Antonio@ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RandyOrton25

Re: Antonio@ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 12:25

bedankt voor de leuke reacties.
pony is al beter aan het lopen
en mijn houding is ook stukken verbeterd.
en zo als luwaniej al zei.
mijn paardje krijgt alles wat zijn hartje begeerd en veel liefde
en van fouten leer je.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:44

arme pony

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:44

BailyKarlos schreef:
arme pony

huh? wat bedoel je?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 12:48

ik denk dat ze bedoeld,
dat tie zielig is omdat ik verkeerd met een stang heb gereden.
verdere uitleg kreeg ik ook niet.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:50

99% van de fouten worden veroorzaakt door de ruiter

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:51

Ik vindt het er niet erg fijn uitzien.Maar dat gaat vast wel beter worden met al die tips!En je hebt een erg mooi Haflinger!

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:51

Leuke haf *LOL*
Goed dat je nu met dubbel gebroken bit rijd Knipoog
En wat hiervoor ook al wat werd genoemd:
Draag je handen wat meer, en durf te geven Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:52

RandyOrton25 schreef:
ik denk dat ze bedoeld,
dat tie zielig is omdat ik verkeerd met een stang heb gereden.
verdere uitleg kreeg ik ook niet.

dan vind ik dat ze wel overdrijft Scheve mond

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:59

Dat is idd zielig, maar zo te horen zie je dat nu zelf ook in en rijdt je met een ander bit.

Ik vind dat op de foto's je pony erg 'in de krul' loopt, probeer hem meer met zijn neus naar voren te rijden en te zorgen dat hij zijn rug niet wegdrukt.

IK ben benieuwd naar de foto's van hoe het nu gaat.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:01

Die stang direct ergens achter in de kast hangen en voorlopig nog helemaal niet tevoorschijn halen om in zijn mond te stoppen. Ik ben blij te lezen dat je er een normaal bitje in hebt gehangen.
Deze foto's hebben niks te maken met dressuurmatig correct rijden maar met verkeerd stang gebruik en als resultaat een gespannen paardje. Met een trensje lekker over de rug en vandaar opbouwen naar oprichting. Je hebt trouwens wel een nette houding dus hou die er lekker in en bouw daar aan verder Lachen En snel foto's met een trensje Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:34

BailyKarlos schreef:
arme pony

Aan z'on reactie heeft de TS niks, geef commentaar waar ze wél iets mee kan,

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:37

Pikeur schreef:
Ja, maar op deze foto's lijkt het net of ze in een bak rijdt.

ja rijdt ze ook, maar als je eerder hebt gelezen zie je ergens staan dat zei voorheen ergens stond zonder bak en naar buiten moest. sinds ze bij ons op stal staat kan ze de bak in.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:39

Serval schreef:
Meid, goed van je dat je deze foto's hebt geplaatst. Je hebt een mooie haflinger waar je goed mee op weg bent. Trek je maar niets aan over die hele aanvallen over wel of geen stang gebruik want iedereen heeft zijn/haar oordeel sneller klaar dan begrip! Bovendien achter gesloten deuren gebruiken veel mensen een hulpmiddel (zweep, sporen, bijzet teugels, enz. enz.). Ieder zijn/haar meug. Het is jou paard en jou manier van aanpak. Je schrijft zelf al dat je met een gewoon bitje rijd dus GOED BEZIG!!! Ga zo door en geniet van het rijden met jou kanjer!!!

hehe, eingelijk iemand die iets zinnigs zegt.
er wordt mishandeling genoemd maar volgens mij heeft meer dan de helft die hier reageert net zo goed GEEN verstand hebben van de trens.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:39

schouders meer naar acheteren/rechter zitten.
en op je handen letten.
verder vindt ik het goed dat je met een normaal bitje bent gaan rijden Ja wnat dit is niet erg vriendlijk. Alleen als deze foto's al wat ouder zijn en hij nu anders loopt en je met een ander bitje rijdt..waarom plaats je dan die foto's dan zit je gewoon te wachten op zulk commentaar Knipoog
maar vindt het wel een mooie haf!!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:41

RandyOrton25 schreef:
bedankt voor de leuke reacties.
pony is al beter aan het lopen
en mijn houding is ook stukken verbeterd.
en zo als luwaniej al zei.
mijn paardje krijgt alles wat zijn hartje begeerd en veel liefde
en van fouten leer je.

nou mischien moet je hem dna wat minder geven?.. ik bedoel wat strenger aan pakken ofzo? want als hij met je ervandoor gaat op de weg.. en dat uit gein doet lijkt me niet erg lollig! en wat ik ook niet snap.. dat jet met stang op de weg rijdt omdat je anders onder een vrachtwgen komt.. ik zie je nu inde bak rijden op deze foto's dus waarom heb je dan een stang in? vindt dat namelijk wel erg vreemd.. of meot je eerste een stuk over de weg met je paard? zoja vraag dn of iemand er naast wil lopen. dan hoef je ook niet met zo'n bit te rijden in een bak Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:43

het lijkt ook net op de fotos als of je je armen heel erg aanspant... dus mishcien daar ook op letten ? Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:55

