spring foto's snoepy en bliksem!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snoeske

Re: spring foto's snoepy en bliksem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:32

beauty_fan schreef:
ze is zelf ook paardengek en weet ook wel wat goed is en wat niet goed is, natuurlijk is dit niet goed voor een shetje als je dit ekle dag zou doen met zn groot iemand erop, maar dat doet ze nou eenmaal ook niet! de shetjes hebben er ind lol in dus waarom voor een keer niet?!
en ze vraagt meer tips en menings, maar als je je mening geeft hoeft niet half bokt allemaal hetzelfde te zeggen want dat snapt ze na 3 reacties ook nog wel!
Marloes3003: ik ben het helemaal met je eens!!

Die regel, haha best grappig, het is niet meteen gezegt dat als je paardengek bent je meteen weet wat goed en slecht is, dat blijkt wel weer uit de actie van de Ts!!!!!

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 20:25

hejhej ik ging vandaag even iets heel leuks doen met snoepy we gingen vrijheids dresuur doen Haha! Haha! Haha! en mooie foto's waren dat ze vondt het heel leuk Pling Cool

poeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:33

het zadel ligt niet goed let daar de volgende keer op en je bent VEEEEEELSTE groot. als ik jou was zou ik een grotere pony nemen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:31

Moderatoropmerking:
Ik geloof dat iedereen wel zo'n beetje hetzelfde zegt. Zoals je in de regels kunt lezen is eindeloos doorzagen (dus herhalen wat al 10 keer is gezegd) niet de bedoeling. Heb je niets anders te melden, meldt dan niets. Heb je nog andere dingen, zien we die uiteraard wel graag.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:03

Shanedow schreef:
en idd dat zadeltje kan wel een staartriempje gebruiken. !! Clown

Zou het zadel dan wel passen?

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:16

Hee,
Ik wou nog even wat nieuws zeggen Tong uitsteken (ik dacht dat er niet bij stond:P)

Ik heb ook 2 verzorgshet, en ik heb er ok op gereden. Nu ik al 2 jaar niet meer rijd, rijd er een ander meisje op die het hartstikke leuk vind! Dat meisje is ook al wat groter maar na dit jaar gaat haar zusje (die er nu soms ook op hobbelt :p) erop rijden. Misschien moet jij dit ook doen, zo kan iemand anders erop laten rijden en helpen want jij weet wel ongeveer hou de pony's zijn. Ook is vrijdheidsdressuur een aanraden Tong uitsteken

groetjes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:24

Diablo schreef:
Shanedow schreef:
en idd dat zadeltje kan wel een staartriempje gebruiken. !! Clown

Nee, een staartriem maakt een niet passend zadel niet ineens passend

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:18

ik heb al veel gezien maar hier schrik ik toch echt van.
ik heb zelf ook een te kleine pony.
pony is 1,26 en ik 1,60.
ik heb dus een oplossing gezocht af en toe rijden en hupp ade kar in.
Maar dat zadel het flapt omhoog en naar voren en weet ik allemaal niet.
vervolgens ben je super lang voor die beestjes dan worden de benen helemaal naat achter gegooid waardoor je benen bij de kont komen Bloos .
En pak alstjeblieft iets anders als die kruiwagen als ze zich daaraan bezeren vergeef je je eigen dat nooit meer.
bij ons is het altijd haal de kruiwagen aan de kant voordat je daar in ligt en het einde verhaal is.
ik hoop dat je wat anders gaat doen met de pony's en niet zo egoistisch bent tegenover de shetters en laat ze dan vrijspringen ga vden lange lijnen een koop een karretje(heb ik ook gedaan voor weinig geld en zelf helemaal opgeknapt).
dus ik hoop dat je iets leuks kunt bedenken wat jullei ook leuk vinden want het zijn hartstikke leuke shetten en het is natuurlijk zonde om er helemaal nisk mee te doen omdat je te groot bent.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 02:39

Nou ik heb alles eerst netjes doorgelezen voordat ik een reactie plaats en sluit me aan bij de meeste mensen dus wat dat betreft niets nieuws... Ik hoop alleen dat de TS ook de reacties leest en misschien zelf ook gaat denken dat het echt niet kan waar ze mee bezig is. Ik vind het echt schandalig. Snap ook niet dat ze die foto's hier neer durft te zetten, ik neem aan dat ze zelf ook de foto's wel goed heeft bekeken. Maar goed, hoop dat ze nog een reactie plaatst en dat ze hopelijk gewoon andere leuke dingen met die shetjes gaat doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:29

stef schreef:

Nee, een staartriem maakt een niet passend zadel niet ineens passend[/quote]

Dat wist ik wel, bedoelde het sarcastisch. Een staartriem lost het probleem natuurlijk niet op.

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:31

hallo,
ik vind dit niet kunnen ..de shets kunnen het mischien wel houden maar het kan niet je bent veel ste lang.
ik ga ook niet op mijn mini shet zitten.dan loopt hij op 6 benen:D
maar ik doe m voor de kar.. en de laatste foto..dat zadel past echt niet het vernield alleen de rug van zo'n kleine schat.
verder..heb je genoeg commentaar gehad daar pas ik me op aan.
verder leuke shetlanders

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:09

TS inderdaad voor een karretje zetten is ook een optie,kun je ook veel plezier aan beleven en de shettjes ook,het zijn wel schatjes hoor.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:11

PiieterLY schreef:
Erg Gevaarlijk bij de 3e en 4e foto ,
Als ze de balk raken kan de balk niet op de grond vallen en Bezeerd jou Shetlandertje zijn beentjes.
Enne bij de laatste foto : Volgens mij licht je zadel niet zo goed kijk eens hoe ver die mee naar voor komt ! o o o !
Maar voorderest ziet het er leuk uit hoor !
Haha vooral hoe hoog jij je benen moet optillen haha

Idem. Bloos

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:15

Heeft iedereen hier de moderator-opmerking wel gelezen? Nors opkijken
Bokt op z'n repeat modus.

