Wodan! Net 4-jarige ruin!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Re: Wodan! Net 4-jarige ruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:24

Als ik een tipje mag geven (wil niet zeiken): Probeer je niet teveel op een dressuurhouding te focussen. Hij is tenslotte nog jong en onervaren. En je ziet af en toe dat hij teveel met de hand en te weinig van achteren is gereden (hij komt dan met zijn voorbeen niet weg). Maar dat kan ook komen omdat hij nog onervaren is natuurlijk! Maar het belangrijkste is dat hij op zijn eigen benen komt te staan en dat hij recht is. Dan komt die dressuurhals vanzelf wel!

Verder ben ik jaloers!!! Knipoog Je rijdt echt heel goed en het is een prachtig paard! Inderdaad, ik zou hem ook wel willen kopen!
Als je manegen zulke kwaliteitspaarden heeft, ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de lessen! Vingers aflikken Lijkt me een heel fijne manege! Heel veel plezier en ik hoop voor je, dat er een mogelijkheid is om met hem te mogen starten! Is ook een goede reclame voor de manege! Laat je de naam op je shabrak zetten! Dan zien mensen op wedstrijden met wat voor kwaliteitsdieren je manege werkt! dat trek misschien wel klanten!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:34

Dankjewel voor je reactie!
Wodan loopt gelukkig geheel zelf op eigen benen, ik neem mijn teugels aan, en meneer gaat zelf op deze manier nageeflijk lopen.
De enige druk die ik geef, af en toe als ik wil dat hij met iets meer stelling de bocht door komt. Verder doet wodan dit allemaal zelf. Dit was trouwens de eerste keer alleen buiten rijden met hem, voorheen alleen in de binnenbaan gereden.
Daarom is hij minder ontspannen dan normaal in de binnenbaan, en durfde ik hem nog niet helemaal te laten gaan, misschien dat je daarom ziet dat ik hem af en toe met mijn handen en zit wat in hou, en waarschijnlijk maakt hij daarom zijn passen niet af.
Wel een hele goede tip inderdaad! En het is zeker belangrijk dat jonge paarden op hun eigen benen lopen.
De manege heeft natuurlijk ook wel oude paarden staan, die soms gewoon een dag kreupel lopen, of erg stijf zijn.
De les kwaliteit valt ook reuze mee, alles wat ik geleerd heb, is van kijken naar anderen, horen welke fouten anderen maken, en er dan zelf opletten als ik train.
Ik kan hem helaas niet gaan starten, de paarden komen bij ons (behalve om heel de zomer het land in te gaan) niet het erfgoed af. Het had wel een enorm gave kans geweest zeg!
Reclame hebben ze denk ik niet nodig Bloos Er rijden zo ontzettend veel klanten wekelijks !

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:05

Heerlijk zo'n paard! Het zag er op de foto's ook lekker uit! Kreeg meteen zin in rijden.
Jammer dat er geen mouw aan te passen valt. Maar ik hoop dat je er nog veel plezier aan zult beleven!
Als jij jezelf getraind hebt op de manier die je beschrijft en ik zie de foto's: Petje af!!!!! Je zou geen modderfiguur slaan op wedstrijden! OK dan!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:03

wat een PLAATJE, heel jammer dattie manege paard word....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:10

Zonde dat hij de manege lessen in gaat, prachtig dier, hier valt volgens mij heel wat van te maken.

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:34

Ik dacht toen ik de foto's zag, ik moet even zeggen dat dit echt een prachtbeestje is en dat het echt zonde zou zijn moest hij in de manegelessen met beginners moeten hobbelen, maar het is zo ongeveer al 100 keer gezegd Lachen Dusja... Echt mooi dier, geniet er nog van!

x

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:41

wauwww!!! wat een mooi paard!!!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:38

echt een gaaf paardje! en hij kan echt super lopen! Haha!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:47

mooi paardje! Loopt erg netjes

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:51

Prachtig dier, ik denk dat je met hem ver kan komen.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 10:48

Kamy, Dat is wel een heel leuk compliment ! Tsja ik blijf idd gewoon manege ruiter, en leren doe ik elke keer weer ! Lachen

Heel erg bedankt voor de reacties, ik ben ook erg blij met de foto's!