RandyOrton25 schreef:
femiaans schreef:
Al is het je eigen keuze, dit is méér dan treurig hoe je met de stang aan het rijden bent. Doorgeslagen, kinketting in de onderkaak, en dan ook nog zo scherp omtrekken. Het is niet voor niets dat je pas met een stang mag rijden als je in het Z zit, in onkundige handen zijn dit wapens om je paard te mishandelen. Schande!

hahaha
sorry geloof mij ik doe me pony geen pijn hoor.
ik heb er altijd mee buiten gereden,
en die stang hangt er in omdat ik liever niet onder de vrachtwagen lag.
verder is die er ondertussen al uit.
ik rij tegenwoordig met een dubbel gebroken bitje.

viewtopic.php?f=53&t=818574&hilit=

Waarom heb je hem op de foto's dan wel in ?
Je onderschrift is goed, lees hem zelf ook nog eens.
Je zet je handen vast op zijn schoft, het ziet er alles behalve fijn uit.
Je pony loopt met een holle, weggedrukte rug en is vast in zijn kaak.
Jammer dat je er nu al een stang inhangt, dit is geen oplossing om niet onder vrachtwagens terecht te komen.
Wel fijn om te lezen dat je normaal met een trensje rijdt, kun je hier dan nog een foto's van plaatsen misschien krijg je dan wat meer rijtechnisch commentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:02

Ik vind het gewoon te treurig om aan te zien. Je laat hem ook helemaal niet los... Volgens mij heb je niet in de gaten wat dit bit doet in een mond? In vind het ook nog erg dat jij ermee lacht. En waarom plaats je deze foto's als je tegenwoordig toch met een dubbelgebroken bitje rijd? Dan is het toch zinloos om deze foto's te plaatsen?
Dit lijkt me trouwens een typisch gevalletje van een persoon die niet in de gaten heeft wat hij/zij uitvoert.

hier is trouwens een fimpje waarin je kan zien wat je wel niet doet met een stang..:
*klik* deel 1
*klik* deel 2

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:04

j0rinda schreef:
Pikeur schreef:
Ja, maar op deze foto's lijkt het net of ze in een bak rijdt.

ja rijdt ze ook, maar als je eerder hebt gelezen zie je ergens staan dat zei voorheen ergens stond zonder bak en naar buiten moest. sinds ze bij ons op stal staat kan ze de bak in.

Ze rijdt dus op deze foto's in de bak, maar heeft het bit in om niet onder een vrachtwagen te komen.
Aha....

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:04

__Marloes schreef:
Ik vind het gewoon te treurig om aan te zien. Je laat hem ook helemaal niet los... Volgens mij heb je niet in de gaten wat dit bit doet in een mond? In vind het ook nog erg dat jij ermee lacht. En waarom plaats je deze foto's als je tegenwoordig toch met een dubbelgebroken bitje rijd? Dan is het toch zinloos om deze foto's te plaatsen?
Dit lijkt me trouwens een typisch gevalletje van een persoon die niet in de gaten heeft wat hij/zij uitvoert.

hier is trouwens een fimpje waarin je kan zien wat je wel niet doet met een stang..:
*klik* deel 1
*klik* deel 2

Die filmpjes zien er afschuwelijk uit

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 15:16

__Marloes schreef:

*klik* deel 1
*klik* deel 2

ik heb het gezien maar zo ver ik kan zien is het eerste deel an mensen die met een trensje rijden
en wat daar gebeurd is niet normaal ik sla me pony de bak niet door en trek al helemaal het bit niet door zijn mond.
zagen gebeurd ook niet

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:18

dat zeggen we ook niet, we zeggen dat je niet fatsoenlijk met de stang rijd en je trekt we degelijk het bit door de mond. Moet je zien hoe die stang erin zit en hoe erg je er aan trekt! Zoals een bokker al zij maakt hij ipv 45 graden nu 90 graden!

Sorry hoor, maar je kunt wel smoesjes gaan verzinnen van ik rijd hem niet verkeerd hoor! Maar wij zien allemaal dat dit beest er onder lijdt en dat jij heel slordig rijdt!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:23

__Marloes schreef:

*klik* deel 1
*klik* deel 2

Scheve mond
Als je zo'n dingen al doet om je paard goed te laten lopen(?), stop je er maar beter mee.
Walgelijk gewoon, zo'n dingen Misselijk

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 15:24

ik zeg niet dat ik het niet verkeerd heb gedaan
en ik gebruik ook geen smoezen
en als jij goed heb gelezen heb je ook gelezen dat die stang er uit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:24

RandyOrton25 schreef:
ik heb het gezien maar zo ver ik kan zien is het eerste deel an mensen die met een trensje rijden
en wat daar gebeurd is niet normaal ik sla me pony de bak niet door en trek al helemaal het bit niet door zijn mond.
zagen gebeurd ook niet

Als je de werking van een stang wilt zien moet je verder in het filmpje kijken, ik weet niet precies waar maar volgens mij was het deel 2 en het einde van deel 1