Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, en snel. Het is misschien niet zo leuk voor jou, maar nu beleef je er ook geen plezier aan en er zijn brave paarden zat!
) dan zou ik me niet vastleggen op deze shire.
WinBinChes schreef:Direct weg brengen. Je hebt er nu al geen plezier en zo te lezen komt dat ook niet meer. Je moet een paard hebben die je bijna blind kan vertrouwen. Eerst volgende paard minimaal 2 weken op proef nemen.
Echt, paardrijden is bedoeld voor de plezier van allebei, en jammer genoeg hebben jij en je paard dat niet. Bovendien is het zeer moeilijk om het vertrouwen van een paard terug te winnen dat iets heeft meegemaakt wat niemand weet, dat duurt jaren. En als ik het zo hoor, dan is dat juist niet wat jij wil. Het moet gewoon voor jullie allebei leuk blijven, denk ik
. Bijzonder jammer dat de verkoper niet helemaal eerlijk is geweest, dat bezorgt nu een hoop ellende. Ik wens je verder nog veel succes! 
Dat zijn nou echt de paardjes die je kunt vertrouwen, want hoewel ze zeggen dat fjorden enzo alleen maar eigenwijs zijn, kunnen ze op oudere leeftijd heel lief zijn. Maar ik weet niet op welk niveau je wilt rijden, of je alleen wat reacreatief wilt ''hobbelen'' (niks tegen recreatieruiters, alle respect, voor ik weer een kleine oorlog ontketen) maar mischien wil je wel wedstrijden starten. Maar ik raad een fjord of haflinger aan, hele leuke beesten, en ook nog: het zeeuws/nederlands/belgisch trekpaard, hele lieve beesten die graag voor je werken, en nergenst van opkijken.