M1 Haflinger Azra (Matador x Atoll) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

Re: M1 Haflinger Azra (Matador x Atoll) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 12:44

Ik zeg helemaal niet dat het niet nodig is, ik zeg alleen dat de vulling niet zo dramatisch is dat het DIRECT opgevuld moet worden, dat is iets anders.

Wat Knabbelgirl zegt is dat het moet worden opgevuld (wat Charaz dus zei. Dus het ligt niet goed, ik neem aan dat dát haar reden is waarom het zadel niet goed ligt.

Je kunt van de foto's niet zien dat het opgevuld moet worden en het dáárdoor niet goed ligt Lachen

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:54

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar vind dat je over het algemeen netjes reageert op het commentaar.

Zelf vind ik het 'n erg mooie haflinger. Ook jouw zit vind ik zo slecht nog niet; je lijkt wel erg streng met je handen, ook mogen ze rechtop ipv gekanteld. Misschien dat jouw neusriem ook iets lager mag, gezien de laatste foto. Hij hoort ongeveer twee vingers onder het bot aan de zijkant van zn hoofd is mij altijd geleerd. Te zien is op de laatste foto dat de neusriem voor een stuk lager zit dan aan de zijkanten, dat lijkt me niet de bedoeling.
Verder maak ik uit jouw reacties op dat je hard aan de slag bent met het beestje en bereid bent te leren .. prima, ga zo door. Lachen

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:55

overigens, ik vind het zadel ook wel wat ver naar voren (te lijken?) liggen .. maar daar zou je de zadelmaker al naar laten kijken, las ik.
waarom trouwens spoortjes én zweep?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:58

Eerst is het haar zadel en dan nu ook nog over de zweep en sporen beginnen..?
Zo kunnen we overal een probleem van maken! Scheve mond Goed is goed..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:34

Dat wil ik best uitleggen, ik moet enkel op mijn been gaan rijden, maar mijn pony heeft weleens van die momenten dat ze lekker stil gaat staan en niet meer vooruit te branden is. Dan tik ik even bij en is het probleem over, heb ik geen zweep dan blijft ze staan waar ze staat.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:41

Hee IceEva, dat bedoel ik helemaal niet verkeerd! Ik zei het helemaal niet om er een probleem van te maken, sterker nog: ik vind zweep + sporen niet eens 'n probleem (rijd zelf ook wel 'ns met zweepje .. al doe ik er nagenoeg niks mee .. sporen gebruik ik niet, niet nodig en ik weet niet of ik ze netjes zou kunnen gebruiken. Overigens mocht op de manege waar ik mijn eerste paardrijdjaren heb gereden niemand met zweep + sporen rijden, enkel met zweepje óf sporen. En dan heb ik het over eigen pony's. Op manegepony's waren sporen niet toegestaan). Al hoeft 't beide als 't niet nodig is natuurlijk niet .. dus ik was enkel nieuwsgierig of ze er haar reden voor had. Nou, blijkbaar heeft ze die wel.

Als je mijn eerdere berichtje had gelezen, al weet ik niet of je dat hebt gedaan, zou je mijn berichtje waarschijnlijk niet zo aanvallend hebben opgevat. Zoals ik al aangaf vind ik het een leuke combinatie; mooie haflinger .. en Charaz zit vrij netjes en geeft aan graag te leren .. nou, ik zie geen reden waarom dat niet goed zou komen dan. Ze reageert ook netjes op ieders commentaar .. wat aangeeft dat ze er zelf dus zo mogelijk wat van op wil steken en 't zeker niet als superaanvallend ervaart, neem ik aan.
Nogmaals, als deze combinatie aan de slag gaat en fouten blijft verbeteren, mooi op elkaar raakt ingespeeld .. zullen ze 'n heel leuk stel zijn samen.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:44

Ik begrijp het Elise88, sorry voor mijn felle reactie! Lachen

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:42

okay Lachen

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:59

Leuke haf,
Alleen super zonde van die manen Bloos!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:12

Ik vind het juist práchtig die manen zo haha.

Vind trouwens het commentaar beetje overdreven, zat de foto's te kijken en vond je netjes zitten, super! Hooguit soms een wat felle binnenhand maar een kleinigheidje hou je toch.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:13

Ik zal binnenkort eens vragen of mijn zusje nieuwe foto's wil maken, ik heb inderdaad een strenge binnenhand maar het gaat steeds beter!

Op deze foto's ziet het eruit of ik constant vast zet en aan de binnenteugel zit, maar naar mijn idee doe ik dat echt niet.