Kleine ventjes zijn echt groot, ik voor de 1e keer op Zanda

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kleine ventjes zijn echt groot, ik voor de 1e keer op Zanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:32

Over dat naar beneden kijken en die hakken had ik je graag geantwoord, maar niet na de berichten van jou zowel openbaar en al helemaal niet die per pb....jammer dat ik ze niet openbaar kan zetten..heel jammer
Ga hier niet de schijnheilige pief uithangen..want zo aardig ben je niet...
Nogmaals pak een spiegel en leer daaruit...zal je goed doen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:34

RK, ken je het spreekwoord de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:37

Jeetje hou op met dat offtopic gezeik, het kan ook nooit een keer leuk gaan op bokt Scheve mond

Nogmaals RK: Het ziet er prima uit voor een eerste keer hoor Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:38

Sorry hoor, het is mijn topic niet maareh... ik vind bovenstaande conversatie een beetje zonde van een leuke fotosessie van een heel bijzonder moment.. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Sientje op 24-09-07 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:39

Dank je wel Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:44

Ik vind het jammer dat je zo negatief bent. Ik had graag wat toelichting gehad.

@joy76 en X-marr: Ik betreur het ook.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:52

Wat een rotdiscussie zeg! Verpest het speciale moment!
Ik vind het er super uit zien zo voor een eerste keer, Zanda is echt prachtig geworden*ben een fan, heb al je topics gezien Knipoog * En ik geloof niet dat je je zorgen maakt om je hakken of je houding als je voor het eerst op je eigen paard zit die je voor je eigen ogen hebt zien opgroeien. Dan ben je alleen maar bezig met het zo ontspannen mogelijk houden van de hele gebeurtenis, en dan concentreer je je nou eenmaal op je paard. (denk ik, heb zelf nog nooit een paard ingereden, maar geloof niet dat je dan bezig bent om 1 of andere anky houding te creeeren Tong uitsteken )
Dusja, weet niet wat er allemaal in die pb's heeft gestaan, dus kan me maar het beste niet over alle opmerkingen van jiehaaa uitlaten.. Voorzover ik ze in het topic kan volgen vind ik ze nergens op slaan, maar nogmaals: misschien heb ik het verkeerd Knipoog

RK, ga zo door, ben benieuwd naar de volgende foto's van Zanda *LOL*

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:54

Ik ook julia.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:47

RK, wat gaaf dat je zelf op Zanda bent gaan zitten. Hihihi, eindelijk!!! Lachen
Hoe voelde het aan? Wat bijzonder, he, op je eigen jonkie....

Hoe reageert hij op de persoon op de grond? Ging dat goed?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:58

Wat een reus van een paard...en idd een mijlpaal. Gave foto's!
Wat betreft je houding, en of het rijtechnisch verantwoord is hoe je er op dat moment op zit: who cares? Worden er cijfers gegeven op het moment dat er zadelmak wordt gemaakt? De personen die kritiek geven op je houding: hoeveel paarden hebben zij zadelmak gemaakt?

Ik kijk met spanning uit naar meer foto's, laat ze maar zeiken....ik doe het je iig niet na!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:32

Ik kan meteen ook even zeggen tegen alle zeurpieten over houdingen, dat je op een paard wat net zadelmak/ingereden wordt niet altijd zit, zoals het hoort, omdat je (ik in elk geval niet en anderen ook niet, lijkt mij!) meteen alles zo doet, zoals op een 'gewoon' paard. Ik rij mijn eigen paard momenteel in en in het begin hield ik mijn benen van hem af en probeerde hem eerst gewoon 'aan te voelen' en dan ben je echt niet bezig met 'de houding'.

Als je daarover zeikt, heb je waarschijnlijk nog nooit op een paard gezeten wat nog helemaal moet wennen aan het feit dat er iemand op zijn rug zit. Geloof me maar...... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:38

Dank je wel allemaal
En reus? Dat valt toch wel mee? 170, en dat zal vast nog niet de eindstokmaat zijn Lachen
Ik ben er iig blij mee dat hij zo groot is uit gegroeid.

Dat gevoel is idd bijzonder Ja
Maar jij hebt dat leuke gevoel dit jaar ook mogen meemaken Lachen
Heel leuk om je "veulentje" eens te zien vanuit boven Haha!

Van het zadelmak maken en houding had ik al een opmerking geplaats, maar dat word maar ff genegeerd...dus zegt genoeg
En volgende foto's komen er zeker, laat me echt niet tegenhouden hoor Haha!
En ook die zullen niet perfect zijn, kan ik nu vast vertellen Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:50

1,70 is voor mij ook een aardige reus, hoor. Haha!

Het is idd enorm bijzonder om de energie van je paard voor het eerst op zijn rug aan te mogen voelen en alles vanaf 'boven' te zien ineens. Echt indrukwekkend, vond ik dat, als je al zo lang naast hem gelopen hebt. Knipoog
Als het je eigen paard is, is het helemaal overweldigend, vond ik. Weer een nieuwe fase, om vanaf zijn rug samen weer een hecht team te gaan vormen. Echt leuk, he!! Lachen

Joh, onze foto's zijn ook niet 'perfect', maar ik weet ook heel goed dat ik er niet 'perfect' op zit, omdat ik nog niet aandrijf en in het begin voorzichtig met mijn benen was. Nu kan ik ze rustig aanleggen, maar ik doe er nog niets mee verder (eerst die rem, de stuurhulpen aanleren en een beetje overdreven bezig zijn met mijn gewichtshulpen), komt allemaal wel. Lekker rustig aan, hoor. Laat ze maar kletsen..... Gaaaap

