Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:47

Alsof je van een foto kunt zien hoe constant hij in de aanleuning en tempo is?

Heb toevallig gisteren foto's gemaakt van een paard dat niet superconstant in de aanleuning is, en toch 200 foto's geklikt waar hij ongeveer op dezelfde hoogte is met zijn hoofd.

Daar kun je je mening niet op baseren!

TS; succes!

Veerle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:00

Ik vind het wel knap dat je met een pony tussen de paarden start, das toch altijd lastig..
Maar ik denk dat er nog wel wat meer tact en impuls in zijn bewegingen kan, dan springt hij zijn wissels ook makkelijker.. succes op je wedstrijden

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:05

in haar profiel staat het zelfde paardje ook met s en t niet dat dat veel zegt hoor maar goed..

Verder denk ik dat de meeste bokkers denken dat je geen Z 1 of Z2 rijd omdat je houding op de foto's niet echt op een hoog niveau lijkt.. maar dat kunnen moment foto's zijn ik vind het er ook niet zo uit zien.. maar dat zeg ik zijn vast moment foto's... als jij zegt dat je Z1 Z2 rijd dan zou het vast wel zo zijn... als het niet zo is.. sja heb je je zelf er alleen mee om te liegen niet? dus mensen maak je er niet zo druk om.. haha nou succes.. Nog even een tip.. Probeer je onderbeen lang te maken.. je kropt het een beetje op.. en probeer recht op te zitten schouders naar achter.. dan ziet het er al beter uit Haha!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:11

Mooi paard, knap hoor & wat heb je een bos haar! Haha!
Het enige wat me bij sommige foto's opviel of je geld hebt gevonden haha Knipoog Voor de rest vind ik je wel erg netjes zitten.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:54

pfffffff weer typisch bokt
veel succes met je paardje en maak voor de mensen die het niet geloven een keer foto's op wedstrijd ofzo hun ook weer blij.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:27

Ahh mensen toch...
rijd je met S&T dan vinden ze hier, dat je best op een trens kan starten in het Z1.... er is altijd wel iets!
Is je zit niet geweldig in een Z2 training... krijg je de stempel L1 ruiter!! Haha!

Lekker door trainen meis, je punten krijg je zeker niet kado bij de paarden, dus je hebt het zeker verdient! Lachen

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:28

het is nou eenmaal zo dat ik het er niet Z uit vind zien, kan ik ook niets aan doen. Dit neemt níet weg dat ik het maar gepruts vind! integendeel.

bij een Z ruiter denk ik eerder aan zoiets:

Afbeelding
[even een plaatje via google]

maar, waar maak ik me druk om.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:34

moet het er ook zo uitzien in de training dan volgens jou? dan weet ik ook niet meer waar een training voor is..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:03

dat zeg ik : een z ruiter mag tegenwoordig niets meer leren en het paard ook niet want ze zijn al z

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:10

Emeraldo schreef:
Ik ben me er zeker van bewust dat we geen Z2 uitstraling hebben. Een pony toont heel wat anders dan de (dure) paarden die normaal gesproken in het Z lopen.
Vind het een beetje jammer dat er gelijk een prijsklasse aan de paarden in het Z2 moet worden gehangen. de uitstraling van paarden die op hoger niveau lopen komt voor een groot gedeelte door de bespiering en dat geeft weer een hoop uitstraling.
Ik vind jouw pony niet heel correct bespierd lijken dus misschien dat je in de basis nog iets meer moet werken aan de juiste lengtebuiging en aanspanning over de bovenlijn.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:18

oei oei wat een gewaagde reacties van een aantal meisjes die zelf hoogstwaarschijnlijk nog niet aan de ervaring kunnen tippen. Oliviaatje: het spijt me om dit te zeggen, maar om met een argument met zo'n foto te komen (want het plaatje is natuurlijk veel mooier dus zo hoort het in jouw ogen), is erg erg ondoordacht en getuigt van het niet kunnen beargumenteren van je mening. Ik weet wel waarom jij zo denkt: TS loopt niet in wedstrijdtennue, niet in het allerhipste nieuwste ankysetje, plus eigen outfit, er was geen professionele fotograaf aanwezig blijkbaar etc. Was dit allemaal wel aanwezig, durf ik mn hand ervoor in het vuur te steken dat er WEL een positieve reactie was geweest.

