Renate @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SeBart

Re: Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:59

Neonlight schreef:
Is het nog een jong paardje? In draf lijkt ze wat over de schouder weg te lopen, probeer vooral goed je buitenkant te begrenzen. Van de galopfoto's schrik ik eigenlijk een beetje, had niet verwacht na het zien van de draffoto's dat het zo "heftig" zou zijn. Je haf heeft duidelijk nog veel moeite met de balans, en de zware bak maakt het er niet makkelijker op. Ik zou de balans in de galop vooral veel oefenen met longeren, met dubbele longe en/of pessoa, zodat ze leert te sluiten en balans te vinden, zonder iemand op de rug te hebben. Als je erop rijdt en galoppeerd zou ik juist, in tegenstelling tot wat mijn voorgangers zeggen, in verlichte zit gaan zitten, zodat je haf makkelijker in balans blijft. Zorg dan wel voor een evenwichtige verlichte zit, anders maakt het nog niets uit.

Ik heb mijn paardje in het begin ook in verlichte zit gereden in galop. Ze was ook enorm haar balans aan het zoeken. Dat doe ik overigens met ieder paard die ik inrijd. Ook in stap/draf blijf ik eerst in verlichte zit en dan ga ik voorzichtig op m'n kont zitten.

Verder is het erg jammer van als die toeters en bellen. Gewoon zadel en hoofdstel is voor het paard ook veel plezieriger en voor mij leuker want dan zie ik wat eronder zit Tong uitsteken

De bak is naar mijn idee veeeeeel te zwaar, het paardje heeft er echt moeite mee en als de galop al zo moeilijk gaat zou ik wachten tot de binnenbak klaar is of een lichtere bak opzoeken om het daar te oefenen.

Verder denk ik dat deze haf je heus wel kan dragen mits dus de bak wat fijner is. Ik zeg niet dat het niet kan maar voor het paardje zou het wel wat plezieriger worden naar mijn idee.

Over je gewicht zal je mij niet horen ik zag er vroeger ook zo uit. Maar gelukkig is het mij gelukt om het er af te krijgen ook al is dat voor sommige mensen haast niet te doen.

Veel succes met rijden Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:59

Nickytje schreef:
En al die commentaren over je gewicht... Ik vind niet dat jij je paardje in de weg zit tijdens het rijden. De bak ligt zwaar, dat is een feit, dus het is fijn dat er een nieuwe komt die wat makkelijker loopt voor je mooie haf.

Of je nu naar voren, naar achteren, van mijn part achterstevoren, of ondersteboven op je paard zit. Misschien zit ze hem 'technisch' gezien niet in de weg (*uche uche* kijk goed naar de foto's - want met een harde hand en naar voren leunend zit je je paard ook in de weg Knipoog ). Het gewicht dat het paard gevraagd wordt om te dragen is schadelijk voor het paard op wat voor manier dan ook je dit erop zet Lachen

Als we iemand van 55 KG en 1.70 M op een shetlander zien zitten schreeuwen wij moord en brand, maar nu mag het allemaal door de vingers gezien worden. Misschien omdat dit een haflinger betreft? Geen goed excuus in mijn boekje.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:02

Schimmelig schreef:
Nickytje schreef:
En al die commentaren over je gewicht... Ik vind niet dat jij je paardje in de weg zit tijdens het rijden. De bak ligt zwaar, dat is een feit, dus het is fijn dat er een nieuwe komt die wat makkelijker loopt voor je mooie haf.

Of je nu naar voren, naar achteren, van mijn part achterstevoren, of ondersteboven op je paard zit. Misschien zit ze hem 'technisch' gezien niet in de weg (*uche uche* kijk goed naar de foto's - want met een harde hand en naar voren leunend zit je je paard ook in de weg Knipoog ). Het gewicht dat het paard gevraagd wordt om te dragen is schadelijk voor het paard op wat voor manier dan ook je dit erop zet Lachen

Als we iemand van 55 KG en 1.70 M op een shetlander zien zitten schreeuwen wij moord en brand, maar nu mag het allemaal door de vingers gezien worden. Misschien omdat dit een haflinger betreft? Geen goed excuus in mijn boekje.
Voor jou geld gewoon mijn onderschrift, en ik ga niet meer op jou in. Ik heb geloof ik jou nog zelden tot nooit aan iemand positief commentaar zien geven. Alleen aan mensen die al hoog in de dressuur zitten....

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:06

Ik vind het beeld, zeker in de draf, zeer verbeterd met het vorige topic dat ik van je heb gezien. Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:07

Sterker nog Pubelia, in mijn eerste post staat. Ik reageer haast nooit op HAW Lachen

Wat er in jouw onderschrift staat heb je er neer gezet zodat iemand die commentaar over jouw omvang heeft 'twee keer' nadenkt, voordat hij/zij er een kwetsende opmerking over maakt. Kortom: uit ZELFBESCHERMING. Dat heeft niks met weerspiegeling te maken.

