Verschil Rollkur en LDR

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

Re: Verschil Rollkur en LDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:09

Lara_Silver schreef:
Ja met laag en rond is niks mis, zolang het diepe er maar uit blijft.

Even een dom vraagje tussendoor. Wat is dan het verschil tussen laag en diep?
Sorry als het een domme vraag is, probeer alleen om iets te leren en zorgen dat ik het zelf niet fout doe.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:11

stipje

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:11

lang en laag is meer richting het halstrekken, het is geen halstrekken maar beetje dat idee.

laag en diep is dus dat ie meer met z'n neus richting zn borst gaat..

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:12

magic_lover schreef:
lang en laag is meer richting het halstrekken, het is geen halstrekken maar beetje dat idee.

laag en diep is dus dat ie meer met z'n neus richting zn borst gaat..

Oké dankjewel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:13

@Magic_lover: ben maar niet bang hoor. Tong uitsteken Bijna alle mensen in dit topic zitten in het zelfde schuitje. Ben het helemaal met je eens. Lachen

@Mememe: laag is als het paard zijn hele hals en nek laat zakken, het zelfde principe eigenlijk als halststrekken (neusje over de grond) maar dan natuurlijk niet zo dicht bij de grond. Diep is hoe ver de neus achter de loodlijn is.

Edit: ik zie dat magic_lover het je al goed heeft uitgelegd. Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:15

magic_lover schreef:
ik ben ook niet zo'n anky fan, en puur om haar rijstijl niet.
ik vind het niet eerlijk tegenover het paard (je knijpt z'n luchtwegen dicht, met het gevolg dat ie dus geen zuurstof meer krijgt etc etc....) dat kan lang niet gezond zijn voor een paard.

en dan kan ze nog wel veel winnen, en de rest van het nederlandse team, maar dat is helaas eenmaal zo. eigenlijk zouden ze onderaan moeten eindigen als het aan mij lag... en de mensen die wel rijden zoals het officieel volgens de regels hoort... die maar laten scoren en bovenaan eindigen.... want zoals de dressuursport tegenwoordig is, en diegene die winnen, is niks meer van juist van hoe het officieel hoort.... (dan noemen we nek het hoogste punt, neusje vóór de loodlijn, de draf hoort officieel een diagonale beweging te zijn, dat is nu ver van te zoeken... hij lijkt inmiddels meer op tölt dan zoals het officieel hoort...)

nou zal ik wel weer een hoop gezeur krijgen dat ik lang niet zo goed rijd, maar dat maakt mij geen donder uit, iedereen mag een mening hebben toch? en dit is mijn mening Lachen

Dan valt dat peerd toch echt wel dood neer hoor.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:10

tuurlijk krijgt ie nog wel een beetje... maar als je die uitpullende ogen ziet, supergrote neusgaten, niet schuimen maar kwijlen....
dan is mij allang duidelijk dat ze niet genoeg zuurstof krijgen, en de boel daar in de nek goed afknijpen....

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:14

magic_lover schreef:
tuurlijk krijgt ie nog wel een beetje... maar als je die uitpullende ogen ziet, supergrote neusgaten, niet schuimen maar kwijlen....
dan is mij allang duidelijk dat ze niet genoeg zuurstof krijgen, en de boel daar in de nek goed afknijpen....

Nou ja ieder zo zijn mening. Er wordt straks door de minister van landbouw(geloof ik) nieuwe regels opgezet voor het houden, trainen, etc van paarden, misschien wordt het dan minder. Alhoewel ik er een hard hoofd in heb. Ze gaan Anky niet zo snel een process aan de broek hange, en omdat het onder het woordt rollkur\LDR valt, zal het ook wel onder een geldige trainingsmethode vallen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:22

beantsje schreef:
Ja, ik begrijp het ook allemaal niet meer...iedereen leert dat het neusje juist voor de loodlijn moet blijven en dat de nek het hoogste punt moet zijn en dat de staart rustig moet hangen maar bij Anky is dat niet zo. Bij het onderste plaatje klopt dat allemaal wel.

