zappa@home week zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Re: zappa@home week zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:48

Wat een heisa om een sprongetje van een 3 -jarige, dan zal ik maar niet laten zien wat wij al met onze paarden doen, of toch maar:

Afbeelding

Een sprong onder het zadel is niets anders als een galopsprong omhoog, als het paard dat nog niet wil of kan, dan weigert ie wel. Juist na maar een paar keer erop al springen, dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. De amazone in kwestie zal dit heus niet dagelijks doen.

Dus mijn commentaar: fijn, bewerkbaar paard en trek je niets aan van die Haflinger pennys.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:49

Sannum schreef:
Ik ben het met verschillende mensen hier eens. Ten eerste kun je commentaar verwachten in een HAW topic, als je er niet tegen kunt moet je niet plaatsen.

Ten tweede, ik snap dat het africhten voorspoedig verloopt, en dat je nieuwsgierig bent naar het kunnen van je paard.

Maar, ook denk ik dat het niet verstandig is om een paard wat nog zo groen is zo hoog te laten springen. Ik kan me ook niet voorstellen dat jij een fatsoenlijke rem erop hebt zitten, laat staan een stuur. Je paard zal het gemakkelijk kunnen springen, maar de belasting voor zijn hele lichaam vind ik hoog.

Ik zou er zeker een paar maanden mee hebben gewacht. Maar goed, wie ben ik? Want ja... Misschien heb ik nog nooit wedstrijden gereden, of paarden zadelmak gemaakt. Of toch wel? Er wordt zo snel over anderen geoordeeld, je mag toch een mening hebben, ongeacht je prestaties?

Ik ben het met Sannum eens.

En dat profs het ook doen, maakt het nog niet goed.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:51

Haflinger penny's Gestoord

Hahaha.. Er zit toch niemand op het paard/veulen? Paarden die stoppen niet zomaar Knipoog Onzin.. Als je maar genoeg vertrouwen kweekt doen ze alles voor je.. Ik kan mijn pony zo voor een haard vuur zetten en nog gaatie er dwars doorheen voor mij.. Of het verantwoord is is een ander verhaal..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:51

@ sologirl: dus die hengsten die als 2,5 jarige echt ik weet niet hoe vaak moeten springen, zo'n 1 meter, een paar keer per week is wel goed. Maar een 3 jarige die voor het eerst een sprongetje onder zadel maakt van 50 cm niet? Daar maak je direct je hele paard mee kapot?

Ik wil nog even kwijt en daarna reageer ik maar niet meer... Niemand neemt hier meer wat van mekaar aan.

Iedereen doet het op zijn eigen manier. De 1 doet dit, de ander dat... Er zijn altijd mensen die niks van een ander aan nemen; dat is zo en dat zal zo blijven. Maar mijn mening is dat sommige gewoon niet weten waar ze over praten.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 22:55

Dank je excuseme Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:58

rowo schreef:
@ sologirl: dus die hengsten die als 2,5 jarige echt ik weet niet hoe vaak moeten springen, zo'n 1 meter, een paar keer per week is wel goed. Maar een 3 jarige die voor het eerst een sprongetje onder zadel maakt van 50 cm niet? Daar maak je direct je hele paard mee kapot?

Ik wil nog even kwijt en daarna reageer ik maar niet meer... Niemand neemt hier meer wat van mekaar aan.

Iedereen doet het op zijn eigen manier. De 1 doet dit, de ander dat... Er zijn altijd mensen die niks van een ander aan nemen; dat is zo en dat zal zo blijven. Maar mijn mening is dat sommige gewoon niet weten waar ze over praten.

Wie zegt dat ik dat wel goedkeur? staat naar mijn weten in een van mijn eerste posts dat ik dat ook niet vind kunnen.. Kijk maar naar de quarters.. de meeste zijn op zes-jarige leeftijd kapoet..

Of het nou Ludger Beerbaum of de TS is dat maakt me niks uit... Ludger plaatst hier ook geen foto's om commentaar te krijgen en de ts wel Knipoog (Commentaar of opmerkingen...)

Wees voorzichtig met je paardje en doe rustig aan! Knipoog

@TS: Je hebt pm!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:00

Gelukkig kan de TS wel commentaar hebben. Maar soms is het fijn als de mensen die reageren ook commentaar kunnen hebben. Geen enkele manier is PERFECT Ieder doet zijn eigen ding en iedereen denkt daarmee het beste te doen met zijn of haar paard, toch?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:01

sologirl schreef:

Hahaha.. Er zit toch niemand op het paard/veulen? Paarden die stoppen niet zomaar Knipoog Onzin.. Als je maar genoeg vertrouwen kweekt doen ze alles voor je.. Ik kan mijn pony zo voor een haard vuur zetten en nog gaatie er dwars doorheen voor mij.. Of het verantwoord is is een ander verhaal..

