flugel @ work aan de longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: flugel @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:59

bello schreef:
marlinH schreef:
Het ziet er anders niet zo uit, ik ben het met de rest eens, en ik vraag me dan wel af wat voor'n ''professionele hulp'' jij hebt??

we krijgen voor het eest zaterdag hulp van een Z1 amazone . ik mag aannemen dat die wel weet wat ze aan het doen is .

Waarschijnlijk heel anders dan dit, en op een vriendelijke manier.

medelijden met die pony, en als jij er zoveel verstand van hebt moet je toch ook weten hoe een longeersingel om moet? niet zo igg. maar daar is al genoeg over gezegt lijkt me.. wil wel foto's zien hoe die "proffesionele hulp" het doen Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:07

Ik hoop van harte dat die professionele (al lijkt het me sterk dat een Z1-amazone professioneel is, maar ach, slechter dan dit lijkt me al helemaal sterk) begeleiding snel komt.
Want, zoals al gezegd wordt, de bedoeling van jou en het meisje zijn goed, en dat begrijp ik ook, maar de uitvoering is dood- en doodzielig.

Als een pony trapt, en er steeds vandoor gaat, verhelp je dat niet om hem flink op een korte cirkel te sjorren, hem muurvast te zetten met zijn teugeltjes, en dan ook nog eens flink drijven met de zweep. Daar is nog nooit een pony beter óf handelbaarder van geworden, en zo te zien deze pony ook niet

Ik snap ook niet, dat je dat meisje op zó'n manier laat longeren als je er zelf naast staat. Je kunt toch veel beter tips geven (longeerzweep laten rusten, éérst stemhulpen gebruiken, níét aan de longeerlijn trekken, laat de lijn maar wat losser, zorg dat hij niet naar binnen komt, enz), dan dat arme ding zó laten lopen.

Nee, we kennen allemaal de pony niet nee. Maar ik mag toch hopen dat we wél allemaal weten dat dit de bedoeling niet is van longeren.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 15:24

Lauss schreef:
Afbeelding
Is zij 19??

Sorry, in je profiel stond dat je 31 bent.

dit was een foto omdat ze hem even wilde longeren ze had dit nog nooit gedaan en wilde het graag even proberen en daarna heeft het andere meisje het over genomen .

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 15:27

Robijntjah schreef:
bello schreef:
ten eerste is dat niet mijn dochter , maar iemand anders , en ten tweede weet ik om de donder wel wat ik aan het doen ben

Dan zou je dus ook moeten zien dat ie in de verkeerde galop zit op 1 foto Clown

dat had ik ook gezien Haha! en ook tegen haar gezegd dat hij verkeerd zat .

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:44

Citaat:
Is zij 19??

Sorry, in je profiel stond dat je 31 bent.

dit was een foto omdat ze hem even wilde longeren ze had dit nog nooit gedaan en wilde het graag even proberen en daarna heeft het andere meisje het over genomen .

IEPS... dat vind ik dan wel gevaarlijk, je dochter toch een slaand paard laten longeren... doodeng.
Vind je dat zelf ook niet? Dit lijkt me geen ''probeerpony'' qua longeren, als dit dier echt zo gemeen slaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:46

ik verwacht dit antwoord Knipoog

bello schreef:
daar heb ik haar voor gewaarschuwd dat hij dat doet en toch wilde ze het proberen .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:06

Er is al veel gezegd, op vriendelijke manier, maar ook op een botte manier.

Ik kan je alleen maar aanraden om eens te gaan kijken bij iemand die meer ervaring heeft met longeren. Tot mijn vorige bijrijdpaard was het altijd iets voor als ik weinig tijd had. Met mijn vorige bijrijdpaard heb ik geleerd om longeren te gebruiken als training.

De longeersingel moet gewoon op de rug vallen en voldoende aangesingeld zijn. De longeerlijn maak ik aan de binnenhand door het bit heen, achter de oren langs en aan de buitenhand aan het bit vast. (hier zijn 1000 en 1 manieren voor)

Meestal gebruik ik een slof bij het longeren. Die gaat van tussen de benen, naar de zijkant van de longeersingel (voor laag instellen) of hoger op de singel (hoger instellen). Ik begin altijd met de slof los afgesteld, paard moet kunnen zakken, maar ook kunnen sterrenkijken. Na het inrijden stel ik het paard wat meer in. Ik zorg er ook voor dat het paard stelling heeft naar inzicht en behoefte. Het paard moet wel de vrijheid hebben om te kiezen waar hij met zijn hoofd loopt. Hij moet de mogelijkheid houden om het omhoog te brengen. Net als met rijden nodig je het paard uit om naar beneden te komen vanuit een actieve achterhand.

Met longeren kun je hele leuke oefeningen doen met verruimen, verzamelen, volte openen, volte sluiten. Ga eens te kijk bij anderen. En een paard dat trapt kan ook betekenen dat je positie niet handig is gekozen. Zorg ervoor dat jij altijd de bovenpunt bent van een denkbeeldige driehoek tussen longeerlijn, paard en zweep.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:07

jammer dat ik het filmpje niet kan zien. foto's vind ik niet schokkend eerlijk gezegd. er longeren wel meer mensen met bijzet, ook al vind ik het ook niet ideaal. sommige foto's geven best een fijn beeld vind ik. filmpje daarentegen, daar was ik wel benieuwd naar.

kinderen moet je júist leren hoe ze goed en eerlijk met een pony kunnen omgaan.
zelf werk ik als begeleider voor kinderen met gedragsproblematieken. deze kinderen neem ik regelmatig mee naar stal, en de laatste twee keren zijn we begonnen met het leren longeren. de kinderen moeten alles op hun stem doen, hebben een longeerzweep maar bewegen hem niet en ze leren de pony te belonen en activeren op hun stem.
het is zó belangrijk dat kinderen meekrijgen dat het samenwerken is, dat de pony geen 'ding' is en dat je er dus goed voor moet zorgen! praten, belonen, verzorgen. kregen maar meer kinderen dit mee.