Je vraagt jouw paard een atleet te zijn/worden, maar bent zelf niet bereid te doen wat hiervoor nodig is.
Is dit niet ontzettend unfair richting jouw paard?
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 15-08-07 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:08

Op schimmilig hoef je niet meer in te gaan als je dat wilt, maar er zijn meer die het zeggen Knipoog

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:12

Het ziet er veel beter uit dan eerst.
Ik heb wel op één puntje kritiek, je pony lijkt niet helemaal goed over haar rug te lopen.
Gezien jou gewicht is het beter voor haar rug als ze de spieren goed gebruikt, misschien een idee om mee te nemen in de training?
Lekker lang en laag beginnen, eventueel regelmatig aan de dubbele longe of pessoa, lang en laag ingsteld?
Goed dat je les hebt trouwens!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:22

Leuk paardje hoor Ja
Mag ik vragen waarom je die deken onder je zadel hebt liggen? Ik heb dit nog nooit eerder gezien namelijk Nagelbijten / Gniffelen
Ben altijd een beetje nieuwschierig Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:23

Elysha schreef:
Sure. Ben heel benieuwd hoe slank jij bent.

Edit: ik weet natuurlijk niet hoe het met de TS is, maar ik ken heel wat mensen die te zwaar zijn die al jaren en jaren een tevergeefs gevecht met hun kilo's - of zo simpel gezegd: met een bosje selderij - leveren. Het is allemaal niet zo simpel hoor!

Sure it is:
sporten, sporten en nog eens sporten. 3 maal daags normaal maar vooral gezond eten en veel water drinken. Ga mij niet zeggen dat dit onmogelijk is want ik doe dit nu al een jaar. Mijn doel was eerst om af te vallen....ik heb er twaalf kilo af en train nu voor marathons. Met pinksteren mijn eerste duurloopwedstrijd gehad (10 km) en voel me sterk en super lekker!!!
Met 80 kilo kon ik niet meer leven...(ook al ben ik 1.84m en zag het er niet vreselijk uit...ik vond het vreselijk!!!) ik ben gaan eten toen ik even in een dip zat...Toen zag ik mezelf op een aantal rijfoto's en ik kon wel huilen. Dat heb ik drastisch verandert....oke, ik geef toe, het gaat bij mij nu wel een beetje in het extreme....ik wordt bloedchagerijnig als ik niet mijn rondje gelopen heb....Maar wat ik wil zeggen; iedereen die de wilskracht heeft krijgt er een paar kilo's af, langzaamwerkend verteringsstelsel of niet (geloof me, ik ben "gezegend" met mijn vaders bouw, ik heb echt aanleg om wat grover te zijn, maar ik heb het nu onder controle!)

Nogmaals, ik voel me nu super en zit met een goed geweten op de paarden die ik rij Haha! Het is moeilijk maar als je eenmaal die knop om hebt gaat je leven er anders uitzien!!!
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-08-07 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:23

heeyhallo,

het ziet er al een stuk beter uit als toen renate net op stal stond.

in stap en draf ziet ze er al veel meer ontspannen uit!

gr. karlijn

p.s ik kom gauw nog een keer langs

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:24

Adil18 schreef:
Elysha schreef:
Sure. Ben heel benieuwd hoe slank jij bent.

Edit: ik weet natuurlijk niet hoe het met de TS is, maar ik ken heel wat mensen die te zwaar zijn die al jaren en jaren een tevergeefs gevecht met hun kilo's - of zo simpel gezegd: met een bosje selderij - leveren. Het is allemaal niet zo simpel hoor!

oeps...dubbel..!
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-08-07 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:25

Ik moet hier echt even op reageren.
Ik vind echt dat je je pony in de weg zit, qua gewicht en de bak is ook veel te zwaar. Als ik jou was zou ik eerst zorgen dat je pony een goede balans heeft.
Je pony kan op langere termijn last van zijn rug krijgen, zeker omdat hij nog niet een goede balans heb, en jij ook niet.
Waarom zou je niet wat aan je gewicht willen doen? Je pony gaat voor alles lijkt me?
Verder zeg je zelf dat je geen strenge hand hebt, maar op de foto's is duidelijk anders te zien.
Wat Schimmelig probeert duidelijk te maken, is in mijn ogen waar. Jij vat het op als negatief commentaar, maar Schimmelig zegt waar het op staat. In tegenstelling tot andere mensen. Dus of je kan haar eigenwijs gaan negeren, of je probeert er wat mee te doen de volgende keer

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:26

Ik ben het eens met Lady Magic! Het paardje is nog maar kort onder het zadel, rugspieren wellicht nog niet optimaal ontwikkeld, dusdanig gewicht te dragen, dat vereist wel een lang laag training idd.