Volgens sommigen gaan paarden met hun staart zwaaien als ze iets moeilijk vinden.

Ik vind staartzwaaien een teken van frustratie en ellende, een staart hoort rustig ontspannen gedragen te worden.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:54

Arabesk schreef:
beantsje schreef:
Ja, ik begrijp het ook allemaal niet meer...iedereen leert dat het neusje juist voor de loodlijn moet blijven en dat de nek het hoogste punt moet zijn en dat de staart rustig moet hangen maar bij Anky is dat niet zo. Bij het onderste plaatje klopt dat allemaal wel.

Volgens sommigen gaan paarden met hun staart zwaaien als ze iets moeilijk vinden.

Ik vind staartzwaaien een teken van frustratie en ellende, een staart hoort rustig ontspannen gedragen te worden.

Mijn paard doet dat ook af en toe, dat wil echt niet zeggen dat dat alleen frustratie is hoor Arabesk. Ook vliegen zijn een oorzaak. (niet altijd natuurlijk want dat is een excuus wat veel gebruikt word) Maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat. Ik zie ook paarden bitloos rijden met zwiepstaart.

Maargoed weer onntoppic maar.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:20

mijn paard zwaait ook wel eens met zijn staart als ik de oefening iets moeilijker maak, het is dan idd zo van help wat nu het is anders als anders, maar na een paar keer denk hij, ow is het dat! Eigelijk best fijn om te doen en dan heeft hij weer iets nieuws geleerd, dus of het nu alleen ellende is....

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:22

lailapri schreef:
mijn paard zwaait ook wel eens met zijn staart als ik de oefening iets moeilijker maak, het is dan idd zo van help wat nu het is anders als anders, maar na een paar keer denk hij, ow is het dat! Eigelijk best fijn om te doen en dan heeft hij weer iets nieuws geleerd, dus of het nu alleen ellende is....

Ja idd, dat is pricies wat ik wil zeggen. Zou dat bij paarden "met streng bit" zo anders zijn dan. Ik denk het niet. Er zijn uiteraard uitzonderingen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:32

ik denk dat je dan vaker en meer gezwaai hebt, hier is het tijdelijk en bij te veel been-spoor-zweep-bit-etc is dat natuurlijk constant.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:40

lailapri schreef:
ik denk dat je dan vaker en meer gezwaai hebt, hier is het tijdelijk en bij te veel been-spoor-zweep-bit-etc is dat natuurlijk constant.

Waneer deze fout gebruikt word inderdaad.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:25

Arabesk schreef:
beantsje schreef:

In de quote van beantsje staat niks over staartzwaaien. Verward
of er is door een foutje een stuk van de tekst verdwenen
Ik ben het overigens niet met je eens, met de staart zwaaien heeft zeker ook te maken met concentratie. Bekijk de clip van Blue Horse Matinee en Andreas Helgastrand maar eens, dit paard heeft lol, echt lol, je ziet het aan haar blik en haar mooi ontspannen oortjes, en toch zwaaid ze met haar staart. Dit heeft duidelijk met de concentratie te maken. En wat dacht je op een warme zomerse dag van de vliegen?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:37

ik ben van mening dat 9 van de 10 keer het staartzwaaien komt doordat ze iets (nog) moeilijk vinden.

hou het voorbeeld van blue horse aan, dat paard is nog zo jong, dan is het geen wonder dat ie nog wat moeite met de oefeningen heeft.

het hoeft niet altijd zo te zijn, daarom zeg ik ook 9 van de 10 keer Lachen
de andere keren kan het verzet zijn, voor de vliegen etc etc..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:39

Ja idd, verzet tonen ze hier ook mee maar voor verzet zijn er meer, duidelijkere signalen.