Nieuwe aanwinst Indy @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robbertcv

Re: Nieuwe aanwinst Indy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:32

chanora schreef:
R_ajingo schreef:
Pony was niet Z dressuur alleen het baasje. Ze kon wel wat dingetjes van de Z

WooW dan doen ze snel 4 jaar en nu al Z oefeningen Verward Frusty

Ze pakt alles snel op Ze kon alles van de M en wisseltjes en wat kleine dingetjes avn het Z

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:34

ik en r_ajingo zijn niet de zelfde ( kennen elkaar wel)

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:34

Si_monee schreef:
R_ajingo schreef:
Ze liep niet z met mexicaans hoofdstel maar ze werd er gewoon mee gereden en een normaal hoofdstel past niet. We hadden eerst een normale, maar ze heeft een dikke kaak en dan kon het niet goed dicht dat was jammer want het was een mooi hoofdstel. Dus hebben we een mexicaanse en met een mexicaanse mag je ook dressuur rijden

Tuurlijk past een normaal hoofdstel wel, waarom zou alleen een mexicaan passen? sorry maar dat klinkt beetje vaag Clown
Misschien heb je wel een veel te klein hoofdstel gepast? er is heus wel een normaal hoofdstel dat goed past, slecht excuses sorry.
Ga anders een keer met die pony naar een ruitershop kan je misschien wel passen. Maar er is echt wel een hoofdstel dat jou pony past! Duivel

We hebben gepast wij zijn ook niet gek hoor Tong uitsteken . Ze heeft een dikke kaak waardoor de neusriem niet zo fijn zit bij de pony daarom een mexicaanse.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:35

ik en r_ajingo zijn niet de zelfde ( kennen elkaar wel)

ooh dubbel

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:40

heb aan meerdere mensen om advies gevraagd. Want zelf dacht ik eerst ook dat het gek was en wist niet wat de bijwerkingen waren. Toen ff gekeken en leek mij wel wat. heb erma waar ik les van heb om advies gevraagd die houdt niet van springen alleen van dresuur en zij zegt laat die meiden praten. heb dionne kraay gevraagd die zij dat het best kon. Aart kraay zegt dat het niet uitmaakt en dat het hetzelfde is als een normale neusriem. Reden dat we geen dubbele neusriem gebruiken maar mexicaanse licht ook bij mijn moeder. Die zegt dat alles bij de pony goed moet zitten en als de peesjes iets te strak of te los zitten moeten er andere en nu ook het hoofdstel zat niet goed dus andere. Ik rij niet intensief ik rij gewoon rustig aan. Rustig is ze zeker niet ze gaat altijd wel een keek ff bokken en dan ff hard gallopperen is tevens ook wel uitproberen want heb haar nog niet zo lang.\

En sander454 is iemand die op de zelfde manege als mij rijdt maar zeker niet dezelfde persoon als ik

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:52

hmm vind dit nogal een vaag topic geworden. Maar ben het eens met de meesten dat het onzin is dat een gewone neusriem niet past. Ze zijn er in allerlei maten en anders neem je een paardenmaat.

Ben niet echt onder de indruk van je rijden, je schrijft dat je bezig bent met het trainen van de achterhand en dat hij daarom met zijn neus omhoog liep. Op zich geen probleem maar denk dat je het rijden zo nooit af mag sluiten. Dan moet je een stapje terug doen. Vind dat je hem eerst netjes laag moet kunnen rijden. Het trainen van de achterhand komt daarna dan wel. Zeker gezien zijn leeftijd.

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:56

Achterhand is belangrijker als voorkant als de achterhand goed is komt de voorkant altijd wel goed

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:57

Die neusriem is duidelijk.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:04

R_ajingo schreef:
Achterhand is belangrijker als voorkant als de achterhand goed is komt de voorkant altijd wel goed

Uiteraard maar je dier is 4 jaar oud. Dan is het belangrijk dat hij goed over de rug loopt.
Als hij dat goed doet kun je werken aan het sterker maken van de achterhand.
Je moet hem altijd weer laag in kunnen stellen. Dus als je hem met zijn neus eruit rijdt moet je hem ten alle tijden weer laag kunnen rijden. Ik heb geen foto gezien waar je hem laag instelt. Je hebt wel foto's geplaats waar hij gewoon met zijn hoofd omhoog loopt maar ik zie achter niets gebeuren wat het beeld wat jij laat zien (voor mij) acceptabel maakt.

