Een Belsch trekpaard inrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Een Belsch trekpaard inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:43

en dat noem jij ervaring Verward wat ik met ervaring bedoeld is hoeveel paarden heb je ingereden, wat is de kennis die je hebt van paarden?? al rijd je vanaf je 3de dat betekend nog niet dat je ervaring hebt met paarden inrijden, ik zelf heb wel degelijk ervaring ik heb ook 2 belgische hengsten voor de wagen gezet, heb onder begleiding (instructrice) pony's ingereden dat is ervaring meisje

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:47

Heukelom schreef:
topic SLUITEN
ALSTJEBLIEFD

waarom, je vroeg er zelf om met die beginpost, als je niet tegen de kritiek kan moet je dus ook geen topic openen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:51

ik geloof niet dat dat paard zo jong is als je zegt eigenlijk.
het is wel een heel braaf paardje zo te zien.
ik hoop dat je de komende tijd goed doorkomt, totdat je volwassen en/of verstandig genoeg bent om in te zien dat cap gebruik niet stom is.
ook al zou het paard 20 zijn, dan nog hoor,
het gaat er gewoon om dat je van hoogte, en met een vaart, kan vallen (en dat kan iedereen gebeuren die op een paard zit).

jij en dat paard lijken net Malle en dat ruitertje, uit de ponyclubs van vroeger Haha!
(die verhoudigen)

1210Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:53

kirri schreef:
Heukelom schreef:
topic SLUITEN
ALSTJEBLIEFD

waarom, je vroeg er zelf om met die beginpost, als je niet tegen de kritiek kan moet je dus ook geen topic openen.

helemaal mee eens. Waarom luister je der niet gewoon naar. Ik heb zelf ook wel een commentaar gehad op me rijden en ik heb ook gewoon de tips geaccepteerd en daar leer je toch alleen maar van. En wat ik al zij en meerdere bokkers ook. Waarom neem je niet gewoon een goede begeleiding als dat kan. een goede begeleiding zal denk niet jou der verder op laten gaan maar nog even laten wachten.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:54

Marigold schreef:
ik geloof niet dat dat paard zo jong is als je zegt eigenlijk.
het is wel een heel braaf paardje zo te zien.
ik hoop dat je de komende tijd goed doorkomt, totdat je volwassen en/of verstandig genoeg bent om in te zien dat cap gebruik niet stom is.
ook al zou het paard 20 zijn, dan nog hoor,
het gaat er gewoon om dat je van hoogte, en met een vaart, kan vallen (en dat kan iedereen gebeuren die op een paard zit).

jij en dat paard lijken net Malle en dat ruitertje, uit de ponyclubs van vroeger Haha!
(die verhoudigen)

Nu je het zegt, ik herinner mij dat ook nog! Ik vond die altijd zo leuk! Haha!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:58

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:03

beetje onverantwoordelijk dit, je kan beter nog even wachten tot dat ze echt 3 is en dan nog is het beter om te wachten tot je zeker weet dat je paard is uitgegroeid. En zonder cap is misschien wel eigen keus, maar ik vind het erg dom van jullie om zonder cap te rijden op een paard dat je nog aan het in rijden bent. Ook met een zadel is handiger zeker met inrijden. en dan zeg je van we hebben nog geen zadel. dan wacht je toch tot dat je een zadel hebt ?!
ook van dat je niet bang bent en dan minder snel valt is de grootste onzin , iedereen kan wel is vallen, dus jij ook ! en zie dit niet als aanvallend, ik probeer je alleen te helpen voor dat het een keer echt fout gaat. Lachen

1210Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:10

Aurora3 : wat een erg verhaal joh.

voor TS hier een stukje uit het verhaal dat misschien verklaart dat je een cap moet dragen en je dus erg dom bezig ben. Ik weet niet of ik het mag kopieren hoor dat wel:

Mijn leven nu is heel anders dan mijn leven een tijdje geleden. Alles kost meer moeite en ik ben me verschrikkelijk bewust van mijn beperkingen.

En waarom? Omdat ik te arrogant was een cap te dragen, omdat ik dacht dat ik er toch niet af zou vallen. Zuur? Ja, best wel.

Inmiddels heb ik het feit aangenomen en geef ik mezelf niet iedere dag weer de schuld, anders kun je niet meer met jezelf leven.

