Donna wil gaan liggen in de badkuip... grappig filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Donna wil gaan liggen in de badkuip... grappig filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:16

Ania schreef:
Tommie_Tom schreef:
Waar ben je in godsnaam mee bezig?!?!?! Hamer Heb je wel een idee wat je eigenlijk aan het doen ben? Lekker verantwoordelijk ben je ook. Had gehoopt dat ze je er keihard af zou gooien. Echt dit vind ik gewoon dierenmishandeling. Het paard weet niet wat ie moet doen en jij ziet er humor in om het paard maar te laten rollen met zadel en jou erop. Verdrietig Hamer Hoe triest ben je dan? Erg triest ben je dan. Paard kon zijn rug wel bezeren (zou me niets verbazen als ie dat al heeft) Ook erg dom dat de andere ruiters niets zeiden. Naar mijn mening ben je een erg onveranwoordelijke ruiter die nog niet eens een houten hobbelpaard verdiend!!!

zo.. jij komt lekker binnen met je eerste bericht hier op bokt Huilen van het lachen

zo maak je vrienden!

en ik zal het niet vaak zeggen, maar ook ik vind dit toch enigszins onverantwoord, Ik kan er de humor nog wel van inzien, tot de eerste keer dat ie probeert te gaan liggen. Daarna zie ik er (helaas) geen humor meer van in.

Nou die heeft er iig wel al 1 nuttig bericht bij!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:16

In bijna alle posts hier staat wel iets waar je iets van kan leren.

Ik vind het ook erg onverantwoordelijk. Dat je pony met haar hoofd in het water bezig was, dat je daarom kan lachen, oke.
Maar dan gaat je pony rollen en dan snap ik al niet waarom je blijft zitten. Wat als ze wel omgerold was, dan zat je eronder?! Om nog maar niet te spreken over de rug van je pony... (maar aangezien dat al veel is gezegd, ga ik daar maar niet op in).

Ik irriteer me ook mateloos aan het gelach van iedereen. Weet zeker dat toen ik vroeger op les zat, dat mijn instructrice had geroepen dat ik haar vooruit moest drijven. Ik hoor helemaal niks, alleen gelach. Oh, wat leuk.
Pony krijgt zelfs nog een halsklopje als ik het goed zie na het rollen. Nee, ik vind het erg vreemd.

Je "logica" over het niet straffen vind ik helemaal raar. Je moet gewoon consequent zijn, tijdens het rijden thuis mag je pony niet gaan rollen onder het rijden, punt. Wat als je wedstrijden rijdt (weet niet of je dat doet, maar stel dat...) en je pony begint in de ring opeens te rollen, geef je dan ook een halsklopje toe?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:20

Lara_Silver schreef:

nuttig kan ook vriendelijk. Dromen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:21

Ania schreef:
nuttig kan ook vriendelijk. Dromen

Precies.

Ik zal even een mod gaan PBen voor we hier ook al de 15 pagina's behalen met hetzelfde verhaaltje en vóóral de TS uitschelden en dom doen voelen/maken/praten. Vork

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:22

Als eerste vind ik het ook geen "hahahahahaah wat lollig Haha! " filmpje. Dat zou het geweest zijn als je niet wist dat ze het deed en ze zomaar onverwachts zou zakken.

Maar wat ik op het filmpje zie, is een paard dat eerst meermaals aangeeft om te gaan rollen. Hoe leuk het er misschien uitziet, zoals gezegd zeer gevaarlijk. Niet alleen voor je paard, ook voor jouw. Paard moet maar eens iets sneller vallen dan je verwacht en ligt met je been klem.
Ik zie je op geen enkel moment het paard wegtrekken. Integendeel, ik zie dat je het zelfs probeert aan te moedigen want je blijft maar wachten en wachten bij de waterbak totdat hij eindelijk door de knieën gaat.