En dat mensen, is typerend voor Bokt.. jammer..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 09-09-07 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:19

Als het paard een maand lang niets heeft gedaan, loopt ie ook niet meteen in de piaffe enz.. Moet je ook niet verwachten dat hij de sterren van de hemel loopt. Leuke pony overigens Lachen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 18:39

Bedankt voor de leuke reacties! Haha!

@ Katja, het is een feit dat de meeste paarden die rijden tussen de paarden veel meer hebben gekost als mijn pony. Is ook helemaal geen probleem natuurlijk, mijn pony is niet alleen mijn rijdier, maar ook mijn vriend. En een vriend doe je niet weg omdat je 18 bent geworden. Ik vind het juist een uitdaging om tussen de mooie paarden (iig hier in de regio) te rijden en dan niet eens zo slecht eindigen. Maar waarschijnlijk heeft een deel van bokt een heel ander beeld van Z-paarden.

En ik ben écht Z1 met 10 winstpunten, en ben nu 1x Z2 gestart, maar geen winst. Vandaar dat in de titel Z1/Z2 staat. Niet dat dit een geschat (door mezelf Tong uitsteken ) niveau is. Ik heb hier nog wel coupons liggen hoor voor degene die ze graag zien. En ik ben ook wel ooit andere bokkers tegengekomen op wedstrijd (Bitwise, Heike, OlrikeN) dus als iemand twijfelt... Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:49

Citaat:
En een vriend doe je niet weg omdat je 18 bent geworden.

Mooi... heel mooi!
Zo denk ook ik er precies over..

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:25

CtjeLief schreef:
oei oei wat een gewaagde reacties van een aantal meisjes die zelf hoogstwaarschijnlijk nog niet aan de ervaring kunnen tippen. Oliviaatje: het spijt me om dit te zeggen, maar om met een argument met zo'n foto te komen (want het plaatje is natuurlijk veel mooier dus zo hoort het in jouw ogen), is erg erg ondoordacht en getuigt van het niet kunnen beargumenteren van je mening. Ik weet wel waarom jij zo denkt: TS loopt niet in wedstrijdtennue, niet in het allerhipste nieuwste ankysetje, plus eigen outfit, er was geen professionele fotograaf aanwezig blijkbaar etc. Was dit allemaal wel aanwezig, durf ik mn hand ervoor in het vuur te steken dat er WEL een positieve reactie was geweest.

nou, zo denk ik er niet over. Ten eerste vind ik dat de outfit onbelangrijk is, zolang het veilig is. En, of het nu een training of een wedstrijd is, je ziet dan toch nog wel op welk niveau een combinatie ongeveer rijdt?
Ik ben dan wel laag nog in de dressuur sport maar ik ben niet achtelijk. Ik ga ook helemaal mee in het commentaar van Katja.
en, ik vind jóuw conclusies wel érg snel getrokken hoor.

Wel is het natuurlijk zo dat het paard drie maanden vakantie heeft gehad, wat is echt super vind dat de TS dat doet. Veel mensen die echt in de sport zitten met hun paard hebben dat er niet voor over.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:30

Ik twijfel niet aan de eerlijkheid van de TS, daar niet van.

en, nogmaals voor degene die mijn vorige posts gemist hebben, mijn eerste opmerking was wat cru.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:06

CtjeLief schreef:

Omdat ik nog geen tientallen jaren ervaring heb betekent niet dat ik geen verstand heb van rijden en niet aan haar ervaring kan tippen. Deze reactie die jij plaatst die vind ik gewaagt!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:25

nee de reactie die zij plaatst is juist! want er kwam idd iemand met een foto als argument, en dan ineens ontkennen. ik ga echt helemaal mee met Ctjelief Ja echt helemaal gelijk Lachen

