hoe leer ik mijn paard fietsen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

previr

Re: hoe leer ik mijn paard fietsen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:10

ooooooooooooooooooooh je paard langs de fiets leiden?
hihi doe ik heel vaak, (lui om te lopen, nee grapje) wij hebben nog een stuk weiland klein stukje van huis en toen heb ik me ooit bedacht waarom lopen, gewoon hopla langs de fiets gepakt, en stapte gewoon mee, draven nu ook dat snapte ze eerst niet allemaal maar met een beetje klikken en kom maar geen de knop toch om, heel handig dus hhi
heb er eigenlijk niet speciaal voor geoefend gewoon gedaan Bloos

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:15

ik hoop trouwens dat je dit bedoelt he Tong uitsteken niet dat ik binnenkort een advertentie in de krant zie:

PAARD DAT KAN FIETSEN
tot grote verbazing keken van morgen de inwoners van een of ander boerengat naar een grote uitvoering fiets met daarop .... een paard Vingers aflikken , ze wreven zich allemaal nog een keer in de ogen, want ja zo vroeg ik de morgen (hihi) maar wat blijkt, de eigenaar van dit paard heeft op de website bokt een topic geplaatst met de titel "hoe leer ik mijn paard fietsen??? " en wat blijft na vele adviezen is het gelukt!

hihihi

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:12

ROFL wat een giller, ik zie het helemaal voor me ja.

TS: is het trouwens al gelukt om met je paardje te fietsen?

vaagjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:08

ik heb er ook vaak van ghoord maar weet niet hoe je het moet aanleren sorry

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:13

hahhaahaha geweldig..

maar ik heb er geen goede ervaringen mee, werd altijd van me fiets getrokken, maar dat was shetlander die beetje ondeugend was:P haha

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:24

vaagjehvj schreef:

waarvan gehoord? paard op een fiets of er naast? hihi vind t echt een geweldig onderwerp Tong uitsteken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:27

grote stevige fiets kopen met grote pedalen Tong uitsteken

nee ik zou eerst gewoon een stukje lopen naast de fiets en als je paard dat snap een stukje rennen naast je fiets en als dat ook goed gaat zonder dat ie ineens stilstaat of aanspringt dan zou ik er rustig mee gaan fietsen, wel alert blijven zodat je er in een keer vanaf kunt springen

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:29

Vind de titel wel pakkend Clown
Ik dacht hey dat wil ik ook wel weten Haha!

vaagjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:30

juudje84 schreef:
vaagjehvj schreef:

waarvan gehoord? paard op een fiets of er naast? hihi vind t echt een geweldig onderwerp Tong uitsteken

haha ernaast natuurlijk xd xd xd

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:31

ik doe het niet meer
Savannah ging laatst met mij aan de haal in Galop! nou dan zit je niet fijn op je fietsje...

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:40

liezzie schreef:
ik doe het niet meer
Savannah ging laatst met mij aan de haal in Galop! nou dan zit je niet fijn op je fietsje...

dat heb ik ook un keer gehad, zo blij joepi naar de wei hopla een bokje en een galopje hihi, maar doen heb ik de dag erna gewoon even de ketting erom gedaan, gewoon los en mocht ze weer in galop gaan dan heb ik even wat meer te zeggen. maar ja bij ons is het verrekte handig langs de fiets omdat wij de weien uit elkaar hebben liggen, dus moet er iets op verzinnen. soms loop ik ook wel eens maar als je er meer moet doen en moet daarna naar school of werk of iets dan is de fiets toch een beetje sneller. ons pap doet dat altijd hihi

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:16

mijn pony kan het ook, ik ben het op een gegeven moment gewoon gaan proberen. hij is voor 100% verkeersmak, en voor 98% berm-mak (soms enge hoopjes enz, dan moet je kijken)
gaat gewoon goed
las nog een opmerking;
TornadoLover schreef:
het is zelfs verboden om met je paard te fietsen, als er dus iets gebeurt of de politie betrapt je, mag je wel een flinke duit dokken...

dan mogen ze de politie in mijn woonplaats wel een opfriscursus geven dan..
heb namelijk na een bezoekje aan de HEMA, een aantal weken terug omdat mijn baas mijn paardje wilde zien, deze foto gekregen van een vriendin (die mee fietste)
Afbeelding
niet op mijn hoofd letten, maar wel op de achtergrond Lachen meneer de motoragent had al lief gezwaaid, waarop ik ook mijn hand maar opstak. niks boete..

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:18

verboden? ik kom de politie zo vaak tegen, zeggen niks, hopenlijk krijgen ze nog lang een opfris cursus hii

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:19

volgens mij is het niet verboden hoor, je geleid nog steeds je paard, of het met elk paard verstandig is is wat anders, maar dat is ook zo met buitenrijden langs het verkeer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:21

sjorsie schreef:
volgens mij is het niet verboden hoor, je geleid nog steeds je paard, of het met elk paard verstandig is is wat anders, maar dat is ook zo met buitenrijden langs het verkeer.

inderdaad
dat zou betekenen dat ik wel OP mijn paard maar niet zo naar buiten mag
terwijl ik er zeker van ben dat ik eerder een ongeluk veroorzaak als ik erop zit, ivm gebrek aan vertrouwen
zoals je op de foto kunt zien was hij ook totaal niet onder de indruk, en zo is hij de hele tijd Clown

neemt niet weg dat ik zowiso denk dat de politie een aantal regeltjes mbt paarden niet helemaal weet/snapt, maar dat is een andere discussie Tong uitsteken

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:24

Mijn paarden kunnen alle 3 "fietsen". Ze zijn aan de hand gewoon braaf. Dus dan pak ik gewoon de fiets en neem ik ze mee. Is niet zo veel moeilijks aan. Zorg dat je de eerste keren een odue fiets bij hebt die je aan de kant kan gooien mocht dat nodig zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:36

Mijn paard gaf er niks om, en liep de 1e keer zo mee.
Het paard van een vriendin hebben we het geleerd door haar vast te laten houden door iemand die achterop zat.

Mocht er iets gebeuren,of ze is ergens als de dood voor dan kan de persoon die het paard vast heeft (en achteropzit) er zo afspringen.
Als het paard eenmaal gewend heb je dat niet echt meer nodig, maar in het begin zeker wel handig!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:45

Hahaha, ik moest wel lachen om de titel. Haha!
Ik heb het een paar pony's gewoon aangeleerd door eerst even met de fiets naast ze te lopen en dan heel langzaam fietsen (zodat ze ernaast kunnen stappen) en daarna kan je gaan draven langs de weg enzo. Je moet trouwens wel een brave pony hebben inderdaad, anders is het niet echt verantwoord..

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:47

haha leuke titel, de 3 paarden die ik gereden heb konden het alle 3.. eerst alleen de 2 grote en later heb ik het de pony ook gelerd. eigenlijk heel makkelijk, maar ik zal wel op het terrein beginnen met oefenen