Waarom heb je daar zo lang gewacht? Waarom niet gewoon verder gereden en het paard aan het werk gezet? Het is jammer dat je zegt er geen last van te hebben, want dat zou je eigenlijk wel moeten. Een paard dat zich neerlegt tijdens het rijden is zwaar verkeerd en daar moet je absoluut niet blij mee zijn.
Ik kan best begrijpen dat het gedrag er niet makkelijk uit te krijgen is. En als je haar al beter onder controle hebt dan vroeger is het al heel erg goed. Maar asjeblieft, geef je paard op zijn minst al de kans niet om te gaan liggen door vijf minuten verveeld aan een waterbak te blijven lummelen. Voor jou ligt de uitdaging niet om een leuk filmpje te maken over een rollend paard, voor jou ligt de uitdaging een rollend paard zover te krijgen dat hij nooit in zijn leven meer gaat liggen onder het zadel.
Hoe je dat precies aanpakt kan ik je niet helpen, want ik heb nooit in die situatie gezeten. Maar een ding weet ik wel: dat is zeker niet door "een grappig filmpje" te proberen maken.
Veel succes nog verder, ik hoop dat je het er volledig uit krijgt Lachen .

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:23

Dies echt kei leuk man! Wow, je lag bijna in de waterbak... Kei grappig! Vooral dat stuk waar je haar nog een keer terug stuurde, omdat zélfs zij er genoeg van had. Of toen je doorhad dat je je been had kunnen breken. Oh, en dat ene stukje waar je zo gaaf tussen die voorbenen zit, één keer eens een beetje draaien (en dus maaien om het gewicht te veranderen) en je had een hersenschudding gehad of schedelbreuk, je neus gebroken, je nek gebroken, je rug gebroken, je ribben gebroken... Ik kom echt niet meer bij van het lachen, net als die andere 'paardenvrienden' in de bak.

Waar ik me nóg meer om bescheur is wel dat je echt geen enkel idee hebt wat je daarmee aan kunt richten. De rug van je paard kan hierdoor dusdanig beschadigd worden dat het niet meer te repareren is. De boom van het zadel beschermt namelijk de ruggegraat, en geeft de meeste stevigheid aan het zadel. Een ruiter kan daar best op zitten, 400 kilo paard... das teveel. De boom breekt (en dit zal echt geen goede kwaliteit zadel zijn) en je paard krijgt last van de spieren. Zo lang als jij ermee rijdt, en als het gebroken zou zijn, zou je nu waarschijnlijk onherstelbare spierschade en ontwrichtte ruggenwervels hebben veroorzaakt. Je paard laat dit zeker merken, maar jij ziet het niet, want jij vindt het alleen maar lollig. Je paard gaat vervelend doen onder het rijden, wordt chaggo (maar doet alles wat je vraagt, want naar de leider luister je, pijn laat je niet merken dan, want dan ben je zwak, wordt je uit de kudde gegooid en ga je dood), kan happerig doen GAAT ROLLEN

Dus waar jij je om zit te beschéúrén kan goed een teken zijn dat je je paard echt heel erg veel pijn doet. Niet zo gek dat ze gaat rollen en bokken zonder zadel he, dan is het mini beetje stevigheid dat er nog in het zadel zat weg, en druk je dus met je zitbeenknobbels bijna direct op de ruggegraat. Heerlijk gevoel moet dat zijn, beschadigde spieren, beschadigde rug, je verrekt van de pijn, en die ruiter maar lachen.

Maarreh, even serieus...

Wie belt de zadelmaker, de osteopaat en de DA?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:24

Nu weten we het wel dames.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:28

jacqii schreef:
hahaha, ja idd!! veel mensen denken dat het me eigen paardje is maar ze is niet van mij ik verzorg haar omdat ze rolt al haar hele leven en t is dr niet uit te krijgen!
ze is nog nooit om gerolt, en het enige wat bij haar helpt is zorgen dat ze zich niet verveelt dus met haar aan t werk dan is er niks aan de hand!!

Ik verzorg haar. Jij zorgt dus voor haar. Jij bent verantwoordelijk voor het welzijn voor het paard. Wat doe je dat goed zeg! Ik begrijp dat je het meeste commentaar niet fijn vindt, maar er zit overal waarheid in. Als je dat niet wilt lezen, of als je de fout die je gemaakt hebt niet goed kunt praten (kun je ook niet) oké, lees het (of niet) en ga verder. Maar probeer je er niet vanaf de eerste pagina onderuit te l°llen. Zeg je a, dan zeg je b.