Het is altijd zo makkelijk commentaar geven, he, hihi......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:58

Ja echt helemaal geweldig, kan niets tegenop Lachen

Zanda probeer ik nu wel te leren op het been te reageren, wat hij eigenlijk ook al super doet.
Hij kan zonder hulp van de grond nu naar stap en draf. Gewoon op het aandrukken van de kuit.
Het aan de gang houden op enkele plekken is soms nog we wat moeilijker. Zo heeft hij tussen F en A (dat is tussen het poortje en dat schuurtje waar de pallet staat) de neiging om zachter te gaan lopen, liefts richting stap. En vooral rechtsom. En daar krijgt hij nu dus wel meer been om hem weer te belonen als hij dan toch op tempo blijft en hij zo leert dat als hij eerst op kuit gaat, dat het daarna niet harder gaat met het been Lachen En de ene keer lukt dat goed, de andere keer moet hij er nog aan herrinerd worden Haha! Maar elke keer merk je al stukjes vooruit gang, echt super is dat!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:34

JEEEEEETJE !!!! Wat is ie groot !!!!! Ik ken dat meisje van je andere topic niet dus was de verhouding niet zo goed te zien. Maar met jou erop is het echt een groot paard zeg. Staat erg mooi !!

Het ziet er goed uit !!! Lekker wat aanvoelen in het begin.

Zo wordt je wel opnieuw verlieft op je paard he !! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:53

haha, ja idd wat extra gevoel erbij Lachen

Ik vind het zelf een mooi maatje voor me Ja
Ben blij dat hij niet veel kleiner is gebleven Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:57

Nadya schreef:
Als je daarover zeikt, heb je waarschijnlijk nog nooit op een paard gezeten wat nog helemaal moet wennen aan het feit dat er iemand op zijn rug zit. Geloof me maar...... Haha!

Nee hoor, dat heb je mis, ik ken het gevoel zeer zeker. En ben zeker geen Anky. Maar waarom mag er geen commentaar gegeven worden?

Uit de regels van HAW:

Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum
HAW is bedoeld om foto's te tonen aan andere bokkers waarbij je paard getraind wordt of op een wedstrijd uitgebracht wordt. Dus eigenlijk een verslag van je training (rekening houdend met de diverse disciplines). Anderen kunnen hier opbouwende kritiek geven en tips en aanwijzingen delen.

RK, veel succes met je paardje.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:00

Hey

Wat gaaf voor het eerst op je eigen "veulen".
Ik ben meestal maar gewoon een lezer en reageer niet zo heel erg vaak.
Maar moet wel zeggen dat ik alle topics van Zanda heb gelzen dus heel wat terug gelezen Knipoog

Verder wil ik even wat zeggen mbt de discussie. die volkomen offtopic is maar goed Tong uitsteken
RK ik begrijp wel waarom je met opgetrokken hakken zit. toen ik voor het eerst op mijn veulen ging zitten en elk ander paard wat ik heb ingereden is me verteld dat het moet om een aantal redenen.
Nu zal ik iedereen verder die redenen besparen maar ik neem aan dat iedereen die een paard heeft ingereden wel ongeveer snapt waarom dat is.

RK keep up the good work en ben benieuwd naar de vervolg topics van jou en Zanda Bloos Haha!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:30

Contigo, bedankt voor je toelichting per pb. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:41

Leuk dat je hebt terug gelezen Lachen
En vervolg topics gaan er zeker komen Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:42

jiehaaa schreef:
Nee hoor, dat heb je mis, ik ken het gevoel zeer zeker. En ben zeker geen Anky. Maar waarom mag er geen commentaar gegeven worden?

Ik zit vrijwel nooit te kijken bij HAW. Is mijn ding niet. Knipoog
Ik ben ook geen Anky en dat wil ik ook helemaal niet zijn Tong uitsteken . Ik rij heel anders (centered riding), zit veel 'losser' op mijn paard. Natuurlijk mag je commentaar geven, ik dus ook en ik kan je vertellen dat ook ik niet volgens 'het boekje van Anky' op mijn paard zit/zat, zeker niet de eerste keren. So what? Zolang het paard maar geen last van je heeft, dat vind ik ietsje belangrijker.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:43

Dat ben ik met je eens. Vertrouwen en ontspanning staan voorop.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:08

mooi paardje hoor! flinke jongen , ziet er leuk uit hij heeft er zo te zien wel plezier in ! Haha!

[offtopic] typisch bokt, allemaal weer zeik. Knipoog

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:16

RK super dat je er nu zelf op gezeten hebt! OK dan! een eerste keer is altijd heel spannend (en wie heeft dan tijd om zich druk te maken over zijn houding) het ziet er aardig vertrouwd uit, dus die houding van jou komt echt wel weer goed!

(off-topic; typisch bokt inderdaad, waarom toch altijd dat negatieve gedoe Boos! met een positieve instelling is het allemaal veel gezelliger!)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:26

Ik vind dat je het prima doet RK, natuurlijk ga je niet meteen vol op je zitbeenknobbels zitten op een jong paard Rolleyes Omdat je het wat gewenning gunt, omdat je hem niet ineens te zeer wilt belasten in z'n rug en z'n evenwicht wilt verstoren. Een jong paard loopt nog helemaal op de voorhand en dat is iets waar je in het begin rekening mee houdt, lijkt me niet meer dan logisch Haha! Knipoog