Ik zou als ik TS was idd mijn houding eerst op een volleerd paard gaan ontwikkelen, inderdaad zonder zadel want dan ben je volledig op je eigen houding aangewezen. En geloof mij, dan leer je het klemmen wel af want dan kun je geen balans bewaren en stuiter je ernaast.
In mijn optiek maak je het te zwaar voor je paardje op deze manier (te zware bak, galoptraining op de volte terwijl je zelf de galop niet volledig gebalanseerd beheerst laat staan de pony (waarschijnlijk gaat hij zo hard omdat jij je gewicht op de voorhand legt, de bak te zwaar is en hij anders zijn balans verliest), veel balast voor de pony, je gewicht lijkt soms te veel op de voorhand te leunen, strenge (binnen)hand in galop, etc)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:31

Libella schreef:
Ik zou als ik TS was idd mijn houding eerst op een volleerd paard gaan ontwikkelen, inderdaad zonder zadel want dan ben je volledig op je eigen houding aangewezen. En geloof mij, dan leer je het klemmen wel af want dan kun je geen balans bewaren en stuiter je ernaast.
In mijn optiek maak je het te zwaar voor je paardje op deze manier (te zware bak, galoptraining op de volte terwijl je zelf de galop niet volledig gebalanseerd beheerst laat staan de pony (waarschijnlijk gaat hij zo hard omdat jij je gewicht op de voorhand legt, de bak te zwaar is en hij anders zijn balans verliest), veel balast voor de pony, je gewicht lijkt soms te veel op de voorhand te leunen, strenge (binnen)hand in galop, etc)

Ik sluit me helemaal aan op bovenstaande post, en dan met nadruk nog een keertje op de gemarkeerde onderdelen Ja Lachen

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:32

Citaat:
Als we iemand van 55 KG en 1.70 M op een shetlander zien zitten schreeuwen wij moord en brand, maar nu mag het allemaal door de vingers gezien worden. Misschien omdat dit een haflinger betreft? Geen goed excuus in mijn boekje
.

Wij? Jij misschien, denk niet dat je voor iedereen hoeft te spreken. Niemand zeg hier dat het door de vingers gezien mag worden, maar zoals uit het eerste bericht uit dit topic te halen valt, weet de TS ook wel dat ze niet de slankste is, dan hoeft dat toch niet tot in den treure herhaalt te worden. Neem aan, dat als ze het diertje echt in de weg zit, ze zelf wel weet dat het zo niet kan, althans, dat is mijn redenatie, om er dan maar over door te blijven zeuren vind ik erg kinderachtig.

En inderdaad omdat dit een haflinger bereft, was het nou een ranke arabier, dan geef ik je nog een klein beetje gelijk.

En hoe weet jij of ze daar wel of niet toe tot bereid is? Unfair is het dat jij haar hierop aanvalt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:36

Hetja schreef:
Citaat:
Als we iemand van 55 KG en 1.70 M op een shetlander zien zitten schreeuwen wij moord en brand, maar nu mag het allemaal door de vingers gezien worden. Misschien omdat dit een haflinger betreft? Geen goed excuus in mijn boekje
.

Wij? Jij misschien, denk niet dat je voor iedereen hoeft te spreken. Niemand zeg hier dat het door de vingers gezien mag worden, maar zoals uit het eerste bericht uit dit topic te halen valt, weet de TS ook wel dat ze niet de slankste is, dan hoeft dat toch niet tot in den treure herhaalt te worden. Neem aan, dat als ze het diertje echt in de weg zit, ze zelf wel weet dat het zo niet kan, althans, dat is mijn redenatie, om er dan maar over door te blijven zeuren vind ik erg kinderachtig.

En inderdaad omdat dit een haflinger bereft, was het nou een ranke arabier, dan geef ik je nog een klein beetje gelijk.

En hoe weet jij of ze daar wel of niet toe tot bereid is? Unfair is het dat jij haar hierop aanvalt.
dank je

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:38

Hetja schreef:
Citaat:
.

Wij? Jij misschien, denk niet dat je voor iedereen hoeft te spreken. Niemand zeg hier dat het door de vingers gezien mag worden, maar zoals uit het eerste bericht uit dit topic te halen valt, weet de TS ook wel dat ze niet de slankste is, dan hoeft dat toch niet tot in den treure herhaalt te worden. Neem aan, dat als ze het diertje echt in de weg zit, ze zelf wel weet dat het zo niet kan,
althans, dat is mijn redenatie, om er dan maar over door te blijven zeuren vind ik erg kinderachtig.

