13 jarige Judith zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carmenn

Re: 13 jarige Judith zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:38

Weetje wat ik nu niet snap. Dat deze topic word gesloten!
ik vind het min om een jong persoon zo af te bekken. maar ik vind wel dat dit geen combinatie is voor jaren lang rij plezier!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:52

blablablablbla.. bokt heeft weer wat gevonden om te zeuren haha het is bijna lachwekkend wat een aanstellerij en vooral ook onwetendheid! zo te zien weet TS prima waar ze mee bezig is.. (en ja er zijn mooiere plaatjes van Anky-wannabe's met de prachtigste paarden en setjes, die zonder cap, met sporen en 104 hulpteugels proberen in te rijden) nee geef mij maar dan iemand die voor het zicht te lang is maar WEL verantwoordelijk bezig is en ook WEET wat ze doet.. komt helemaal goed, hier gaan de kindertjes nog veel plezier van hebben.. ga zo door.. Knipoog

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:18

Carmenn schreef:
Weetje wat ik nu niet snap. Dat deze topic word gesloten!
ik vind het min om een jong persoon zo af te bekken. maar ik vind wel dat dit geen combinatie is voor jaren lang rij plezier!

Topic gesloten?

Carmenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:48

Allemachtig. ik meende dat die gene een jaar of 12 was!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:19

saskiakefie schreef:
ikowtje schreef:
Maar dan moet deze persoon wel ervaring hebben, je zet toch niet iemand zonder ervaring (of bijna niets) op een onbeleerde pony of wel?
en mensen die klein zijn en ervaring hebben zijn niet altijd beschikbaar

ik denk dat er genoeg kinderen zijn die beschikbaar zijn en rijervaring hebben, zo belast je zo'n ponutje in een keer veel te veel.

Het ken wel, Ikowtje *LOL*.
Een stalgenoot van mij heeft eindelijk een ruitertje gevonden voor haar 85cm grote shet. Maar dat meisje heeft ook pas 4 lessen achter de rug (voor ze hier kwam), en dat gaat echt prima nu!!! Met goede begeleiding kom je er best, foto staat in der profiel (bliksem) Clown

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:39

wat zeurt iedereen toch,
lees eerst eens het topic door voor je er wat van zegt, de TS heeft al meerdere malen gezegd dat ze er alleen op zit om de pony in te rijden!! ..
Verder vind ik het een hele leuke pony! veel plezier er mee! Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:57

Jeetje waar maken jullie je nou druk om?!
Ik snap het wel dat ze er eerst zelf op gaat zitten Ja bovendien, geloof dat ciska (was het toch?!) nou niet bepaad veel zwaarder is dan een meisje van 12 Knipoog

Echt jullie zouden je eens druk moeten maken om dingen die er echt toe doen ipv van een shetje die ingereden wordt door een ouder lichthewicht Haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:59

Waterkippie schreef:
Ik snap het wel dat ze er eerst zelf op gaat zitten Ja bovendien, geloof dat ciska (was het toch?!) nou niet bepaad veel zwaarder is dan een meisje van 12 Knipoog

Echt jullie zouden je eens druk moeten maken om dingen die er echt toe doen ipv van een shetje die ingereden wordt door een ouder lichthewicht Haha!

nou ja als je de rug van dat shetlandertje wilt verpesten, oke ga dan maar lekker door! Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:10

Hahah waar maken jullie je druk om zeg? En Saskiakefie, je doet net alsof een pony van 13 een of andere oeroude bok is. Dit beestje kan nog jaren mee en 13 is nog een prima leeftijd om in te rijden. Daarbij volg ik heel veel topics van Dennis en de meeste die haar hier kennen weten precies wat ze doet. En dat weet ze nu ook goed anders had ze het waarschijnlijk niet gedaan.

@Dennis: Het zien er weer supergoed uit, lekker ontspannen en alles komt vanzelf. Succes ermee!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:11

Inderdaad loez Haha!