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:39

CD28 schreef:
R_ajingo schreef:

Uiteraard maar je dier is 4 jaar oud. Dan is het belangrijk dat hij goed over de rug loopt.
Je moet hem altijd weer laag in kunnen stellen. Dus als je hem met zijn neus eruit rijdt moet je hem ten alle tijden weer laag kunnen rijden. Ik heb geen foto gezien waar je hem laag instelt. Je hebt wel foto's geplaats waar hij gewoon met zijn hoofd omhoog loopt maar ik zie achter niets gebeuren wat het beeld wat jij laat zien (voor mij) acceptabel maakt.

Ok bedankt, heb best wel vaak les en doe gewoon wat de instructrise zegt en die zegt dit en jij denkt het zo.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:41

Citaat:
WooW dat doen ze snel 4 jaar en nu al Z oefeningen Verward Frusty

Citaat:
Ze pakt alles snel op Ze kon alles van de M en wisseltjes en wat kleine dingetjes avn het Z

Ik vind dat echt super dom als je een pony van 4 jaar wisseltjes gaat leren Gestoord

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 18:03

chanora schreef:
Citaat:

Citaat:

Ik vind dat echt super dom als je een pony van 4 jaar wisseltjes gaat leren Gestoord

Ik heb het haar niet geleerd ze kon het al. Doe het verder nooit

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:53

Ben het met CD28 eens,

Je schrijft dat je de achterhand aan het werk zet, en dat daarom het niet zo goed gaat met de nageeflijkheid. Maar in mijn ogen ben je helemaal nog niet ervaren genoeg om te weten wat je moet doen om uberhaupt de achterhand aan het werk te zetten.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:55

Petulan schreef:
ROFL Wat een prutsmoesje dat een andere neusriem niet zou passen! Dingen zijn in 100 verschillende soorten en maten te koop, dus om dan meteen naar een mexicaanse te grijpen is vrij makkelijk. Bij een pony die moeilijk terug te nemen is hoeft de oorzaak niet in de mate van druk te liggen, maar het kan ook aan de ruiter liggen die verkeerde hulpen geeft!!

Waar kennis eindigt, beginnen de hulpteugels.. (Oke dit is geen hulpteugel, maar toch!)

Inderdaad sorry maar waar gaat dit over, mijn pony past geen ander hoofsdstel
slecht excuses Clown

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:57

oeps dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Si_monee op 16-10-07 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:00

chanora schreef:
R_ajingo schreef:
Pony was niet Z dressuur alleen het baasje. Ze kon wel wat dingetjes van de Z

WooW dan doen ze snel 4 jaar en nu al Z oefeningen Verward Frusty

Ze pakt alles snel op Ze kon alles van de M en wisseltjes en wat kleine dingetjes avn het Z[/quote]
Ja de vorige eigenaar kan er wel z mee rijden, maar dat betekent niet veel.
Als ik naar die foto's kijk ben jij nog niet op het z niveau.
Dan kan ze dat wel kunnen, maar bij jou heeft ze dat nog niet onder de knie.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:02

CD28 schreef:
R_ajingo schreef:

ga hier helemaal in mee Haha!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:02

chanora schreef:
Citaat:

Citaat:

snap ik ook niet helemaal wahaa?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:15

tip 1: koop een nieuwe neusriem (gewoon los zonder hoofdstel) in de maat die je pony past en maak 'm aan je hoofdstel Duivel

btw; er zijn zat hoofdstellen te vinden voor een pony met een dikke kaak.
Mijn pony heeft een smalle kaak, gewoon even zoeken Knipoog

Ik zou eerst lekker door de rug rijden voor je op de achterhand gaat trainen Knipoog
De achterhand moet ook eerst sterk worden.

Z oefeningen bij een pony van 4 Verward

@ts; topic aub niet omhoog schoppen!

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:21

Zeg ook niet dat ik super goed ben ofzo. Ik zou wel ff foto's maken van nu je ziet heel veel verschil hier was het de derde keer rijden.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:26

R_ajingo schreef:
Zeg ook niet dat ik super goed ben ofzo. Ik zou wel ff foto's maken van nu je ziet heel veel verschil hier was het de derde keer rijden.

Oke we zijn benieuwd Knipoog

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:27

Si_monee schreef:
R_ajingo schreef:

Oke we zijn benieuwd Knipoog

Spreek jij tegenwoordig voor iedereen Tong uitsteken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:28

Oke, we zijn benieuwd

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:43

oke, we zijn benieuwd Tong uitsteken

CD28