Ok, maak van 'we' mijn part 'men'. Ik maakte een vergelijking om het commentaar dat ik lever op het probleem te verduidelijken Lachen

En hoe ik weet dat ze er niet toe bereid is? Zie haar volgende quote hieronder.

pubelia schreef:
Maar ik zet het er niet voor niks in, Ik heb er echt schijt aan dat mensen mij te zwaar vinden op het paard. Ik ga hier niet om stoppen, en ik lig hier niet wakker om. Dus waarom steeds het zelfde commentaar over mijn gewicht herhalen, als ik er toch niks mee ga doen. Is alleen maar nutteloos van jou tijs, en kan je beter commentaar geven over hoe ik beter om kan gaan met mijn gewicht en dus de houding. Want geloof me stoppen doe ik niet.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 15-08-07 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:38

Hetja schreef:
Citaat:
.

Bovenstaande spreekt in de algemene vorm, niet in de jij, hij, zij en/of wij vorm.
Over afvallen kan ik niet oordelen, ik neem aan de hand van de foto's van TS een mening aan en daar blijf ik bij, alleen wie ben ik om te oordelen over iemand zijn gewicht. Dus dat doe ik niet. Wat ik wel vind en waarover ik mijn mening wel mag uiten is dat het voor het paard er allemaal a-relaxt uit ziet... Daar moet wat aan gedaan worden. en of dat betreft dat het paard aan de longe betere rugspieren moet ontwikkelen zodat hij zijn ruiter beter kan dragen, of dat de ruiter aan de lijn moet, dat laat ik in het midden. Dat is een keuze die de ruiter zelf moet maken.

Wel lijkt het mij een goed plan om ook aan de ruiter zelf te werken, door iid zoals hiervoor al ergens is genoemd, zitlessen oid te gaan nemen op een wat ervaren en groter/steviger paard.

En dan het feit dat de persoon boven mij nu het verschil aankaart tussen een arabier en een haflinger, dat daar wel over gevallen mag worden, maar niet over het feit dat er gevallen wordt over dat er mensen van 1.75m op een schet stappen, dat is cru.. daar klopt natuurlijk geen hout van. Met lengte kan je een paard/pony net zo in de weg zitten als met gewicht...

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:43

Als ik je profiel lees, lees ik een heel mooi stukje over egoistisch zijn... Dat je niet alleen aan je zelf moet denken maar ook aan de pony,,, Waarom zie ik dat nu dan niet terug komen?
De Deken ligt hem niet goed (zie hoe de singel de deken weg drukt). Je handen werken hem ontzettend tegen en tevens je zit.. (we zijn niet allemaal anky's ik zeg niet dat ik het beter doe)
De bak is ongelofelijk zwaar,, Het zand stuift helemaal op.. En ook ik vindt jou persoonlijk te zwaar voor je pony.. Haflinger of niet. Ik kan niet niet echt zeggen dat ik dit een haflinger vindt die veel heeft om onder te zetten.. Maar goed.. Ik hoop gewoon dat je zelf wel goed nadenkt bij de gevolgen welke het kan hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:45

_Lola_ schreef:
Als ik je profiel lees, lees ik een heel mooi stukje over egoistisch zijn... Dat je niet alleen aan je zelf moet denken maar ook aan de pony,,, Waarom zie ik dat nu dan niet terug komen?

Slim opgevat Lola!! OK dan!
Het is raar maar waar Ja En dat stukje geld in iedere situatie Lachen

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:48

Wat een supper mooi beestje!! OK dan!
hij loopt netjes, en ik vind jullie een erg leuke combinatie! Haha!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:50

Ik doelde met mijn opmerking op dit topic, niet over bokt in het algemeen (haflinger vs arabier)
En over de shetlander, ik zeg niet dat ik het daar me eens ben, ik zou er alleen (persoonlijk dus) niets over zeggen. (vandaar niet wij maar jij)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:50

@ Sandra_Horse : dank je wel
@karlijn_s: laat je dan ff weten als je komt. Probeer ik er voor te zorgen dat ik er ook ben. en ik ben idd al flink vooruit gegaan sinds dat ze op stal staat daar.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:05

Beetje kinderachtig dat je je alleen bedankt voor de commentaren die niet op je ziel trappen...Terwijl je juist meer zou kunnen doen met het andere commentaar...Bij elke vorm van negativiteit schiet in de ontkenning of je komt met een slap excuus...

"What doesn't kill you makes you stronger" zeggen ze toch? Ik denk dat dat ook geld voor dat ene ding wat ze ook wel "de waarheid" noemen...vooral als je daar nog wat mee gaat doen ook nog!

Ik gun jou echt je rijplezier, maar ik gun je bovenal vele jaren met je Haf, net zoals veel andere mensen hier. Ik denk daarom niet dat je die mensen moet zien als jouw vijanden, maar juist als mensen die het beste met je voor hebben met jou en je paard...

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:07

Precies Adil18, helemaal met je eens