Jou mening over deze kür

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Re: Jou mening over deze kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:36

Een paard gewend maken aan spotlights, applaus en verder doe je voor hij voor publiek komt te staan. Een paard wat in paniek slaat als er teveel lawaai is heeft zo geen training ondergaan. En uiteaard zijn de eerste keren altijd spannend, maar zoals we daar toen onze instructies kregen ...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:54

Briljant paard, maar dat gezwiep met de staart stoort mij toch echt heel erg..

De kür van Anky op diezelfde wedstrijd kreeg ik pas écht kippenvel van!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:42

Ik heb zowel anky als de witte schimmel bekeken, maar echt de schimmel is de uitblinker hoor imo. Ik zat helemaal te grijnzen aan het einde van de kuur van de ruiter! Anky doet me niet veel - misschien dat het aan salinero ligt. Ik vind dat persoonlijk niet zo'n mooi paard...

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:48

Shalbo schreef:
Ik heb zowel anky als de witte schimmel bekeken, maar echt de schimmel is de uitblinker hoor imo. Ik zat helemaal te grijnzen aan het einde van de kuur van de ruiter!

Ben het eigenlijk helemaal met je eens!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:57

die schimmel springt er toch wel helemaal uit je kan gewoon zien dat die er helemaal op in gaat en dat staart zwiepen stoort mij nog niet eens zo
ik heb wel het idee dat ze het geweldig vind al die aandacht Haha!
prachtige kur vind ik het

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:06

Dit is lol met je knol op hoog niveau Clown Terecht dat het publiek er in mee ging, het enthousiasme van de merrie knalt er gewoon af!
Zwiepen met de staart is niet altijd negatief, als je goed kijkt naar het orenspel van de merrie zie je dat ze het prima naar d'r zin heeft Knipoog

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:10

Ik heb gelezen in Het Sportpaard dat meneer Andreas Helgstrand tijdens het afgelopen EK zijn zeer jonge (8 jaar oud) derde paard dusdanig aan het werken was dat zijn mond ervan bloedde. Hij verscheen met bloed aan de mond in de ring, maar het werd gedoogt omdat het tijdens de proef stopte met bloeden... Happy athlete?

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:13

Hij daalt meteen zeer zwaar in mijn achting. Huilen Daar MOET een jury toch op spreken. En het publiek mag dat eigenlijk ook niet tolereren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:20

BEIDE PROEVEN HADDEN WEL WAT DINGETJES DIE MINDER WAREN.
MAAR DE PASSAGE ETC IK ZIE GRAAG WAT MEER ACHTERBEEN DAN OOGT HET WAT AKTIEVER, SALINIERO IS NIET MIJN FAVO PAARD KWA UITERLIJK ETC MATINEE VIND IK WEL MOOI.

EN DAT VAN DAT BLOED JA DAT HEB IK OOK MEE GEKREGEN EN IETS VAN EEN SMOES DAT T WORTELS OFZO WAREN!!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:21

Wacht effe; bloed wilt niet meteen automatisch zeggen dat dat de schuld van de ruiter is! Ik ken zelf een paard dat z'n halve tong door gebeten had tijdens werk, wat niet aan het bit lag.
De jury zal het niet voor niets gedoogd hebben, lijkt mij Knipoog

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:08

Het verhaal was dat hij tijdens het losrijden het paard aan het begin van de lange zijde naar voren schopte en aan het eind weer met grof geweld op de rem trok...