Shorty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:08

Dit vind ik alles behalve een ontspannen beeld...erg jammer...
Raar dat 't filmpje al verwijderd is........met redenen??? Ziek Misschien wil ik het wel niet zien, aan al deze reacties te lezen...

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:44

Staartriem kopen
Bijzetjes kopen

En een boekje lezen. Maak je niet druk, eens moeten we allen beginnen, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Iedereen maakt fouten.

Leuke pony verder, dat zit wel snor!

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 21:56

flugel aan de longe up-date . Ik heb vandaag flugel zelf gelongeerd en heb getracht er een paar foto's van te maken . Moet zeggen dat dat bijzonder lastig is als je alleen bent. Haha! Ik hoop dat jullie deze foto's beter vinden . Ik heb geprobeerd om al jullie tips te gebruiken voor een beter resultaat . De foto's zijn niet super mooi en even duidelijk maar je kan het er wel opzien . Er zit wel een bijzetje aan maar die hangt lekker losjes . Verder blijft zijn longeersingel nu netjes op zijn plaats liggen . Dus laat maar horen hoe je deze foto's vinden , hopelijk wel een beetje vriendelijke reacties . Haha!

hier de foto's
1#
Afbeelding

2#
Afbeelding

3#
Afbeelding

4#
Afbeelding

5#
Afbeelding

6#
Afbeelding

7#
Afbeelding

8#
Afbeelding

9#
Afbeelding

10#
Afbeelding

11#
Afbeelding

12#
Afbeelding

13#
Afbeelding

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 06:07

Heey

Goed joh! Het lijkt alsof hij al op een groter rondje loopt en lekker losse bijzetjes.
In stap lekker ontspannen, draf nog niet maar dat is nu nog niet zo erg.
Op 10 en 13 zie ik dat hij ontspant in draf, waren er meer van zulke momenten? Of nog veel gespannen
als de eerste foto's?

xxx marleen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 06:31

Dit is echt stukken beter! Fijn dat je wat met ons commentaar doet! In stap loopt hij al lekker ontspannen, draf nog niet echt zo te zien, maar dat komt vanzelf goed! Knipoog

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 07:36

_Marleen_ schreef:
Heey

Goed joh! Het lijkt alsof hij al op een groter rondje loopt en lekker losse bijzetjes.
In stap lekker ontspannen, draf nog niet maar dat is nu nog niet zo erg.
Op 10 en 13 zie ik dat hij ontspant in draf, waren er meer van zulke momenten? Of nog veel gespannen
als de eerste foto's?

xxx marleen

ja er waren meer momenten dat hij in draf ontspande , maar hij vindt het wel moeilijk en echt op stem luisteren dat doet hij nog niet , komt wel . ik heb geprobeerd om het met lichaamstaal en stem hem te longeren , in stap ging dit redelijk , in draf nog niet . Hij is er wel twee keer vandoor gegaan , vooral rechts doet hij dit , toen heb ik hem losgelaten want hij sleurt je echt mee en aangezien ik aan mijn rechterarm geblesseerd ben en ik ook rechthandig ben leek het me geen goed idee om hem vast te houden . maar hij heeft het nog wel een paar geprobeerd en dan was nee al voldoende om hem door te laten lopen. Ik heb ook nog een filmpje gemaakt met geluid , daar hoor je mij ook uitvoering tegen hem praten . leek wel een klein kind Haha! , moet die alleen nog uploaden en dan kijken of jullie deze er beter uitvinden zien .En hij liep op een groter rondje .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:07

Beter OK dan!
Hij ziet er al relaxter uit en de rondjes lijken groter Ja
2 tips;
1; je singel mag nog een stukje naar achteren, zorgen dat het been zich vrij kan bewegen!
2; die bijzetjes voegen nogal weinig toe nu.. Maar als die z1 amazone je komt helpen zal die nog wel wat manieren uitleggen Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:30

200% vooruitgang..

Je bent er natuurlijk nog niet, maar dit ziet er heel goed uit!!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:31

Súper! Zie je wel, dat de pony, maar ook jíj het kan! Ja Bijzetjes hebben geen functie nu, dus die kan je er eigenlijk ook afhalen zo, maar ziet er echt een héél stuk beter uit dan de andere foto's.
Pony lijkt niet meer te willen vluchten, kom uit zichzélf naar beneden (!) en maakt z'n passen veel beter af, zo van de foto's te zien! Echt super!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:42

veeeeeel beter Haha!
je ziet dat hij uiteindelijk zelf gaat zakken hij gaat op z'n eigen benen lopen, ziet er echt 200× beter uit!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:00

ja echt veel beter! je hebt echt naar de tips van anderen geluisterd en de pony maakt een veel ontspannere indruk.. Ja
Heb je nu nog wel met zweep gelongeerd? En ben je nog bewuster met je lichaam en je stem om gegaan? Had dat effect?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:26

Het is niet de bedoeling een nieuwe lading foto's in een bestaand topic te plaatsen, hiermee wordt ook de maximum aantal foto's van 15 overschreden. Je mag een nieuw topic openen met een link naar dit topic, hier gaat een slotje op.