Na lang stilstaan zijn we weer gaan trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Na lang stilstaan zijn we weer gaan trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:42

Citaat:
Eerlijk gezegt zien de foto's er niet zo goed uit.
En ik vind je te groot..
Je paardje loopt niet ontspannen onder je..

Typisch een reactie waar niemand wat aan heeft.. dit vind ik echt 'topic-spam' Rolleyes

Maar goed. Jullie zouden een hele leuke combi kunnen zijn. Je paard is duidelijk nog op zoek naar ontspanning en dat is helemaal niet erg. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, en het gaat niet bij iedereen meteen perfect he! Het ene paard is de andere niet, en de ene ruiter is de andere niet. Pak inderdaad je teugels een stukje korter, handen wat meer dragen (zodat ie je hand beter kan gaan zoeken). Rijdt verder veel figuren en overganegn. Laat 'de voorkant' maar eventjes voor wat het is, en werk aan die punten die ik aangeef. Dan zal ze zelf ontspanning vinden en nageven. Werk eerst lekker samen aan een stevige basis, als deze er is, komt de rest er stapsgewijs. Zo wordt je vanzelf ook steeds meer 1 met je paard. Zelfs Anky heeft heus wel paarden gereden waar ze niet meteen '1 mee was' hoor Knipoog , dus je moet je niets van dat commentaar aantrekken hoor! Gewoon dat meenemen in je training en het omzetten in positieve kracht!

Ik zie er een leuke combi in, die gewoon misschien wat meer tijd en training vergt, maar zelf zou ik dat alleen maar als uitdaging zien! (genoeg bokkers hier kopen kant en klare dressuurpaardjes en slepen prijzen binnen, maar als jij dit met je paardje behaalt, is dit alleen maar knapper!) Maak er gewoon de ultieme uitdaging van! Komt vast goed. Knipoog

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:01

Hoi eliza, ik reageer nog maar eens want ik zie dat je het een lastige uitspraak vind wat ik heb gezegd.
Ik wil je vertellen dat ik alleen kan afgaan van je foto's die je hier hebt neergezet. Ik weet niet hoe je doorgaans bent met je paardje en hoe je verder rijd. Op deze foto's vind ik het er niet soepel uitzien, je paard ziet er niet ontspannen uit. Het lijkt alsof je paard nog niet wil doen wat jij wilt, daar is niks mis mee. Je moet van elkaar leren, dat kan soms jaren duren. Ik val je dus niet aan op jouw rijden ofzo, ik geef gewoon mijn mening over de foto's, dat is waar je om vroeg toch? Ik denk dat je nog veel kan werken aan ontspanning bij jou en je paard zodat jullie meer één gaan voelen. En met één voelen bedoel ik dat je elkaar direct begrijpt, je kan je paard op piepkleine aanduidingen rijden of zelfs met je gedachten, op jou foto's zie ik dat niet zo, maarja... ik weet zeker dat jullie daar kunnen komen. Veel succes en plezier toegewenst saampjes!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:08

Moderatoropmerking:
Mvr_Eliza schreef:
SLOTJE op deze topic , ik reageer niet meer op jullie onzin , want jullie weten niet beter ,

Joh wat ben jij vriendelijk Verward
Slotjes op verzoek worden zelden uitgereikt.
Een slotje omdat de reacties je niet aanstaan wordt niet gegeven. Zeker niet als je zelf ook niet bepaald vriendelijk reageert op goed bedoelde adviezen.
Wanneer je zelf foto's op HAW plaats, kiest je er bewust voor om reacties te krijgen.
Je moet je echter wel realiseren dat je zowel positieve al minder positieve reacties kunt krijgen en zelfs reacties die je eigenlijk niet wil. Zit je daar niet op te wachten, dan is er een oplossing voor je probleem. Dan moet je geen foto's plaatsen op HAW.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:11

Mea schreef:
Soory Eliza, maar ik vind de foto's niet zo mooi. Misschien zijn het momentopnames, maar het rijden komt mij niet soepel over. Je bent niet één met je paard. Volg je lessen?

Echt mee eens. De enige foto waar een beetje ontspanning richting nageving is, is de een-na-laatste, jij zegt dat hij te diep loopt, terwijl ik op bijna alle foto's een paard zie die alles behalve ontspannen is. Longereen je hem ook wel eens dubbel/met pessoa?

Hard werken en je komt er Knipoog

cobain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:16

sorry, ik vind het ook niet super mooie foto's en je nederlands is ook niet al te best als ik eerlijk mag zijn.... bij de 2e foto van onderen zie ik dat je je handen heel ver uit elkaar hebt en ze uitsteken aan bijde kanten van de nek, probeer ze dichter bij de nek te houden en wat meer naar voren te doen (blijf wel rechtop zitten)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:26

Ik vind het er ook niet echt prettig uitzien.
ook mijn vraag is of je les hebt ? Lachen *edit : heb nu de page's doorgelezen
Een ZZ-ruiter hoeft niet direct alles goed te doen, diegene kent IMO jou paard niet, en weet niet hoé jou paard ''aangepakt'' moet worden.

en reageer eens normaal Lachen , je houd toch niet van mensen die alles beterweten zie ik in je profiel. Je doet zelf alsof je het allemaal beter weet.
Moet je mischien even mee ophouden?

ook denk ik idd zoals nog iemand zei dat je paard last van de rug heeft : ''ze komt omhoog met opstappen als ik de tegels op maat heb ''
Doe daar wat aan!