En tsja, iets nieuws is me ook niet echt opgevallen dus andere dingen dan wat er al gezegd is heb ik niet te melden. Dus daar houd ik m'n mond wel over. Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:12

Waarom zegt niemand iets over de TS?

TS: Fijn dat VD zo goed bevalt, ik hoop dat jij en de pony's er veel lol aan kunnen beleven.

Dus we zien in ieder geval dat de TS (kennelijk) ook andere dingen doet met haar pony

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 16:25

hej vandaag heb ik snoepy voor het karretje gedaan lekker door het bos Knipoog Pling en het ging super voor de eerste keer Tong uitsteken

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:32

ladylisa schreef:
hej vandaag heb ik snoepy voor het karretje gedaan lekker door het bos Knipoog Pling en het ging super voor de eerste keer Tong uitsteken

Ik denk dat dit een pennyalarm betekend, sorry hoor maar HOE doe jij voor de eerste keer gelijk dat ding achter de KAR (waar die vandaan komt) en rijd alleen het bos in.

Als ik het verkeerd begrijp sorry dan maar ik vind je (aan de foto's te zien) nog wat jong om alleen met een kar op pad te gaan

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:35

De eerste keer voor de kar en dan meteen het bos in??? Lijkt me niet verstandig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:37

mwah, toen mijn shet toen ik 16 of 17 was voor het eerst voor de wagen ging, gingen we ook gelijk naar buiten... denk dat dat een beetje de naiviteit van de jeugd is. Gelukkig is er niks gebeurt, maar tegenwoordig zal ik het anders doen...

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:45

stef schreef:
mwah, toen mijn shet toen ik 16 of 17 was voor het eerst voor de wagen ging, gingen we ook gelijk naar buiten... denk dat dat een beetje de naiviteit van de jeugd is. Gelukkig is er niks gebeurt, maar tegenwoordig zal ik het anders doen...

Maar had je die toen niet eerst beleerd met banden slepen aan de longeerlijn enz. ?

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:56

Nelleke1 schreef:
stef schreef:

Maar had je die toen niet eerst beleerd met banden slepen aan de longeerlijn enz. ?

misschien heeft zij dat ook wel gedaan?
en misschien was ze wel niet alleen dat zegt ze toch nergens, niet te snel ordelen,
misschien gaat dit wel heel goed en stopt ze met rijden op de pony's!
maar ik wil niet goed praten dat ze niet meer op de pony's kan rijden en dat het zadel totaal niet past.
Ik ben alleen maar blij dat ze de foto's heeft geplaatst, zo kunnen wij haar daar tenminste op wijzen!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:45

ladylisa schreef:
hejhej ik ging vandaag even iets heel leuks doen met snoepy we gingen vrijheids dresuur doen Haha! Haha! Haha! en mooie foto's waren dat ze vondt het heel leuk Pling Cool

Super!!!!!!

Dat klinkt al veel beter :d

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:08

ladylisa schreef:

Mijn vriend en ik maken Friezen klaar voor de kar en we hebben een keer een shet uitgeprobeert...Bonzai Haha! ....Dus uit ervaring vertel ik je het volgende:

Verkijk je niet op je shet, als die wil lopen (ook voor een karretje die goed geremt is!!!) ben je nergens meer, je kunt alleen maar hopen dat je niet ergens op een weg voor een auto belandt of een sloot in jaagt...

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:46

ik vind de foto's er niet echt fijn uitzien. een veilige hinder nis met een goed passendzadel zou het al een stuk beter maken maarja je bent/word ook te groot met je lengte en dan kan je niet meer op die kleintjes springen. vrijspringen zou ik je aanraden zonder dat je er zelf opzit, vind ik zelf heel leuk.

en leuk dat je met vrijheidsdressuur bent begonnen, doe ik nu ook met mijn shet en het is zeker de moeite waard.

ook leuk dat je snoepy nu voor de kar heb staan al vind ik het een beetje vaag want een pony kan niet zomaar ineens voor de kar lopen. of heb je al een langere tijd geoefend?

zo ja, heb je er ook een ervaren iemand bijgehad? het lijkt zo makkelijk ponytje voor de kar en gaan met die banaan, maar dat kan goed mis gaan. en buiten dat als je het tuig niet goed heb zitten kan je je shetty voor goed verpesten. wat als goed is niet de bedoeling is.

ik hoop voor je dat je goed geoefend heb eerst met sleep etc. daarna er een ervaren iemand bijgehad heb. (is ook wel makkelijk om die er bij te hebben met de sleep) en daarna met die ervaren iemand de kar achter je pony gehad heb.

verder zou ik niet meer op je shetten gaan rijden, in ieder geval niet springen. en leg er pas een zadel op als hij goed pas. een stuk fijner voor je pony, buiten dat het ook heel slecht voor de pony is een slecht passend zadel. ga lekker mennen met je pony's of vrijheidsdressuur, longeren, vrijspringen enz. er zijn genoeg dingen te doen zonder dat je er hoef op te zitten!

veel plezier met je leuke shets!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:51

woow! check dat zadel! dat is echt niet goed hoor!! jeetje! het zadel ligt in eerste instantie bijna op de kont van je pony, daarbij komt hij echt giganties ver omhoog bij de laatste foto!

Ik vind de ene hindernis ook erg gevaarlijk, en je bent te groot voor je pony SORRY ( Je zou wel wel meer gehoord hebben van mijn voorgangers )

Ik vind het wel hele leuke pony`s!!!! Haha!