Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Shalbo schreef:Ik heb zowel anky als de witte schimmel bekeken, maar echt de schimmel is de uitblinker hoor imo. Ik zat helemaal te grijnzen aan het einde van de kuur van de ruiter!

Terecht dat het publiek er in mee ging, het enthousiasme van de merrie knalt er gewoon af!
Daar MOET een jury toch op spreken. En het publiek mag dat eigenlijk ook niet tolereren.
Deebee schreef:Het verhaal was dat hij tijdens het losrijden het paard aan het begin van de lange zijde naar voren schopte en aan het eind weer met grof geweld op de rem trok...
nati schreef:Inderdaad.....''het verhaal''........ het zal inderdaad wel gewoon een verhaaltje wezen van iemand die dit de wereld in heeft geholpen, er zijn hele strenge controlles met zo'n wedstrijd, en ik neem ook wel aan dat meneer Helgstrand (als hij dit al ooit zou doen) zeer zeker niet zo dom is om zoiets te doen als er overal mensen zitten.......
Rhodos schreef:Ohh... ja!!! Ik heb deze combinatie live gezien! Dat was zooooo gaaf! vooral toen het publiek masaal begon mee te klappen toen hij in de passage naar het halthouden/groeten toe 'swingde'.
Er is later nog wel wat discussie ontstaan over de jonge leeftijd van merrie (volgens mij 9) en het zwiepen van de staart, wat door velen als een vorm van verzet/pijn wordt gezien.
Deebee schreef:Ik heb gelezen in Het Sportpaard dat meneer Andreas Helgstrand tijdens het afgelopen EK zijn zeer jonge (8 jaar oud) derde paard dusdanig aan het werken was dat zijn mond ervan bloedde. Hij verscheen met bloed aan de mond in de ring, maar het werd gedoogt omdat het tijdens de proef stopte met bloeden... Happy athlete?