En roepen om een slotje heeft ook geen nut.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 22-09-07 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:31

Jolliegirl, als je even gelezen had, ze hééft les!
staat in de 3e reactie al ofzo Nagelbijten / Gniffelen

en euh jouw laatste zinnen zijn nou ook niet zo bepaald vriendelijk..
beetje kleinerend hè?
'Moet je maar even mee ophouden'..
Kan je ook net even wat vriendelijker formuleren Lachen !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:31

Ben nog bezig met de post, even gedult Knipoog
Edit : aangepast.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:32

Heb het hele topic even doorgelezen, en het valt mij op dat jij zelf L2 rijd zeg je. Maar je de reacties op deze foto's niet goed begrijpt... , ik ben ook van mening dat deze foto's er helemaal niet lekker ontspannen uitzien op de eerste foto lijkt hij/zij erg op de voorhand te lopen. En de tweede foto gaan jullie schuin door de bocht, en vind ik het nogal raar dat je benen geen contact hebben met je paard, en je aan je linkerteugel trekt... Verward lijkt mij niet de goeie manier om je paard goed door een bocht te sturen en je ziet op de foto wat het resultaat ervan is. Op de derde foto vind ik haar weer nogal op de voorhand lopen en heb je zo te zien je teugels erg los hangen. De andere 2 vind ik er wel erg netjes uitzien! Lachen
Blijf vooral lekker lessen dan komt het vanzelf goed Lachen

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:19

Oke geeft iemand van mij dan een tip? , hoe ik dan wel een kan worden met mijn paard Haha! ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:21

Mvr_Eliza schreef:
Oke geeft iemand van mij dan een tip? , hoe ik dan wel een kan worden met mijn paard Haha! ?

Les! lekker doorgaan met lessen.
Teugels meer op maat. been erbij .

dan heb je direct meer de aandacht van je paard.

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:23

Geduld is een schone zaak Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:26

Gedult is ook handig bij pb's mevrouw de topicstarter!
Ik snap je pb's dan daardoor ook niet.

En kijk berichtje hierboven van me Lachen gaf k uitleg

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:28

Merlynlover schreef:
Geduld is een schone zaak Ja

Bedankt merynlover Haha!

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:31

Kunnen we gewoon nu normaal doen tegen elkaar, ik wil gewoon even wat uitleggen maar dat gaat alleen niet .. Haha! ik heb nogal probleempjes waar ik nogal mee zit , en ik eigelijk nog niet met mijn hooft erbij staat , sorry dat ik zo haterlijk reageerd maar ik bedoel het niet zo ,ik wil weten wat het beste is dat ik wel een betere houding heb en wel een word met men paardje

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:32

IK vraag me af wat er aan de hand is dan, waarom je niet een bent met je paard Lachen
je geeft aan dat je hoofd ergens anders naar staat, heeft het invloed op het rijden?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:33

Jolliegirl schreef:
IK vraag me af wat er aan de hand is dan, waarom je niet een bent met je paard Lachen
je geeft aan dat je hoofd ergens anders naar staat, heeft het invloed op het rijden?

Ik denk dat ze bedoelt op de manier waarop ze gereageerd heeft in het topic op het commentaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:33

Ronnie25 schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik denk dat ze bedoelt op de manier waarop ze gereageerd heeft in het topic op het commentaar.

ohhh sorry!

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:36

Met familie problemen en men honden heel erg ziek , en iemand overleden waar ik vaak aan denkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:38

Mvr_Eliza schreef:
Met familie problemen en men honden heel erg ziek , en iemand overleden waar ik vaak aan denkt

Mischien kan je beter even anderen dingen doen met je paard, dan dat je er nu op zo'n manier opzit wat niet goed voelt?
Ga eens grondwerk doen Lachen longeren?
Maak een betere band met je paard, en zodra jij je weer prettig voelt dat je verder gaat met rijden.

Ik zit momenteel zelf ook niet zo lekker met rijden, dus ik rij eventjes niet.
Volgende week weer eens les proberen, en dan weer aan het werk.

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:40

Jolliegirl schreef:
Mvr_Eliza schreef:

Mischien kan je beter even anderen dingen doen met je paard, dan dat je er nu op zo'n manier opzit wat niet goed voelt?
Ga eens grondwerk doen Lachen longeren?
Maak een betere band met je paard, en zodra jij je weer prettig voelt dat je verder gaat met rijden.

Ik zit momenteel zelf ook niet zo lekker met rijden, dus ik rij eventjes niet.
Volgende week weer eens les proberen, en dan weer aan het werk.

Bedankt Haha!, ik zal het zeker doen

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:16

Jolliegirl schreef:

Niet iedereen is in een paar weken een met je paard, ze heeft even tijd nodig en ze gaat eraan werken Knipoog

TS, vind de manen van je paard trouwens heel mooi door de wind Haha!

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:40

liefheksje schreef:
het zou helpen als je teugels eens een 30 cm korter zou pakken!

dus mensen die western rijden zijn nooit een met hun paard Slapen volgens mij klets jij ook maar wat...

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 18:42

kladruber schreef:
liefheksje schreef:
het zou helpen als je teugels eens een 30 cm korter zou pakken!

dus mensen die western rijden zijn nooit een met hun paard Slapen volgens mij klets jij ook maar wat...

Dankje suus Haha!

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 18:43

Merlynlover schreef:
Jolliegirl schreef:

Niet iedereen is in een paar weken een met je paard, ze heeft even tijd nodig en ze gaat eraan werken Knipoog

TS, vind de manen van je paard trouwens heel mooi door de wind Haha!

Dankje Haha! ,