Ze weegt echt niet meer dan een kind van 8/9/10 jaar oud.

En een hobbelend kind van 8/9/10 jaar oud, werkt meer tegen op de rug, dan zij die netjes stil kan zitten en met de bewegingen mee gaat.

De opleiding van een paard is zó belangrijk en dat geldt ook voor kleinere paardjes zoals Shetlanders.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:45

Gefeliciteerd met je pony! Ze ziet er goed uit! Ga jij ook met haar fokken?
En over het inrijden, dat kan nog best. Ze geeft het beestje een goede basis, zodat straks kleine kinderen er veilig op kunnen rijden. En ik de lengte dat valt nog wel mee toch? Ze is wel lang maar weegt weinig... ik heb toch liever een groot en licht iemand op mijn rug dan een klein en zwaar iemand...
en dat het zo zielig is.. er zijn dingen die nog veeel zieliger zijn...

Ik denk dat hier niet meer gediscussiert over hoeft te worden. Iedereen heeft zijn/haar mening.... laat iedereen in zijn waarde!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:22

Tsjongejonge... Bokt breekt weer los. Als dit al de rug verpesten is van een pony, wat breng ik er dan ook een boel de vernieling in! Kom op, een shet is sterk en degene die erop zit niet zwaar. En het lijkt me nu wel duidelijk dat et niet de bedoeling is dat deze combi dagelijks zware dressuur gaat trainen. Liever zo ingereden en veilig, dan met een 8jarig kind wat haar leven moet wagen.
@ Dennis: leuke pony en kan best hoor zoals jij het doet! Succes met haar, komt vast helemaal goed want ik vind het knap dat ze het zo snel al braaf oppakt!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:19

Ilsemarie schreef:
Over je lengte/pony en alles ga ik niets zeggen, daar is al genoeg over gezegd maar bij deze mijn complimenten dat hier een keurig opgetuigde pony loopt met ruiter die netjes is aangekleed met laarzen én cap. Ik geloof dat dat in de huidige tijd ook wel een keer een pluim verdiend!

Helemaal mee eens! OK dan!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:32

Even een positief berichtje..

Wat een leuk beestje zeg!
Ze pakt het allemaal goed op zo te zien.
Is ze al drachtig voor volgend jaar?

Wat betreft het feit dat je er i.m.o. te groot voor bent:
laat ik daar mijn mond maar over houden...want daar is al genoeg over gezegd

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 20:40

Ze is idd weer gedekt, ik denk ook dat ze drachtig is. Maar ik heb dus nog geen idee door wie ze gedekt is omdat de vorige eigenaar dat aan de hengstenhouder over liet (het waren de pony's van zijn overleden vrouw) en hij had de dekbonnen nog niet. Dus dat is nog even spannend Lachen.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:02

Wat ik nog het ergste vind, dat iedereen zo zeurd over het feit dat iedereen zo zeurd Clown dat schiet niet op!

Ik denk dat het juist positief is dat er mensen zijn op bokt die hier op reageren. Stel dat iedereen op bokt alles maar goed vind. Het is een goed teken dat er aan het welzijn van die pony wordt gedacht, dat zouden meer mensen moeten doen! (en dan bedoel ik niet dat iedereen aan het welzijn van deze pony moet denken maar gewoon aan het welzijn van alle dieren!)