EDIT: inderdaad, het is wel duidelijk zo. Als je meer wilt weten over zadels, gebroken bomen en wat eraan gedaan kan worden, je mag me altijd een PB sturen. Je zegt dat als je haar bezig houdt, ze het niet doet? Dan hou haar voortaan liever bezig, maar laat haar eerst nakijken of ze niets heeft. Hopelijk een 'nooit meer' fout Lachen
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 26-08-07 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:28

khirshanta schreef:
-lang verhaal-

ik moest stiekum gniffelen om je verhaaltje Bloos

wel heel duidelijk gebracht Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:29

NU weten we het wel. Gossiemikke waarom moeten jullie er allemaal bovenop duiken. Ze heeft al 4 pagina's vol goede raad. En in de link die ze geeft zie je een keurig verzorgt paard netjes lopen. Ze heeft lol met haar paard. Iets vriendelijker kan/mag ook wel. Clown

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:33

als je straks een been (of nog andere/meedere botten) breekt lach je vast niet meer zo hard....

paardje mag er dan goedverzorgd uitzien...maar vind dit echt niet kunnen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:34

Faelivrin schreef:
NU weten we het wel. Gossiemikke waarom moeten jullie er allemaal bovenop duiken. Ze heeft al 4 pagina's vol goede raad. En in de link die ze geeft zie je een keurig verzorgt paard netjes lopen. Ze heeft lol met haar paard. Iets vriendelijker kan/mag ook wel. Clown

kijk, dit meisje is 14, ze heeft het paard heel goed aan het lopen (zie der andere topic)
toen ik 14 was deed ik ook de meest rare dingen met de paarden. Aangemoedigd door de mensen om me heen en de paarden klaagden nooit. (klaagden als in hoeverre een paard kan klagen -> protest)
Godzijdank was ik toendertijd zoveel met de paarden bezig dat ik nieteens van het bestaan van bokt afwist Haha!
Gelukkig maar, anders had ik heel wat minder plezier met de paarden gehad. die overigens nu nog allemaal kerngezond zijn. Lachen

dus meis: we bedoelen het goed, op de bozerikken die gewoon stom zijn en doen, lol met je knol is goed! als dat serieuze gedoe ook altijd Huilen maar wees wel verantwoordelijk en denk aan het welzijn van je paard en ook aan die van jezelf!

allemaal moraalridders hier Huilen van het lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:43

@Faelivrin:
Ze heeft inderdaad lol met haar paard. Maar het paard niet met haar!
Ze geeft zelf al aan niet naar ons advies te luisteren, en dit topic gaat toch op slot, dan maakt het toch niet uit dat we nog door bleppen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:14

Dat maakt WEL uit, Lara_Silver. Je hoeft niet allemaal 100 keer hetzelfde te zeggen. Is nutteloos. Ook als het topic 'toch op slot gaat'. Rolleyes

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:15

Achja,. paard gaat er gewoon bij liggen tijdens het drinken...

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:21

Er zijn best oplossingen voor om dit te voorkomen, goed voorwaarts houden vooral omdat je al weet wanneer ze het gaat doen.
Ik moest toen van mijn instructrice een zweep en sporen gebruiken omdat ze altijd meteen in los zand ging liggen.
Ik heb destijds ook mijn been gebroken omdat ze over me heen rolde.
Mischien zijn die zweep en sporen niet zo leuk maar het was voor mijn en haar eigen bestwil.
Heb haar een flinke tik verkocht en goed aangespoort als ze door haar benen ging, ze heeft mischien
nog 3 x geprobeerd daarna nooit weer gelukkig.
Daarom vond ik het ook zo n dom filmpje maar hoop dat je nu het gevaar ervan inziet,wat er kan gebeuren.
Ik heb om dat gedrag van mijn verzorgpony nooit gelachen (was toen ook 14) vond dat gedrag juist doodeng.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:25

