Rambo voor het eerst sinds jaren weer eens los

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Re: Rambo voor het eerst sinds jaren weer eens los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:01

aerdenhout1 schreef:
Persoonlijk zou ik uitkijken naar een andere instructrice.
Zorg eerst dat je paard netjes over de rug loopt en ga dan pas eens denken aan wijken en travers.( ook al doe je dat aan de hand) Op de foto trekt je instructrice het paard met het hoofd zoveel naar binnen dat hij eigenlijk alleen maar over zijn schouder weg kan lopen. Een betere manier is dan nog om het langs het hek te doen om haar te leren wat een eenzijdige kuithulp is. Keertwending om de voorhand is ook een manier. Maar nogmaals, eerst ontspanning en over de rug laten lopen voor je dit soort "kunstjes" gaat doen.

Zji is de instructrice Vork

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:13

Mijn eerste gedacht toen ik keek; 'waar is de pony?' met al dat zadel is het moeilijk om hem te zien. Voor zover ik hem zag vond ik hem wel mooi, too bad dat je er zo'n zadelop legt.

Ook zou ik eerst basis gaan doen voor je gaat wijken.
Heb foto's van twee jaar terug bekeken nu, en ik vind hem er echt niet op vooruit gegaan...Integendeel..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:22

mandy misschien een idee om geen werk fotos meer te platsen? Want het geeft vaak een negatief beeld, en je weet dat je dit soort reacties krijgt.

Al is het wel annimatie voor bokkers denk ik...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:24

lailapri schreef:
ehm dit betreft 2 verschillende paarden, en ja als ik een paard in middendraf de bak door moet jagen noem ik dat rennen, hij kan ook voorwaarts in zijn eigen tempo, en het zweepje is voor voorwaarts, ik zou niet weten hoe ik hem met zweepje opzij zou moeten zetten, daar gebruik ik hem ook niet voor.
Mag ik vragen of je wel eens een paard getraint hebt met behulp van schouder binnenwaarts op de volte?

Dat heb ik met mijn pony gedaan maar geloof me, dat zag er beslist niet uit zoals dit Verward Dit is vanvoor vasthouden en vanachter doen uitzwaaien Daarbij komt nog dat mijn pony toen al richting Z niveau ging..... Imo moet een paard de basis bezitten voor je met schouderbinnenwaarts begint en al helemaal als je die op de volte wil gaan doen om hem soepel te maken.....Jij begint met piaffe en passage en eindigt met netjes ontspannen stappen, draven en galopperen veronderstel ik?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:03

ik ben benieuwd wanneer over een tijdje nieuwe foto's komen met een aangedikt, gesterkt en gespierd paard met een goed zadel en kijken hoe dat gaat als hij alleen stapt, draaft en gallopeert (dus niet travers of iets)
enne.
het lijkt nu even een late reactie.
maar het lijkt nu net of je wel teugels nodig hebt want je daar je steun in zoekt door als het ware te hangen.
maar dat kan wel zo lijken, zo de ''bitloos met toch nog een bit in zijn mond'' foto lijkt het erg erop of het zo is dat je teugels nodig hebt om steun te zoeken.
probeer dus ook aan je eigen houding te werken.
veel succes en plezier ermee!
groetjes, Patricia