Neonlight schreef:Is het nog een jong paardje? In draf lijkt ze wat over de schouder weg te lopen, probeer vooral goed je buitenkant te begrenzen. Van de galopfoto's schrik ik eigenlijk een beetje, had niet verwacht na het zien van de draffoto's dat het zo "heftig" zou zijn. Je haf heeft duidelijk nog veel moeite met de balans, en de zware bak maakt het er niet makkelijker op. Ik zou de balans in de galop vooral veel oefenen met longeren, met dubbele longe en/of pessoa, zodat ze leert te sluiten en balans te vinden, zonder iemand op de rug te hebben. Als je erop rijdt en galoppeerd zou ik juist, in tegenstelling tot wat mijn voorgangers zeggen, in verlichte zit gaan zitten, zodat je haf makkelijker in balans blijft. Zorg dan wel voor een evenwichtige verlichte zit, anders maakt het nog niets uit.
Ik heb mijn paardje in het begin ook in verlichte zit gereden in galop. Ze was ook enorm haar balans aan het zoeken. Dat doe ik overigens met ieder paard die ik inrijd. Ook in stap/draf blijf ik eerst in verlichte zit en dan ga ik voorzichtig op m'n kont zitten.
Verder is het erg jammer van als die toeters en bellen. Gewoon zadel en hoofdstel is voor het paard ook veel plezieriger en voor mij leuker want dan zie ik wat eronder zit
De bak is naar mijn idee veeeeeel te zwaar, het paardje heeft er echt moeite mee en als de galop al zo moeilijk gaat zou ik wachten tot de binnenbak klaar is of een lichtere bak opzoeken om het daar te oefenen.
Verder denk ik dat deze haf je heus wel kan dragen mits dus de bak wat fijner is. Ik zeg niet dat het niet kan maar voor het paardje zou het wel wat plezieriger worden naar mijn idee.
Over je gewicht zal je mij niet horen ik zag er vroeger ook zo uit. Maar gelukkig is het mij gelukt om het er af te krijgen ook al is dat voor sommige mensen haast niet te doen.
Veel succes met rijden
). Het gewicht dat het paard gevraagd wordt om te dragen is schadelijk voor het paard op wat voor manier dan ook je dit erop zet