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:11

Overigens staat er tijdens dit soort wedstrijden geen controlemannetje (kan even niet op het goede woord komen...) op het losrijterrein... Dus wordt de jury ook niet op de hoogte gesteld van wanpraktijken.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:31

Maar ze hebben wel bittencontrole Verward

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:59

Hmmm... Ik denk dat bij evenemten als deze met ZOVEEL toeschouwers je wel een hele geldige reden moet hebben om met bloed (?) in de paardenmond te mogen starten. We gaan misschien nu overal "Christine Wells", terwijl dit misschien niet helemaal eerlijk is. En laten we wel wezen: deze kuur ziet er zo heerlijk uit, dat kán toch bijna niet met geweld voor mekaar zijn gekregen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:07

Ik vind het een geweldige merrie om naar te kijken,.... geweldig die souplesse! OK dan! En tja die staart,... mss hoort het wel gewoon bij dit paard Knipoog

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:47

Deebee schreef:
Het verhaal was dat hij tijdens het losrijden het paard aan het begin van de lange zijde naar voren schopte en aan het eind weer met grof geweld op de rem trok...

Inderdaad.....''het verhaal''........ het zal inderdaad wel gewoon een verhaaltje wezen van iemand die dit de wereld in heeft geholpen, er zijn hele strenge controlles met zo'n wedstrijd, en ik neem ook wel aan dat meneer Helgstrand (als hij dit al ooit zou doen) zeer zeker niet zo dom is om zoiets te doen als er overal mensen zitten.......

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:18

nati schreef:
Inderdaad.....''het verhaal''........ het zal inderdaad wel gewoon een verhaaltje wezen van iemand die dit de wereld in heeft geholpen, er zijn hele strenge controlles met zo'n wedstrijd, en ik neem ook wel aan dat meneer Helgstrand (als hij dit al ooit zou doen) zeer zeker niet zo dom is om zoiets te doen als er overal mensen zitten.......

Kijk - wij kunnen elkaar de hand schudden. Dit is precies wat ik bedoel Knipoog

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:47

Rhodos schreef:
Ohh... ja!!! Ik heb deze combinatie live gezien! Dat was zooooo gaaf! vooral toen het publiek masaal begon mee te klappen toen hij in de passage naar het halthouden/groeten toe 'swingde'.

Er is later nog wel wat discussie ontstaan over de jonge leeftijd van merrie (volgens mij 9) en het zwiepen van de staart, wat door velen als een vorm van verzet/pijn wordt gezien.

De oren van dit paardje geven juist aan hoe ontspannen ze is en de ruiter zit erop of die niks zit te doen en alles vanzelf gaat. Geweldig!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:14

de fries vind ik als jong paard er best ontspannen over lopen alleen had ik het neusje wat meer naar voren willen zien.
maar je ziet de ruiter hem een paar keer gespannen belonen met de hand

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:47

die schimmel geweldig en dat zwiepen van de staart stoort mij niet zo, je ziet aan haar oren dat ze gewoon relax is en het naar dr zin heeft. de kuur van anky was ook goed maar vond de schimmel net iets leuker

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:53

die schimmel is echt super...krijg dr echt kippevel van als je dat zo zit te kijken. Die staart komt er wel steeds tussendoor maar als dan ziet hoe leuk die merrie het vind hoe goed ze haar best doen....dan is die staart geen probleem! Echt super om te kijken...

Sportstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:41

ja genieten zo is het bedoelt! of niet

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:04

Deebee schreef:
Ik heb gelezen in Het Sportpaard dat meneer Andreas Helgstrand tijdens het afgelopen EK zijn zeer jonge (8 jaar oud) derde paard dusdanig aan het werken was dat zijn mond ervan bloedde. Hij verscheen met bloed aan de mond in de ring, maar het werd gedoogt omdat het tijdens de proef stopte met bloeden... Happy athlete?

Hij kan ook gewoon op zn lip of tong bijten hoor. Ik heb het ook wel eens gehad. Wil daarom niet zeggen dat het van het bit af kwam. Het kan natuurlijk.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:25

Ik krijg helemaal rillingen ervan, echt een hele mooie proef! en dat paard, genieten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:35

ik heb deze combinatie vaker zien rijden en iedere keer swingt die merrie gewoon...
je geniet echt van dat paard die swingt gewoon de proef door .... vind dit toch wel een heel mooi gezicht ...