Faelivrin schreef:
Dat maakt WEL uit, Lara_Silver. Je hoeft niet allemaal 100 keer hetzelfde te zeggen. Is nutteloos. Ook als het topic 'toch op slot gaat'. Rolleyes

Dit is bokt.. Denk je nu echt dat iedereen eerst het topic door gaat lezen? Jou berichten zullen zowiezo pas gelezen worden ná dat iedereen gepost heeft, daar is gewoon niets tegen te doen..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 01:07

Dancie schreef:
ik zal het onderbouwen speciaal voor katiavl Knipoog

Paard gaat uit zichzelf rollen tja dat hebben wij ook gehad met een pony ik kon aansporen wat ik wou maar het had weinig nut misschien doet dit meisje er niet echt veel aan tjaa als het paardje zijn rugbreekt is mijn paard niet mijn zorg niet Knipoog

jacqii schreef:
hahaha, ja idd!! veel mensen denken dat het me eigen paardje is maar ze is niet van mij ik verzorg haar omdat ze rolt al haar hele leven en t is dr niet uit te krijgen!
ze is nog nooit om gerolt, en het enige wat bij haar helpt is zorgen dat ze zich niet verveelt dus met haar aan t werk dan is er niks aan de hand!!

Dus het kan jou niks schelen als je paard haar rug breekt? Nagelbijten / Gniffelen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 01:34

Die laatste berichten zo komen over van 'hahaha, het is toch niet mijn paard, kan me niet schelen wat ermee gebeurd als ik maar lol heb' Scheve mond .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 02:32

jacqii schreef:
Hee hee allemaal

De meeste weten in middels wel wie donna is want donna wil nog wel eens gaan liggen er is nu een heel leuk filpje gemaakt dat je 3 keer in een minuut tijd op de grond ligt!
Ik wil van tevoren even zeggen ik hoeef GEEEN comentaar over dat ze rolt omdat er wat mis is want dat is het niet ze is gewoon goed gekeurd en heeft nergens last van!
ze doet het alleen als ze iets niet wil en wel moet doen!! kortom protest

Dit doet ze niet omdat ze iets niet wil, dit doet ze gewoon omdat ze denkt dat het mag en jij laat het toe. Geen wonder dus dat je problemen krijgt met zulk ongewenst gedrag als je 't gaat goedkeuren.
Daarbij ben je op het eind van het filmpje gewoon vervelend, de pony wil duidelijk niet meer maar jij moet en zal naar die waterbak en je daagt haar uit om het weer te doen. Vind je 't raar dat ze dan gaat denken dat het mag??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 06:03

Heeft iemand de link alsnog? Jullie maken me wel erg nieuwsgierig Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 06:06

weet dat het al genoeg gezegd is, maar hier wordt je toch echt niet vrolijk van Boos!

@indeed, kijk even verder in het topic, daar vind je de link

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 06:32

Is dit dezelfde haflinger van HAW in het knalrode setje?die ene die steeds gaat liggen bij het rijden?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 06:34

o0valerie0o schreef:
Is dit dezelfde haflinger van HAW in het knalrode setje?die ene die steeds gaat liggen bij het rijden?

vermoed van wel, ze gaf al aan in dit topic dat de pony regelmatig gaat liggen

Tommie_Tom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 06:38

Lara_Silver schreef:
Ania schreef:
zo.. jij komt lekker binnen met je eerste bericht hier op bokt Huilen van het lachen

zo maak je vrienden!

en ik zal het niet vaak zeggen, maar ook ik vind dit toch enigszins onverantwoord, Ik kan er de humor nog wel van inzien, tot de eerste keer dat ie probeert te gaan liggen. Daarna zie ik er (helaas) geen humor meer van in.

Het zal mij eerlijk gezegd een worst zijn wat jullie van mij vinden of ik hier vrienden maak of niet. Ik geef mijn mening over wat ik zie en ik ben niet de enige die zo heeft gereageerd. En dit heeft helemaal niets met het topic te maken dus zullen we lekker ontopic blijven? Het draait om de TS en niet om mij.