Ik ben niet een persoon die gaat prediken om een cap te dragen. Immers ben ik er heilig van overtuigd dat je het nut van een cap dragen pas in gaat zien, op het moment dat het eigenlijk te laat is.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:12

wil je nu zeggen dat als je bang bent je valt.. en als je niet bang bent je niet valt.
he vedorie dan ben ik vast een bangerik wandt ik ben toch wel al meerdere keren gevallen.
of het komt door de weinige ervaring bij mij dat zaou ook kunnen natuurlijk..heb namelijk alleen nog maar z gesprongen..
vind je verhaal er bij beetje penny hoor. sorry

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:20

solina schreef:
wil je nu zeggen dat als je bang bent je valt.. en als je niet bang bent je niet valt.
he vedorie dan ben ik vast een bangerik wandt ik ben toch wel al meerdere keren gevallen.
of het komt door de weinige ervaring bij mij dat zaou ook kunnen natuurlijk..heb namelijk alleen nog maar z gesprongen..
vind je verhaal er bij beetje penny hoor. sorry

Dan ben jij inderdaad een bangerik. Clown Neen hoor!
Het is mij wel al opgevallen (bij mezelf dan): als ik met cap rijd en mijn Hafje doet zot, dan heb ik net minder schrik om te vallen omdat ik dan "beschermt" ben aan mijn hoofd en als ik zonder rijd (ondertussen al TIJDEN geleden) echt wil voorkomen om te vallen gewoon omdat ik dan weet dat er iets kan gebeuren..
Daarom heb ik dus beslist: Cap aan!
't Is niet veel moeite om die aan te doen, het is misschien niet super sexy, maar da's zo erg toch niet? Je zal door die cap er na een val wel nog mooi uitzien..

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:22

Ik lig in een deuk om dit topic.

Hoe kun je zooo dom zijn om op een jong paard zonder cap te stappen. maar goed is eigen keus, ik wil je nog wel spreken als je met een levenslange hersenbeschadiging in je rolstoel zit omdat net dat stukje hersens is aangetast.

nee dit is flauw, maar hoe kan ik serieus op di topic reageren als de openingspost al zo is?

1210Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:25

liezzie schreef:
Ik lig in een deuk om dit topic.

Hoe kun je zooo dom zijn om op een jong paard zonder cap te stappen. maar goed is eigen keus, ik wil je nog wel spreken als je met een levenslange hersenbeschadiging in je rolstoel zit omdat net dat stukje hersens is aangetast.

nee dit is flauw, maar hoe kan ik serieus op di topic reageren als de openingspost al zo is?

ja het is ook wel lachwekkend. Maarja je heb sommige mensen die gewoon niet van tips willen leren.
Nou Heukelom succes met je inrijden en ik zie je wel keer op de wedstrijden van me vriendin Haha!
Ik ga lekker op vakantie en ik wens jou veel succes met het inrijden.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:26

Heey!!
ik vind het een super leuk paardje!! toen ik zo oud was als jou (12) liep ik ook altijd aan te klote met alle paardjes bij ons uit de straat.. waren allemaal shetlanders.. en met mn eigenste pony heb ik zo veel lol gehad.. ik besefte ook nooit egt van ja cap op.. toen ik op mn pony (3 jaar) ging zitten moest ik wel altijd een cap op van papa en mama maar later toen deed ik het nooit, elino was zoooo lief.. nu besef ik wel dat een cap heel relax kan zijn!! ik heb 2 jaar terug mn vosje ingereden, een ander paardje van ons.. en altijd cap gedragen.. hij is kei lief enzo ik ben dr wel ooit is vanaf gekukelt maar goed, ik kan nu net zo goed zonder cap gaan rijden want hij is op zich nu wel kei lief, maar weet je, dr kunnen ook dingen gebeuren waar je paard niets aan kan doen, zo ben ik met de kerst samen met mn paard gevallen, hij ging in galop door zijn voorbenen heen, struikelde ofzo en hij viel, en ik kwam knoer hard met mn hoofd op de grond.. maar ik had een cap op!! heb ik echt geluk gehad.. ik had wel mooi een een dikke hersenschudding! dus wat zou er gebeurd zijn zonder cap?

ik wil je dit even laten weten, dat je tog nadenkt over de gevolgen, ik ga niet zeggen jij MOET een cap op, echt niet, is je eigen keus.. maar goed, je ziet er zo leuk en lief uit op de foto.. is tog zonde als er zoiets gebeurd..

hm, ik heb trouwens reacties gelezen over dat hij 2,5 is en dat veel mensen er commentaar op leveren.. ik heb zoiets van laat dr.. ze weegt nog geen 40 kilo.. en hoe ze er zo opzit zonder zadel enzo,dan kun je dat niet egt inrijden noemen, dat noem ik een bietje aanklooien.. ik denk niet dat dat zo belastend is.. maar goed.. ik respecteer iedereen hoor!! maarja, ik heb deze mening Haha!

verder nog veel succes/plezier met je paard!

Groetjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:30

ik denk dat de TS niet tegen kritiek kan.
ze wil denk ik alleen maar horen'goedzo' 'ga zo door'
'je bent super bezig'.Als je dat commentaar wilt, dan moet over 3 jaar weer zo'n topic maken, en dan met goed tuig begeleiding
en een cap!dan zul je dat commentaar krijgen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:35

Ik heb het idee dat er een penny meisje achter de computer erg veel aandacht aan het trekken is.... De dingen die je fout doet zijn allemaal al aangegeven dus die ga ik niet herhalen. En ik zou ook wel eens willen weten wat je nou precies aan ervaring hebt.

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:36

tja een paard inrijden zonder zadel en zonder cap. beetje dom is het wel. we hebben zelf ook een bels en geloof me ze zijn sterk.
en inrijden doe je met een zadel echt waar dat heet zadelmak maken. wel zo makkelijk. als hij niet leert wat een zadel is kan je die er nooit opgooien.
en geloof me ik ben ook een keer zo eigenwijs geweest zonder cap, had een hele hele zware hersenschudding, draag daardoor nu een bril, ogen gingen achteruit. en heb vijf uur op de trauma gelegen. dus ja eigen keus? je komt er wel achter als het te laat is.
succes.
Gestoord het is een mooi paard maar hij is nog jong en vol streken en bere sterk.
weet alles van een bels die rij je niet zomaar in.

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:40

okeeee...
ten 1ste: je komt idd een beetje bot over.
ten 2de : 2.5 is echt te jong! maarja als je 12 bent en je gaat een paard inrijden kan je dat ook nog niet weten he! een paard kan je het beste inrijden als hij 3.5/4 is!
zowiezo vind ik dat je een paard moet inrijden met iemand erbij die er veel verstand van heeft...

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:48

ik denk dat je het inmiddels wel snapt Nagelbijten / Gniffelen

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:49

_Future_ schreef:

Zeg eerder: "ik hoop.."

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:50

Kan het niet gewoon zo zijn, dat paardjelief in de wei langs de camping staat? dat lijkt me tenminste als ik in het andere topic kijk. En dan mogen ze gewoon even rijden en verzinnen ze misschien de leeftijd want dat klinkt Cool .

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:54

Ticcie schreef:
_Future_ schreef:

Zeg eerder: "ik hoop.."

daat heb je gelijk in, je weet het maar nooit met sommige mensen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:55

Evelienepien schreef:
Kan het niet gewoon zo zijn, dat paardjelief in de wei langs de camping staat? dat lijkt me tenminste als ik in het andere topic kijk. En dan mogen ze gewoon even rijden en verzinnen ze misschien de leeftijd want dat klinkt Cool .

Daar vind ik het eerlijk gezegd ook heel erg op lijken.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:57

penny alert!! Nagelbijten / Gniffelen

volgende stap een ontembare hengst?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:57

Je bit zit te los.
Als jou belg bokt, beetje apart mijn belg kan dr kont niet omhoog krijgen.
Belgen hebben het niet eens in hun karakter zitten om te bokken.
Dus dan moet je hevig wat verkeerd doen, daardoor bokt ze. Dan geeft ze iets aan. Een paard vokt niet zonder als je gaat draven lijkt mij. Zoek eens naar de oorzaak, bij je zelf.
En het is een beetje kansloos om 2 keer het topic neer te zetten....
Ik vind het zonde van die belg, veel te jong, nog niet uitgegroeid, TOTAAL geen ervaring met belgen & het inrijden van paarden pony's ( Lijkt me duidelijk! )

Zit me hier zo op te fokken als Belgen Fan. Vingers aflikken

Citaat:
Evelienepien schreef:

Daar vind ik het eerlijk gezegd ook heel erg op lijken.

Indd, nu je het zegt!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:03

Ach joh, laat dit toch gewoon waaien. Kind weet niet beter, en is nogal geschrokken van onze 'doortastende' werking. Waarschijnlijk zit ze nu te trillen op de stoel omdat ze nooit had verwacht dat er zo werd gereageerd Knipoog