Alleen als ie gecremeerd moet worden Lachen

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:02

Ik vind het een kei leuk paard, ik ga er niet op in want ik heb er geen verstand van.
Maar ik wil wel een schematje hebben via pb wat je zoal doet.
Ik vind het niet erg dat je nu al gaat springen, maar als het elke dag op het schema staat word het wel een ander verhaal.
Ik wens je veel suc6 met je paard.
En i wacht op een pb Clown
Zoals hier boven: Iedereen is anders. Elk paard is anders. En er zijn wel meer die het snel doen maar die paarden kunnen het dan wel helemaal goed.
Mijn buren hebben dit ook gedaan (oke eerste week dan maar 20 cm maar ach) en dat is nu een Z springpaard met een fijnkarakter.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:03

Stoer bokkie, jammer dat de foto's zo klein zijn.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:03

Excuseme schreef:
sologirl schreef:

Alleen als ie gecremeerd moet worden Lachen

Het ging om het voorbeeld niet om de haard vuur...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:04

sologirl schreef:

Je meent het Knipoog

ff offtopic trouwens...

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:05

rowo schreef:
sologirl schreef:

Je meent het Knipoog

nooouuu.. Knipoog hahaha Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:06

Ff bijdehand op de late avond Lachen

Maar goed..... ik hoop ook dat mensen in kunnen zien dat zij haar paard hier wel degelijk niet mee kapot maakt. Ze liet um ff springen uit nieuwsgierigheid en ik was er toevallig met de camera. Het paardje gaat over een paar weken ff op rust. Hij leid er niks aan.
Iemand anders zou er wat langer mee wachten, dat kan! Maar kraak dan niet meteen alles af.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:10

hoi.
leuk paard heb je daar!wat ik zo kan zien heeft hij/zij leuke manieren!
ik ga niet over het springen beginnen of dat nu wel of niet goed is,dat is wel voldoende gezegd vind ik.
maar ik vind wel dat je een topic op doet,je kan verwachten dat er reacties op komen.
oke die vind je misschien niet direct leuk om te lezen en te horen maar lees het eens goed door en misschien heb je er nog iets aan.
je hoeft het niet direct als aanval te zien en jezelf al helemaal niet te verdedigen met dat je paarden door hebt verkocht naar het buitenland!dat weet jij dan weet jij ook dat je het goed doet!
ik ben benieuwd als er weer en topic komt over een tijdje dat hij/zij?wat verder is ben erg benieuwd wat er dan uitkomt!
succes ermee!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 23:13

er komt binnenkort zeker weer een topic, ben nu al benieuwd naar de reacties Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:13

En ik ben fotograaf Haha!

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:14

rowo schreef:

dan kunnen er misschie grotere foto's komen haha Knipoog Bloos Haha!
**stille hint**

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 23:14

tsja dat ging nu niet helemaal goed helaas.. Maar voor de volgende keer..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:17

pascale schreef:
rowo schreef:

dan kunnen er misschie grotere foto's komen haha Knipoog Bloos Haha!
**stille hint**

Ik heb ze via mail naar haar gestuurd, dus niet zelf geupload. Wil ik wel ff doen hoor Lachen

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 23:19

doe dat maar niet, hoe groter de foto's hoe meer commentaar...
of juist niet, kunnen ze zien dat ie de oortjes naar voren heeft meeste tijd Haha!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:19

Ik vind het super. Ik vind om eerlijk te zijn, krijg ik nu heel bokt over me heen? dat de mensen nogal óvervoorzichtig om gaan met hun paarden. Een wedstrijdpaard dat al kreupel is na een stukje over het afvalt? Doe mij dan maar die pony die op de stenen kan galoperen zoals ze dat in de natuur ook doen, zonder dat het al meteen kreupel staat. Niet goed voor de benen? En iedereen denkt dat die benen wel gezond zijn als ze na draven op afvalt al dik en warm zijn?.. Mijn mening. Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:21

Ik kan me wel in je vinden hoor.... Ik zit net zo in elkaar! Je kan voorzichtig zijn met je paard, of TE voorzichtig.

Maar weer: iedereen op zijn eigen manier!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 23:23

ja echt heel vermoeiend is dat, dat geteut..
hoewel ik mijn paarden ook wel strondverwend heb

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:24

malloesje schreef:
ja echt heel vermoeiend is dat, dat geteut..
hoewel ik mijn paarden ook wel strondverwend heb

Zappa stond zo ongeveer in je zadelkast waar de snoepjes stonden