Ik vind je ook te groot voor de pony en hoop dat je er echt nog maar 1a2 keer op rijd want ik denk echt niet dat t goed is voor deze pony. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er voor kiest om er niet meteen een 6 jarige op te zetten omdat dat niet veilig zou zijn maar zou toch gaan kijken naar iemand kleiners die je nu al zou kunnen helpen!

en de opmerkind dat een kind van 9/10/11 net zo veel weegt slaat natuurlijk nergens op, een kind van 9/10/11 met overgewicht weegt net zo veel maar een kind van 9/10/11 met een gemiddelde lengte en normaal postuur weegt echt wel minder!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:10

Ja maar kan wel meer tegenwerken omdat ze vaak minder goed rijden dan iemand met zoveel ervaring als Dennis.
Ben hier meer voor, dan om een kind een shet in te rijden.
Gewicht maakt niet altijd wat uit.
Een kind wat tegenzit in de beweging is zwaarder voor het paard dan iemand die 'licht' kan rijden Lachen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:13

Let's get on-topic Haha!

mooie merrie!! over je lengte enz. heb je alles al gelezen Knipoog vind dat je er wel netjes opzit alleen mag je je handen wel wat meer dragen. doet het braaf zo te zien he..? Lachen

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:43

Leuke pony Cis! Zo te zien pakt ze het leuk op Ja

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:12

saskiakefie schreef:
Waterkippie schreef:

nou ja als je de rug van dat shetlandertje wilt verpesten, oke ga dan maar lekker door! Knipoog

Whaha je bent wel een drama queen zeg!
Die pony is niet stok oud, dennis is verderlicht, oh oh wat zielig zeg Tong uitsteken

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:42

LaraCroft schreef:
Goh, toen Sjoerd foto's plaatste van de 23 jarige Alfje die beleerd werd waren er eigenlijk alleen maar leuke reacties...

Ik vind het er goed uitzien, en zeker voor het inrijden vind ik het belangrijker dat de pony de basis goed leert. Dat de ruiter dan ietsje te groot is vind ik bijzaak.

edit: typo

Ja, typisch bokt.. Vork
EDIT : Ik vindt het er ook gewoon goed uit zien. Laat de TS maar gewoon z'n gang gaan, die wete echt wel wat die doet !
Iedere pony is anders. Je kan echt niet bij iedere pony maar een klein kind opzetten en verwachten dat het lukt. (wat ik trouwens bij dat topic bij die zwarte shet hengst erg onverantwoord vond. )

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:34

saskiakefie schreef:
Qimm schreef:
GOED uitgegroeid.

Voor inrijden kan het best, ik snap de motivatie en zo'n shet gaat er van een paar keer écht niet dood aan ofzo

nee, dood niet nee, maar hij kan er echt wel andere klachten van krijgen....

Als je nou in opstand zou komen tegen iemand die een 2 jarige pony zadelmakt zou ik het met je eens zijn maar dit slaat nergens op. Inrijden bouw je op en daarbij ook de spieren... Op latere leeftijd inrijden is dus helemaal niet erg... Deze pony is iig uitgegroeid in tegenstelling tot sommige 3 jarige die maar persee ingereden moeten worden omdat hij anders teveel geld of tijd gaat kosten...

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:44

k vind het een heel leuk pony'tje hoor!
en als je er voor een paar keer op gaat om hem ff in te rijden kan dat best, als je er maar niet te vaak en te lang op rijd!
heel veel succes er nog mee!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:53

saskiakefie schreef:
Waterkippie schreef:

lekker brutaal voor iemand die echt geen verstand van paarden inrijden heeft, ga lekker op een ander forum zitten zeuren en laat bokt met rust.

leuke pony, veel suc6 met het inrijden !!!!

klompJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:04

saskiakefie schreef:

na het lezen van deze bokker haar reacties moest ik wel even lachen hoor! Haha! (een echte aanhouder, hihi)

ik vind het er super uitzien!! op deze manier kan je straks veilig kinderen erop laten rijden!
van die paar keer rondhobbelen met TS op zijn rug gaat ie echt niet kapot Knipoog de pony is al uitgegroeid en de kappen zijn ook allemaal gesloten op deze leeftijd, bovendien neem ik aan dat de Ts heus wel haar voorbereidingen heeft getroffen om dit dier alvast sterker te maken in de (rug)spieren.

succes verder ermee en hopelijk doet ie het goed in de lessen straks!