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:01

Miss_R_Horse schreef:
Ja tuurlijk bizzybijtje daarom vinden we dat ze niet Z-waardig is heb je ooit wel is een Z proef gezien? dan moet je je paard gewoon lekker ontspannen aan het lopen hebben, moet je er netjes op zitten, en moet ie dus ook regelmatig zijn in tempo en aanleuning! (ik heb geen van deze punten terug kunnen vinden daarop basseer ik dus mijn mening en niet op een stom Stang en trensje!

Hoe kun jij nou zien wat het tempo is van Emeraldo beweegt die foto soms
Ik vind het er goed uit zien. Ik moet zeggen dat hij beter heeft gelopen maar hij is ook al 19. Ik denk dat als je hem weer wat langer traint dat het er weer beter uit zal gaan zien. Maar hij kan het wel en mijn zus is ook echt wel een Z-ruiter en Emeraldo is zeker een Z-pony!!!!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 22:09

Ik heb er eens een startcoupon bijgepakt van een van de laatste wedstrijden. Zal in het kort samenvatten:
Travers rechts: 7
SB rechts: 6
Appuyement rechts: 6
Travers links: 6
SB links: 7
Appuyment links: 7
Uitgestrekte draf: 6
2 keertwendingen: 7
Uitgestrekte stap: 7
1e eenvoudige wissel: 5 (zaten drafpassen tussen)
2e eenvoudige wissel: 7
3e eenvoudige wissel: 7
2x contragalop: 7

Algemene onderdelen:
Stap: 7
Draf: 6
Galop: 7
Impuls en verzameling: 8 Haha!
Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard: 7
De houding en zit van de amazone: 7
Rijvaardigheid en effect van de hulpen: 7

Was een officieele wedstrijd in Mierlo op 10-12-2006 in de klasse Z1. Resultaat 225 punten = 2 winstpunten. Cool

Dus zoals je kan zien, we beheersen de oefeningen ook. Het is correct en netjes afgewerkt.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:21

Ik heb al een reactie geplaatst, vind inderdaad een beetje kinderachtig van sommige mensen dat je al bij Training de sterren van de hemel moet rijden! Ik heb bij de eerste reactie niet de reacties gelezen het enige wat mij opviel is dat je wat geld zocht maar dat kan iedereen gebeuren het zijn tenslotte moment opnames! Ik geloof zeker aan de ontspanning van je paard te zien dat je zeker Z1 rijd!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:29

xDramaQueen schreef:
nee de reactie die zij plaatst is juist! want er kwam idd iemand met een foto als argument, en dan ineens ontkennen. ik ga echt helemaal mee met Ctjelief Ja echt helemaal gelijk Lachen

wat heb ik ontkent dan Dramaqueen?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:40

Ik vind het ontzettend knap dat je Z2 start tussen de paarden. Ik ga in oktober B starten tussen de paarden met mijn paard/pony van 1.55 en hoop ooit ook zo ver te komen als jij (ik ben bang van niet Haha! ). Succes verder!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:47

Veerle1 schreef:
Ik vind het wel knap dat je met een pony tussen de paarden start, das toch altijd lastig..
Maar ik denk dat er nog wel wat meer tact en impuls in zijn bewegingen kan, dan springt hij zijn wissels ook makkelijker.. succes op je wedstrijden

Hoe kan je in vredesnaam impuls en vooral tact beoordelen aan de hand van een foto???

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 22:50

Dat vroeg ik me inderdaad ook af Shan. Impuls kan dan nog enigzins, maar tact niet. En ook de onregelmatige aanleuning niet.
Heb daarom ook maar een deel overgenomen van een startcoupon van mijn een-na-laatste wedstrijd (jaja in december) waarop deze punten juist heel goed beoordeeld worden.