 01:16

der papa kon ook zo leuk bokken Haha!
Wel leuk om weer eens een casco te zien, onder de man !!

Succes met de uitslag.. hoop dat het positief is, jullie zijn een leuk team!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 06:07

Succes vandaag Twinkle!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 06:25

nou ziet er idd energievol uit nou hoop dat het nieuws positief is vandaag en dat je weer langzaam mag beginnen en leuk setje+ paard trouwens

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 06:31

Ik zal voor je duimen vandaag! Hoop dat het goed afloopt.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:40

succes vandaag!!!! ik hoop ontzettend dat je goed nieuws te horen krijgt!!!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:25

Heel veel succes vandaag. Hoop dat je paard snel beter is en weer los mag. Zo te lezen is de situatie nu onhoudbaar.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:26

Wat een leuk paard! Haha! Ik hoop dat je vandaag een beetje goed nieuws krijgt...

Je hebt het er niet makkelijk mee...
Mijn paard stond vorig jaar met een peesblessure op boxrust en je kon er serieus niks meer mee, hij ging van braaf paard naar een gevaarlijk agressief paard. (neem het hem ook eens kwalijk)
Wat moet je dan ook? Op de wei kon die van mij ook niet, doordat hij overal overheen springt.
Dus dan hou je het toch maar bij boxrust met stappen en maar hopen dat je paard niet te gekke sprongen maakt...

Veel mensen zeggen wel leuk dat je aan de hand moet gaan stappen, maar in mijn geval ging aan de hand stappen ook niet meer: steigeren/wegspringen/omvallen etc.
Iedereen heeft wel leuke tips, maar volgens mij vergeten een paar mensen dat zo'n paard misschien wel helemaal geen zin heeft om braaf mee te stappen of grondwerk te doen, zo'n paard wil maar 1 ding als hij de stal uitkomt en dat is rennen. en probeer zo'n 600 kilo wegend paard dan maar eens tegen te houden. Nee dan zou ik ook longeren Knipoog
Het is echt bijna onmogelijk om een paard op boxrust rustig te houden op de momenten dat ze de stal uitmogen.
Dus ik zie niet wat de Ts verkeerd doet.

Heel veel succes ermee vandaag! En anders een jaartje op het land en hopen dat het allemaal goed komt, want dit is alles behalve leuk... Ach gut
Sterkte!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:32

Mooi paard hoor!
Ik zou haar gewoon lekker laten dekken en de wei in gooien.. Kan ze goed herstellen van haar blessures en dan volgend jaar weer op pakken.
Ik weet niet hoelang ze dit nu al doet? maar je moet voor jezelf bedenken of die ongevallen die nog kunnen komen je waard zijn.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:37

Getver, je hebt ook geen mazzel met je paarden zeg. Ik hoop dat ze gauw weer beter wordt en opknapt van een jaartje wei.... sterkte ermee!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 16:54

Nou, ik ben weer thuis en paard is nog op de kliniek. Vien was rechtuit op het harde duidelijk kreupel (zoals ik al verwacht had) rechtsvoor. Buigproef was helemaal dramatisch. Dus kogeltje verdoofd, die was tenslotte dik, dus daar zou het wel vandaan komen. Nou, niet dus, na het verdoven liep ze nog net zo kreupel. Daarna hoefgewricht verdoofd, aangezien daar de vorige keer het probleem zat, nu nog steeds kreupel. Daarna de rest van de ondervoet uitgeschakeld, en mevrouw liep weer rad. Conclusie, oude blessures zijn goed, maar we hebben er een nieuw probleem bij. Omdat alles nu verdoofd was konden we niet verder uitzoeken waar het precies zat, dus morgen gaan ze alles onderin stukje voor stukje verdoven.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:10

Ach jee balen. Nog maar even verder duimen voor morgen dan dat het iets is wat 'meevalt'.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:06

Helaas nog niet echt veel meer nieuws. Het zit in elk geval in de peesjes en bandjes in de ondervoet. Morgen wordt ze gescand en weten we meer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:10

lekker een jaar het land op! je hebt een leuk paard, met een probleem...........

probleem (lichamelijk) lost op........... geestelijk ook.

Ik wens je veel sterkte! en hoop dat de uitslag goed is....... en dan alsnog even een jaartje het land op Lachen

wat ze nu geleerd heeft gaat daar niet van weg

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:22

Mee eens lekker op het land laten lopen! kan ze rustig herstellen en elke dag haar energie kwijt.. naar een half jaar even kijken hoe het met der blessure gaat en dan kijken hoe je het verder doet!

Heel veel succes ik weet hoe het voelt om een paard te hebben met een blessure!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:23

Pfff, vervelend dat ze nog steeds niet goed loopt. Hopelijk komen ze er morgen achter wat er aan de hand is... Onzekerheid is erg vervelend (kan ik uit eigen ervaring zeggen)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:24

De kans is ook groot dat ik dit doe. Heb het stappen wel een beetje gehad. Zeven maanden met deze en met de vorige natuurlijk ook acht maanden.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:36

Heeft iemand wel eens geprobeerd om er gelijk op te gaan? Heb wel eens vaker paarden gezien die volledig flipten aan de longe maar onder het zadel gewoon koel bleven. En gaat het zadel er alleen op voor het rijden? dit geeft waarschijnlijk dan veel extra stress, ook met aan de hand stappen zadel er op af en toe. Je hebt wel een prachtig paard en ik hoop echt voor je dat ze beter word.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:38

silvana84 schreef:
Heeft iemand wel eens geprobeerd om er gelijk op te gaan? Heb wel eens vaker paarden gezien die volledig flipten aan de longe maar onder het zadel gewoon koel bleven. En gaat het zadel er alleen op voor het rijden? dit geeft waarschijnlijk dan veel extra stress, ook met aan de hand stappen zadel er op af en toe. Je hebt wel een prachtig paard en ik hoop echt voor je dat ze beter word.

Ja,ik, was geen fijne ervaring. Dak van de buren zag er goed uit van bovenaf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:38

Twinklebel schreef:
De kans is ook groot dat ik dit doe. Heb het stappen wel een beetje gehad. Zeven maanden met deze en met de vorige natuurlijk ook acht maanden.

ik heb een goed adres voor je.......... staat de mijne ook Lachen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:40

KiWiKo schreef:
Twinklebel schreef:

ik heb een goed adres voor je.......... staat de mijne ook Lachen

Ze mag naar de fokker in Haaksbergen, dus daar ben ik erg blij mee, maar bedankt voor het aanbod.

Hier nog wat meer foto's van zondag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/quote]

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:16

Wat een heerlijk paard is het.... Nogmaals sterkte morgen!